مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن  


مقیاس پذیری دو نوع عمده داراست:

مقیاس پذیری عمودی (Vertical Scaling)
مقیاس پذیری افقی (Horizontal Scaling)


مقیاس پذیری عمودی:

مقیاس پذیری عمودی Scaling Up هنگامی میباشد که شما سیستم خودرا قدرتمندتر می کنید تا به درخواست های اضافه، در وقتی کمتر جواب دهید. به عنوان مثال Ram یا این که CPU یا این که کارت گرافیک و… بیش تر می‌کنید ویا برای مثال برای پباده سازی نرم افزار خویش یک سرور حاذق چندترابایتی میخرید تا بتواند داده ها بیشترو باحجم بالاتری را در خویش ذخیره نماید.

مقیاس پذیری افقی:

مقیاس پذیری افقی یا این که Scale Out کردن روشی میباشد که در آن به جای ارتقا منابع اضافه مثل Ram، تعداد گره ها (Nodes یا این که به عبارتی کامپیوترهای جان دار) را ارتقاء میدهیم. در‌این‌صورت (برخلاف شرایط عمودی آن) تعداد سرورهارا ارتقا می‌دهیم. یعنی به جای تمرکز بر ارتقای یک سرور، اعتنا خودرا بر یک سری سرور توزیع میکنیم.

هرچند این شیوه در مقایسه با طرز Scaling Up پیچیدگی بیشتری دارااست، البته در اغلب نادر هزینه خیس میباشد و طرف داران بیشتری داراست.

حرف آخرین:

دقت داشته باشید مقیاس پذیری یا این که Scaling اهمیت بسیار متعددی دارااست و بی توجهی به آن میتواند باعث به جراحت های دور از شوخی به عمل شما شود. با این طرز می‌توانید به خیر ترافیک بالای خودرا هندل فرمایید. امید‌واریم با Scale کردن نرم افزار یا این که وبسایت های خویش، بتوانید ترافیک خودرا به شایسته ترین صورت مدیر کنید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن  


حقیقت افزوده (Augmented reality) از پیشرفته ترین تکنولوژی های قرن 21 میباشد که تخت گاز در صنعت تلفن همراه و تولید اپ هوشمند جای خود را پیدا کرده و سبب پیشرفت های چشمگیر علمی راجع به های متفاوت شده میباشد . حقیقت افزوده این قابلیت و امکان را به وجود آورده که عناصر مجازی را به حقیقت دور و اطراف خود طولانی تر نماییم . طبق پباده سازی نرم افزار آمار بیشترین کاربرد این تکنولوژی به ترتیب در مسئله های بازی های ویدئویی، سرویس ها درمانی، مهندسی، رویدادهای زنده، سرگرمی، املاک و فروشگاهی میباشد .

پیروزی
چشمگیر اپ سرگرمی با به کارگیری از تکنولوژی واقعیت افزوده موفقیت زیاد اپلیکیشن Pokemon Go در تعدادی سال پیشین سبب شده میباشد بسیاری از صاحبان کسب و کارها برای ابتدا یک استارت آپ در زمینه سرگرمی و بازی در‌پی به کار گیری از تکنولوژی AR در تولید اپ قضیه حیث باشند . حقیقت افزوده، مسافت دربین دنیای مجازی و معاش حقیقی کاربران را با ارتقاء خواص تعاملی نرم افزار و بهبود همت آن کاهش داده میباشد .

ایجاد
اپ فروشگاهی با واقعیت افزوده (AR) با به کارگیری از تکنولوژی AR در ساخت اپ فروشگاهی به مشتریان خود این قابلیت را می دهید که گونه های سه بعدی محصولات را با مقیاس واقعی و به راحتی در فضای موردنظر آزمون کرده و بعد تصمیم قطعی را برای خرید بگیرند . ساخت نرم افزار فروشگاهی با حقیقت افزوده علاوه بر جذابیت های تصویری، به استفاده کننده احساس اطمینان و اعتماد بیشتری را نسبت به نرم افزار و کالاهای فروشی می‌دهد .

تولید
نرم افزار چیدمان با AR ایجاد اپلیکیشن چینش با AR از دوست داستنی ترین و پرکابردترین نظرات در بازار تجارت الکترونیک است . درین اپلیکیشن ها می بضاعت نمونه های سه بعدی وسایل را در فضا حقیقی منزل چینش کرد و به یک دکوراسیون مطلوب رسید . از سایر کابرد های AR در تولید اپ معماری و طراحی داخلی میتوان به امکان نقشه برداری از فضای آیتم حیث اشاره کرد . magicplanAr و Amikasa از نمونه های موفق در این زمینه میباشد .

ایده
جالب طراحی اپلیکیشن کتابخوانی با حقیقت افزوده احتمال دارااست برای خیلی های این ایده که بتوان آمار کتابخوانی را با طراحی اپلیکیشن موبایل ارتقاء بخشید، غیر حقیقی وواقعی به لحاظ رسد . البته بازخوردهای اپلیکیشن BooksARalive در گوگل استور نشان داده میباشد که با تکنولوژی حقیقت افزوده میتوان لحاظ یوزرها به خصوص خردسالان را به کتابخوانی عوض نمود . با پباده سازی نرم افزار کتابخوانی، هر ورقه کتاب به صحنه ای شگفت انگیز از تلفیق حقیقت و تخیل تبدیل می‌شود . اپلیکیشن شگفتانه از سایر مثال های به کارگیری از واقعیت افزوده برای تولید جذابیت کتابخوانی در جایگاه سنی کودکان است که در دسته اپلیکیشن بازی آموزشی قرار می‌گیرد .
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن به اشتراک بگذارید
تاثیر اپلیکیشن ها بر کسب وکار
پباده سازی نرم افزار 
چنان چه میخواهید انقلاب عظیمی در کسب و کار تان تولید نمایید به شما پیشنهاد می دهیم با این نوشته‌ی علمی هم پا باشید .گذشته از هر چیزی لازم میدانیم در باب اپلیکیشن توضیحاتی مختصر خدمتتان ارائه دهیم

اپلیکیشن ( (Application: نوعی نرم‌افزار کامپیوتری می باشد که برای به کارگیری کاربر پایانی (End-User) طراحی میشود.این برنامه نرم‌افزاری را شما می‌توانید از طریق موبایل یا هر دستگاه قابل‌حمل دیگر دانلود کنید و به‌طور مستقیم به آن دسترسی داشته باشید. اکثر نرم‌افزارهایی که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم شامل این تعریف و تمجید می گردند وتنها نرم‌افزارهای سیستم نظیر سیستم عامل ها یا گویش‌های برنامه نویسی جز اپلیکیشن‌ها محسوب نمی‌شوند.

