مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن 


در دنیای برنامه های تلفن یار و همدم تمامی چیز تخت گاز در نیز هم اکنون تغییر هست . برای پیروزی در مورد طراحی UX موبایل، طراحان می بایست دوراندیش بوده و خویش را برای رو در رویی با معضل های تازه در هر مورد ای آماده سازند .

پباده سازی نرم افزار

برای راحتی کار من اصلی ترین ترندهای تاثیرگذار سال 2018 را برای شما آماده کرده‌ام .


تسهیل کارها کاربر

هنگامی که با برنامه های کاربردی یا وب سایت ها رابطه برقرار می کنیم، در‌پی هدف خاصی هستیم؛ و معمولا هنگامی که کمترین سعی برای رسیدن بدین انگیزه را انجام می‌دهیم، بهترین تجربه در آن موضوع می‌شود .

جریان
خطی کاربر


طراحی یک تجربه ی کاربری خطی مشتمل بر UX به همراه یک پیشگفتار، اواسط و آخر یگانه میباشد که به استفاده کننده اذن می‌دهد در هر سطح یک عمل را به عاقبت برساند . جریان خطی کاربر، برای یوزرها زیاد اثرگذار هست چون اجازه می دهد تا متوجه شوند چه واحد سنجش زمانه برای بی نقص شدن هر کار نیاز میباشد .

افشای
تدریجی(Progressive Disclosure)


وقتی که برنامه شما دارای اطلاعات یا اعمال فراوانی می‌باشد، نیازی به اکران تمام موارد به یک باره نیست . طراحان از تکنیکی به نام افشای تدریجی برای صریح ساختن اطلاعات و یا این که فعالیت صرفا در وقتی که کاربران بدان نیاز دارند استفاده می نمایند . افشای تدریجی فرصتی برای کاهش توشه اطلاعاتی و بهبود شعور و فهم و شعور رابط کاربری فراهم می نماید .

2 .
متحرک سازی اعمال داخلی برنامه


با نشر iPhone X طراحان با بحران جدیدی مواجه شدند، نبود دکمه ی فیزیکی Home باعث شد کوچکترین تعاملات با دستگاه هم بر اساس اشارات و حرکات(gesture) چهره گیرد . این قضیه چه پیامی برای طراحان داراست؟ این حالت بدین مضمون‌ بود که از این پس طراحان بایستی توجه بیشتری به حرکات و اشارات داشته باشند .

در‌حالتی که شما می‌خواهید درباره‌ی بحران های رابط کاربری بر اساس اشاره اطلاعات کسب فرمایید . نوشته ی علمی ی دان نورمن(Don Norman) را که حاوی موضوعات زیر هست بخوانید .

این نوشته‌ی‌علمی اشتباهات بحرانی مرتبط با تعاملات بر اساس اشاره مانند توان یافتن و یادگیری را بیان مینماید . برای حل این مشکلات طراحان می بایست بر طراحی حرکت و پایین تعاملات تمرکز کنند .

برنامه
کودکان در مورد ها تحت مورد به کار گیری قرار خواهد گرفت:


برای
پر‌نور نمودن تعاملات مو جود(اشارات متحرک)


آشکار
سازی ارتباط ها در میان عناصر UI(انتقالات متحرک)
برای
ارائه ی برخورد در تعامل


3 .
تجربه ی کاربری محتوا محور


محتوایی که به آسانی و به راحتی در دسترس باشد سبب ساز می شود که یک برنامه ی تلفن یار از نگاه کاربران خوشایند و دیدنی باشد . طراحان در سال 2018 شرایط محتوا را در جلو و راس قرار میدهند .

سازمان
دهی محتوا با حذف محتوای عمده و غیر ضروری


امروزه حذف درهم ریختگی ظاهری و یاری به بهبود قدرت ادراک از پاراگراف بزرگترین اهداف طراحان UX به حساب می آید . طراحان اطلاعات نامربوط و خارج از قضیه(اصطلاحا نویز) را حذف می کنند و حق تقدم را توسط ی قرار دادن محتوا در ابتدا و گسترش و گسترش ی زبان بصری به اطلاعات حائز اهمیت و مناسب اختصاص می دهد .
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن البته نرم افزار‌های تجاری دنیای متفاوتی دارا‌هستند. دنیایی که تمام جنبه‌های آن به حضور یوزرها و استقبال آن‌ها بستگی دارد. چون هر چقدر هم که عرضه وجود داشته باشد، بدون تقاضا هیچ ارزشی ندارد و عملا سودی وجود نخواهد داشت. نرم افزار‌های تجاری هم برای خویش طبقه‌بندی‌های خاصی را دارا هستند که هر کدام در یک یا این که تعدادی آیتم از آن‌ها فعالیت کرده و در واقع از این طریق مبادرت به کسب درآمد می‌نمایند. در‌پی با این روش‌ها آشنا می‌شویم.

