مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


پیشرفت دهندگان اپلیکیشنها این غرض را دنبال می نمایند که یک نرم افزار را طوری پیاده سازی نمایند که برای اشکال سیستم عوامل و دستگاههای متفاوت دیجیتال کاربردی باشد. به عنوان مثال نرم افزار کروم که یک نرم افزار مرور وب میباشد هم بر روی PC، هم برای به کار گیری روی تبلت طراحی گردیده‌است و هم میتوانید از این نرم افزار بر روی گوشی به کارگیری فرمائید.

ولی نکته جذاب داستان اینجاست که نرم افزار ها تنوع بسیار متعددی دارا هستند، بسته به اینکه استفاده کننده چه نیازی دارااست تنها محصور به نرم افزار گوشی ها و تبلتها نمی شوند و در بخش اعظمی از اسباب و اثاث دیگر نیز به کار گیری می­شوند. از جمله تلویزیون­ هایی ساخت می­شوند که زیر سیستم دلیل اندروید بوده و از نرم افزار ­های درج شده برای اندروید طراحی اپلیکیشن در مشهد به کار گیری می­نمایند، یا این که اکثری دیگر از اسباب خانه مانند سردخانه و خرقه­شوئی و کاسه­شوئی و … نرم افزار خاص خویش را دارا هستند.
حتی قابلیت و امکان در اختیار گرفتن رفت آمدهای منزل و دفتر، یا این که تهیه و تنظیم فروغ و روشنایی و دمای دور و بر با استعمال از نرم افزار­ها هم مهیا آمده میباشد.

یک نمونه جذاب دیگر پیاده سازی اپلیکیشنی بوسیله کمپانی اپل میباشد ، به عنوان iBaby که در بالای تخت نوزاد نصب گردیده و حرکات بچه را ذیل لحاظ می گیرد؛ با بیدار شدن وی به مامان اگاهی می دهد و بنابر تشخیص و تهیه آن ،می تواند موسیقی پخش نماید و یا این که قابلیت سخن پدر و مادر با فرزند را بوجود آورد.

همینطور یکی‌از دیگر از ویژگیهای نرم افزار اینست که برای استعمال از یک نرم افزار احتیاجی به وصل بودن به وب وجود ندارد و میتوان در شرایط آفلاین نیز از آن بهره مند شد.

تا اینجا با مضمون‌ و مفهوم نرم افزار آشنا شدیم .در پی می خواهیم با معنا کلی خیس نرم افزار تلفن همراه یا این که به عبارتی اپ گوشی آشنا شویم .پس با ما یار گردید.

نرم افزار تلفن همراه یا این که برنامه گوشی


نرم افزار‌ گوشی عبارت‌میباشد از از قابل انعطاف افزارهایی که رابطه بدون واسطه با پردازنده‎های سیستم ادله تلفن همراه یاروهمدم دارا‌هستند و مستقیماً درخواست‎های یوزرها را ایفا میدهند.

نرم افزار ها در گوشی به طور بی واسطه دستوری را اجرا میدهند که به طور کاملً برای یوزرها قابل رؤیت میباشد. مثلا شما برای عمل های مالی بسته به اکانت بانکی خویش ممکن میباشد از نرم افزار گوشی خزانه به کارگیری فرمائید و یا این که ممکن میباشد برای تعقیب کردن رویدادهای ورزشی از نرم افزار پخش زنده به کارگیری فرمائید. همینطور بعضی یوزرها که از روش فروشگاه آنلاین به خرید می‌پردازند ممکن میباشد از نرم افزار تارنما های فروشگاهی مانند نرم افزار دیجی مال و یاآجیلانه به کار گیری کنند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


در تصویر راست که بدتر از گزینه گذشته میباشد یک تارنما غیر ریسپانسیو مشاهده می شود که کل متن در تلفن همراه قابل تلاوت وجود ندارد و بدتر اینکه یک پنجره پاپ آپ نیز به مخاطب نشان داده می شود!

طراحی وب تلفن همراه

ساخت وب سایت تلفن همراه که به خیر و خوبی صورت گرفته باشد می‌تواند بخش اعظمی از این اشتباهات را برطرف نماید، ولی هنوز نمی تواند کارهایی را که یک نرم افزار تلفن همراه قادر است اعمال دهد، ارائه دهد. در تصویر پایین یک نرم افزار گوشی را مشاهده خواهید کرد، که در آن محتوا قادر است در 90 درصد از ورقه اکران چشم خواهد شد و این مورد  طراحی اپلیکیشن در مشهد سبب میگردد که استفاده کننده تجارب بسیار خیر داشته باشید.

پیاده سازی نرم افزار

بیایید به مزایا و معایب یک نرم افزار تلفن همراه نگاهی بیندازیم.

مزایا و معایب پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه
نرم افزار های گوشی می‌توانند کارهایی را اجرا دهند که سایت های نمی توانند، مانند ارسال پوش نوتیفیکیشن و دسترسی آفلاین. ولی نرم افزار های گوشی نیز دارنده نکات منفی می باشند. پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه برای برخی اشخاص ضروری وجود ندارد، به عنوان مثال در حالتی که شما یک بلاگ نویسی میباشید که کم کم مطالب نو منتشر مینماید، احتمالا به پیاده سازی نرم افزار نیاز ندارید. با این هم اکنون، بخش اعظمی از شرکتهای میتوانند از آن منفعت ببرند، بیایید به جوانب مثبت و منفی پیاده سازی نرم افزار نگاه کنیم.

مزایای پیاده سازی نرم افزار
پوش نوتیفیکیشن - قابلیت ارسال پیام های متنی به مشترکان خویش
دسترسی آفلاین - تلاوت مقاله‌ها، گوش دادن به پادکست ها، و یا این که فهرست کاتولوگ محصول ها در وضعیت آفلاین
همت خوب – پیاده سازی نرم افزار حرفه‌ای قادر است سریعتر از یک تارنما باشد
پیچیدگی کمتر- این قضیه بستگی به چگونگی طراحی وب سایت داراست، البته نرم افزار ها وضوح بیشتری دارا‌هستند
قابل دانلود در دکان نرم افزار ها- شما همینطور یک آیکون بر روی گوشی خویش نیز خواهید داشت
معایب پیاده سازی نرم افزار
هزینه مازاد – معمولا پیاده سازی نرم افزار از ساخت سایت گرانتر میباشد.
 

  • شایلین عباسی