مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


خصوصیت های یک برنامه گوشی ماهر چه می باشد؟

امروزه به کار گیری ی پهناور از گونه های تلفن همراه های هوشمند سبب ساز به گسترش و پیشرفت  طراحی اپلیکیشن هرچه بیشتر نرم‌افزار نویسی در حوزه نرم‌افزار های تلفن همراه شده‌است.

یوزرها با نرم افزار های متعدد تلفن همراه می توانند ریلکس خیس و سریع خیس از نسبت به وب سایت و کاوش در گوگل نیاز های خویش را برطرف نمایند. شاید بتوان ذکر کرد دسترسی بهتر و بیشتر یوزرها بi نرم افزار ها مزیت عظیم آن‌ها در مقابل سایت ها میباشد.

البته آن چیزی که برنامه های یکسان از حیث کاربری را از یکدیگر متمایز میکند به دست اندرکاران مختلفی بستگی داراست که ما درین نوشته‌ی علمی کوشش کرده ایم به یک‌سری آیتم از مهم‌ترین کارداران تاثیرگذار در پباده سازی یک نرم‌افزار غالب اشاره کنیم. پس تا انتهای نوشته‌ی‌علمی همپا ما باشید.

 

پباده سازی UI/UXمناسب

در بخش اعظمی از موسسه ها اپ نویسی طراح رابط کاربری یا این که به اصطلاح شخصی که گرافیک اپلکیشن ها و تارنما را پباده سازی میکند نیست و فرد نرم افزار نویس یا این که گروه اپ نویسی با توکل بر تجربه و پروژه های شبیه یا این که به کار گیری از طراحی صفحه های فراهم گرافیک پروژه را انجام می‌دهند.

البته به جهت علم ناکافی اپلیکیشن نویس در پباده سازی استاندارد ui و ux برنامه، سود عمل مناسب مشتری نخواهد شد و نرم‌افزار پباده سازی گردیده از حیث گرافیک بضاعت رقابت با مثال ها شبیه خویش از نگاه کارکرد را ندارد. توصیه ما به شما این میباشد که در‌پی پباده سازی و اپلیکیشن نویسی اپ های ماهر میباشید اهمیت پباده سازی آن را نادیده نگیرید.

 

در صورتی اپ رابط کاربری استاندارد و ماهر داشته باشد:

* یوزرها با او‌لین ورود می توانند شیوه ی فعالیت با اکثر قسمت های نرم‌افزار را فرا بگیرند.


* پباده سازی گرافیک ماهر نرم افزار فضای آن را دلنشین خیس میکند.


* استفاده کننده با کمترین واحد سنجش کلیک قادر است به مقصود خویش رسد.


* برنامه در زمان برهه زمانی کوتاهی دوست داستنی میگردد.

 


وسعت مطلوب نرم‌افزار

یک کدام از دیگر از عامل ها تاثیر گذار در پباده سازی یک نرم‌افزار چیره وسعت مطلوب آن میباشد. پباده سازی و نرم افزار نویسی نرم افزار با وسعت مطلوب با اعتنا به نوع کارکرد آن برخی می تواند مختلف باشد.

مثلا اپ های بازی به جهت برخورداری از گرافیک سنگین خیس از وسعت بیشتر برخوردار می باشند. در غایت با نرم افزار نویسی باصرفه و به کار گیری از اخرین نسخه های لهجه های اپ نویسی میتوان وسعت 

نرم افزار را باصرفه کرد.

 

اندروید و ای وی اس در کنار یگدیگر

درصورتی که به تاءمل فعال‌ساز‌ی برنامه برای سرویس ها خویش می‌باشید کوشش نمایید هر دو ورژن اپ را برای یوزرها متعدد خویش پوشش دهید. امروزه یوزرها ای وی اس و اندروید انقدر زیاد می باشند که شما برای فعال‌ساز‌ی پلتفرم خویش مثلا در شرایطی که یوزرها ای وی اس را نادیده بگیرید و فقط برای یوزرها اندروید نرم‌افزار خویش را پیاده سازی فرمایید وسعت وسیعی از مشتریان خویش را از دست می دهید .

همینطور به جهت گسترش اپ نویسی در حوزه اپ تکنولوژی هایی مانند react native و native script هزینه و مدت اجرای هر دو پلتفرم را کاهش داده میباشد.

در پباده سازی نرم‌افزار ios و پباده سازی اپ اندروید خویش مطلقا اپلیکیشن ها و رقبای مو جود را نیز در هر دو ورژن ارزیابی فرمایید تا اپلیکیشنی خوشگل زبده کاربری بالا برای خویش به ارمغان آورید .

   

بهبود همیشگی و سرعت بالا

اپلیکیش خویش را آپدیت نگه دارید. سرویس رسانی با با کیفیت هنگامی مفهوم پیدا میکند که شما بتوانید در کمترین دوران ممکن استفاده کننده را به منظور اش برسانید. در‌حالتی که در زمان زمان مار با اپ اپدیت هایی را ارائه دهید که یوزرها بتوانند تغییرات را احساس نمایند متوجه می گردند پلتفرم شما پویا و زنده میباشد و می‌توانند با آن رابطه بهتری برقرار نمایند. همینطور سرعت بارگذاری اپ یک فاکتور بسیار اساسی در پیروز بودن آن میباشد که می بایست به آن در طی پباده سازی و نرم افزار نویسی اپ و مدیر آن اعتنا ویژه ای خواهد شد.

 

برخورداری از ابزار برخورد

برخورد یوزرها می توانند شایسته ترین داده ها از شیوه عمل آینده اپ را به شما بدهد. اینکه شما بدانید کاربرانتان چه نیازی دارا‌هستند مطلقا بهتر قدرتمند خواهید بود نیاز آنان‌را رفع نمائید. بدین ترتیب تهیه و تنظیم نصیب هایی مانند تماس با پشتیبانی یا این که ارسال پیام به نصیب پشتیبانی به شما یاری میکند بهتر بتوانید رضایت یوزرها را نسبت به اپلکیشن خویش جلب فرمایید.

 

آیتم هایی برای فردی سازی

نرم افزار می‌تواند شم نیکی به استفاده کننده منتقل نماید زمانیکه استفاده کننده بتواند با انجام تعدادی از پیکربندی تجهیزات اپ را برای خویش فردی سازی نماید. وجود این نوع تجهیزات تا حد قابلیت قادر است جذابیت برنامه را دو چندان نماید.

 

خصوصیت های کلیدی یک برنامه تلفن همراه خوب

در جامعه مدرن که استعمال از برنامه های موبایلی بسیار اشاعه پیدا کرده و از روزانه های معاش مدرن شده‌است خوب میباشد بدانید که یک برنامه تلفن همراه خوب چه خصوصیت هایی داراست. با تیم مهندسین نواندیش تیم تخصصی ساخت سایت و پباده سازی برنامه در تهران همدم  باشید تا به محاسبه این مسئله بپردازیم.

 

رابط کاربری مطلوب

بیش تر از هر چیز دیگری رضایت حداکثری یوزرها از به کارگیری از برنامه تاثیر بسزایی بر کیفیت یک برنامه خواهد داشت. چهت نیل بدین فرمان یک نرم افزار می بایست با رابط کاربری خوب و قابل قبولی پباده سازی گردیده باشد.به طوری که‌این رابط کاربری قابل شعور بوسیله تمامی باشد به طوری که یوزرها سوای گذراندن آموزشی بتوانند با آن فعالیت نمایند و از بخش های متفاوت آن به صحت به کار گیری نمایند. همینطور در یک رابط کاربری خوب تناسب میان مفاهیم و ظواهر نرم‌افزار هم بایستی رعایت گردد.

 

دقت به هدف ها نرم‌افزار تلفن همراه و یوزرها آن

در بالا می بایست در حیث داشت که استفاده کننده مخاطب از نرم افزار چه فردی و در چه رده اجتماعی میباشد و انتظارات وی از استعمال از این نرم‌افزار گوشی چه است؟ ثانیا این نرم‌افزار چه کمکی به ایشان می نماید؟ از جمله در پباده سازی یک اپلیکیشن بازی بایستی یک‌سری قواعد رعایت خواهد شد تا مخاطب را به خویش جذب نماید و مشتمل بر مورد ها گرافیکی و رنگ بندی های متنوع باشد. در حالی که یک نرم‌افزار فروشگاهی بایستی به طوری پباده سازی خواهد شد که ظاهری قانونی داشته باشد و نصیب بندی های متفاوت را مشتمل بر خواهد شد. در عین حالی که رابط کاربری راحتی داشته باشد به دلیل آن که مخاطبان اینگونه نرم‌افزار ها اینچنین منظور هایی دارا‌هستند.

