مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

۱۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تفاوت فلاتر و ری اکت نیتیو در چیست؟ React Native یا این که Flutter ؟ کدام برای اپ نویسی تلفن همراه مطلوب میباشد؟ برای درک کردن جواب  طراحی اپلیکیشن این سوالهای و اینکه ری اکت نیتیو و فلاتر چیست کافی میباشد این مقاله از مقاله ها اپلیکیشن نویسی الکامکو را بخوانید.


در سال‌های اخیر، تقاضا برای یادگیری اموزش های اپلیکیشن نویسی با غرض تشکیل داد نرم افزار های تلفن همراه متفاوت تا حد متعددی ارتقا یافته میباشد به نحوی که بسط‌دهندگان گوشی در‌پی قاب ورکی سریع برای ایجاد کرد نرم‌افزار های اندروید و iOS می باشند. رایاپارس به همین برهان خیلی از گسترش دهندگان استارت به به کار گیری از یک نرم افزار چندین پلتفرمی کرده اند که خصوصیت های متعددی را برای پیاده سازی نرم افزار های گوناگون در اختیارشان قرار می‌دهد. در‌این نصیب، میخواهیم React Native و Flutter را با هم مقایسه کنیم که به شما یاری می‌نماید تشخیص دهید کدام قاب ورک برای ایده اپلیکیشن شما شایسته ترین میباشد.

پیش از اینکه با فرق ری اکت نیتیو و فلاتر آشنا گردید عالی میباشد با معنا “فریمورک در نرم‌افزار نویسی” آشنا گردید: 

فریمورک چیست؟ فریمورک (Framework) ساختاری میباشد که می توانید برنامه را بر روی آن بسازید و به نوعی نقش محور و زیربنای نرم افزار را اجرا می‌نماید. در واقع قاب‌ ورک تحت عنوان یک مبنا شغل می‌نماید تا بدون چاره نباشید از صفر فعالیت application را استارت نمایید. فریمورک تیم کد های فراهم ای میباشد که شما نرم افزار خویش را در بستر آن ساخت و ساز میکنید. فرقی نمی نماید با کدام گویش اپلیکیشن نویسی فعالیت میکنید در واقع همگی گویش های نرم‌افزار نویسی قاب ورک های اختصاصی به خویش را دارا‌هستند.

ری اکت نیتیو (React Native) چیست؟
React Native یک فریمورک جاوا اسکریپت منبع گشوده میباشد که به وسیله رخ بوک پیشرفته میباشد. برای بسط یک اپ گوشی حقیقی و مستقر برای هر دو سیستم ادله اندروید و iOS به کار گیری میگردد. ری اکت نیتیو یک کادر ورک جاوا اسکریپت میباشد که مبنی بر کتابخانه React برای ساخت اپ های گوشی با یک بیس کد (codebase) تاسیس شده است. از اجزای نیتیو به مکان به کارگیری از اجزای اینترنت تحت عنوان بلوک های آفریننده استعمال می نماید. ریاکت نیتیو دارنده خصوصیت کراس پلتفرم (cross-platform) میباشد که به شما قابلیت و امکان میدهد یک توشه کد بنویسید و روی هر پلتفرمی ایفا نمایید. این خصوصیت سبب صرفه جویی در طول گسترش شما می‌گردد چون به شما قابلیت میدهد با به کارگیری از جاوا اسکریپت یک خروجی برای هر دو سیستم برهان اندروید و iOS نرم‌افزار داشته باشید.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

SDK چیست

SDk چیست؟ طریق یافتن و تغییر‌و تحول SDK در اندروید استودیو چه طور میباشد؟ تغییر تحول سطح API SDK در اندروید به چه شکل میباشد؟ و درین قسمت از فراگیری اندروید استودیو میخواهیم شما‌را با این مسئله آشنا کنیم. پس با مرجع فراگیری اپلیکیشن نویسی اندروید الکامکو همدم باشید.


SDK چیست؟ 
SDK اندروید که با اسم گروه پیشرفت برنامه (SDK) شناخته میشود، طراحی اپلیکیشن مخفف Software Development Kit میباشد و مشمول گروه ای از ابزارهای توسعه و گسترش برنامه API های موردنیاز اندروید در یک بسته قابل نصبی میباشد. رایاپارس آنان با داشتن کامپایلر، انواع زدایی و شاید یک چارچوب قابل انعطاف افزاری ، ساخت اپلیکیشن ها را سهل می نمایند. SDK معمولاً منحصربه‌فرد یک سیستم استدلال دشوار افزاری و ترکیبی از سیستم دلیل میباشد.