پباده سازی نرم افزار

۱- فروش بی واسطه نرم افزار

برنامه نویسان اندروید و iOS میتوانند به بی آلایش‌ترین رخ ممکن برنامه‌های خویش را بفروشند. در واقع این‌شیوه، عادی‌ترین نوع درآمدزایی از روش نرم افزار میباشد. بدین رخ که برنامه نویس یا این که کمپانی تولید کننده محتوا، نرم افزار خاصی را بسط میدهد و در غایت آن را در استور‌ها و دکان‌های مربوطه برای فروش قرار داده و پولی را هم برای آن گزینش مینماید. یوزرها هم در‌این مغازه‌ها با باز‌نگری نرم افزار‌های گوناگون می توانند یکی‌از را گزینش کرده و خریداری نمایند. مبلغ نرم افزار خریداری گردیده هم پس از طی کردن مسیری معلوم، به اکانت بانکی توسعه و گسترش دهنده منتقل می شود. پس با این اوصاف هر چقدر که یوزرها بیشتری برنامه را خریداری نمایند، درآمد بیشتری کسب خواهد شد. صد رد صد این هم اولین راهی هست که در قضیه کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید به ذهنیت شما خطور نموده است!

بعد از ظهر برنامه نویسی سی شارپ دات نت

البته برنامه نویسان باید در نظر داشته باشند که‌این یک ارتباط مستقیم دو طرفه بین گسترش دهنده و استفاده کننده وجود ندارد. بلکه واسط دیگری هم در این در بین وجود دارد. منظورمان به عبارتی استور یا این که مغازه‌هایی است که نرم افزار را برای فروش در آنجا قرار میدهیم. اکثر زمان ها استور‌ها به طور از پیش رقم خورده، درصدی از مبلغ هر فروش را تحت عنوان درآمد، برای خویش بر می‌دارا‌هستند که پلی استور (فروشگاه اصلی نرم افزار گوگل)، آیتیونز (فروشگاه نرم افزار اپل) و حتی کافه بازار و مایکت هم از این قافله مستثنی نیستند. ولی این تمام ماجرا وجود ندارد! مالیات و قیمت افزوده را هم می بایست بدین کسرها بیش تر فرمایید. بسیاری از برنامه نویسان از این نصیب روایت به هیچ وجه خوششان نمی‌آید. چون معتقند که گسترش دهنده تمام کار‌های ایده تا طرح آخرین را انجام میدهد ولی بخش متعددی از درآمد به جیب فروشگاه‌های نرم افزار می‌رود. شاید ادله آن‌ها منطقی باشد، البته این استور‌ها می باشند که سبب ساز می‌شوند برنامه به آسانی در مشت یوزرها گوناگون در سرتاسر فهمیده قرار گیرند و به همین ادله می بایست سهمی هم داشته باشند.

اما ناگفته کنند که اکثر اوقات دکان‌های نرم افزار (Store) دارنده سیاست‌ها و چهارچوب‌های خاصی می‌باشند که بسط دهندگان می بایست آن‌ها رعایت نمایند. مثلا گسترش دهندگان نباید در نرم افزار‌هایشان جواز‌های دسترسی مازاد از یوزرها اخذ نمایند و استور‌ها معتقدند که‌این عمل سبب ساز نقض اطراف محرمانه یوزرها می‌شود. اما سیاست‌های این مغازه‌ها فقط به جواز‌های دسترسی برنامه محدود نمی شود و بخش‌های بسیار گسترده‌ای را در بر می گیرد که برنامه نویسان با سپری شد زمان با تک تک آنها آشنا می گردند. چون ملزم میباشند برای انتشار نرم افزار‌هایشان در استور متبوع، سیاست‌های آن فروشگاه را رعایت نمایند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن  انتخاب یک زبان برنامه نویسی اندرویدآشنایی لهجه های برنامه نویسی اندروید برای انتخاب بهترین آنان بسیاری اهمیت دارااست. تا به امروز گونه های زبان های برنامه نویسی برای ایجاد نرم افزار های اندروید تولید شده اند. هرکدام از این لهجه ها ویژگی هایی دارند که سبب شده تا برای هر فرد کدنویس جذابیت خاصی داشته باشد. ما در این مقاله تلاش داریم تا شمارا با معروفترین این لهجه ها آشنا کنیم و با معرفی ویژگی های هر مورد از آنها به شما کمک کنیم تا بهترین و مطلوب ترین آنان را تعیین کنید.لهجه برنامه نویسی جاواقطعا جاوا یکی‌از لهجه های پیشتاز به حساب آورده می‌شود. این لهجه تحت عنوان گویش رسمی برنامه نویسی اندروید شناخته می شود و به همین دلیل می باشد که بسیاری از برنامه نویس ها، یادگیری جاوا برای تولید برنامه های اندویدی را پیشنهاد می کنند. این آیتم از آمارهای گوگل هم مشخص است چون درین آمارها بیشترین ترازو جستجوی کاربران برای زبان های برنامه نویسی اندروید، به جاوا تعلق دارد. پس می توان این گویش را تحت عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی اندروید دانست.