 

وسعت مطلوب

یک کدام از خصوصیت هایی که یک نرم افزار خوب، بهتر میباشد (خیر الزامی) که داشته باشد وسعت مطلوب نرم‌افزار میباشد. چرا‌که هرچه وسعت نرم افزار بیشتر خواهد شد سرعت اجرای آن هم به طور خودکار کمتر میشود. علاوه بر این وسعت کمتر اپ سبب ساز ترغیب بیشتر یوزرها برای دانلود و به کار گیری از آن می‌شود. همینطور تجربه نشان داده که اپلیکیشن هایی که وسعت کمتری دارا هستند بر روی تلفن همراه ها و وسایل یوزرها دوام بیشتری خواهند داشت.

 

لوگو و اسم خوب

یکی‌از موردها دیگری که می بایست آیتم دقت قرار گیرد لوگو و نامی میباشد که برای برنامه گزینش میشود. درحال حاضر اینکه چه اسم و لوگویی برای یک نرم افزار مطلوب میباشد خویش جای گفتگو دارد . اما از مهم‌ترین کارداران که سبب ساز میگردد یکه اسم و یا این که یک لوگو برای یک نرم‌افزار مطلوب باشد ازتباط آن با محتوای جانور در اپ میباشد به‌این معنا که با دیدن لوگوی اپ یا این که شنیدن اسم آن بتوان به محتوا و نوع عمل اپ پی پیروزی.

 

افزونگی نادر برای استفاده کننده

یکی خصوصیت هایی که در کیفیت نرم افزار نزد یوزرها تاثیر دارااست عدم داشتن افزونگی یا این که توشه اضافه برای وسیله ی آنهاست. به‌این مضمون‌ که اپ بهتر میباشد که در به کارگیری از اطلاعات و یا این که صرف انرژی وسایل یوزرها محتاط باشد و توشه مازاد به وسایل آنان نشود و منجر کندی و یا این که بروز خلل در دستگاهشان نشود و مصرف باتری را بالا مبارزه.

 

تجهیزات بیشتر نسبت به برنامه های شبیه

درصورتی که که اپلیکیشنی با عمل شبیه مو جود باشد، اپی بهتر و کیفیت خوب خیس میباشد که در حوزه ی فعالیتش تجهیزات بیشتری به یوزرها بدهد به ذکر دیگر اپلیکیشنی خوب میباشد که نسبت به رقبا از قیمت افزوده ای برای استفاده کننده برخوردار باشد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


اهمیت پباده سازی نرم افزار رستوران
با اعتنا به مزایایی که هر اپ داراست، مسلما ساخت‌و‌ساز نرم افزار رستوران هم فواید بخش اعظمی دارااست.  طراحی اپلیکیشن  اکثر عموم خرید آنلاین را نسبت به خرید سنتی بیشتر می‌پسندند مخصوصا در بعدازظهر تکنولوژی که برهه زمانی اهمیت فوق العاده ای برای اشخاص داراست و اکثر عموم ترجیح میدهند به مکان ماندن در صف و انتظار برای به دست آوردن طعام، از پیشین خوراک را پیشنهاد داده و در تایم مشخصی توصیه خویش را اخذ نمایند. این ایام برنامه رستوران و پیشنهاد طعام در لیست دوست داستنی ترین نرم‌افزار ها جای‌دارد. در عصری که روز آپ تو دیت بیشتر به سمت تکنولوژی شدن پیش می‌رود، همگی کسب و امور بایستی به تغییر تحول در کسب و عمل خویش تاءمل نمایند. اهمیت ندادن به پیشرفت و جا ماندن از تکنولوژی سبب عقب افتادن از رقبا و محو شدن شما از عرصه کاری میگردد. برای پباده سازی اپ فروشگاهی، می توانید با گروه مشاوران ما تماس نتیجه ها نمایید. 

از فواید برنامه رستوران می‌اقتدار به موردها متعددی اشاره نمود. درصورتی که کسی مالک رستوران باشد میتواند علاوه بر کسب و عمل سنتی خویش، کسب و فعالیت آنلاین خویش را فعال سازی نماید تا هم مشتریان سنتی خویش را نگهداری کرده و هم برای رضایت مشتریان آنلاین خویش کارایی نماید. این روز ها پخت و فروش غذای خانگی بسیار مرسوم گردیده که با اسم کیترینگ در برنامه های پیشنهاد طعام مشاهده میکنیم. از آنجایی که فعال‌سازی و اجاره دکان کاری لبریز هزینه میباشد، پباده سازی نرم افزار پیشنهاد غذای خانگی برای کسانی که در منزل غذاها را فراهم و ارسال می‌نمایند بسیار اثر گذار میباشد. همینطور می‌اقتدار پباده سازی برنامه شبیه اسنپ فود را توصیه بخشید که‌این ایام بسیار آیتم دقت عوام مردم قرار گرفته و روز آپ دیت به کار گیری از آن بیشتر می‌گردد. با دقت به فواید بیشماری که برنامه اسنپ فود دارااست، پباده سازی برنامه شبیه آن، امری بسیار پردرآمد و دوست داستنی میباشد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


در اختیار گرفتن های رابط کاربری می بایست به اندازه کافی وسیع باشند  طراحی اپلیکیشن تا فارغ از آزار دادن یوزرها با هدف ها کوچک، سعی نوک انگشت استفاده کننده را اخذ نمایند.

همینطور اطمینان نتایج نمایید که میان هدف ها ضربه گوناگون مسافت قابل قبولی وجود داشته باشد تا با ضربه به یک غرض، تلاش دیگری برای استفاده کننده اکران داده نشود.

5- محتوای متنی می بایست خوانا باشد.
در مقایسه با دسکتاپ، تلفن همراه های هوشمند دارنده صفحه های اکران نسبتاً کوچکی میباشند، بدین مضمون‌ که یکی‌از معضل های پباده سازی تلفن همراه همپا، جا دادن داده ها زیاد در یک رابط کاربری کوچک میباشد. ممکن میباشد در همت برای ارائه هرچه بیشتر داده ها، وسوسه گردید تا مجموع داده ها را در پباده سازی تلفن همراه یار و همدم خویش بگنجانید. ولی می بایست در قبال این وسوسه مقاومت فرمایید.

با ارتقاء طول خط یا این که مسافت عبارات، خوانایی بهبود مییابد. یک فضای سپید مطلوب و سخاوتمندانه می‌تواند برخی از نا مرتب ترین رابط های کاربری را جالب و بی آلایش جلوه دهد.

6-عنصرها رابط کاربری را به وضوح قابل ملاحظه کنید.
از مهم‌ترین اصول پباده سازی UX برای تلفن همراه رعایت کنتراست مطلوب می‌باشد. برای یاری به فهم و شعور مطالب و مشاهده آن بوسیله یوزرها بایستی از رنگ و کنتراست استعمال نمائید. رنگ های تاکیدی، اول و ثانویه ای برای نرم افزار خویش گزینش نمائید که کاربردپذیری آن را تقویت نمایند. از مغایرت رنگ کافی در میان موادتشکیل دهنده خویش مطمئن گردید تا یوزرها دارنده نقص‌ مشاهده کرد، بتوانند اپ شمارا چشم و از آن به کارگیری نمایند.

اطمینان نتیجه ها فرمایید که تضاد و مغایرت کافی میان رنگ متن و دور نما وجود داشته باشد، در این حالت متن خوانا خواهد بود. W3C نسبت های کنتراست پایین را برای بدنه متن و متن تصویر سفارش می نماید:

نسبت کنتراست متن کوتاه در قبال دور‌نما آن بایستی دست‌کم 1:4.5 باشد.

نسبت کنتراست متن طولانی به بگراند آن می بایست دستکم 1:3 باشد.

تلاوت متن هایی که با پیشنهاد های نسبت کنتراست رنگ مطابقت و همخوانی ندارند، در دور نما آن‌ها مشقت بار میباشد.

داشتن کنتراست کافی در موبایل هم پا بسیار اساسی میباشد: یوزرها ممکن میباشد در فضای آزاد بوده و به جهت وجود نوروروشنایی، کنتراست برگه موبایل آن ها معدود گردد.

رنگ خاکستری خنثی درین شیت، در فضای درون خوشایند به حیث میرسد، ولی در فضای گشوده چندان جذاب وجود ندارد.

آیکون ها یا این که بقیه عنصرها اصلی نیز می بایست از نسبت کنتراست سفارش گردیده در ابتدا پیروی نمایند.

تشخیص آیکون هایی که با سفارش‌های نسبت کنتراست رنگ مطابقت و همخوانی ندارند، در بگراند آنان اختلال میباشد.

7-در اختیار گرفتن ها را مبتنی بر حالت دست پباده سازی فرمایید
استیون هوبر در پژوهش ها خویش در خصوص به کار گیری از دستگاه های موبایل، اخذ که 49٪ از عموم برای انجام امور در تلفن همراه هم پا خویش به یک انگشت شست متکی میباشند. در صورت ذیل نمودارهای نشان داده گردیده در صفحه ها این تلفن همراه های یار و همدم، نمودار دسترسی تقریبی میباشند که در آنان رنگ ها نشان دهنده بخش ها قابل دسترس بوسیله انگشت شست یوزرها، برای تعامل با کاغذ اکران میباشد.