نمونه: در حالتی‌که بخواهید اپ نویسی  application پیاده سازی نرم افزار را در اندروید ۵ نصب فرمایید، بایستی از روش SDK Tools ورژن API متناسب با اندروید ۵ یعنی API 21 را دانلود و نصب فرمائید.

API چیست؟

API مخفف Application Programming Interface میباشد و معنا آن رابط کاربردی اپلیکیشن نویسی میباشد و یکی ابزارهای اصلی جان دار در فایل SDK میباشد که تحت عنوان رابط شغل می نماید.

نمونه: به عنوان مثال برای تشکیل داد نرم افزار گوشی نیاز دارید که از امکان بلوتوث تلفن همراه به کارگیری نماید. برای اینکه نرم افزار و بلوتوث با هم رابطه برقرار نمایند، موبایل ما نیاز به API دارااست. API ای که‌این امکان را حفاظت نماید.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

اصولا فرگمنت به سه مرحله تحت تقسیم می‌گردد:

کادر تکی fragment : این نوع برای دستگاه های  طراحی اپلیکیشن خرد مثلا گوشی استعمال می‌گردد.
لیست fragment : فرگمنت لیست خاصی از نمایه ها را دارااست که تحت عنوان list fragment شناخته میشود.
تراکنش fragment : درین نوع می‌توانیم یک فرگمنت رایاپارس را به فرگمنت دیگر منتقل کنیم.
همینطور بخوانید: گویش اپلیکیشن نویسی جاوا چیست و چه کاربردی دارااست؟

همینطور بخوانید: Java با JavaScript فرق می نماید! 

همینطور بخوانید: اشکال ورژن های جاوا، اخرین ورژن گویش جاوا، application پی بردن نسخه جاوا، کدام ورژن جاوا عالی میباشد؟

مقایسه Activity و fragment اپلیکیشن نویسی اندروید
چرا صرفا از به عبارتی اکتیویتی ها بجای فرگمنت به کار گیری نکنیم؟ 
همان گونه که در نوشته‌علمی مرتبط با اکتیویتی اندروید گفتیم هر اکتیویتی آحاد برگه نرم افزار را در برمی گیرد. با استعمال از اکتیویتی ها، دست شما زیاد برای طراحی رابط های کاربری غامض و منعطف گشوده وجود ندارد. به همین استدلال به اجزایی نیاز داریم که بتوانند یک کاغذ را به تعدادی نصیب تقسیم بندی نمایند. به اجزایی که بتوانند به طور صفحه ها خرد از میانه و زیر کاغذ ظواهر شوند. یا این که حتی اجزایی که بتوانند کاری نمایند تعدادی ورقه را در یک ورقه اکران بدهید.

به همین عامل میباشد که وجود فرگمنت ها در اپلیکیشن نویسی اندروید از عنایت بسیار متعددی بهره مند می باشند و ساختن اکثری از نرم افزار هایی که امروز می بینید، سوای به کار گیری از Fragment ها قابلیت پذیر نیست.

فرگمنت و اکتیویتی چه همانندی هایی با هم دارا‌هستند؟ 
هردو دارنده یک پوشه کلاس و فولدر Layout میباشند: اکتیویتی و فرگمنت از دو نصیب ساخته شده اند، یک فولدر ظاهری با پسوند xml و یک کلاس جاوا.
هردو دارنده متدهای چرخه قدمت میباشند: اکتیویتی و Fragment دارنده متدهای گوناگونی برای مدیر چرخه قدمت خویش میباشند.
هردو می توانند یک شیت از نرم افزار باشند: هم اکتیویتی و هم Fragment می‌توانند یک ورقه بی نقص از نرم افزار را به خویش تخصیص بدهند.
هردو کلاس های اندروید میباشند: هردوی آن ها دارنده فولدر های کلاس جاوا میباشند که باطن آنان هم سیاق ها و کلاس های دیگری جای دارد که در طول اعمال، فراخوانی می‌شوند.
هردو ساختاری برای جابجایی داده ها دارا‌هستند: هردوی این مفاد، از یک ساختار برای جابجایی داده ها و پیام استعمال میکنند. یکی‌از Intent برای اکتیوتی و دیگری Bundle برای فرگمنت.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

خط مش های مختلفی برای تبادل داده  طراحی اپلیکیشن و تعامل دربین activity و خدمت وجود دارااست. مطالب پایین طرز های ممکن برای نیل بدین مقصود را مذکور و طرز پیشنهادی خویش را در دست شما قرار میدهد.