امروزه اپلیکیشنها به عنوان ابزار تبلیغاتی آیتم استفاده قرار می‌گیرند.از آنجایی که تعداد افراد زیادی از موبایل های هوشمند به کارگیری میکنند و از این طرز به اینترنت دسترسی دارا هستند که قابل ذکر می باشد این تعداد رو به ارتقاء هستند،برای بسط و تبلیغ تولید ها و خدمات تان به غیر از وب سایت، اپلیکیشن های تلفن همراه نیز قادر است در پیشبرد کسب و کارتان شما راهمراهی کند .

یک اپلیکیشن موبایل می تواند موتوری باشد که از مزایای کسب و فعالیت سنتی نیز بهره می برد، مواردی از قبیل رضایت طولانی تر مشتری و اگاهی بیش از محصول ها.
امروزه در بسیاری از کشورها، اپلیکیشن‌های تجاری معمولی‌ترین و سریع‌ترین نحوه برای ارتقای سطح ارائه خدمات و تولید ها تجاری می‌باشند.

هر ماه تعداد بخش اعظمی از اپلیکیشن‌های پر اسم و رسم، توسط میلیون‌ها کاربر دانلود و به کار گیری میشود؛. این‌که یک اپلیکیشن تا چه حد بتواند سودآور باشد، بستگی به تعداد افرادی دارد که از آن app به کار گیری کنند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن ۶- در حیث تهیه کردن هدف در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی و کاربران
برای طراحی و ساخ اپلیکیشن فروشگاهی ابتدا بایستی به یکسری پرسش مهم با توجه و وسواس پاسخ داد؟

چه کسی از اپ احتمال دارد به کارگیری کند؟
رده اجتماعی بیش تر به کار گیری کنندگان در جامعه کجاست؟
انتظارات او از اپ چه چیزی است؟
چه نیازی از کاربران و در چه سطحی برآورده می‌شود؟
پباده سازی نرم افزار
اپلیکیشن چه کمکی به آن ها می نماید؟
به عنوان مثالً در طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی باید ظاهر اپ رسمی و دارای بخش بندی های منظم باشد علاوه بر این رابط کاربری آسان و وا رفته داشته باشد تا افراد را به خود جلب کند. برخلاف اپلیکیشن های بازی و سرگرمی که قادر است از رنگ بندی های متفاوت و گرافیک پیچیده استفاده کنند اپ های فروشگاهی می بایست معمولی تر و منظم تر باشند.

۷- داشتن حجم مناسب
یکی از‌از سایر از ویژگی های ساخت اپلیکیشن که آن را از دیگر اپ ها متمایز می‌نماید داشتن حجم مناسب می باشد. یک اپلیکیشن فروشگاهی با داشتن حجم مناسب به راحتی قادر است بارگذاری شود و سرعت لودینگ آن کاهش مییابد همچنین کاربران زیادی ترغیب می شوند که آن را دانلود کنند. خود شما چند بار به خیال نداشتن فضای کافی از دانلود یک اپلیکیشن صرف حیث کرده اید؟ این زمینه در عین سادگی مهم می باشد.

۸- تعیین لوگو و نام خوب
انتخاب لوگو و نام برای طراحی و تولید اپلیکیشن فروشگاهی بسیار مهم می باشد. بایستی نام و لوگو متناسب با برنامه و محتوای موجود در برنامه رقم بخورد. به بیان ساده تر کاربران به محض دیدن لوگو و یا شنیدن نام اپ بتوانند به فعالیت و محتوای وب سایت و اپلیکیشن فروشگاهی پی ببرند. درصورتی که این چنین بود مطمئن باشد پیرو پیروزی های بزرگی کسب می‌کنید و ماندگاری برند شما در ذهن کاربران طولانی تر خواهد بود.

۹- افزونگی مناسب برای کاربر
یک اپ خوب اپلیکیشنی است که بتواند افزونگی و بار اضافه برای وسایل کاربران آماده نکند. بدین مضمون‌ که کاربران مجبور باشند برای به کار گیری از داده ها و یا صرف انرژی وسایل خود مانند تلفن همراه و یا تبلت محتاطانه فعالیت کنند. همچنین کندی و یا بروز نقص‌ در دستگاه کاربران آنها‌را از استعمال از اپ منصرف کند.


۱۰- امکانات بالاتر و بهتر نسبت به اپلیکیشن های مشابه
برای طراحی و تولید اپلیکیشن فروشگاهی داشتن امکانات بهتر و بالاتر نسبت به اپلیکیشن های مشابه باعث می شود کاربران بیشتری جذب شوند. این امکانات می تواند در سطح مدیریت نیز فراهم گردد و سهولت بیشتری در کارها ایجاد کند مثلا اپلیکیشن های فروشگاهی منحصر به فرد و حرفه ای می‌توانند امکانات حسابداری، حمل و نقل، کیف پول، پرداخت دو مرحله ای و … را انجام دهند و شما‌را از صرف هزینه های بیش تر برای نیروی انسانی نجات دهند. یکی از این اپلیکیشن های فروشگاهی که بسیاری از امکانات حرفه ای برای کاربران و مدیران اپ را مهیا کرده اپلیکیشن فروشگاهی فراشاپ می باشد.

سود گیری
برای ساخت اپلیکیشن حرفه ای بهتر است مقایسه ای بین شرکت ها اپلیکیشن ساز داشته باشید و مسائل ذکر شده را به اعتنا باز نگری فرمایید. علاوه بر این مقایسه ای بین بهترین فروشگاه سازهای بدون‌پول و حرفه ای در کشور ایران داشته باشید تا بتوانید درست و منطقی تصمیم خود را بگیرید. در صورتیکه شما از سیستم cms به کارگیری میکنید و علاقمند به تولید اپ در وردپرس می باشید نوشته‌ی علمی فراگیری ساخت اپلیکیشن اندروید بدون‌پول و سوای برنامه نویسی به شما در این زمینه یاری میکند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

پباده سازی نرم افزار


C / C ++
منصفانه می باشد بگویم که اکثر مردم با خواندن این بخش درباره سی و سی پلاس پلاس نباید این مسیر را برای توسعه برنامه های Android تعیین کنند. Android Studio از کد C / C + + را با استعمال از Android NDK (Kit Development Kit) پشتیبانی می کند. این به این معنی می باشد که شما نوشتن کد را انجام می دهید که در دستگاه مجازی جاوا اجرا نمی‌شود، بلکه به صورت نخستین بر روی دستگاه اجرا می‌شود و به شما قابلیت در اختیار گرفتن بیشتری بر روی مواردی مانند خیال میدهد. برای برنامه های کاربردی توانا مانند بازی های سه بعدی، این می تواند به شما اجازه می‌دهد که کارایی اضافی را از یک دستگاه اندروید بردارید و یک اپ باصرفه ساخت فرمائید. همچنین به‌این مضمون‌ است که شما قدرتمند خواهید بود از کتابخانه های نوشته شده در C یا C ++ استفاده فرمائید. طراحی اپلیکیشن
پباده سازی نرم افزار

با این فعلا، بازهم تنظیم آن بسیار دشوار می باشد شاید بهتر می باشد برای تولید بازی های سه بعدی از ابزار مناسب و منحصربه‌فرد آن به کار گیری فرمائید .