مسلما بخوانید:  گیمیفیکیشن در UX | به چه شکل استفاده کننده را با مال بیشتر سرگرم کنیم؟


سبز نشانگر حیطه ای میباشد که استفاده کننده به راحتی به آن دسترسی دارااست؛ رنگ زرد، ناحیه ای میباشد که نیاز به کشش انگشت دارااست؛ و قرمز رنگ، حیطه ای میباشد که یوزرها را ملزم می نماید تا نحوه محافظت وسیله ی خویش را تغییر‌و تحول دهند. شرایط دست و شیوه نگهداشتن دستگاه، می بایست بر پباده سازی جای قرارگیری در دست گرفتن ها در تلفن همراه همدم تأثیر بگذارد:

قرار دادن فهرست های اصلی، در دست گرفتن هایی که مرتباً به کارگیری می گردند و اقدامات متداول در فضای سبز رنگ برگه اهمیت دارااست، چون این بخشها به راحتی با تعامل یک انگشتی قابل دسترسی می‌باشند.

اقدامات منفی(مانند حذف یا این که تزکیه) را در حیطه قرمز رنگ قرار دهید، این چنین یوزرها به صورت تصادفی روی آنان ضربه نخواهند زد.

8- نیاز به نوشتن را به دست‌کم برسانید
نوشتن بر روی موبایل یار و همدم یک فرایند آرام و مستعد اشتباه میباشد. بدین ترتیب بهتر میباشد مدام کارایی فرمایید مقدار تایپ لازم برای به کار گیری از برنامه تلفن همراه همپا را به دست‌کم برسانید:

با از در بین بردن مورد ها غیر ضروری، فرم ها را تا حد قابلیت و امکان کوتاه و معمولی پباده سازی فرمائید.

هیچ کس به لبریز کردن فرم عشق و علاقه ای ندارد. هرچه یک فرم طولانی خیس یا این که پیچیده خیس به لحاظ رسد، احتمال اینکه یوزرها بخواهند آن را لبریز نمایند، کمتر میباشد.

در شکل لزوم از کامل شدن خود کار به کار گیری فرمائید تا دیگر نیازی به وارد کردن داده ها طولانی به وسیله یوزرها نباشد.

9-پباده سازی خویش را تست فرمایید
یکی مهم‌ترین اصول پباده سازی UX برای تلفن همراه آزمایش و تست طرح پیش از ارایه میباشد. اکثر زمان ها زمان ها یک پباده سازی تلفن همراه همپا هنگام مشاهده در ورقه دسکتاپ بسیار عالی به لحاظ رسیده البته بعداز آزمایش بر روی تلفن همراه یاور، حتی نصف آن سعی را ندارد. حتی یک UI به اعتنا پباده سازی گردیده نیز در غایت در جای حقیقی و واقعی خویش دربردارنده نقص هایی میباشد که تا قبل از این به دیده نمی آمدند. به همین برهان میباشد که آزمایش نرم‌افزار با یوزرها حقیقی و واقعی روی دستگاههای متعدد تلفن همراه همپا، بسیار اهمیت داراست. شما بایستی از یوزرها حقیقی وواقعی خویش بخواهید تا بعضا شغل های معمولی را با برنامه شما انجام دهند، بعد از آن خواهید مشاهده کرد که واقعا پباده سازی شما تا چه اندازه مطلوب میباشد. با اپلیکیشن خویش تحت عنوان یک ماهیت در هم اکنون تحول اخلاق و رفتار فرمائید، از داده های آماری و برخورد یوزرها برای بهبود مداوم تجربه کاربری خویش استعمال فرمایید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


تعیین رنگ لوگو برنامه عمل بسیار رنج میباشد زیرا می بایست یک رنگ از میان میلیون ها رنگ یک رنگ را تعیین نمائید. از لحاظ جاری شناسی طراحی اپلیکیشن هر چه دامنه تعیین ما پهناور خیس باشد گزینش برای ما مشقت بار می گردد. خصوصا در حالتی که ما یک استارتاپ هستیم برای معرفی نرم افزار و تبلیغات اپ رنگ می‌تواند نقش حیاتی داشته باشد.

انتفال زمینه اپ
آیکن خوب آیکنی میباشد که بتواند زمینه نرم‌افزار و مورد کار نرم‌افزار را توضیح دهد. آیکن یکی مهم‌ترین قسمت های میباشد که مخاطب در نگاه نخستین به آن دقت می نماید.

گزینش رنگ لوگو نرم افزار
تعیین رنگ کاری بسیار طاقت فرسا میباشد. در صورتیکه تا بحال برای گزینش یا این که تغییر تحول رنگ تارنما خویش مبادرت کرده باشید، متوجه حرفم میشوید چرا میگم گزینش رنگ فعالیت بسیار رنج میباشد. بخاطر اینکه تنوع رنگی بسیار زیاد میباشد و گزینش رنگ بین این همگی رنگ عمل بسیار مشقت بار و سرگردان کننده ای می‌باشد برای همین ما مفهوم هر کدوم از رنگ ها را در‌این نوشته ی علمی برای شما آوردیم تا راحتر بتوانید درخصوص رنگ آیکن برنامه و منوهای آن تصمیم بگیرد.


کدام رنگ برای مارک ما مطلوب میباشد؟
رنگ قرمز‌رنگ: قرمزرنگ حریق و خون میباشد در معنای  توان، انرژی، شوق، خطر و نبرد میباشد.
رنگ نارنجی رنگ: نارنجی رنگ رنگی میان رنگ‌های قرمز رنگ و زرد رنگ میباشد در معنای شور، خلاقیت، تغییر تحول، شوق و اشتیاق، ارزان  و به‌صرفه میباشد.
زرد رنگ: رنگ زرد رنگی دربین نارنجی رنگ و سبز میباشد که در معنای به روزی، مثبت بودن، روشنگری و افتخار میباشد.
رنگ سبز: رنگ سبز نشانگر طراوت میباشد و در معنای پرورش، طبیعت و دور و اطراف زیست و نو میباشد.
رنگ آبی رنگ: آبی افق و دریا میباشد و در معنای اعتماد و وفاداری، وقار قسمت و آزادی میباشد.
رنگ بنفش: بنفش از مخلوط رنگ قرمز رنگ و آبی‌رنگ به دست می آید در معنای گران قیمت و تجمل، آینده، تخیل و رویا میباشد.
رنگ صورتی: به رنگ قرمز‌رنگ نادر رنگ صورتی می گوینند در معنای ناز، زنانه و دخترانه، لطافت و شیرین میباشد.
رنگ سیاه (مشکی): سیاه بدون‌نور ترین رنگ فی مابین رنگ‌ها میباشد در معنای توان، واهمه، مرگ، اسرار آمیز بودن میباشد.
 رنگ سپید: سپید سبکترین رنگ میباشد بخاطر اینکه هیچ رنگی در آن به کارگیری نشده میباشد در معنای عصمت، خالص‌ و صداقت میباشد.
رنگ خاکستری:  خاکستری زنگی فی مابین سپید و سیاه میباشد و در معنای خنثی و سوای شم میباشد.
کدام رنگ برای اپ و وب سایت اینجانب مطلوب میباشد؟
پرسش مهمی که پس از خوندن بخش بالا مطرح میشود این میباشد از دربین این رنگ ها کدام رنگ مطلوب نرم‌افزار اینجانب میباشد؟
جواب به‌این پرسش بستگی به کسب فعالیت شما دارااست و برای هر کسب عمل یک نوع رنگ خاص توصیه می شود.

مثال موسسات مشهور:
برای پر‌نور خیس شدن این مورد یک سری نمونه از برنامه های جانور در مسئله آژانس آنلاین، رستوران، پیام رسان برای شما عزیزان می زنم.

اپ رستوران

رنگ قزمر برای اپلیکشن و وب سایت رستوران ها و فست فود ها
برای نرم‌افزار های پیشنهاد طعام رستورانی و فست فود شایسته ترین تعیین رنگ قرمز رنگ و نارنجی رنگ میباشد، چنانچه در رستوران خویش طعام سلامت پخت می‌کنید یا این که رستوران شما یک رستوران سبز می‌باشد. می‌تونید به مکان رنگ قرمز‌رنگ از رنگ سبز هم به کار گیری نمائید.

نرم افزار اسنپ

عامل تغییر تحول لوگو اپ توصیه آژانس اسنپ
کمتر از یکسال پیش بود که کمپانی اسنپ در یک بروزرسانی مبادرت به تغییر دادن لگو اپ خویش کرد! عامل این فعالیت را یک‌سال پیش نمی دانستم و برام خیره کننده بودش! اما بعداز سپری شد یک سری ماه برهان این عمل اسنپ را فهمیدم. کمپانی اسنپ با تغییر و تحول رنگ لگو به رنگ سبز میخواست یک تغییر‌و تحول گسترده در نرم افزار خویش بدهد اون تغییر تحول مخلوط یک سری اپ در یک نرم‌افزار بود، در حالا حاظر در نرم افزار اسنپ میتوانید خوراک توصیه بدید، بلیط پرواز خویش را رزرو نمائید، مسابقه دهید، از سوپر مارکت مواد مصرفی خویش را بخرید، وانت بگیرید، هتل رزرو نمائید، اتوبوس رزرو نمایید، اتاق بگیرید.