به کارگیری از داده های کپسوله گردیده در intent
در یک سناریوی معمولی، نیازی به هیچ تعامل بی واسطه (در بین خدمت و activity) نیست. خدمت داده های کپسوله گردیده در intent را از کامپوننت شروع کننده (فراخواننده ی خدمت) اخذ نموده و عملیات مایحتاج را به اعمال میرساند. رایاپارس قابل ذکر میباشد که برای این مراد notification ضروری وجود ندارد. در واقع در صورتی خدمت محتوای یک content provider را با داده های تازه بروز آوری می نماید، خویش کامپوننت قابل انعطاف افزاری سابق الذکر activity را از این واقعه باخبر کرده و هیچ مبادرت یا این که مرحله ی دیگری در خدمت مورد نیاز وجود ندارد. این طرز هم برای خدمت های محلی و هم برای خدمت هایی که در پروسه مختص به خویش اعمال میشوند، قابل طراحی و استعمال خواهد بود.

 

استعمال از receiver
می اقتدار برای تعامل و رابطه میان activity و خدمات از broadcast ها و receiver هایی که به‌این broadcast ها گوش میدهند، منفعت گرفت. مثلا، activity شما قادر است یک broadcast receiver برای گوش دادن به event ای معلوم تصویب نماید و خدمت متبوع واقعه افتادن event های مربوطه را به خارج (کاپوننت های دیگر) اعلان کند. این نحوه بسیار  application معمول بوده و اکثر اوقات وقتی به کار گیری می‌شود که خدمت بایستی بعد از به اجرا رساندن پردازش به activity این واقعه را اعلان نماید.

طرز مذکور برای خدمت های محلی و خدمت هایی که در مراحل صاحبخانه و مختص خویش اعمال میشوند، قابل به کار گیری است.

 

اتصال activity به خدمت محلی
درصورتی که activity و service هر دو در فرایندی یکسان انجام شوند، درین حالت activity قوی خواهد بود به خدمت مستقیما به طور دو طرفه وصل خواهد شد. شیوه حاضر از در بین مورد هایی که تا به امروز تیتر گردیده، باصرفه ترین بوده و برای هنگامی که activity نیاز داراست با خدمت با سرعت بالا تبادل داده داشته باشد بسیار مطلوب است.

ناگفته نماند که‌این طریق فقط برای خدمت های محلی (خدمت هایی که) قابل طراحی و به کار گیری میباشد.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

داشتن علم فنی عمیق راجع به لازمات طاقت فرسا افزاری و قابل انعطاف افزاری در طی پیشرفت نرم‌افزار اندروید ضروری میباشد. اکثری از گوشه و کنار‌ های بسط یکدست توسعه یافته (IDE)، ابزارها، نرم‌افزار‌ها و گویش‌های اپ‌نویسی وجود دارا هستند طراحی اپلیکیشن که به پیشرفت‌دهندگان یاری می‌نمایند تا اپلیکیشن اندروید را سریع‌خیس و کارآمدتر گسترش دهند. از جمله:

Android Studio: گوگل، استودیو اندروید را تحت عنوان IDE قانونی برای پیشرفت نرم افزار های اندروید ارائه نموده است. استودیو اندروید یک ابزار بدون‌پول متن گشوده میباشد که دارنده خصوصیت های مختلفی مانند بازنویسی کد، رایاپارس گونه های زدایی، آزمایش و غیره میباشد. این به شما امداد می نماید تا در دوران مجال کوتاهی نرم افزار های پویا و با با کیفیت بسازید.