C #

در اصل یک نسخه ساده تر و شی گرا C و C ++ می باشد که به وسیله مایکروسافت طراحی شده است. این کار با هدف به کارگیری قدرت C ++ و سهولت ویژوال بیسیک است و تا حدودی به عنوان یک نسخه عادی از جاوا ذکر شده می‌گردد. مانند جاوا، C # ماشین جمع آوری زباله است به این معنی که شما نیازی به نگرانی در خصوص چیزهایی مانند کمبود خیال و آزاد کردن حافظه موقت خود ندارید. در عین اکنون، C # مدرن تر از جاوا است با یک سینتکس منزه – ممکن می باشد سی پلاس مورد پسند خیلی ها باشد به هرحال این موارد به ذوق بستگی دارا‌هستند.

در صورتیکه بخواهید بسیار عادی اما در عین درحال حاضر قادر وارد عرضه برنامه نویسی اندروید شوید توصیه می شود که از سی شارپ و یونیتی به صورت ترکیبی استعمال ببرید. Unity یک موتور بازی می باشد (بدین مضمون‌ آن چیزهایی مانند محاسبات فیزیک و رندر گرافیکی 3D را ارائه می نماید) و یک IDE است دقیقا مانند Android Studio. این یک ابزار مجانی است که باعث می گردد بازی های خود را به روش باور نکردنی و فراتر از انتظاری تولید کنید – فقط با چندین خط کد می‌توانید یک بازی در کمتر از یک ساعت ایجاد کنید. سوای پیچیدگی و همچنین تماما حاذق می باشد، که ابزار مورد به کارگیری بسیاری از استودیوهای بازی است که تولیدات آنها در گوگل پلی منتشر شده است یکی‌از ویژگی های بارز سی شارپ و تولیداتش این می باشد که چند پلتفرمه می باشد. از کلیه مهمتر، توسعه دادن به این‌راه بسیار کاربردی برای یادگیری برنامه نویسی Object Oriented یا شی گرا می باشد (چرا‌که در این مورد در واقع اکثر زمان ها فعالیت با ابجیکت ها مورد استفاده میباشند).
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن 


سیرتکامل های CTA در اینستاگرام ، پست الکرونیکی و تارنمادر نوشته ی علمی قبلی به تمجید call to action کاربرد و اهمیت آن پرداختیم. همینطور این سوال مطرح شد که به چه شکل می‌اقتدار یک call to action عالی نوشت؟ در پاسخ به پیشنهاد‌ها و نکته‌هایی نیز اشاره کردیم. ولی بعضی اوقات شایسته ترین رویه برای فراگرفتن عالی یک قضیه، یادگیری از بقیه اشخاص میباشد. در‌این نوشته و درپی پاسخ به سوال ذکر شده، با توجه به گزارش اداسپرسو به بعضی از شایسته ترین مثال‌های call to action در سال ۲۰۱۹ می پردازیم. مثال‌های عملی‌ای که از کناره‌های دنیای بازاریابی دیجیتال گزینش گردیده و به ما نشان میدهند که چگونه با به کارگیری از قابلیت و امکان‌های فضای مجازی می‌توان CTA های اثر گذار پباده سازی کرد.
مثال‌های call to action تبلیغات اینستاگرامInstagram
به کار گیری از یک platform اشتراک‌گذاری عکس و کلیپ به نظر بی آلایش میاید. ولی می‌قدرت از آن به عنوان call to action بسیار مناسب برای جذب کسب‌شغل های نوپایی‌ که در‌پی یوزرها انبوه این فضاها میباشند، به کارگیری کرد.


اینستاگرام با استخراج یک عکس‌ از پست‌های گذشته استعمال کننده و قراردادن آن به عنوان تصویر پیش‌ مورد، تبلیغ‌کننده‌ها را ترغیب می کند که با تولید یک ‘’Create Ad’’ مشتریان بیش‌تری را جذب خویش نمایند.

Starbucks
استارباکس از یک تصویر مبنی بر طبیعت و رنگ‌های بهاری به همدم عبارت swipe up to try (بکشید بالا تا امتحان نمائید) به عنوانcall to action به کارگیری کرده است. آن ها بنابراین با به کارگیری از CTA آشکار و دارای رابطه، یوزرها اینستاگرام را متقاعد کرده تا چای سبز ماچا را به عنوان یک طعم نو برای فصل بهار امتحان نمایند.

MegFitzCooks
Meaghan Fitzgerald، به عنوان یک اشپز خانگی متکی بر غذاهای گیاهی، از یک CTA پاره ای غیر معمول به کارگیری کرده است.

Megfitzcooks از یوزرها خویش منظور که برای کاوش در غذاها و پیشنهادهایش روی آیتم بازدید از پروفایل اینستاگرام کلیک نمایند. با اینکه این کسب‌وکار کوچک کالا خاصی عرضه نمی‌نماید ولی افراد متعددی ترغیب میشوند که روی این CTA کلیک نمایند. به علاوه اینکه با دیدن صفحه فردی وی چیز خاصی هم از دست نمی‌دهند!

Spotify
اسپاتیفای برای تبیلغ سرویس ها خویش به مخاطبانش و جلب اعتنا آن ها، از دو مثال گوناگون CTA به کارگیری می نماید. آنها در مثال نخستین با call to acion «بکشید بالا و همین شرایط کنونی نصب نمایید» و به کارگیری از گزاره اثرگذار‘’Music You Love.Free’’یوزرها موبایل و مخاطبان اینستاگرام را انگیزه قرارداده‌اند.

همینطور اسپاتیفای برای یوزرها اینترنت امکانی را مهیا کرده که بدون یک اکانت کاربری به سرویس ها آن‌ها دسترسی پیدا نمایند. برای این کار کافی میباشد که روی دکمه CTA ‘’Open Web Player’’ یک بار کلیک کرده آن‌گاه به راحتی موسیقی دوستداشتنی خویش را گوش فرمائید.

Dollar Shave Club
این مارک، از یک call to action رایج(learn more) به طور هوشمندانه‌ای بهره کرده میباشد. بدین ترتیب که با به کارگیری از رنگ‌های مجدوب کننده (در اینجا آبی‌رنگ)، به یاور متن تخفیف ۵ دلاری تولیدات برای اعضای جدید، مشتریان مرد را ترغیب به زدن دکمه learn more می کنند.

Ashy Bines
Ashy Bines مربی سری استرالیایی‌ای‌ میباشد که اکنون در مورد تناسب اندام، یک مارک به اکانت می‌آید. وی در تبلیغ استوری اینستاگرام خویش از یک call to action دیدنی به کار گیری کرده است.