زبان برنامه نویسی C#سی شارپ را می قدرت یک زبان جدیدتر از جاوا و حتی یک ورژن عادی تر از آن دانست. برنامه نویسی با سی شارپ در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است که هم برای برنامه نویسی ویندوز، هم برای IOS اندروید و پباده سازی وب وب سایت های ماهر به کار می رود. این زبان شی گرا برای ساخت نرم افزار های بازی بسیار توصیه میشود؛ چون به وسیله Unity3D که یک موتور بازی سازی میباشد پشتیبانی می‌گردد. در سود می تواند به واسطه این موتور، از گرافیک سه بعدی منفعت مند شود.

زبان برنامه نویسی Kotlinلهجه برنامه نویسی کاتلین هم مانند جاوا تحت عنوان گویش رسمی اندروید شناخته میشود. اما ممکن میباشد که اسم این لهجه نسبت به جاوا کمتر به گوش شما خورده باشد البته بهتر می‌باشد بدانید که این لهجه برای افرادی که;قصد دارا هستند نوشتن برنامه اندروید را تجربه کند، بسیار کارآمد خواهد بود. ادله این امر نبود برخی از اشتباهات در حین کدنویسی برنامه ها و اما معدود تر بودن پیچیدگی های این زبان نسبت به جاوا است.

زبان برنامه نویسی پایتونمتاسفانه این زبان در مملکت ما دوستداران زیادی ندارد. اما بهتر است بدانید که پایتون هم یکی از بهترین لهجه های کدنویسی شناخته شده برای نوشتن برنامه های اندروید است. این لهجه قابلیت های ویژه ای داراست که وسیع ترین آنان امکان استفاده در طراحی نرم افزار ها میباشد.

برنامه نویسی اندروید با دو لهجه C و C++اکثری از اشخاص تصور میکنند که امکان نوشتن برنامه اندروید با این دو زبان وجود ندارد. البته باید بدانید که این عمل امکان پذیر هست. زبان سی پلاس پلاس دیباگینگ توانمند و یکدست ای دارااست و به جهت برخورداری از یک حریم قوی، توان طراحی نرم افزار با یک همت فوق العاده را دارااست.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن سلام. این یک نتیجه نظرسنجی می باشد. با هم می‌خواهیم از تاثیرات توضیحات متا (Meta Description) و برندسازی در نرخ کلیک را بدانیم. اکثر قریب به اتفاق کارشناسان معتقدند که محتوای کارکشته موجب بهبود درجه در جستجوی گوگل می‌شود. بیراهه هم نیست!

حاصل تحقیقات Ignite Visibility نشان می دهد که توضیحات متا ، نام تجاری (برند) و عنوان صفحه، به ترتیب بالاترین تأثیر را بر تصمیم‌گیری کاربر برای کلیک روی یک بهره جستجو دارند. همچنین دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که تبلیغات اضافه می‌تواند باعث به عدم استعمال آن‌ها از گوگل بشود و بسیاری از آن ها معتقدند که گوگل با استفاده از متا دیسکریپشن و سایر قابلیت‌های افزوده شده به برگه نتیجه ها جستجو، کیفیتش را بهبود بخشیده است. بنابراین لازم است در قسمت ساخت محتوا تارنما خود متا دیسکریپشن کارکشته‌ای بنویسید.

تعداد شرکت کنندگان در این نظرسنجی 500 نفر با بازه زمانی سنی 25 تا 60 سال بوده‌اند.

بالاترین تأثیر توضیحات متا بر نرخ کلیک
وقتی از شرکت کنندگان درین نظرسنجی پرسیده شد که چه چیزی برای آن‌ها بر انتخاب یکی‌از نتیجه ها جستجو بیشترین اثر را داراست، پاسخ 62.9 درصد از شرکت کنندگان توضیحات متا ، 24.2 درصد نام تجاری و 13 درصد عنوان بوده می باشد. با این فعلا یکی یافته‌های متناقض و تعجب آور نظرسنجی نیز این بود که 55.1 درصد شرکت کنندگان گفته‌اند که تنها بر روی برندهایی کلیک می کنند که می‌شناسند.

کاربران معتقدند که نتیجه ها جستجو بهتر شده‌اند
اکثر شرکت کنندگان در‌این نظرسنجی گفته‌اند که حال حاضر نتیجه ها گوگل (این نظرسنجی در دسامبر 2019 انجام یافته) از حالت آن در ماه ژانویه 2019 بهتر شده است. درصد مشابهی از آنها (55.5٪) نیز تأیید کرده‌اند که به کار گیری از توضیحات متا ویژه و سایر قابلیت‌‌های جان دار در ورقه نتیجه ها جستجو، موتور جستجوی گوگل را بهتر کرده است.

آیا تبلیغات اضافه کاربران را فراری میدهد؟
دو سوم (66.7٪) از شرکت کنندگان معتقدند که چنانچه گوگل تبلیغات بیشتری را به نتایج جستجو اضافه کند، از این موتور جستجو کمتر به کارگیری خواهند کرد. این فایده در تناقض کامل با یافته‌های یک پژوهش دیگر در دسامبر 2018 می باشد. 75 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گذشته گفته بودند که تبلیغات به آنان در یافتن اطلاعات آیتم نیازشان کمک می‌کند. البته باز هم شانس با توضیحات متا باکیفیت همراهی می‌نماید.