گویش های اپ نویسی: لهجه اپلیکیشن نویسی جاوا، بزرگترین لهجه نرم افزار نویسی برای گسترش نرم افزار اندروید میباشد. ولی از سال 2017، گوگل اعلام نموده است که لهجه کاتلین، گویش قانونی بسط اندروید گردیده‌است. application اگرچه تعیین گویش اپ نویسی مطلوب برای پیشرفت نرم افزار اندروید تماما ازروی اراده میباشد، البته گویش اپ نویسی کاتلین نسبت به جاوا بسیار شل خیس و اثرگذار خیس خواهد بود.

بیشتر بخوانید : “گویش اپ نویسی کاتلین چیست و چرا می بایست آن را بیاموزیم؟“

مرحله ۵: پیاده سازی رابط کاربری 
پیاده سازی یک رابط کاربری یا این که UI دیدنی برای بسط نرم افزار اندروید بسیار ضروری میباشد، از این رو به کار گیری از رنگ ها و گرافیک های درست و تشکیل داد یک تم خوشگل برای نرم افزار بسیار اصلی میباشد. رنگ ها یوزرها را به خویش جذب می نمایند و آنان را در به کار گیری از اپ شما مشتاق می نماید. دسترسی سهل و آسان و ناوبری مطلوب به یوزرها یاری می نماید تا تجربیات یک دست و خیر و خوبی از اپلیکیشن را داشته باشند.

مرحله ۶: آزمایش و تست
آزمایش بی نقص نرم‌افزار اندروید یکی‌از الزامات بسط اپلیکیشن اندروید میباشد. پیش از ارسال اپلیکیشن به مغازه Google Play، ما یحتاج میباشد نرم‌افزار شما مطابق پارامترها و معیارهای گوناگون تست گردد. نرم افزار شما بایستی در سناریوهای گوناگون به نیکی شغل نماید و عاری از هرگونه باگ یا این که خطای اپلیکیشن نویسی باشد. 

مرحله ۷: ایفا
بعداز تست نرم افزار و تأیید کوشش آن، نرم‌افزار برای ورود به Google Play Store و فعال سازی مهیا میباشد. گوگل، دسته ای از راهبرد ها برای تکثیر نرم افزار در Google Play Store، داراست. در شکل رعایت شدن این ضوابط و دستور کار ها به وسیله گسترش دهنده اندروید، نرم افزار برای دانلود در پلی استور قرار داده می گردد. البته این مرحله نقطه پایان شغل وجود ندارد! 

نکاتی درباره بازاریابی نرم افزار

می بایست بدانید که گسترش نرم افزار چیزی وجود ندارد که بتوانید آن را رها فرمایید. شما بایستی به صورت مداوم بر ترازو دانلود نرم افزار بوسیله یوزرها و کوشش کلی نرم‌افزار خویش بررسی داشته باشید.  وقتی که نرم افزار شما به یک مغازه نرم افزار روش پیدا می نماید، فرصت آن میباشد که بر بهبود بازاریابی نرم افزار خویش متمرکز گردید.
شما میتوانید با برقراری رابطه با متخصصان و منتقدان حوزه شغل نرم افزار، از آنها درخواست فرمائید تا درباره نرم افزار شما و خصوصیت های آن کلام کرده و نظرشان را مطرح نمایند. همینطور میتوانید زمان های آزمایشی بدون‌پول یا این که حتی با درصدی تخفیف از بها معمول را به یوزرها ارائه دهید. ضمن این، می بایست مطمئن گردید که در نصیب توضیحات نرم افزار در پلی استور یا این که استورهای دیگر دانلود نرم افزار، توضیح مختصر و مفیدی از آنچه اپلیکیشن شما ایفا میدهد، بنویسید.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

کاتلین چیست؟

گویش نرم‌افزار نویسی kotlin گویش بسیار جوان‌تری نسبت طراحی اپلیکیشن به جاوا میباشد و برای نخسین بار در سال ٢٠١۶ معرفی شد. کاتلین یک لهجه متن گشوده میباشد که میتواند کد را در بایت کد کامپایل نماید و روی ماشین مجازی جاوا (JVM) عمل نماید. کاتلین مانند جاوا حدوداً روی هر پلتفرمی عمل می نماید. به علاوه، کتابخانه ها و چارچوب های تشکیل شده در جاوا نیز برای استعمال در کاتلین سازگار میباشند. رایاپارس کد کاتلین در مقایسه با جاوا آسوده خیس و خواناتر میباشد به همین عامل کاتلین احتمال اشتباه را کاهش میدهد.
Tinder، Netflix، Airbnb، Pinterest و Uber به عنوان application مثال مثال هایی میباشند که با استعمال از کاتلین درج شده اند.