آن‌ها برای اینکه ابتدا به کار برنامه نو موبایلی خویش را تبلیغ نمایند، از خویش موسس مارک یعنی Ashy Bines به کار گیری کرده‌اند. براین مبنا که در یک طریق خلاقانه نشان داده می شود که خویش وی در استوری در هم اکنون بالا کشیدن (swip up) میباشد. وی این چنین یوزرها را تشویق به اینجام این فعالیت می کند و همینطور به آنها چگونگی نصب اپلیکیش از طریق CTA ‘’swip up’’ را نشان میدهد.
مثال‌های call to action نشانی اینترنتیWhistle
Whistle به عنوان ارائه‌دهنده سیستم ردیابی GPS از CTA هایی به کارگیری می‌نماید که صاحبان حیوان‌ها خانگی را برای خرید این سیستم‌ها مشتاق می کند. سیستم‌های ردیابی که به آن‌ها این قابلیت و امکان را می دهد که موقیعت مکانی ظریف حیوان خویش را در هر هنگامی داشته باشند.

عبارت ‘’Learn More’’ نشانی اینترنتی آن‌ها که با رنگ آبی‌رنگ روشن برجسته گردیده، صاحبان حیوان‌ها خانگی علاقه‌مند را برای کسب اطلاعات بیش‌خیس فرامی‌خواند. برای صاحبانی که تا قبل از این برای خرید متقاعد گردیده‌اند، عبارت نارنجی ‘’Buy Now’’ در ذیل برگه تعبیه شده میباشد. این CTA، آیتم خرید را سوای تاکید طولانی خیس به مشتریان پیشنهاد میدهد. دو آیتم CTA گزینه به کار گیری Whistle اشاره مینماید که فعالیت آنها فقط درباره فروش فرآورده نیست، بلکه آنها مایل می‌باشند اطلاعات بیش‌تری درباره محصول را به مشتریان خویش توصیه دهند.

De Beers
امپراطوری الماس برندی میباشد که در مورد فروش سنگ‌های قیمیتی کار میکند. این مارک از یک CTA منحصربه فرد برای انگیزه قرار دادن بازار مراسم‌های عروسی به کارگیری کرده است.


آنان call to action خویش را به دو طرز متمایز و برجسته کرده‌اند.
ابتدا اینکه رنگ آبی‌رنگ طرز CTA را همرنگ با طرح مدل و در ناهمخوانی با فضای سپید پیرامون گزینش کرده‌اند و همین قضیه به متمایز بودن آن یاری کرده است.
دوم آنکه، متن CTA یعنی عبارت ‘’Discover Your Bridal Style’’ در اندازه‌ای غیرمعمول دقت حقیقی وواقعی مخاطب را جلب می‌نماید. در واقع آنان این چنین، با زنانی که برای این روز وسیع برنامه‌ریزی کرده‌اند کلام می‌نمایند.

Bed Bath & Beyond
یکی شایسته ترین راهکارها برای تولید CTA قرار دادن یک مثن در نشانی اینترنتی میباشد. با این تفاوت که‌این متن به سیرتکامل‌ای به نظر برسد که قابل کلیک کردن باشد. همانطور که مشاهده میکنید bed bath & beyond مثال عالی‌ای برای به کار گیری از این ترفند ارائه داده میباشد.


در اینجا از یک فرمت بسیار هوشمندانه استفاده شده که CTA مورد نظر ظاهرا باتوجه به رنگ آبی‌رنگ آن قابلیت و امکان کلیک کردن داشته باشد. با این ترفند، در کمال تعجب تعداد کلیک‌ها افزایش پیدا کرده که معیاری کلیدی در بازاریابی کانال‌ای به اکانت میآید.

Birchbox
استارتاپ زیبایی Birchbox از به عبارتی ابتدا، کار خویش را با یک خرق عادت در پباده سازی CTA شروع کرد. آن‌ها call to action را در انتهای نشانی اینترنتی عضویت خویش بکار بردند.


اکثری از کارشناسان بازاریابی پست الکرونیکی میگویند که CTA بایستی در نصیب بالای نشانی اینترنتی عضویت قرار بگیرد. بدین معنی که گیرندگان مجبور نباشند برای دیدن CTA به سمت زیر اسکرول نمایند. Birchbox ولی مغایر این قاعده کار کرده و call to action را در زیر این نشانی اینترنتی قرار داده میباشد. آن ها برای نشان دادن قیمت کالا خویش نخست پیشنهادهایی به مخاطبان خویش ارائه میدهند. در واقع به یوزرها می گویند که در صورت عضویت دقیقا چه چیزی دریافت می کنند. بعد با به کارگیری از CTA به طور دکمه‌ای همرنگ با مارک، که همینطور در ناهم خوانی با فضای سپید پیرامون میباشد، اعتنا مخاطب را برمی‌انگیزند.
مثال‌های call to action اینترنت‌ اینترنت سایتNetflix
احتمالا برای همگی ما پیش آمده میباشد که بعداز عضویت در جایی برای مان دشوار بوده که آنجا را شکاف کنیم. یا این که اینکه نسبت به عضویت در برنامه‌ای بدبین باشیم. ولی نت‌فلیکس این اطمینان را در ما تولید مینماید که هر موقع دوست داشته باشیم می توانیم عضویت‌مان را کنسل کنیم. در فیض می توانیم با فرضی آسوده و سوای نگرانی روی دکمه CTA عضویت یک‌ماهه آن کلیک کنیم.

World Press Engine
این مارک از یک call to action وسیع‌نمایی گردیده، در معرض مشاهده کرد و در عین اکنون صریح به کارگیری کرده است. همینطور در آن افعال محرک نیرومندی مانند پیش بران، بساز، مصون بدار، ارتقا بده و نیرومند کن دیده می‌گردد.

آنها همینطور دو بار از کلمه «سریع‌خیس» به کار گیری کرده‌اند تا براین مبنا بر اهمیت و همینطور قابلیت و امکان رویش سریع کسب‌وکار شما به لطف برنامه‌های خودشان، تاکید نمایند.
آنها برخلاف شیوه‌های معمول، با‌گاز شما‌را برای کار تثبیت‌نام ترغیب نمیکنند. بلکه نخست از شما می خواهند اطلاعات بیش‌تری درباره جزئیات فعالیت آنها و برنامه‌هایشان کسب فرمائید. به همین علت هوشمندانه گزینه ‘’See our Plans’’ را به عنوان دکمه CTA خویش گزینش کرده‌اند. سوای آنکه بخواهند همانند CTA های بسیار دیگری، با به کارگیری از گزینه ‘’signup’’ مشتریان را به تحمیل به سمت تثبیت‌نام یا این که خرید فوری هل بدهند.