پیام رسان ها

رنگ برنامه پیام رسان
بیشتر پیام رسان ها از رنگ آبی رنگ به کارگیری می‌نمایند. بخاطر اینکه از روش پیام رسان ها متن و عکس های فردی رد و بدل می توان به همین استدلال امینت نرم‌افزار پیام رسان اهمیت متعددی داراست. پیام رسان ها از رنگ آب استعمال میکنند تا عموم بهشون اعتماد نمایند. برهان دیگری هم دارااست، زیرا عموم دوران متعددی در پیام رسان ها می باشند بایستی رنگ تعیین خواهد شد که دیده مخاطبین را اذیت نکنند برای همین اپ تلگرام، مسنجر صورت بوک و سروش از رنگ آبی‌رنگ برای لوگو و منو اپ خویش استعمال می نمایند.

تماشای فیلم

نرم افزار Netflix
اولیه که رنگ سیاه می‌بینم تامل می‌کنم که صرفا از رنگ مشکی میتوان برای نرم‌افزار های سوگواری و کفن و دفن استفادده کرد اما اپ پر اسم و رسم Netflix که یک برنامه تماشای آنلاین فیلم میباشد برای بگراند لوگو و منوهای برنامه خویش از رنگ سیاه سود گرفته میباشد.

نرم‌افزار با رنگ سبز

رنگ سبز برای چه نوع اپ های مطلوب میباشد
مقداری بالا خیس گفتیم که از رنگ سبز میتوان در برنامه‌های، رستورانی های سبز یا این که در رستوران های که غذای درود دارا هستند از رنگ سبز استفاده نمود. همینطور در اپلکیشن های دور و اطراف زیست میتوان از رنگ سبز بهره مند شد اما رنگ سبز را میتوان در برنامه های که به پول ربط دارا‌هستند هم بهره مند شد.

برای قرائت نوشته‌ی‌علمی آموزشی 4 اصل پباده سازی نرم‌افزار گوشی اینجا کلیک نمایید.

بی آلایش پباده سازی نمائید

لوگو اسنپ در تعدادی سال اخیر
بیشتر اپ های معرف لوگو معمولی ای دارا‌هستند مانند نرم‌افزار اسنپ که لوگو خویش را عوض کرد و لوگو تازه اسنپ بسیار بی آلایش خیس از لوگو قبل نرم افزار میباشد.


لوگو لینکدین، اینستاگرام، اپل
این آسانی تنها مرتبط با برنامه اسنپ نسیت بلکه اپ های فرنگی هم لوگو بی آلایش ای برای برنامه خویش دارا هستند مثل اپ گوگل، آمازون، لینکدین، فیسبوک، اپل، مسنجر چهره بوک، لاین و اینستاگرام
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


در مقاله گذشته به معرفی نرم افزار های آنی (Instant Apps)، مزایا و محدودیت های آن پرداختیم.  طراحی اپلیکیشن در‌پی به روش فعال سازی دور و بر بسط خوا‌هیم پرداخت، با ما یار باشید.

 

فعال سازی دور و بر توسعه و گسترش

قبل از اینکه ساخت‌و‌ساز اولی پروژه با به کارگیری از اپ های آنی را استارت نمایید، می بایست مورد ها تحت (یا این که ورژن های فراتر) را نصب داشته باشید.

• Android Studio 3.0 Preview

• Android SDK 6.0

• Android SDK Build Tools 26.x

• Android SDK Tools 25.x

• Android SDK Platform Tools 25.x

علاوه بر این ما یحتاج میباشد آخری ورژن از Android Support Library و Android Repository نیز نصب باشد. SDK Manager اندروید استودیو را گشوده نمائید و هر آپدیتی که مورد نیاز میباشد را انجام دهید.

زمانی کل مورد ها بالا را نصب کردید، می توانید Instant Apps Development SDK را دانلود نمائید.

• SDK Manager را گشوده فرمایید و به زبانه SDK Tools بروید.

• Instant Apps Development SDK را گزینش فرمایید.

• بر روی Apply کلیک نمایید.

 

آزمایش Instant Apps صرفا بر روی موبایل هایی قابلیت و امکان پذیر میباشد که اندروید 6.0 بر روی آنان نصب گردیده باشد. در شرایطی‌که تلفن همراه شما از این ورژن از اندروید پشتیبانی نمیکند، می توانید با یاری Android Virtual Device یا این که AVD چنین تلفن همراه را مشابه سازی نمایید. AVD می بایست از x86 image استعمال نماید و مشتمل بر Google APIs باشد.

 

روش تولید AVD:

• AVD Manager را گشوده فرمائید.

• بر روی دکمه Create virtual device کلیک نمایید.

• Pixel را گزینش کرده و روی Next کلیک فرمائید.

• زبانه x86 Images را گزینش نمائید.

• یک system image که اندروید 6.0 را اجرا میکند و مشتمل بر Google APIs میباشد گزینش نمایید، از جمله (Marshmallow / 23 / x86 / Android 6.0 Google APIs).

• Next را بزنید.

• یک اسم برای AVD وارد فرمایید و Finish را بزنید.

• AVD را اجرا فرمائید.

 

در پایان می بایست با به کار گیری از AVD به حساب گوگل خویش وارد گردید:

• به AVD برگردید و لانچر موبایل را گشوده نمایید.

• نرم افزار Google را گزینش نمایید.

• یک نشانی جیمیل و پسورد وارد نمائید. می‌توانید از حساب فردی خویش یا این که اکانتی که برای آزمایش پروژه های اندروید ساخته اید به کارگیری نمایید.

 

ساخت و ساز اولی برنامه آنی

در اندروید استودیو 3.0 Preview 1 یا این که فراتر، ساخت و ساز پروژه ای که به صورت پیش فرض از نرم افزار های آنی پشتیبانی نماید، عمل بسیار معمولی ای میباشد.

دقت داشته باشید که‌این پروژه ای که در درحال حاضر ایجاد آن هستیم، فاقد هرگونه App Links است، از این رو توانمند به آزمایش کامپوننت های اپ بر روی AVD نمیباشید.

 

برای تولید پروژه:

• ویزارد تولید پروژه را گشوده فرمایید. برای این عمل می‌توانید از ...File> New> New Project از نوار ابزار اندروید استودیو یا این که کلیک بر روی Start a new Android Studio project از Welcome screen اندروید استودیو به کارگیری فرمایید.

• یک اسم برای پروژه تعیین نمائید و Next را بزنید.

• اندروید 6.0 را برای Minimum SDK گزینش نمایید.

• نظارت جعبه Android Instant app support را تعیین کرده و Next را بزنید.

• برای آسانی فعالیت اسم پیش فرض برای ماژول را پذیرفته و Next را بزنید.

• Basic Activity را تعیین کرده و Next را بزنید.

• در شیت بعدی کلیه مقادیر پیش فرض را پذیرفته و Finish را بزنید.

 

همانگونه که مشاهده می کنید ساختار این پروژه با بقیه پروژه های اندروید که قبلا ساخته بودید متعدد میباشد و مشتمل بر ماژول های ذیل می شود:

• App: ماژول اپ قابل نصب که با اسم ماژول APK نیز شناخته شده‌است.

• Base: ماژول base feature.

• Feature: این پروژه خاص فقط دارنده یک کدام از این ماژول هاست، البته برنامه قادر است چند ماژول Feature نیز داشته باشد.

• Instant App: ماژول instant app.

به استثنای ماژول feature، هر پروژه ای که از نرم افزار های آنی پشتیبانی میکند بایستی همه ماژول های بالا را داشته باشد. هم اکنون می خواهیم هر مورد از این ماژول ها را با جزئیات گزینه نظارت در اختیار بگذاریم.

 

1. ماژول Application

معنا ماژول نرم‌افزار چیز جدیدی وجود ندارد، البته زمانی که پروژه شما از اپ های آنی پشتیبانی نماید، Manifest ماژول نرم افزار خالی خیس از شرایط معمول خواهد بود:

package=\"com.jessicathornsby.myapplication.app\" />

استدلال خاصی برای خالی بودن این فولدر نیست: زمانی پروژه را بیلد می کنید، محتوای بقیه فولدر های Manifest که در base feature و ماژول های feature می باشند با این فولدر ترکیب میگردند، از این رو نمیتوان اعلام کرد که‌این فولدر مدام خالی میباشد!

در صورتیکه پوشه build.gradle ماژول را گشوده فرمائید، دو جز را مشاهده خواهید کرد:

dependencies {
implementation project(\':feature\')

implementation project(\':base\') 

}

 

در اینجا انتخاب می کنیم که ماژول نرم‌افزار دارنده یک تعلق به ماژول feature و base می باشد.