 

مزایای کاتلین
کدهای گویش اپ نویسی کاتلین، مختصرتر و خواناتر از جاوا میباشد.
سینتکس های نرم افزار نویسی کاتلین مخاطب پسند و قابل شعور میباشد.
کاتلین با تقسیم بندی نرم افزار های گران قدر به لایه های خرد خیس، مراحل نرم‌افزار نویسی را بی آلایش خیس می نماید.
کاتلین به گسترش دهندگان یاری می نماید تا توابع پلاگین یا این که Extension function را ساخت و ساز نمایند.
کاتلین یک شیوه بسیار بی آلایش و خود کار را برای ساخت و ساز کلاس های داده ارائه می‌دهد.
این گویش قابلیت و امکان تبادل و به کار گیری از داده ها جاوا را به نحوه های متعدد میدهد.
تایپ کردن کد تازه در Kotlin مجال کمتری میبرد.
محدودیت های کاتلین
وسیع ترین محدودیت کاتلین این میباشد که کوشش کامپایل کندتری داراست.
کاتلین لهجه جدیدی میباشد. به همین عامل خلاف جاوا جامعه حمایتی خرد و محدودی دارااست.
منابع فراگیری اپ نویسی کاتلین محدو میباشد.
 

چرا گویش نرم‌افزار نویسی جاوا با کاتلین مقایسه میشود؟
تا این جا لهجه اپلیکیشن نویسی جاوا و کاتلین را معرفی کردیم و به چند خصوصیت این دو لهجه اشاره کردیم. فعلا شاید این پرسش برایتان تولید خواهد شد که چرا لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا با کاتلین مقایسه می‌شود؟ همان گونه که گفته شد جاوا یک لهجه تمامی منظوره میباشد. لهجه اپ نویسی جاوا سال هاست که یک کدام از دوست داستنی ترین لهجه های نرم‌افزار نویسی دنیاست. در حالی که کاتلین جدید تعدادی سال میباشد که معرفی گردیده است. با این هم اکنون لهجه نرم افزار نویسی کاتلین در گسترش اندروید، بدون شوخی ترین حریف جاوا میباشد.
در سال ٢٠١٧ ، گوگل کاتلین را تحت عنوان دو‌مین لهجه قانونی خویش برای گسترش اندروید به رسمیت آشنایی. همینطور در سال ٢٠١٩، کاتلین تحت عنوان لهجه اپ نویسی چیره برای پیشرفت نرم افزار های اندروید در گوگل اعلام شد. در سود، می تون اظهار کرد لهجه اپلیکیشن نویسی کاتلین پرورش باورنکردنی را تجارب نموده است.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

کاتلین یا این که جاوا ؟ شاید این پرسش خیلی  طراحی اپلیکیشن از اشخاص که میخواهند در حوزه اپ نویسی اندروید وارد شوند باشد! و ما این پرسش را اینطوری پاسخ میدهیم که هر دو گویش اپلیکیشن نویسی اندروید پرقدرتی می‌باشند البته لهجه اپلیکیشن نویسی جاوا از سالها گذشته لهجه پیشفرض گوگل میباشد و کاتلین دیرتر اضافه گردیده بعداز این حیث جاوا اصیل خیس میباشد.

 از طرفی در صورتی‌که کاتلین را مسلط باشید رایاپارس کدنویسی برای شما آسونتر میشود و وسعت کدنویسی ذیل خیس میاد البته تاکید می‌کنیم در شرایطی که مسلط باشید خیر اولیه راه و روش! در فیض برای اولیه راه و روش در مسیر یادگیری اندروید بهتره لهجه اپ نویسی جاوا (java) را گزینش نمایید و سپس می‌توانید application به ندرت کاتلین رو استارت فرمایید و اونوقت کاتلین برای شما آسانتر می گردد البته چنانچه جاوا رو ابدا بلد نباشید مطمئنا آیتم های انتخابی و پیش روتون برای فعالیت کردن کمتر می گردد.