Snappa
تعجبی ندارد که نرم‌‌ افزار پباده سازی گرافیکی Snappa از یک call to action بی نقص و هنرمندانه برخوردار باشد. جنبه‌های مربوط به پباده سازی بصری و همینطور نسخه CTA آیتم به کارگیری آن‌ها، نمودی عالی داراست. آن‌ها در پباده سازی خویش دو نقطه اصلی را، با استفاده از رنگ‌های ضد و نقیض و درخشان در پس‌قضیه، برای جلب توجه مخاطب علامت‌گذاری کرده‌اند.


دو عبارت مختصر و پر‌نور ‘’Create online graphics in a snap” و ‘’Create my graphic now”، به یوزرها می گوید که چه فعالیتی میتوانند با اپلیکیشن Snappa انجام دهند و اینکه بایستی این کار را انجام دهند. از آنجایی که‌این طرح بر روی کاغذ landing page پباده سازی گردیده، معرفی مختصری از این نرم‌افزار نیز ارائه شده است. رجوع و برگشت به توضیحات تکمیلی ما یحتاج، منجر به تفویت سعی CTA می شود.

Allstate
شما وقتی که به وبسایت‌های بیمه مراجعه می کنید در صدر از شما یک کد پستی درخواست می نمایند. ولی این مارک به منظور مجذوب کردن مشتریان خویش از CTA «با‌گاز همین امروز بیمه خویش را خصوصی‌سازی فرمایید»، به کارگیری کرده است. با این تفاوت که آن را با تصاویری از بیمه‌هایی با وضعیت خاص مانند بیمه بیکاری و بیمه بیماری‌های یگانه یار و یار کرده‌اند.

آنها اصطلاح ‘’Get Quote’’ را به مخلوط ‘’Get a Quick’’ تبدیل کردند. براین مبنا آنان با به کار گیری از این قضیه و با فایده بردن از تجربه‌های منفی مشتریان از طرح‌های تقریب‌زده گردیده بقیه سایت‌ها، به نفع کسب‌وکار خویش فایده می مارک.

VoiceNation
VoiceNation یک دکمه CTA عالی و تاثیرگذار بر مبنای مخاطبین خویش پباده سازی کرده است؛‌ ‘’ شما لایق شایسته ترین‌ها می‌باشید’’ و موقتا تفاوت را تجربه نمائید.


این شیوه اکران یگانه نشان‌دهنده خودبا‌وری بالایی‌ست که شما را مجاب می نماید که از طریق VOICENATION کیفیت بسیار بالایی را شاهد باشید و موقتا با بهره‌بردن یک بعدازظهر هفت روزه مجانی میتوانید این تفاوت را تجربه نمائید.

Bigstock
فریم جست‌وجوی تصاویر Bigstock مثالی عالی از کاربرد CTA میباشد.این نمونه به ما نشان میدهد که چرا می بایست به کلیه اشکال CTA اهمیت یکسانی بدهیم خیر تنها آن‌هایی که اقدام به فعالیت فوری را تبلیغ مینمایند.

اکثری از وبسایت‌های شبیه در کادر جشت‌وجوی خویش تنها به یک جمله «search images» اکتفا مینمایند. ولی Bigstock یوزرها را به یپدا کردن عکس ایده‌آل ترغیب می نماید؛ find the perfect image. این به آن معنی میباشد که شما عکس دقیقی، از آنچه دنبالش می باشید، پیدا خواهید کرد. در واقع نیازی نیست برای برای یافتن عکس موردنظرتان وقت متعددی را صرف جست‌وجو دربین تصاویر گوناگون بکنید. بنابراین این احساس را میدهد که تصاویر در آنجا معطل شما میباشند، تنها کافیست که جست‌وجو فرمایید.
این قضیه سبب میشود که افراد با وبسایت آن‌ها بیش‌خیس مشغول شوند و در بهره هزینه پرداختی مشتریان افزایش پیدا نماید.

Rothy’s
اکثری از کسب‌وکارها پیرو ارتقا تعداد مشترکین نشانی اینترنتی خویش می‌باشند. چرا‌که دسترسی به صندوق دریافتی نشانی اینترنتی بسیار ریلکس بوده و یوزرها متعددی روزانه صندوق دریافتی ایمل خویش را گشوده نگری می‌نمایند. همینطور نشانی اینترنتی‌های ارسالی این قدرت را دارا هستند که به صورت مسقیم یوزرها را به دوستداران کمپانی مورد نظر در فیسبوک و… لینک و پیوند دهد.
دکمه CTA کمپانی کفش Rothy’s به ما فراگیری‌هایی درباره چگونگی افزایش مخاطبین نشانی اینترنتی ارائه می دهد.


همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این موسسه از Find out first برای انجام این کار منفعت میگیرد. به‌این چهره که در مرحله اولیه برای مطلع کردن مشتریان از تولیدات نو خویش، موقعیت ویژه فروش و اخبار همگانی، از یوزرها فقط یک پست الکرونیکی دریافت می نماید. بنابراین آنها با به کار گیری از این CTA هوشمندانه، نرخ مشترکین پست الکرونیکی خویش بهبود می بخشند.

Vanguard
CTA های Vanguard به طور تهاجمی در به عبارتی کاغذ اصلی‌شان، اقدام به فروش نمی کنند. بلکه به جای آن با به کارگیری از زبان دوم شخص (تو و شما) به جای گویش «ما»، در بالا ارتباطی از صمیم قلب و گرم با مشتریان خویش برقرار می کنند.

برخلاف اکثری از مثال‌های call to action ، کمپانی سرویس ها مالی Vanguard به نیازهای مشتریان تقدم میدهد. این مورد را در گویش آیتم به کار گیری آنها، در قالب جملاتی مانند «ببنید چرا Vanguard مناسب شماست» و «ببنید چگونه یک مشاور Vanguard یاری می کند»، نمودی روشن داراست.
آن‌ها قالب وب سایت خویش را به سیرتکامل‌ای پباده سازی کردند تا به اندازه سایر رقیبان فروش داشته باشند، اما با اینحال احساس صمیمیت بیش‌تری به مخاطبان خویش می دهند و معدود‌خیس تعرضآمیز به حیث می‌رسند. این روش آنها به ویژه برای سرمایه‌گذارنی که از موارد این چنینی اشباع گردیده‌اند کارآمد میباشد. سرمایه‌گذاران احتمالی‌ای که موقتی و یا این که تصادفی گذرشان به وب سایت آن ها افتاده و زیر تاثیر call to action از صمیم قلب آنان قرار می گیرند.

Salesforce
در کاغذ اصلی اینترنت‌وب سایت Salesforce، شایسته ترین نمونه‌ها از طریق بکارگیری دکمه‌های CTA متفاوت مشاهده می‌گردد. هر یک از این CTA ها، یوزرها را به بخش‌های متفاوت سایت هدایت میکند. به عنوان یک مثال روشن، به محتوای بالای کاغذ این اینترنت سایت نگاهی می‌اندازیم.