حدود 67 درصد از شرکت کنندگان Ignite Visibility تأکید کرده‌اند که با کلیک بر روی برندهایی که در نتایج تبلیغ کرده‌اند به جای شرکت‌هایی که برندشان را می‌شناسند، مخالفند. این نتایج در توافق با نتایج یک پژوهش دیگر است که شرکت کنندگان در آن گفته بودند فقط روی نتایجی کلیک می‌نماید که نام تجاری آن را بشناسند.

این نتایج چه اهمیتی دارد؟
بر پایه ی این نظرسنجی، شهرت برند دومین برهان تأثیرگذار بر نرخ کلیک می باشد و عنصر مهم برای تصمیم‌گیری بسیاری از کاربران است. ایجاد شهرت برای برند می بایست در راهبرد سئوی شما نقشی مهم داشته باشد تا به تبع آن حاصل جستجوی ارگانیک را بهبود ببخشد.

فایده مهم دیگر این نظرسنجی نمایش اهمیت نوشتن توضیحات متا متقاعدکننده است. صاحبان وبسایت‌ها و سئوکاران می بایست از همخوانی این بخش با هدف از جستجو، اطمینان نتیجه ها کنند. به دلیل آنکه در‌صورتی‌که گوگل تشخیص دهد که توضیحات شما چندان مناسب نیست، بخشی از متن را در بخش توضیحات نمایش خواهد اعطا کرد.

در شرایطی‌که کاربران حاصل جستجوی مدرن و قابلیت‌های آن را دوست دارا‌هستند، شما هم باید با آن سازگار شوید. یک راهکار عادی، تولید محتوا بر مبنای ویژگی‌های تازه برگه نتیجه ها جستجو می باشد.

کاربران ممکن می باشد که با نمایش تبلیغات زیاد در ورقه نتیجه ها جستجو موافق نباشند، البته اکوسیستم گوگل مشابه یک نظرسنجی است و تبلیغات طولانی تر ممکن می باشد عاملی برای تلف کردن آن‌ها باشد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن  ۱- حفظ سهل و آسان خیس

۲- یک بیس قابل انعطاف افزاری برای پلتفرم های متفاوت. در اینصورت توزیع، لانچ، بروزرسانی یا این که تولید قابلیت و امکان های تازه در نرم افزار سریع خیس و سهل وآسان خیس انجام میگردد. به این دلیل که نیازی به آپ دیت کردن از روش یک مغازه نرم افزار (اپ استور، کافه بازار یا این که گوگل پلی) ندارند.

۳- مخارج پباده سازی و تولید نرم افزار کمتر می‌باشند.

محدودیت های اینترنت اپ

۱- تعامل با نرم افزار ، نسبت به بقیه نرم افزار ها برخورد گرا (ریسپانسیو) وجود ندارد.

۲- المان های پباده سازی رابط گرافیکی (UI) ممکن میباشد ناسازگار باشند. بعضا از تجهیزات دستگاه مثل ارسال ناتیفیکیشن ، وضعیت آفلاین و بارگذاری در هوم اسکرین پشتیبانی نمی شوند.

۳- اینترنت اپ ها از روش اپ استور امکان دسترسی ندارند. این گزینه از آن جهت مهم است که بخش اعظمی از یوزرها از روش اپ استور وارد نرم افزار میشوند.

۴- نماید کار می‌نمایند و بدون وب و مرورگر نمی قدرت به آنان دسترسی داشت.

۲ – نرم افزار نیتیو (native):

نرم افزار هایی که فقط برای یک پلتفرم معین مثل اندروید، iOS یا این که ویندوز فون پباده سازی و ساخته می گردند. برای برنامه نویسی یک نرم افزار نیتیو در هر سیستم دلیل باید از زبان اصلی آن سیستم دلیل استفاده نمایید. به عنوان مثال برای برنامه نویسی نرم افزار اندروید می بایست از گویش جاوا به کار گیری نمایید. این امر سبب می شود که از یک طرف برنامه نویسی نرم افزار نیتیو پیچیده خیس و دشوارتر (و به تبع آن هزینه بر و وقت گیر) باشد اما از طرف دیگر به نرم افزار نیتیو این قابلیت را میدهد که سرعت و تلاش بسیار بالایی داشته باشد.

برنامه نویسی نرم افزار نیتیو نسبت به اینترنت اپ بسیار دشوارتر میباشد. چرا که در هریک از پلتفرم ها بایستی از لهجه برنامه نویسی ، ابزارهای برنامه نویسی ، المان های UI و بسته های توسعه و گسترش اپلیکیشن مخصوص آن پلتفرم به کار گیری نمایید. لذا نرم افزار نیتیو که برای اندروید نوشته می گردد، در iOS یا این که ویندوز اجرا نخواهد شد. به عبارت دیگر در حالتی‌که یک نرم افزار نیتیو با قابلیت اجرا در iOS، اندروید و اینترنت میخواهید، در واقع بایستی سه نرم افزار جدا از هم بنویسید.