شایسته ترین فضا نرم افزار نویسی اندروید به کار گیری از اپلیکیشن اندروید استودیو (Android Studio) میباشد و این گوشه و کنار سفارش گوگله و از دید گوگل برای اپ نویسی اندروید پذیرش گردیده است و آن را بخوبی تامین می نماید به همین خیال شما هم برای اپلیکیشن نویس اندروید شدن می بایست اموزش اندروید استودیو را با یکی‌از لهجه های جاوا یا این که کاتلین بلد باشید. | فراگیری نصب اندروید استودیو

عصر یادگرفتن Java یا این که Kotlin را بخرم؟
نخستین اینکه هر دو گویش عالی و استانداردی برای نرم‌افزار نویسی اندروید میباشند و هر دو بوسیله گوگل بخوبی تامین می‌شوند و اندروید استودیو هم از هر دو تامین می نماید و خروجی هر دو نرم افزار های تلفن همراه اندرویدی میباشد.

در حالتی که میخواهید اپ نویسی اندروید خاطر بگیرید و با جاوا هیچ شناخت ندارید و میخواهید کلیه مباحث جاوا را برای نخستین دفعه حافظه بگیرید بهتره زمان جاوا را گزینش نمایید زیرا کلیه سرفصل های اندروید با جزئیات بدون نقص توضیح داده گردیده‌است.

البته در صورتیکه از قبلی با گویش جاوا شناخت دارید، پس عصر کاتلین مطلوب شماست. همینطور در صورتی میخواهید اپ نویسی اندروید را از کاتلین هم استارت فرمایید هیچ مانعی نیست زیرا در عصر کاتلین هم به مباحث لازم که بایستی درباره جاوا بدانید هم اشاره گردیده است.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

مزایای پوشه AAB اندروید
جایگزینی پوشه apk با aab دارنده مزایایی میباشد  طراحی اپلیکیشن که در‌پی به آن میپردازیم:

سفارشی سازی منابع برنامه برای مخاطب که کاهش وسعت پایانی برنامه در میان ۳۵ تا ۵۰ درصد را در ادامه دارااست. یوزرها تنها کدهای مصرف شده در یک نرم‌افزار و منابع مورد نیاز را دانلود خواهند کرد. در‌این‌حالت‌، نرم‌افزار‌ها سریع خیس دانلود رایاپارس گردیده و تجربیات کاربری بهتری را به همپا دارااست.
signing بوسیله استور به مکان نرم افزار نویس اجرا می‌شود.
امنیت نرم افزار‌ها به‌انگیزه دشوار‌خیس application شدن قابلیت و امکان تغییر‌و تحول برنامه‌ها در آجل، ارتقاء خواهد یافت.
بروزرسانی و بسط برنامه بهبود مییابد چون بروزرسانی فقط برای یک نوع hardware یا این که دستگاه خاص قابلیت پذیر میباشد.
با استعمال از خصوصیت Play Asset Delivery برهه زمانی فرصت جابجایی امکان ها و هزینه ها کاهش پیدا می نماید. بازی ها متناسب یا این که دستگاه یوزرها seo میگردند.
معایب فرمت AAB اندروید
جایگزینی پوشه apk با aab دارنده معایبی میباشد که درپی به آن میپردازیم:

به انگیزه ساین شدن اپ بوسیله استورها، یوزرها فقط نرم‌افزار را از به عبارتی استوری می‌توانند به روزرسانی نمایند که برنامه را از آنجا دانلود کرده‌اند.
بعلت ساین شدن اپلیکیشن به وسیله استورها، آن ها نفوذ بیشتری بر روی نرم افزار‌ها دارا‌هستند. این قضیه نگران کننده وجود داراست که در حالتی که سرورهای استور مثلا گوگل هک گردد تمام نرم افزار‌ها در معرض خطر خواهند بود.
ثانیا این دعوا صورت گرفته میباشد که قابلیت و امکان ساخت‌و‌ساز backdoor جهت نفوذ بر روی اپلیکیشن‌های لبریز کاربر (همانند پیام رسان‌ها) برای استورها مهیا گردیده‌است که با فشار دولت‌ها ناممکن وجود ندارد.
پژوهش و رفع غلط برای برنامه نویس ها بسیار مشقت بار خیس گردیده است، به این دلیل‌که پیش از این امکانش بود برای یک استفاده کننده دارنده غلط خروجی ایجاد کنیم و در انتظار آزمایش وی باشیم ولی در پوشه aab زیرا نرم افزار تنها به وسیله استور ساین می‌گردد، قابلیت و امکان اینگونه چیزی نیست.
 این پوشه‌ ها برای یوزرها حرفه ای اندروید بسیار پر استفاده و ضروری میباشد. از آنجایی که گوگل همواره تاکید می نماید که در گزینش منبع دانلود فولدر های خویش اعتنا نمائید و پوشه های APK را فقط از Google Play اخذ و نصب فرمائید، این گرفتاری به وجود آمده که در آجل گوگل هم همانند اپل به سمت انحصار گرایی رود و جلوی استورهای غیر گوگلی را بگیرد.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