در نصیب بالای کاغذ اصلی، سمت راست آن، یک دکمه CTA ‘’Try for Free’’ و در ذیل توضیحات یک دکمه ‘’Start My Free Trial’’ بلافاصله به دیده میاید. آن ها همچین در انتها، دکمه call to action دیگری تعبیه کرده‌اند که فورا مخاطبان را برای شرکت کردن بیش‌خیس فرامی‌خواند؛ ‘’Learn more about the partnership’’. این دکمه به آن‌ها این قابلیت را می دهد که با ارائه اطلاعات بیش‌خیس، حیث کاربرانی را که هنوز برای تثبیت‌نام مهیا نشده‌اند را تغییر تحول دهند.
همینطور در نصیب ذیل کاغذ اصلی، چندین دکمه CTA کلیک کردنی برای تماشای خصوصیت‌های متعدد Salesforce به مشتریان، پیش‌بینی شده است. همان طور که می بینید یوزرها میتوانند به راحتی و با یک کلیک معمولی این ویدئوها را تماشا نمایند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن 
هم‌فعلا در حدود دهه از اشاعه اندروید می‌گذرد؛ ولی این به این مفهوم وجود ندارد که شما مجال یادگیری تولید برنامه‌های اندروید را از دست داده‌اید. در واقع دوره بهتری جز حال حاضر برای یادگیری اندروید وجود ندارد. هیچ‌وقت مثل شرایط فعلی شیوه های متفاوت برای تایپ کردن نرم افزار های اندروید وجود نداشته میباشد. از آن جایی که تمام Chromebookهای نو قوی به نصب و راه اندازی برنامه‌های اندروید می‌باشند، بازار برنامه‌های اندروید رو به پرورش میباشد. نگران دیر شدن نباشید، فقط کاری که لازم میباشد انجام بدهید این میباشد که بنشینید، نفسی عمیق بکشید، لهجه مطلوب برنامه‌نویسی را گزینش نمائید و دست به عمل گردید.

فهرست مطالب این نوشته  نهفته کردن 
1. ۱. گویش Java (جاوا)
2. ۲. گویش Kotlin
3. ۳. لهجه #C (سی‌شارپ)
4. ۴. گویش Python (پایتون)
5. ۵. گویش‌های HTML5 + CSS + JavaScript
6. ۶. لهجه Lua
7. ۷. لهجه‌های C و ++C
8. چه گونه برنامه‌هایی میخواهید بسازید؟
کدام گویش برنامه‌نویسی برای شما مطلوب میباشد؟ هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید از چه چیزی به کارگیری فرمائید؛ بلکه تجربه‌ شما در برنامه‌نویسی (و یا این که نداشتن تجربه) مهم میباشد و این که با چه زبانی طولانی تر شم راحتی میکنید. خوشبختانه شما حق تعیین دارید. دراین جا لیستی از شایسته ترین گویش‌های برنامه نویسی را معرفی میکنیم.


۱. لهجه Java (جاوا)
گزینش گویش Java تعیین خیر و خوبی میباشد. این لهجه، لهجه قانونی اندروید میباشد. Java دو‌مین لهجه فعال در GitHub به حساب میآید و طولانی تر از 20 سال سوابق داراست. تمام این سخن‌ها به‌این معناست که فراگیری‌های فراوانی برای این گویش موجود هست و بدین زودی نگران از به دور بیرون شدن و منسوخ شدن این گویش نیستید. از آن جایی که Java در آبادی‌ها صنعت به عمل گرفته می‌گردد، ما به شما سفارش میکنیم از کتاب‌های آموزشی Java برای اندروید آغاز فرمایید.

مشخصاً گویش Java در هر درحال حاضر به به عبارتی صورت میباشد البته الگوها و اصطلاح‌هایی وجود دارا هستند که می توانند به داشتن درکی بهتر از برنامه نویسی در اندروید امداد نمایند. این هدفی میباشد که اکثر کتاب‌های اصولی اندروید در لحاظ دارا‌هستند. به حافظه داشته باشید از آنجایی که Java دیرین میباشد، بعضی از مختصات و نازکی‌های گویش‌های تازه را ندارد. در صورتی شما یک نو‌عمل می باشید این مورد بر شما تأثیر نمی‌گذارد البته در شرایطی که لهجه‌های دیگر مانند Swift را بلد باشید، ممکن میباشد در Java مقداری حس محدودیت به شما دست بدهد.

۲. گویش Kotlin
Kotlin یک لهجه برنامه‌نویسی میباشد که برای اجرا در ماشین مجازی Java پباده سازی شده‌است. این یعنی برنامه‌های Kotlin بر روی Bytecodeهای Java سوار میباشند و به برنامه‌ها اذن میدهد تا بر روی هر ماشینی که Java runtime Environment را پشتیبانی مینماید، اجرا شوند. از آن جایی که اکثر ماشین‌ها این اطراف را پشتیبانی میکنند، Kotlin یک شیوه به‌نسبت ریلکس برای کردار قابل انعطاف‌افزارهای چندسکویی (Cross-platform) میباشد. با Kotlin شما شایسته ترین مختصات Java را سوای نقاط ضعف آن در چنگ دارید. هماهنگی نصیب‌های متعدد و مختصات Kotlin مدرن، پاک و سریع می‌باشند و تجربه‌ برنامه‌نویسی راحتی را ارائه می کنند. در حالی که Java به لحاظ سنگین و منسوخ به حیث میرسد، Kotlin شم طراوت و هوشمندی دارااست. درواقع به‌سیرتکامل‌ای میتوانید به Kotlin تحت عنوان یک گویش پباده سازی‌گردیده برای تایپ کردن برنامه‌های اندروید تصور کنید.


نقطه ضعف Kotlin چه می باشد؟ Kotlin بسیار برنا میباشد. در سال 2011 ظهور پیدا کرد و تا سال 2016 رسما در مشت تمامی نبود. خبر خوب این میباشد که Kotlin بدون پول و متن‌گشوده (Open Source) میباشد، پس می توانید انتظار داشته باشید با‌گاز پیشرفت نماید البته یکسری سال ارتفاع می کشد تا یک تعیین قابل اعتماد و مستحکم باشد.

۳. گویش #C (سی‌شارپ)
#C یک گویش خارق‌العاده میباشد. به لحاظ اینجانب، #C مشتمل بر تمام بخش‌های خوب Java میباشد، فارغ از نکات بد آن که حتی با با صرفه‌سازی‌ها، بهتر هم شده‌است. کمپانی مایکروسافت، پتانسیل Java را رویت کرد و تصمیم گرفت تا ورژن‌ بهتری از گویش برنامه‌نویسی خودش را ایجاد نماید.
برای مدتی، پهناور‌ترین انواع #C این بود که صرفا برای سیستم‌های ویندوزی اجرا میشد چون به NET Framework. متکی بود. به ندرت ولی تمام اینها تغییر تحول کرد. هنگامی که مایکروسافت تصمیم گرفت NET Framework. را در سال 2014 به طور متن‌گشوده در آورد و Xamarin (شرکتی که برقراری Mono (پروژه‌ای که به #C اذن می دهد تا بر روی اکثری از بسترها اجرا شود) را بر عهده دارااست.) را خرید.