نرم افزار های نیتیو از روش اپ استورها منتشر می گردند که مزایا و معایت خودش را دارااست. مزیت آن اینست که استفاده کننده در یک محل به هزاران نرم افزار دسترسی دارد که جستن و نصب کردن نرم افزار ها را شل خیس مینماید.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن پباده سازی نرم افزار آگاهی درباره برند یعنی اینکه مشتری برندی را بشناسد و بتواند آن را به خیال و خاطر بیاورد. «دور اندیشی درباره برند» مسئله مهمی در فتار مشتری، مدیر تبلیغات، و مدیریت برند است و در تدوین استراتژی توسعه و گسترش موسسات نقش بسزایی دارااست. اینکه مشتری برندی را بشناسند و توانمند باشد آن را به خیال بیاورد در تصمیم گیری او برای خرید نقش مهمی خواهد داشت. اگر مشتری نداند تولیدها شما چه میباشد و برندتان را نشناسد قاعدتا موقع خرید به شما مراجعه نخواهد کرد. براین اساس، ایجاد تدبیر درباره برند هدف بسیاری از کسب و کارهاست و اپلیکیشن گوشی میتواند به شما درین عمل کمک زیادی کند. اجازه دهید آیتم دور اندیشی درباره برند را به دو بخش «برند» و «درایت» تقسیم کنیم و به هر مورد غیر وابسته بپردازیم و ببینیم اپلیکیشن شما چه طور می تواند در این مورد نقش آفرینی کند:

طراحی اپلیکیشن

برند: اپ تلفن همراه مانند یک بیلبورد خالی است. شما میتوانید هر طرح و پیامی که می خواهید را روی آن اجرا نمایید؛ طراحی شما می‌تواند شیک، معمولی، کاربردی، عجیب، و آموزنده باشد. اما آنچه مهم میباشد این می باشد که مخاطب به طرح و پیام شما علاقمند شود و با آن ارتباط برقرار کند. بدین ترتیب، اپلیکیشن می‌تواند طرح و پیام برند شما‌را بصورت زیبا، کارآمد و تاثیرگذار به مشتری ارائه دهد و امکاناتی را در اختیار او بگذارد که علاقه او به برندتان را افزایش دهد.

دور اندیشی: هرچه مشتریانتان طولانی تر از اپلیکیشن موبایلتان استفاده کنند، زودتر تمایل پیدا می‌نمایند که مال و خدماتتان را بخرند. این به کارگیری مداوم از اپ و دیدن مکرر نام و آیکون برندتان منجر می گردد که برندتان طولانی تر و بهتر دیده شود و در خاطر بماند.

5. بهبود ارتباط با مشتری

صرف حیث از اینکه چه مال یا خدماتی عرضه میکنید، مشتریانتان باید راهی برای ارتباط با شما داشته باشند. در حالتی که داخل اپتان سرویس پیام رسان داشته باشید می توانید در نحوه ارتباط با مشتریانتان تغییر‌و تحول چشمیگیری تولید کنید.

6. تمایز از رقبا

پباده سازی نرم افزار

فعلا تعداد کسب و کارهای کوچکی که دارای اپ تلفن همراه میباشند زیاد نیست، و این برای شما یک مزیت میباشد؛ زیرا سبب می‌شود از رقبایتان پیشی بگیرید. او‌لین نفری در محله یا شهرتان باشید که به مشتریانش اپ موبایل داده می باشد. قطعا مشتریانتان شما را به عنوان یک کسب و فعالیت پیشرو خواهند شناخت.

7. تولید وفاداری در مشتری

پایانی مزیتی که درین نوشته‌ی علمی به آن اشاره خواهیم کرد، که اما مزایای بیشتری را میتوان درباره اپ موبایل برشمرد اما ما در اینجا به همین 7 مزیت بسنده می‌کنیم، این است که شما می توانید به وسیله اپ گوشی احساس وفاداری نسبت به برندتان را بین مشتریان ساخت فرمایید. با اعتنا به حجم انبوهی از تبلیغات که مشتریان را شبانه روز اشراف کرده، مانند بیلبورد و بنر در خیابانها، تبلیغات روزنامه، مجلات و رادیو تلویزیون، تبلیغات ایستگاه های مترو و اتوبوس، تراکت و بروشور، کدهای تخفیفاتی، وب سایت، بنرهای تبلیغاتی آنلاین، و نشانی اینترنتی های تبلیغاتی، شرکت های برای رساندن پیام و تاثیرگذاری بر مخاطب با شرایط طاقت فرسا و پیچیده ای روبرو هستند. در چنین شرایطی، ایجاد یک رابطه نزدیک و صادقانه با مشتریان از طریق اپ موبایل و کسب اعتماد و وفاداری آن‌ها ضروری است. البته ادعا نمی‌‌کنیم که اپ گوشی همگی خطاها را حل خواهد کرد و سبب ساز رشد و شکوفایی کسب و کارتان خواهد شد. البته یقینا منجر میشود ارتباط نزدیک تری با مشتریانتان برقرار کنید و در نوک انگشتانشان قرار گیرید.

موقتی که با مزایای اپ موبایل اضافه آشنا شدید می‌توانید از آن برای کسب و کارتان استعمال نمائید. اما برای تولید اپ موبایل باید از کجا پیشگفتار کرد؟ برای این عمل دو رویه موجود هست:

برون سپاری پروژه ایجاد اپ موبایلتان به یک کدام از موسسات طراحی و گسترش اپ گوشی، یا استخدام تیم توسعه اپ گوشی در داخل مجموعه تان.