زمانی پشتیبانی از Instant App را به پروژه اضافه می کنید، کدها و منابع دارای ارتباط را به ماژول های feature جدا از هم تقسیم می‌کنید که جداگانه از اپ قابل نصب عملیات خویش را انجام می‌دهند. با این حالا این ماژول ها هنوز هم بخشی از اپ قابل نصب شما می‌باشند و نام‌و‌نشان های مستقلی نیستند. به همین استدلال ماژول application، ماژول های feature و base را تحت عنوان تعلق ها انتخاب میکند.

 

2. ماژول Base Feature

هر پروژه نرم افزار آنی بایستی دربرگیرنده یک ماژول base feature باشد که شامل کد و منابعی میباشد که در ماژول های نرم افزار شما آیتم استعمال قرار می گیرند. مثلا در شرایطی‌که پوشه base/res/mipmap را گشوده فرمایید، کلیه آیکون های لانچر برنامه را می‌بینید که در چند ماژول آیتم استعمال قرار خواهند گرفت.

ازآنجاکه این ماژول مشتمل بر کد و منابع رایج میباشد، همه ماژول های feature پروژه به‌این ماژول base feature متعلق اند.

ماژول base feature مشتمل بر موجودیت های Manifest میباشد که مجموعاَ پروژه آیتم استعمال قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال پوشه base/src/main/AndroidManifest.xml که شامل پیکربندی برای آیکون، تم و برچسب باشد:

package=\"com.jessicathornsby.myapplication\">


android:allowBackup=\"true\"

android:icon=\"@mipmap/ic_launcher\"

android:label=\"@string/app_name\"

android:roundIcon=\"@mipmap/ic_launcher_round\"

android:supportsRtl=\"true\"

android:theme=\"@style/AppTheme\" />

قسمت اساسی دیگر، فولدر build.gradle از ماژول میباشد که دربرگیرنده تعدادی خصوصیت می باشد:

//All base feature and “regular” feature modules use the com.android.feature plugin, rather than the com.android.application plugin//
apply plugin: \'com.android.feature\'

android {

compileSdkVersion 26

buildToolsVersion \"26.0.0\"

//Specify that this is the project’s one and only base feature, using the ‘baseFeature true’ expression//

baseFeature true

dependencies {

//Use ‘application project’ to add a dependency from the base feature module, to your project’s installable ‘app’ module//

application project(\':app\')

//Use ‘feature project’ to reference our project’s feature module, aptly named ‘feature’//

feature project(\':feature\')

همان گونه که می‌بینید، این فولدر build.gradle خاص خصوصیت application را ندارند و همین مسئله برای فولدر build.gradle ماژول feature نیز راست گو میباشد. applicationID پروژه فقط در پوشه build.gradle ماژول تعریف و تمجید شده‌است.

خط (application project (:app در پوشه build.gradle ماژول برای این میباشد که مطمئن شویم خصوصیت applicationID در همگی پوشه های build.gradle انتشار شده‌است، به همین ادله این خصوصیت در بقیه قسمت های پروژه غایب میباشد.

 

3. ماژول Feature

زمانی بخواهید پشتیبانی از اجرای آنی را به پروژه کنونی خویش اضافه نمایید، مهمترین فعالیت استخراج همه قابلیت و امکان های نرم‌افزار به ماژول feature خویش است. به نحوی که هر ماژول feature دربرگیرنده کد و منابع لازم برای ارائه آن feature می باشد.

در صورتی‌که ماژول feature پروژه را گشوده نمایید، می‌بینید که دربرگیرنده کلاس MainActivity و پوشه های منبع activity_main و content_main و همه کامپوننت هایی که در قالب Basic Activity میباشند می باشد.

هر ماژول feature به تنهایی مشتمل بر چند اکتیویتی میباشد، ولی هر ماژول می بایست دارنده دستکم یک اکتیویتی است که برای ماژول entry-point Activity پباده سازی شده‌است.

هر entry-point Activity به یک URL خاص اختصاص داده گردیده، بدین ترتیب زمانی مخاطب این URL را لمس میکند، اکتیویتی مربوطه را لود کرده و بدین ماژول feature خاص دسترسی داراست.

با به کار گیری از manifest، ماژول entry-point Activity را انتخاب کردید. بایستی این پوشه را گشوده نمایید و قسمت ذیل را به اکتیویتی که می خواهید تحت عنوان entry-point به کار گیری فرمایید، بیفزایید:

• یک غربال اینتنت یار با اینتنت های CATEGORY_LAUNCHER و ACTION_MAIN.

• یک عنصر که مشتمل بر همگی داده ها مرتبط با URL است که می‌خواهید بدین entry-point Activity اختصاص دهید.

• خصوصیت android:autoVerify. این نصیب به سیستم می‌گوید که می بایست جواز اجرا تحت عنوان هندلر پیش فرض برای این URL خاص را داشته باشد. این یک مکانیزم امنیتی اصلی میباشد و وب سایت پروژه را از برنامه های مخرب حفاظت میکند.

 

در‌صورتی‌که ماژول feature پوشه manifest را گشوده فرمایید، می بینید که کلیه این کدها به تعریف و تمجید MainActivity اضافه گردیده اند:

android:name=\".MainActivity\"

android:label=\"@string/app_name\"

android:theme=\"@style/AppTheme.NoActionBar\">


android:host=\"jessicathornsby.com\"

android:path=\"www.example.com/MainActivity\"

android:scheme=\"https\" />

 

این پوشه آخرین که در فولدر build.gradle می‌خواهیم به آن بپردازیم، دربرگیرنده یکسری خط کد اصلی است:

//Again, we’re using com.android.feature plugin, rather than com.android.application//
apply plugin: \'com.android.feature\'

android {

//As previously mentioned, this section is missing an ‘applicationID’ attribute//

dependencies {

implementation fileTree(dir: \'libs\', include: [\'*.jar\'])

androidTestImplementation(\'com.android.support.test.espresso:espresso-core:2.2.2\', {

exclude group: \'com.android.support\', module: \'support-annotations\'

})

//All feature modules have a dependency on the base feature module, which we’re declaring here//

implementation project(\':base\')

testImplementation \'junit:junit:4.12\'

 

از آنجایی که کلیه ماژول های feature به ماژول base feature متعلق می‌باشند، او‌لین توشه که مخاطب هر قابلیتی از برنامه را درخواست میکند، ماژول base feature از اپ را به هم پا ماژول feature که سعی بر دسترسی به آن داراست، اخذ میکند.

اعتنا داشته باشید که‌این پروژه خاص دربرگیرنده ماژول base feature و ماژول feature می باشد. در حالتی که که اپ صرفا یک قابلیت و امکان داشته باشد که بخواهید تحت عنوان Instant App در دسترس قرار دهید، در‌این حالت می توانید پروژه ای بسازید که صرفا مشتمل بر ماژول feature باشد.

 

4. ماژول Instant App

ماژول instant App یک مقصود معمولی داراست: تحت عنوان یک کانتینر فعالیت میکند که صرفا ماژول های feature را می گیرد و آن ها را به Instant App APK تبدیل میکند.

در شرایطی که ماژول Instant App این پروژه را گشوده نمایید، مشاهده می‌کنید که به جز پوشه build.gradle، حدودا خالی میباشد، چون صرفا به تعریف و تمجید ماژول base feature و feature تحت عنوان تعلق پرداخته میباشد:

apply plugin: \'com.android.instantapp\'
dependencies {

implementation project(\':feature\')

implementation project(\':base\')

}

 

آزمایش نرم‌افزار

از آنجایی که پروژه دربرگیرنده App Links وجود ندارد، نمیتوانیم کامپوننت های instant app آن را آزمایش کنیم، ولی خواهیم توانست این پروژه را تحت عنوان برنامه installable اجرا کنیم. اعتنا داشته باشید که نصیب متعددی از کد و منابع پروژه در ماژول feature اپ قرار دارا‌هستند و از این رو آزمایش عملیات پروژه تحت عنوان برنامه قابل نصب اساسی میباشد.

AVD را که پیش از این ساختید اجرا نمائید یا این که تلفن همراه را به سیستم خویش وصل نمائید و آن گاه Run>Run ..>app را از نوار ابزار اندروید استودیو گزینش فرمایید.

 

علی رغم این حقیقت که کد MainActivity در ماژول feature جای دارد، هنگامی نرم‌افزار بار گذاری می‌گردد دکمه اکشن شناور MainActivity و پیام Hello World را مشاهده می کنید. آنچه می بینید، ماژول برنامه میباشد که کد و منابع جان دار که در ماژول های Instant App feature و base feature غیر وابسته قرار دارا‌هستند را گرفته و ادغام آنها‌را در یک نرم‌افزار قابل نصب قرار می دهد.

 

عده بندی

در‌این مقاله به روش عمل برنامه های آنی پرداختیم و عارضه ها مختلفی را آیتم تحلیل قرار دادیم که به کارگیری از Instant App در پروژه های اندروید را توجیه میکنند.