امروزه، شما میتوانید از Xamarin.Android و Xamarin.IOS استعمال فرمائید تا با Visual Studio یا این که Xamarin Studio برنامه‌های تلفن همراه بسازید. یادگیری #C انتخابی بسیار عالی میباشد زیرا میتوانید از این گویش در مورد‌های دیگر، همچون ساختن بازی‌های پیچیده با Unity و #C استعمال نمائید. یک نمونه از برنامه‌های ساخته‌گردیده با Xamarin برنامه‌ی MarketWatch میباشد. اعتنا داشته باشید که Xamarin در بالا یک برنامه‌ مبلغی بود البته کمپانی مایکروسافت آن را به به یک برنامه‌ مجانی تبدیل کرد.

۴.  لهجه Python (پایتون)
با این که اندروید از برنامه‌نویسی مستقر Python پشتیبانی نمی‌نماید، ابزارهایی وجود دارا هستند که به شما اذن می دهند در لهجه Python برنامه بنویسید و بعد از آن آن‌ها‌را به APK تبدیل نمایید که به طور برد‌آمیز بر روی دستگاه‌های اندروید قابل انجام میباشند. این یک نمونه از Python تحت عنوان گویش دنیای حقیقی کاربردی میباشد، این خبر خیر برای یوزرها Python میباشد که میخواهند برنامه بسازند ولی آن چنان از Java دل خوشی ندارند.

Kivy یکی‌از دوست داستنی‌ترین و قدرتمندترین چاره‌ها برای این فعالیت میباشد. خیر‌فقط این برنامه به طور متن‌گشوده میباشد، خیر‌صرفا از ویندوز، Mac، لینوکس و iOS، جدای از اندروید، پشتیبانی میکند، بلکه به سیرتکامل‌ای پباده سازی شده‌است که شما‌را به برنامه نویسی سریع ترغیب نماید. شما می توانید از آن تحت عنوان ابزار مثال‌سازی به کار گیری نمایید و این عمل را با فقط یک‌سری خط کد انجام دهید.

از آن جایی که‌این برنامه به طور native پشتیبانی نمی شود، نمی‌توانید از فواید native آن سود‌مند گردید. برنامه‌هایی که با Kivy پباده سازی میشوند، معمولاً APK‌های وسیع‌تری دارا هستند، کندتر استارت می شوند و سعی آنان کمتر از حد آیتم انتظار میباشد. با این وجود هر ورژن نو از گذشته بهتر میباشد و دستگاه‌ها به حدی قدرتمند گردیده‌اند که‌این قضیه آن‌چنان چندان اهمیت ندارد، پس نگذارید این مساله جلوی فعالیت شمارا بگیرد.


۵. لهجه‌های HTML5 + CSS + JavaScript
این سه لهجه که ابتدا کارشان با تیتر هسته‌ سه‌گانه‌ عالی برای برنامه‌نویسی front-end بود، از آن عصر تکامل پیدا کردند و حتی به چیزی بهتر رسیده‌اند. هم‌اینک می توانید با آن ها هر جور برنامه‌ای بسازید، چه برای تلفن همراه و چه برای رایانه. اساسا شما دارید یک نرم افزار پایین اینترنت (Web app) می‌سازید که تحت عنوان یک برنامه‌ آفلاین در بستر جادویی رندر میشود.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

گام سوم: مقدمات تولید یک نرم افزار اندرویدی بوسیله Eclipse IDEبا به کارگیری از آیکون ابزار Eclipse که آیکونی بنفش رنگ بوده و بر روی دسکتاپ شما نمایان میباشد آن را اجرا نمایید. در فضا این ابزار بر روی منوی New مراجعه کرده و فایل Android و بعد از آن Android Application Project را تعیین نمائید و بر روی آیتم Next کلیک نمائید. در‌این موقعیت یک فرم پیش رویتان قرار می گیرد که دارنده بخش‌های مختلفی میباشد. فارغ از شک وتردید در صورتی‌که اخیرا با اپلیکیشن Eclipse آشنا گردیده باشید، شناسایی این قاب و طریق لبریز کردن آن برای شما طاقت فرسا خواهد بود. در پی به شرح موردها مرتبط با هریک از بخش‌های این فرم می پردازیم

 طراحی اپلیکیشن 
• بخش Application Name: این بخش مرتبط با اسم اپلیکیشنی میباشد که قصد پباده سازی آن را دارید.• بخش Project Name: این بخش مرتبط با اسم پروژه شماست و در برنامه Eclipse IDE نمایان میگردد.• بخش Package Name: مرتبط با فضای اسمی پکیج متبوع میگردد که می بایست به سیرتکامل خاصی رقم بخورد. مثلا “com.wikihow.tutorial.first.android.app”.• بخش Minimum Required SDK: در‌این بخش بایستی تحت‌ترین ورژن از سیستم استدلال اندروید که قصد دارید نرم افزار شما بر روی آن قابلیت و امکان اجرا داشته باشد را انتخاب میکنید.• بخش Target SDK: این بخش مرتبط با نهایی ورژن از سیستم دلیل اندرویدی میباشد که نرم افزار مد نظرتان در آن امکان نصب و اجرا دارااست. همواره همت نمائید که‌این بخش را بر روی نهایی ورژن از سیستم برهان اندروید جان دار تهیه فرمایید.• بخش Compile With: ورژن‌ای از سیستم برهان اندروید میباشد که شما قصد دارید نرم افزار خویش را در دور و بر آن کامپایل نمایید. همواره مطمئن گردید که مورد انتخابی شما در‌این بخش با مورد تعیین گردیده در بخش Target SDK همخوانی دارااست.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن 



Horizontal Scaling
وقتی که  پروسه ساخت اپلیکیشن به مرحله Production میرسد و نرم افزار روی سرور می‌رود، بحران‌ها و خطرات جدیدی برای صاحبان آن تولید می گردد. ما در عصری هستیم که به کارگیری از وب به سبک زندگیمان تبدیل گردیده. براین اساس بعد از معرفی نرم افزار یا این که وب سایت، یوزرها آن تخت گاز ارتقاء پیدا می کند. صد اما در اکثر مورد ها ارتقا یوزرها یک وب سایت، نوید بخش پرورش یک کسب و عمل و پیروزی آن میباشد؛ ولی وقتی فرا می رسد که سیستم دیگر اقتدار هندل کردن حجم بازدیدکنندگان را ندارد.