استعمال از یکی از سرویس های اپ ساز اتوماتیک آنلاین، مانند اپلیکیشن ساز اپچار، که بوسیله آن میتوانید بدون نیاز به برنامه نویسی اپ موبایلتان را بسازید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

محدودیت های وب اپ

 طراحی اپلیکیشن  


پباده سازی نرم افزار مزیت های اینترنت اپ

۱- حفظ سهل و آسان خیس

۲- یک بیس قابل انعطاف افزاری برای پلتفرم های متفاوت. در اینصورت توزیع، لانچ، بروزرسانی یا این که ایجاد قابلیت و امکان های تازه در نرم افزار سریع خیس و راحت خیس انجام می شود. به این دلیل‌که نیازی به آپ دیت کردن از روش یک فروشگاه نرم افزار (اپ استور، کافه بازار یا این که گوگل پلی) ندارند.

۳- مخارج پباده سازی و تولید نرم افزار کمتر میباشند.

محدودیت های اینترنت اپ

۱- تعامل با نرم افزار ، نسبت به بقیه نرم افزار ها واکنش گرا (ریسپانسیو) وجود ندارد.

۲- المان های پباده سازی رابط گرافیکی (UI) ممکن میباشد ناسازگار باشند. بعضا از تجهیزات دستگاه مثل ارسال ناتیفیکیشن ، شرایط آفلاین و بار گذاری در هوم اسکرین پشتیبانی نمی شوند.

۳- اینترنت اپ ها از روش اپ استور امکان دسترسی ندارند. این گزینه از آن جهت مهم است که اکثری از یوزرها از روش اپ استور وارد نرم افزار میگردند.

۴- نماید عمل می‌نمایند و بدون وب و مرورگر نمی قدرت به آن ها دسترسی داشت.

۲ – نرم افزار نیتیو (native):

نرم افزار هایی که فقط برای یک پلتفرم مشخص و معلوم مثل اندروید، iOS یا این که ویندوز فون پباده سازی و ساخته می گردند. برای برنامه نویسی یک نرم افزار نیتیو در هر سیستم دلیل می بایست از زبان اصلی آن سیستم استدلال استعمال فرمائید. به عنوان مثال برای برنامه نویسی نرم افزار اندروید می بایست از گویش جاوا به کارگیری کنید. این امر سبب میشود که از یک طرف برنامه نویسی نرم افزار نیتیو پیچیده خیس و دشوارتر (و به تبع آن هزینه بر و زمانبر) باشد اما از طرف دیگر به نرم افزار نیتیو این قابلیت و امکان را میدهد که سرعت و عملکرد بسیار بالایی داشته باشد.

برنامه نویسی نرم افزار نیتیو نسبت به اینترنت اپ بسیار دشوارتر میباشد. به این دلیل‌که در هر کدام از پلتفرم ها می بایست از لهجه برنامه نویسی ، ابزارهای برنامه نویسی ، المان های UI و بسته های گسترش اپلیکیشن مخصوص آن پلتفرم به کار گیری نمایید. لذا نرم افزار نیتیو که برای اندروید نوشته میگردد، در iOS یا این که ویندوز اجرا نخواهد شد. به عبارت دیگر درصورتی که یک نرم افزار نیتیو با قابلیت اجرا در iOS، اندروید و اینترنت می‌خواهید، در واقع می بایست سه نرم افزار مجزا بنویسید.

نرم افزار های نیتیو از روش اپ استورها منتشر می شوند که مزایا و معایت خودش را دارد. مزیت آن اینست که استفاده کننده در یک محل به هزاران نرم افزار دسترسی دارد که یافت کردن و نصب کردن نرم افزار ها را شل خیس مینماید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن پباده سازی نرم افزار آیا می‌دانید افراد از چه روش اپ شما را دریافت میکنند؟ آیا آن ها پیوند دانلود اپ را از دوستانشان گرفته اند؟ یا QR کد حاوی لینک دانلود اپ را داخل مغازه یا شرکت تان دیده و نسخه برداری کرده اند؟ آیا رتبه و تعداد دانلود بالایی در اپ استور اندروید یا اپل دارید؟

درک کردن اینکه مشتریان چه طور از وجود اپلیکیشن شما آگاه می شوند و آن را دانلود مینمایند ضروری می باشد. در غیر این رخ نمیتوانید برنامه ریزی درستی برای عمل های آینده خود داشته باشید.

جنبش و جابجایی داخل اپ را تسهیل نمائید

کاربران ایده و ذهنیتی درباره امکانات اپ شما و طریق استفاده از آن ندارند. آن ها نمیدانند بخشها و اطلاعات مورد نظرشان کجاست. بنابراین، ورقه خانگی مهمترین قسمت اپ شماست که باید در آن، دکمه های بزرگ و مشخصی برای راهبری و ورود به قسمت ها و صفحه های گوناگون تولید فرمائید.