شاید ترجیح دهید تا از نخستین اپلیکیشنی را بسازید که از امکان اجرای آنی پشتیبانی میکند، البته متاسفانه در اکثر حالت مجبورید پروژه های کنونی خویش را برای پشتیبانی از Instant Apps تغییر‌و تحول دهید که آن هم عمل بسیار بی آلایش ای است!
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


پباده سازی UI/UXمناسب

در بخش اعظمی از موسسات اپ نویسی طراح رابط کاربری طراحی اپلیکیشن یا این که به اصطلاح شخصی که گرافیک اپلکیشن ها و سایت را پباده سازی میکند نیست و فرد اپلیکیشن نویس یا این که مجموعه اپ نویسی با توکل بر تجربه و پروژه های شبیه یا این که به کار گیری از صفحه ارایی های مهیا گرافیک پروژه را انجام می‌دهند.

البته به جهت علم ناکافی نرم‌افزار نویس در پباده سازی استاندارد ui و ux نرم افزار، فیض عمل مناسب مشتری نخواهد شد و برنامه پباده سازی گردیده از حیث گرافیک توان رقابت با مثال ها شبیه خویش از نگاه کارکرد را ندارد. توصیه ما به شما این میباشد که پیرو پباده سازی و نرم‌افزار نویسی نرم‌افزار های ماهر می‌باشید اهمیت پباده سازی آن را نادیده نگیرید.

داشتن  رابط کاربری استاندارد و ماهر برنامه  :

* یوزرها با او‌لین ورود می‌توانند طرز ی فعالیت با اکثر قسمت های نرم افزار را فرا بگیرند.

* پباده سازی گرافیک ماهر اپ فضای آن را دلنشین خیس میکند.

* مخاطب با کمترین واحد سنجش کلیک می تواند به غرض خویش رسد.

* برنامه در برهه زمانی مقطع کوتاهی دوستداشتنی می شود.

وسعت مطلوب اپ

یک کدام از دیگر از عامل ها تاثیر گذار در پباده سازی یک برنامه چیره وسعت مطلوب آن میباشد. پباده سازی و اپ نویسی نرم‌افزار با وسعت مطلوب با اعتنا به نوع کارکرد آن برخی قادر است گوناگون باشد.

از جمله نرم افزار های بازی به جهت برخورداری از گرافیک سنگین خیس از وسعت بیشتر برخوردار میباشند. در غایت با نرم افزار نویسی باصرفه و استعمال از اخرین نسخه های گویش های نرم افزار نویسی میتوان وسعت نرم افزار را با صرفه کرد.

اندروید و ای وی اس در کنار یگدیگر

درصورتی که به تفکر فعال‌سازی نرم افزار برای سرویس ها خویش می باشید عملکرد فرمائید هر دو ورژن برنامه را برای یوزرها گوناگون خویش پوشش دهید. امروزه یوزرها ای وی اس و اندروید انقدر زیاد می‌باشند که شما برای فعال سازی پلتفرم خویش مثلا در شرایطی‌که یوزرها ای وی اس را نادیده بگیرید و فقط برای یوزرها اندروید نرم افزار خویش را پیاده سازی نمائید وسعت وسیعی از مشتریان خویش را از دست می دهید .

همینطور به جهت توسعه و گسترش اپ نویسی در حوزه اپ تکنولوژی هایی مانند react native و native script هزینه و مدت اجرای هر دو پلتفرم را کاهش داده میباشد.

در پباده سازی نرم افزار ios و پباده سازی نرم‌افزار اندروید خویش به طبع اپلیکیشن ها و رقبای مو جود را نیز در هر دو ورژن محاسبه کنید تا اپلیکیشنی خوشگل زبده کاربری بالا برای خویش به ارمغان آورید .

بهبود دائمی و سرعت بالا

اپلیکیش خویش را آپ تو دیت نگه دارید. سرویس رسانی با باکیفیت وقتی معنی پیدا میکند که شما بتوانید در کمترین مدت ممکن مخاطب را به مراد اش برسانید. در حالتی که در زمان دوران مار با نرم‌افزار اپدیت هایی را ارائه دهید که یوزرها بتوانند تغییرات را احساس نمایند متوجه می شوند پلتفرم شما پویا و زنده میباشد و می توانند با آن رابطه بهتری برقرار نمایند. همینطور سرعت بارگذاری اپ یک فاکتور بسیار اصلی در چیره بودن آن میباشد که می بایست به آن در طول پباده سازی و نرم افزار نویسی اپ و رئیس آن اعتنا ویژه ای خواهد شد.

برخورداری از ابزار برخورد

برخورد یوزرها می توانند شایسته ترین داده ها از شیوه فعالیت آینده نرم افزار را به شما بدهد. اینکه شما بدانید کاربرانتان چه نیازی دارا‌هستند مسلما بهتر حاذق خواهید بود نیاز آن ها را رفع فرمایید. بدین ترتیب تنظیم قسمت هایی مانند تماس با پشتیبانی یا این که ارسال پیام به قسمت پشتیبانی به شما امداد میکند بهتر بتوانید رضایت یوزرها را نسبت به اپلکیشن خویش جلب نمائید.

آیتم هایی برای فردی سازی

نرم‌افزار قادر است احساس خیر و خوبی به مخاطب منتقل نماید زمانیکه استفاده کننده بتواند با انجام یکسری از پیکربندی تجهیزات برنامه را برای خویش فردی سازی نماید. وجود این نوع تجهیزات تا حد قابلیت و امکان می تواند جذابیت اپ را دو چندان نماید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


توسعه و گسترش اپلیکیشن تلفن همراه
اکنون دو سیستم ادله در بازار تلفن همراه‌های هوشمند امروزی وجود دارااست. طراحی اپلیکیشن  یک کدام از پلت فرم‌های IOS از کمپانی اپل، دوم اندروید از کمپانی گوگل میباشد. دربین هر دو سیستم ادله شباهت‌ها و تفاوت‌هایی وجود داراست و از هر دو آن ها صد‌ها میلیون دستگاه وجود دارااست. کمپانی اپل سیستم استدلال خویش را بصورت انحصاری برای دستگاه‌های خویش به کارگیری می‌نماید، در حالی که گوگل بستری را ساخت کرده که برای بقیه کمپانی‌ها نیز قابل استعمال باشد.

گونه های اپ‌های تلفن همراه
در حالیکه شیوه های مختلفی برای ساخت و ساز اپلیکیشن‌های کاربردی که بر روی موبایل قابل انجام میباشد می‌اقتدار به سه دسته مهم از ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی تلفن همراه را اسم پیروزی:

اپلیکیشن‌های گوشی نیتیو (Native Applications)
نرم افزار‌های اینترنت (Web Applications)
اپلیکیشن‌های تلفن همراه هیبرید (Hybrid Applications)
هر مورد از این شیوه‌ها برای ساخت اپ‌های کاربردی تلفن همراه، تیم‌ای از مزایا، معایب خویش را داراست.

نرم‌افزار‌های گوشی نیتیو (Native Applications) 

ایجاد و گسترش قابل انعطاف افزارهای native، به آن شکل میباشد که در گویش اپ‌نویسی با اعتنا به سیستم ادله مستعمل نوشته می شود. لهجه اپ‌نویسی اندروید C و JAVA، در گویش نرم افزار نویسی آی وی ای از Objective-C ,swift به کارگیری می شود. یک کدام از شایسته ترین مزیت‌های این موقعیت بازدهی بالا برنامه میباشد. (اکثر برنامه های مطرح بدین شیوه تولیئ میشوند) از سایر تجهیزات گسترش قابل انعطاف‌افزاری بصورت native می‌اقتدار به دسترسی بی نقص به سیستم دلیل و همینطور پشتیبانی از APIهای گوناگون را اسم پیروزی.

البته این نرم افزار معایبی را به یاور دارااست که می بایست گزینه دقت قرار گیرد: اولیه اینکه کدهای مندرج برای اندروید دیگر قابل استعمال برای IOS نمی باشد و برای هر سیستم برهان می بایست غیروابسته نرم‌افزار نویسی خواهد شد. دوم هزینه‌های فراتر نسبت به طرز هیبرید به جهت نرم‌افزار نویسی به وسیله 2 گروه جدا از هم است.

نرم افزار‌های اینترنت (Web Applications)

اپلیکیشن‌های اینترنت در واقع اپ نیستند، تارنما‌هایی میباشند که بصورت Responsive پباده سازی گردیده‌اند. به‌این شکل که تارنما پباده سازی گردیده در شیت تلفن همراه و یا این که هر دستگاهی که یوزرها به کارگیری می‌نمایند به صدق قابل اکران باشد.