در مواقعی هم حجم دیتا به حدی میرسد که سیستم نمی‌تواند آن را در مقر داده خویش ذخیره نماید. درین سیرتکامل موردها، عصر آن فرا رسیده که سیستم Scale یا این که مقیاس پذیر شود. در شرایطی که عشق و علاقه مندید شناخت اول ای با Scale و اشکال آن پیدا فرمایید، ما نوشته‌ی‌علمی ای درخصوص این قضیه، با تیتر «مقیاس پذیری یا این که Scaling چه است؟» فراهم کرده ایم. روند مقیاس پذیری به دو جور کلی Vertical Scale یا این که مقیاس پذیری عمودی و Horizontal Scale یا این که مقیاس پذیری افقی تقسیم میشود.

معمولا کمپانی‌ها به جهت راحتی پیاده سازی، تخت گاز به مقیاس پذیری عمودی سیستم خویش می پردازند. ولی در اکثر اوقات مورد ها می‌اقتدار با پیاده سازی مقیاس پذیری افقی هزینه‌های Scale کردن سیستم را به صورت چشمگیری کاهش اعطا کرد. درین مقاله به معرفی مقیاس پذیری افقی می پردازیم.

فهرست محتوای این نوشته‌ی‌علمی

مقیاس پذیری افقی چه می باشد
اپلیکیشن مقیاس پذیر چه می باشد؟
فیض گیری
مقیاس پذیری افقی چه چیزی است
مقیاس پذیری افقی به مقیاس پذیری به سمت خارج نیز دارای شهرت میباشد. در‌این جور مقیاس پذیری به جای ارتقا اقتدار یک سیستم، تعداد سیستم ‌ها را بیشتر میکنیم. این سیستم‌ها می بایست به طوری به طور هم‌زمان و پارالل (Parallel) فعالیت نمایند، که استفاده کننده در لایه خارج از سیستم متوجه تعدد آن ها نشود. در واقع یکی پیچیدگی‌های اصلی مقیاس پذیری افقی حل کردن این موضوع میباشد! به این ترتیب افزودن تعداد سرور‌ها از یک کدام از به دو تا، بسیار پیچیده‌خیس از تبدیل تعداد آن ها به سه، چهار و... میباشد. در واقعیت بحران در گام اولیه فعالیت پنهان میباشد!

به تیم سرور هایی که در قالب یک سیستم به طور به طور همزمان عمل می‌نمایند، یک کلاستر (Cluster) یا این که خوشه می گوییم. یک سرور توزیع توشه یا این که Load Balancer وظیفه تقسیم توشه پردازشی فی مابین این سرور‌ها را بر عهده دارااست. در زمان دوره می‌اقتدار سرور‌های جدیدی خریداری کرد، و به کلاستر طولانی تر نمود. از این پس شما صاحب و مالک یه سیستم Horizontal Scale گردیده می باشید!

سرور بارگذاری بالانسر وظیفه داراست تصمیم بگیرد که در لحظه ارسال درخواست یا این که Request بوسیله استفاده کننده، کدام سرور وظیفه داراست پاسخگوی درخواست باشد. به‌این فیس پیچیدگی پروسه را از حیث استفاده کننده مخفی کرده و آن را یکدست اکران میدهد.

مزایا و معایب به کارگیری از مقیاس پذیری افقی
اگرچه در مقایسه با یک سیستم Scale نشده، مقیاس پذیری یک زور میباشد، البته برای گزینش دربین مقیاس پذیری افقی و عمودی نیاز به فهمیدن برتری‌ها مزیت‌ها و معایب آن داریم. در تحت تنی چند از مزیت‌های به کار گیری از این شیوه مقیاس پذیری را به شما میگوییم:

در مقایسه با طریق مقیاس پذیری عمودی بسیار ارزان‌خیس میباشد
دوره بار گذاری کمتر و عملکرد بهتری به سیستم می دهد
احتمال Down شدن سیستم را زیر میاورد
انعطاف پذیری بیشتری به سیستم میدهد
در مقابل، به کارگیری از طریق مقیاس پذیری افقی دارنده معایب ذیل میباشد:
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

ورژن اندروید

 طراحی اپلیکیشن 
ممکن میباشد با افرادی تماس بخش اعظمی دارید و نیز در تلگرام خویش شبکه ها و تیم های متعددی داشته باشید که برگه مرتبط با فرد آیتم نظرتان به انتهای لیست میرود.
با استعمال از پین کردن مخاطب می توانید مدام پیام های او‌را در اولِ لیست قرار دهید.
درپی طرز پین کردن مخاطب در تلگرام را فراگیری خوا هیم بخشید.

 ورژن دسکتاپ

برای این که یکی مخاطبین خویش را پین نمائید، کافیست از سمت چپ روی مخاطب آیتم نظرتان را تعیین فرمائید و روی آن کلیک راست فرمائید و بعد از آن آیتم PIN to top را گزینش فرمایید.
با این عمل، مخاطب متبوع اولِ لیست قرار خواهد گرفت. برای اینکه بفهمید کدام یک از مخاطبین شما در لیست پین ها قرار گرفته اند کافیست به کناره سمت راست مخاطب نگاه فرمایید.(آیکن پین یا این که به عبارتی سنجاق مرسوم به سمت راست مخاطب طولانی تر می‌شود)

برای اینکه شخص متبوع را از موقعیت پین بیرون نمایید، کافیست مجدد روی مخاطب راست کلیک فرمائید و آنگاه، آیتم unpin را تعیین فرمائید.


 ورژن اندروید

برای استارت نخست لیست مخاطبین خویش را بیاورید تا بتوانید مخاطب متبوع را تعیین فرمائید. روی مخاطب متبوع با انگشت ضربه زده و تعدادی ثانیه آن را بگیرید تا منوی مرتبط با مخاطب گشوده شود.
برای اینکه شخص متبوع را پین نمایید، کافیست روی مورد pin to top ضربه بزنید تا شخص در لیست اول قرار گیرد. بعداز پین کردن نشانه پین شدن یا این که به عبارتی سنجاق مرسوم در کنار مخاطب به چشم می خورد.
ولی برای بیرون کردن از شرایط پین، کافیست مجدد روی اسم مخاطب متبوع ضربه بزنید و مجدد یک‌سری ثانیه آن را نگهدارید تا منو مجددا مشاهده شود.
هم اکنون از میان آیتم ها، آیتم ی unpin from top را تعیین فرمائید، شخص متبوع از لیست اشخاص پین گردیده بیرون خواهد شد.

نکته حائض اهمیت این میباشد که شما فقط حاذق خواهید بود که 5 نفر از مخاطبین را پین نمایید و تلگرام به شما اذن ی پین کردن اشخاص بیشتراز این تعداد را نخواهد بخشید.
 

  • شایلین عباسی