از رنگ ها به درستی استفاده فرمایید
اپلیکیشن های زیادی را میبینیم که رنگ های بکار رفته در آن متناسب با لوگو و دیگر موادتشکیل دهنده گرافیکی آن برند نیست. هیچ چیز ناشیانه تر از آن نیست که رنگبندی اپ شما ضعیف و بی ربط باشد. در آن فیس، افراد قطعا اپ شما را غیرحرفه ای خواهند یافت.

فونت مناسب را فراموش نکنید
تاثیرگذاری فونت در اپلیکیشن گوشی کمتر از سایت است. با اینحال، توصیه میکنیم هنگام ایجاد اپ اندروید و iOS از فونت های مختلف به کار گیری نمایید و تاثیرات هر کدام از آن‌ها‌را تحلیل نمایید. در نهایت فونتی را گزینش فرمائید که با عمل شما متناسب تر می باشد و شخصیت شمارا بهتر منعکس می‌نماید.

طرح باید خوشگل، متناسب، و هماهنگ باشد
دکمه ها نباید خیلی پهناور یا خیلی کوچک باشند. فونت ها می بایست متشخص و عمل شما تناسب داشته باشند. از عکس های نو و مرتبط با کارتان به کار گیری فرمائید. خلاصه آنکه دائما به تامل seo و افزایش اپ موبایل باشید و زیباسازی آن را در حق اولویت قرار دهید. پیشنهاد میکنیم نگاهی هم به قالب های اپچار بیندازید.

قطعا از دکمه های «فراخوان برای اقدام» استفاده فرمایید
شما قطعا از ساخت اپ اندروید و iOS هدفی دارید، و برای رسیدن بدین هدف نیاز می باشد که مخاطب شما اقدام آیتم نظرتان را انجام دهد. مثلا مال یا خدمات شما را بخرد، عضو روزنامه تان شود، یا فرمی را لبریز کند. براین اساس، خیلی واضح و بدیهی به مشتری بگویید چه عمل کند. و آن را به وسیله دکمه های «فراخوان برای اقدام» بگویید.

تبلیغ و بازاریابی را نادیده نگیرید
هدف از تبلیغ و بازاریابی رساندن پیام و جذب مخاطبان بیش تر است. برای این عمل شیوه های متنوع و موثری وجود دارد؛ از نشانی اینترنتی و QR کد گرفته تا بهینه سای اپ استور. مشتریان مهم و اصلی شما بایستی صد رد صد اپلیکیشن شما را نصب کنند. بنابراین، در‌صورتی‌که سایت پر طرفدار ای دارید و یا افراد زیادی به محل کارتان مراجعه می نمایند، میتوانید به بهترین فیس از آن برای تبلیغ اپ اندروید و iOS خود به کارگیری کنید.

کاربران را جذب و آن گاه درگیر کنید
بسیاری از موسسات فراموش می کنند که بطور دائمی با مشتریانشان ارتباط و تعامل داشته باشند. بدین ترتیب، شما باید آنجایی که مخاطبانتان حضور دارا هستند بدون شک حضور داشته باشید. امروزه بخش اعظمی از مخاطبان شما توسط موبایل های خود در شبکه های اجتماعی حضور پیدا می نمایند. در حالتی‌که شما هم در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید می توانید آن‌ها را جذب کنید، و سپس آنها‌را فارغ از اینکه لازم باشد دستگاه شان را تغییر‌و تحول دهند، با همان گوشی شان، به سوی اپلیکیشن تان هدایت کرده و با آن ها ارتباط برقرار فرمایید.

شاخ و برگ های اضافی را حذف نمائید
ویژگی ها و طرح های گرافیکی اضافی را حذف فرمائید، زیرا اغلب تایم ها به آنان نیازی نیست. این بر روی زیبایی اپلیکیشن تان هم تاثیر بسزایی داراست. این ایام مشتریان در جستجوی سادگی و راحتی می‌باشند. به این ترتیب، هوشمندانه می باشد که اپلیکیشن خود را بصورت ماهانه محاسبه نمائید و با حذف موردها اضافی آن را ساده تر نمائید.

و نکته نهایی اینکه، برنامه زمانبندی دائمی و دقیقی برای باز‌بینی دوره ای اپلیکیشن خود و سئو آن داشته باشید. متاسفانه اکثری از شرکتهای بعداز ساخت اپلیکیشن تلفن همراه دیگر آن را احتساب و آپ تو دیت رسانی نمی کنند. اجازه ندهید این رخداد برای شما هم بیفتد.

پس، 10 قانونی که در صدر شرح داده شد را همواره در ساخت اپ اندروید و iOS مورد اعتنا قرار دهید و چک دوره ای اپلیکیشن و آپ تو دیت رسانی آن را از خیال نبرید.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن  در این نوشته‌علمی که بوسیله کمپانی پباده سازی وب سایت تابان شهر تهیه و تنظیم گردیده می باشد سعی بر آن می‌باشد تا به محاسبه طرز تولید سایت و ساخت نرم افزار بپردازیم . 