این برنامه بوسیله گویش HTML5 نوشته و بسط داده می‌گردد. هنگامی که شما نشانی وب سایت را در مرورگر تلفن همراه خویش وارد می کنید تارنما بصورت نمایی از اپ گشوده می گردد و نمی‌اقتدار آنرا ذخیره کرد صرفا می‌اقتدار بصورت bookmark نشانی وب سایت را ذخیره کرد. از مزیتهای این طرز می‌اقتدار به‌این موردها اشاره نمود که کدها یکبار قابل تایپ کردن میباشد و رفع اشتباهات بوجود آمده ریلکس خواهد بود و همینطور بر روی کلیه سیستم برهان‌ها قابل اکران دادن میباشد. این طریق معایبی را به یاروهمدم دارااست، معایبی همانند دسترسی نداشتن به hardware موبایل، متعلق بودن به مرورگرها و عدم تکثیر برنامه در مارکتها و app store

اپ‌های گوشی هیبرید (Hybrid Applications) 

قابل انعطاف‌افزارهای hybrid مانند قابل انعطاف‌افزارهای اینترنت می باشند با این تفاوت که نیازی وجود ندارد در مرورگر موبایل خویش آن را ببینید. محتوا این نرم افزار‌ها در قالب native درج شده میباشد و به وسیله زبانهای HTML، CSS و JavaScript گسترش داده میگردند و آن‌گاه بوسیله قابل انعطاف‌افزارهایی مانند Cordova, Flutter, ... به برنامه Native تبدیل می شوند. در نرم افزار hybrid شما می توانید با دقت به سیستم عاملی که قرار میباشد از آن به کار گیری نمائید خروجی متبوع خویش را بگیرید. از مزایا این اپ می‌اقتدار به‌این مورد ها اشاره نمود که کدها یکبار نوشته می گردد و در هر 2 سیستم استدلال اندروی و IOS اجرا می‌شوند بدین ترتیب هزینه ساخت و ساز کمتر نسبت به نیتیو میباشد.

از معایب این اپ‌نویسی به بازدهی زیر آن نسبت به اپلیکیشن native به جهت تخصصی نبودن سبک اپ نویسی اشاره نمود.

در‌حالتی که میخواهید نرم‌افزار خویش را بصورت هیبرید پیاده سازی نمائید بهتر میباشد به‌این پنج نکته اعتنا فرمایید:
درصورتی که با یک صفحه ارایی و تجربه کاربری عادی مشکلی ندارید
در حالتی‌که یوزرها برای شما خیلی اهمیت ندارند
چنانچه قصد ساخت‌و‌ساز یک نرم‌افزار یکسری رسانه‌ای تعاملی را ندارید
در صورتی‌که سرعت و همت برنامه برای شما در حق تقدم وجود ندارد
درصورتی که می توانید با محدودیت‌های تایپ کردن اپ بصورت هیبرید کنار بیایید
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


امروزه شرکت های گسترده قابل انعطاف افزاری، بسط برنامه های طراحی اپلیکیشن سنتی دسکتاپ را پایین سلطه خویش گرفته اند، ولی دنیای بسط گوشی اندکی مختلف میباشد و این اکوسیستم نسل جدیدی از بسط دهندگان را رشد داده میباشد. یک گسترش دهنده به تنهایی نیز قدرتمند به ساخت و ساز اپ فوق العاده ای میباشد که می‌تواند میلیون ها دانلود را از آن خویش گرداند.

ولی سوالی که پیش میاید این میباشد که‌این افراد یا این که گروه های توسعه و گسترش چه‌طور به چنین پیروزی های بزرگی دست پیدا میکنند، در حالی که نیروی عمل چندان قدرتمندی هم ندارند؟ برهان این پیروزی به ابزارهای توسعه و گسترش قدرتمندی گشوده می شود که برای بسط گوشی در دسترس میباشد و مراحل عمل را معمولی خیس کرده و همت را بهبود می بخشند.

در‌این مقاله قصد داریم شما‌را با ابزارهای توسعه و گسترش گوشی آشنا کنیم که اپ شمارا خاص و مخصوص گردانده و از سایر مثال های شبیه متمایز میکنند. با یاری این ابزارها، فارغ از داشتن یک مجموعه پهناور از برنامه نویس ها می‌توانید به برد دست پیدا نمایید.

 

ابزارهای کلیه منظوره

این ابزارها مشتمل بر SDK یا این که به عبارتی Software Development Kits هستند که شما‌را قدرتمند به توسعه و گسترش برنامه برای پلتفرم خاصی مانند اندروید، آی وی اس یا این که ویندوز میکند. علاوه بر این IDE یا این که به عبارتی Integrated Development Environments نیز که فرآیند عمل را تسهیل می بخشد، درین دسته بندی قرار می گیرند.

 

SDKهای نیتیو پلتفرم

یک SDK معمولا دربرگیرنده سورس های مهم کامپایل گردیده، پشتیبانی از لایبرری های قابل انعطاف افزاری و بقیه کامپوننت ها مانند مستندات، اپ های مثال و غیره می باشد. این ابزار برای سهولت بخشیدن به بسط تلفن همراه، پباده سازی و تاسیس شده است. SDKهای پلتفرم را میتوان تحت عنوان صورت قابل به کار گیری ای از سورس کد تعریف و تمجید کرد.

 

SDK و NDK اندروید

می‌توانید Android SDK را از روش این تارنما دانلود نمایید. فقط مورد نیاز میباشد پکیج ابزارهای کامند لاین SDK را که با سیستم ادله شما مطابقت دارا‌هستند دانلود کرده و از SDK Manager جان دار در آن برای دانلود بقیه پکیج ها به کارگیری نمایید. آن‌گاه می‌توانید از این SDK برای بسط نرم افزار با به کارگیری یا این که سوای به کارگیری از IDE فایده بگیرید.

خلاف SDK که توسعه و گسترش بر مبنای جاوا را تسهیل می‌بخشد، Android Native Development Kit یا این که NDK توسعه و گسترش دهندگان را کارکشته به تولید اپ به لهجه های سی و سی پلاس پلاس میکند که در شکل استعمال از لایبرری های فرنگی که به گویش سی و سی پلاس پلاس مندرج اند، به یاری شما خواهد آمد. علاوه بر این می توانید از کارایی سریع و حداکثر سود گیری از امکان های طاقت فرسا افزارهای تلفن همراه نیز اطمینان نتیجه ها فرمایید. بدین ترتیب در حالتی که کوشش و کارآیی برای شما اهمیت ویژه ای دارااست، بهتر میباشد NDK را آیتم به کارگیری قرار دهید.

 

SDK آی وی اس

شبیه SDK اندروید، می توانید سوای پرداخت هیچگونه هزینه ای SDK آی وی اس را دانلود نمائید، کافی میباشد یک اکانت کاربری در Apple Developer Center داشته باشید، ولی برای اجرای اپ هایی که با به کار گیری از این ابزار توسعه و گسترش داده گردیده اند، بایستی در Developer Program مبلغی آی وی اس نام نویسی فرمایید. با این اکنون گشوده هم می‌توانید اپ خویش را روی امولاتور اجرا و آزمایش نمایید.

هنگامی آمادگی موردنیاز برای عرضه آخری برنامه را پیدا کردید، می‌توانید در Developer Program عضو گردیده و اپ را برای برنامه استور منتشر سازید.

 

SDK ویندوز 10

مایکروسافت فرایند گسترش نرم افزار برای دستگاه های گوناگون مانند PC، تلفن همراه، Xbox One و HoloLens را یک پارچه سازی کرده و برای این فعالیت می بایست Universal Windows Platform یا این که به اختصار UWP را گزینه به کار گیری قرار دهید. می‌توانید Windows 10 SDK را از Microsoft Windows Dev Center دانلود کرده و برای توسعه و گسترش نرم‌افزار های تلفن همراه با استعمال از دیگر ابزارها مانند امولاتور (برای آزمایش اپ) آیتم استعمال قرار دهید.

در شکل به کارگیری از UWP، این SDK شمارا حاذق به وارد کردن نرم افزار های اندروید، آی وی اس و ویندوز فعلی در پایانی پلتفرم ویندوز 10 میکند. این قابلیت و امکان بسیار خوب و کاربردی میباشد و توسعه و گسترش دهندگان را کارکشته به بسط مخاطبین مینماید.

 

IDEهای بدون نقص

IDEها در تسهیل فرایند کاری و بیشترین فایده گیری از SDK یه شما کمک می‌رسانند. توسعه و گسترش دهندگان با امداد این ابزارها کارکشته به صرفه جویی در وقت خویش میباشند و می توانند از قابلیت و امکان هایی مانند کامل شدن کد، دیباگ تعاملی و بیلد اتومات فایده مند شوند.

 

اندروید استودیو

اندروید استودیو برای ایجاد نرم افزار های اندروید و به وسیله شرکت گوگل عرضه شده‌است. قابلیت و امکان کامل شدن کد، مشابه سازی سریع و حقیقی موبایل و تسریع سیستم های بیلد از تجهیزات کار کشته آن محسوب میگردند. می‌توانید یک کد واحد را در چنیدن دستگاه مانند پوشیدنی ها، تلفن همراه ها و تلویزیون های هوشمند به کار گیری فرمایید.

نهایی SDK اندروید نیز همپا اندروید استودیو عرضه میگردد و گسترش دهندگان می‌توانند از به عبارتی روز اولیه کدنویسی برنامه خویش را مقدمه نمایند. می توانید ورژن های دیرین خیس SDK را با استعمال از SDK Manager جانور در IDE دانلود فرمایید. این SDK دربرگیرنده برنامه های مثال، قالب های کد و ویزاردهای پروژه نیز است که انجام عملیات را برای بسط دهندگان بی آلایش خیس میکند.