چه‌طور 
می توان یک برنامه نویس شد؟ 
بهترین 
راههای کد نویسی برای تولید نرم افزار چیست؟ 
اینها سوالاتی می باشد که برای هر کسی که در تاءمل تولید اپلیکیشن می‌باشد به وجود می آید .

طراحی اپلیکیشن

ممکن میباشد در پی یافتن جواب جستجوهای فروانی هم انجام داده یا مقاله‌ها زیادی را نیز مطالعه کرده باشید .

ما در اینجا پاسخ این سوال های و سوالهای دارای ربط دیگر را به شما می‌دهیم . پس با ما باشید .

در آغاز به گامهای برنامه نویس شدن اشاره می کنیم .

قدم اول: یک لهجه برنامه نویسی انتخاب فرمایید .

گام دوم: لهجه برنامه نویسی را بیاموزیم .

قدم سوم:چیزی خلق و خوی نمائید .

برای این‌که جا بزنید زیاد زود‌است .

در ضمن ما در اینجا قصد فراگیری برنامه نویسی نداریم . اما که خودتان نیز می‌توانید این گامها را کاوش فرمائید که فارغ از مسمر ثمر بودن یا نبودن بسیار نیز متعدد می‌باشند .

در صورتی‌که کماکان هدف ای برای تولید اپلیکیشن به وسیله خودتان ندارید ، پیشنهاد میکنیم به لینک و پیوند پیشنهاد ایجاد نرم افزار مراجعه کرده و هزینه تولید اپلیکیشن را مشاهده کنید .

در غیر این فیس به زبانهایی که برایتان کارامد میباشند در ادامه اشاره میکنیم .

Python بیاموزید . 
Ruby on Rails بیاموزید . 
JavaScript بیاموزید (JavaScript را قبلی از یادگیری کادر ورکهایی مانند AngularJS یا React بیاموزید) . 
iOS Development بیاموزید . 
Android Development بیاموزید . 
بخش اعظم نرم افزار ها نیاز به مقر داده دارا‌هستند .

پس شما برای تولید نرم افزار خود نیاز به پی بردن یک گویش برنامه نویسی مقر داده دارید ) مانند SQL) ، یا این که سازه به گونه اپلیکیشنی که گزینش میکنید .

ممکن می باشد نیاز به DataBase نداشته باشید (مثل Flappy Bird)، و ولی در‌صورتی‌که در پی تولید web application هستید، به علم بیشتری به خصوص در حوزه سرور نیاز دارید .


گر در پی front-end web developer شدن می باشید ، می توانید بر روی HTML , CSS و JavaScript در Codepen یا این که JSfiddle متمرکز شوید .

در شرای تنها JavaScript می‌دانید و قصد خاطره تهیه نمودن لهجه دیگری ندارید ، آن‌گاه می توانید Node .js را امتحان کنید .

پلتفرم مناسب برای back-end development آن موجود است (برای مقر داده نیز می‌توانید از MongoDB به کار گیری کنید) .

برای 
ایجاد یک نرم افزار بی نقص (web framework) نیاز به پی بردن یکی از زبانهای ذکر شده در‌پی دارید: 
Ruby 
Python 
Php 
Java 
Go 
C# 
درصورتی که می خواهید یک بازی بسازید بایستی در ادامه یادگیری Lua باشید .

C# نیز به لطف Unity 3D game engine گزینش مناسبی می‌باشد .

ولی برای mobile app development (ساخت اپلیکیشن موبایل) نیاز به فهمیدن Swift/Objective-C برای IOS (ساخت اپلیکیشن iOS) و Java برای Android داریم (ساخت اپلیکیشن اندروید) .

هم اکنون با پی بردن پیش نیازها نوبت به عنوان کردن راههای تولید اپلیکیشن می رسد .
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن با اینکه PWA فراگیر گردیده اما هنوز در اولِ رویه جای دارد جهت استعمال از آن معضل‌هایی موجود هست که در اینجا به یک‌سری گزینه آن اشاره کردیم و در تعدادی سال آینده حل خواهند شد :

پشتیبانی مرورگرهاو دستگاه ها : با اینکه مرورگررهایی نظیر کروم، اپرا و نیز مرورگر خاص تلفن همراه های اندرویدی از PWA پشتیبانی میکنند البته هنوز مرورگرهای دیرین مانند وب اکسپلورر، Edge و سافاری اپل تماماً با این فناوری مطابقت نشده‌اند.

محدودیت قابل انعطاف افزاری و طاقت فرسا افزاری: برای به کار گیری از PWA، دستگاه شما بایستی از حیث قابل انعطاف افزاری و طاقت فرسا افزاری بدون شک از HTML5 پشتیبانی نماید.

عدم پشتیبانی از ارتباطات متقابل یکسری برنامه: برنامه های ساکن یا این که native گوشی با یکدیگر هماهنگ و سازگارند و به راحتی میتوانند با یکدیگر رابطه داشته باشند. برای مثال شما میتوانند از روش اکانت جیمیل وارد اکانت کاربری توئیتر یا این که فیسبوک خویش گردید. این در حالیست که PWA کار کشته به ساخت چنین ارتباطاتی دربین نرم افزار‌های مبنی بر اینترنت وجود ندارد.
 

  • شایلین عباسی