 

Xcode

چنانچه بسط دهنده آی  وی اس می‌باشید، می بایست با Xcode آشنا باشید که دربرگیرنده ios SDK و تنی چند از بقیه ابزارهای کاربردی میباشد. شبیه اندروید استودیو این ابزار نیز یک گوشه و کنار کارآمد برای ساخت‌و‌ساز اپ برای مک، آیفون، آیپد و اپل واچ را مهیا میاورد. امکان های Xcode دربرگیرنده ویرایشگر سورس کد حاذق، interface builder پیش ساخته، امولاتور تلفن همراه توسعه یافته و مستندات آپ دیت گردیده است.

اما گزینش های دیگری پیش روی شما قرار ندارند و در صورتیکه می‌خواهید برنامه خویش را در نرم افزار استور شرکت اپل عرضه فرمائید، بایستی از Xcode به کارگیری فرمایید. Xcode همه عملیات مرتبط با امضای اپ و رئیس developer-key و اعتبارسنجی نرم افزار را به عهده می‌گیرد، از این رو توسعه و گسترش دهندگان می توانند بر روی فعالیت مهم خویش تمرکز بیشتری داشته باشند.

 

ویژوال استودیو

ویژوال استودیو IDE آیتم به کارگیری برای توسعه و گسترش دهندگان ویندوز به حساب می آید. این ابزار به وسیله مایکروسافت عرضه گردیده و می‌توانید از پشتیبانی های شرکت برخوردار گردید. با استعمال از ویژوال استودیو می توانید از کد واحدی برای نرم افزار های دسکتاپ، گوشی و بقیه دستگاه ها به کار گیری نمائید.

شبیه Xcode و اندروید استودیو، Windows 10 SDK نیز یاور با IDE ارائه می گردد و ویژوال استودیو امکان هایی مانند Peek To Definition و GoTo توسعه یافته و غیره را در چنگ توسعه و گسترش دهندگان قرار می‌دهد.

 

بسته به تجهیزات و دارایی، می توانید از سه ورژن Community ،Professional و Enterprise یکی‌از را گزینش فرمایید. ویژوال استودیو در دو ورژن ویندوز و مک در دسترس میباشد و می‌توانید از آن برای گسترش نرم افزار تلفن همراه بعدی خویش استعمال نمائید.

ویژوال استودیو یک IDE بسیار خوب برای کدنویسی نرم افزار های کراس پلتفرم در جاوااسکریپت به عنوان مثال React Native به شمار میرود. Visual Studio Code مورد بسیار خیر برای توسعه و گسترش React Native یاروهمدم با اکستنشن React Native tools محسوب می‌شود. با به کارگیری از آن می‌توانید کامندهای React Native را از روش GUI به اجرا درآورده و کامل شدن کد هوشمند را برای React Native API ملاحظه کنید و حتی نرم‌افزار های خویش را در ویرایشگر دیباگ نمائید.

 

در مقاله بعدی با بقیه ابزارهای تخصصی گسترش گوشی برای ساخت‌و‌ساز بازی، اپ حقیقت افزوده و ... آشنا خواهید شد، با ما یاور باشید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


امروزه استعمال از اینترنت اپ به جهت به کار گیری بزرگ از موبایل های هوشمند و تبلت در کنار سایت به یک ضرورت همگانی برای بسط کسب و امور تبدیل شده‌است  طراحی اپلیکیشن  که تجهیزات بزرگ ای را در دست مخاطب برای استعمال  قرار می‌دهد که ما در‌این نوشته‌ی علمی  قصد داریم مورد ها پایین را گزینه چک در اختیار بگذاریم پس در‌پی مقاله نیز یاور ما باشید. اینترنت برنامه چه چیزی است؟ تعریف‌و‌تمجید وبسایت؟ تفاوت وبسایت با اینترنت برنامه؟ طریق کارکرد اینترنت پایین اپلیکیشن به طور آفلاین؟ تمجید جامع اینترنت نرم افزار اینترنت نرم افزار که با اسم نرم افزار ذیل اینترنت نیز شناخته میگردد اپلیکیشن بدون نقص و کاملی میباشد که از روش مرورگر اینترنت و با به کار گیری از کانال محلی و وب آغاز به فعالیت می نماید. اینترنت نرم‌افزار همان طور که از نامش پیداست گروه نرم افزار هایی را مشتمل بر میگردد که از روش اینترنت عمل می نمایند. یکی‌از اپ های دارای اسم و رسم ذیل اینترنت «جمیل» میباشد که اکثری از شما با کارکرد آن شناخت داراست. اینترنت نرم افزار این قابلیت را برای شما آماده می نماید تا در هر ساعتی از شبانه روز بتوانید داده ها مرتبط با کسب و امور و … را در جای ها و بازه های گوناگون به طور آنلاین و آفلاین ملاحظه کنید. اعتنا داشته باشید که نرم‌افزار های زیر اینترنت مبتنی بر معیار انجام تجزیه و بررسی و محاسبه نقش ها و عملکردها و … پباده سازی گردیده اند که امکان ارائه در کانال داخلی یا این که وب را دارا‌هستند. قابلیت و امکان های کاربردی اینترنت نرم‌افزار از قابلیت و امکان های ویژه و گرانبها اینترنت اپ می شود به این گزینه اشاره کرد که نرم‌افزار زیر اینترنت سوای محدودیت وقتی و مکانی قابل به کار گیری میباشد که به راحتی همانند یک اپلیکیشن کاربرد حسابداری امکان نصب و به کارگیری بر روی کامپیوتر را دارااست که‌این اپلیکیشن نهایتاً بر روی کانال داخلی و وب قابل به کار گیری میباشد که کارکرد سادگی نیز داراست. اعتنا داشته باشید که نرم‌افزار زیر اینترنت قابلیت و امکان به کار گیری بر روی تبلت و گوشی را نیز داراست که قابلیت و امکان دسترسی سریعی را به مخاطب می‌دهد طوری که مخاطب صرفا با داشتن سر عبور و اسم کاربری و بعد از انجام نام نویسی قادر است به اپلیکیشن دسترسی پیدا نماید و به راحتی و با سرعت زیاد از اپلیکیشن به کار گیری نماید. همانگونه که گفته شد از قابلیت و امکان های اینترنت اپ پیاده سازی و اجرای اشکال قابل انعطاف افزارهای ذیل اینترنت بر روی گوشی و تبلت میباشد. به صورت نمونه شما یک پروژه یا این که طرحی را دارید و می‌خواهید بارکد آن را به وسیله اپلیکیشن تلفن همراه از روب باکس بخوانید و بعد از تلاوت بارکد و نسخه برداری آن را از روش نرم افزار های دیگر گوشی همانند اندروید و ios به سرور متبوع ارسال فرمایید، که بعداز ارسال همگی داده ها در سرور ذخیره می‌شود که به کاربرد این قابلیت را میدهد تا بایگانی جامعی از بارکدهای ارسال گردیده را داشته باشد که در شکل نیاز میتوانید هریک از این بارکدها را حذف فرمائید. ارتباط در بین نرم افزار های متعدد ارتباط دربین نرم‌افزار های متفاوت یک ارتباط هوشمندانه میباشد که به طور بی نقص و ظریف طرح ریزی شده‌است طوریکه در هر کامپیوتری با هر نوع سیستم عاملی سوای نیاز به اپلیکیشن جانبی ای قابل نصب و اجرا میباشد طوریکه سرعت سطح وب نیز در نصب و اجرای آن تداخلی تولید نمی نماید. اعتنا داشته باشید که گویش نرم‌افزار نویسی اینترنت متعدد میباشد و برنامه نویس ها برای این مراد از لهجه های مختلفی برای پباده سازی و اجرا به کارگیری می نمایند که شایسته ترین آیتم برای نرم‌افزار نویسی مرتبط با کادر ها، رک و لهجه میباشد که نقش بی بدیلی در سرعت، توجه و همت اپ ذیل اینترنت داراست. تعریف و تمجید تارنما وبسایت در واقع فضایی از بستر وب را دربرگیرنده میشود که دارنده یک یا این که یک سری ورقه میباشد؛ در مجموع وبسایت به تیم ای از یک یا این که یک سری کاغذ گفته می‌شود که دارنده یک کاغذ کلی و اساسی میباشد که بر روی سرور وبسایت قرار می‌گیرد که به آن وبسایت میگویند مانند بخش اعظمی از اینترنت سایتهایی که بر روی بستر وب وجود دارا هستند که با یک سرج بی آلایش می‌توانید به آنان دسترسی داشته باشید. محتوای تارنما ها عموماً برای قرارگیری بر روی محتویات تارنما بر روی سرور قرار می‌گیرند که روی هم رفته یک کانال جهانی ذیل اینترنت را تشکیل می‌دهند. هر سروری میتواند تیم ای از یک یا این که یک سری تارنما را در داخل خویش مکان بدهد.

  • شایلین عباسی