پایتون مزایای متعددی را برای یوزرها آماده می نماید. طراحی اپلیکیشن پیش از اینً درباره ی مزایای استعمال از جاوا گفت و گو کردیم، اکنون بیایید نگاهی به مزایای ارائه گردیده بوسیله Python بیندازیم.

کتابخانه های پایتون به اپلیکیشن نویس اذن میدهند تا به‌سرعت آغاز به شغل نماید. به‌تدریج نیاز دارا هستند که از صفر آغاز نمایند. در حالتی که نرم‌افزار نویسی بخواهد به یادگیری ماشین بپرد، کتابخانه ای برای آن وجود داراست.  رایاپارس چنانچه آنان مایل به ساخت و ساز یک نمودار قشنگ میباشند، یک کتابخانه برای آن وجود داراست. application درصورتی که می خواهند نوار توسعه و گسترش در CLI آرم داده خواهد شد، کتابخانه‌ای برای آن وجود داراست.
پایتون لگو لهجه های اپ نویسی میباشد. باکس ای با شیوه نامه استعمال از آن پیدا نمائید و دست به عمل گردید. چیز یه خرده وجود داراست که بایستی از صفر استارت کرد.
قواعد دستوری پایتون، نسبت به نصیب بزرگی از گویش‌های اپ‌نویسی، بسیار بی آلایش‌خیس میباشد.
فعلا، از پایتون به صورت عظیم‌ای برای اپلیکیشن‌نویسی در ناحیههای یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و هوش تصنعی و مصنوعی به کارگیری می شود. همینطور، گویش پایتون، ابزارها و کتابخانه‌های مفیدی برای «بررسی داده‌ها» (Data Analysis) و «مصورسازی» (Visualization) آن ها در چنگ اپلیکیشن‌نویسان قرار میدهد.
مسافرت از گویش‌های دیگر نظیر جاوا به پایتون، بسیار شل و خوشایند میباشد.
فعلا، پایتون به صورت بزرگ‌ای برای اپلیکیشن‌نویسی «توسعه و گسترش ذیل اینترنت» (Web Development) گزینه استعمال قرار می گیرد. ابزارهایی نظیر Django، از مهم ترین ابزارهای گسترش اینترنت در پایتون می باشند.
به اشتراک گذاری کد با دیگرافراد شل میباشد.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

فایربیس چیست؟ فایر بیس در اپلیکیشن نویسی اندروید طراحی اپلیکیشن چه کاربردی دارااست؟ گونه های خدمت Firebase کدام ها میباشند؟ در‌این نوشته‌ی‌علمی اندروید می‌خواهیم به‌این سوالهای جواب دهیم. پس برای یادگرفتن فایربیس در اندروید این مقاله از نوشته‌علمی الکامکو را تا پایان بخوانید تا با آن آشنا گردید.


فایربیس چیست؟
فایربیس گوگل (Google Firebase) همانگونه که از اسمش پیداست رایاپارس یکی‌از خدمت های عالی گوگل برای امداد به برنامه نویس ها میباشد تا بسط دهندگان بتوانند اپلیکیشن های iOS ، Android و اینترنت را توسعه و گسترش دهند.

شما برای اینکه بخواهید مبادرت به ایجاد کرد application نرم افزار اندروید یا این که ios یا این که اینترنت فرمایید می بایست شغل های متعددی برای سمت سرور اجرا دهید و API های مختلفی پیاده‌سازی فرمایید که اینکارها فرصت متعددی میخواهد. بخاطر همین گوگل با معرفی فایربیس (firebase) اعمال این امور را بسیار معمولی خیس و راحتتر نموده است. در واقع نرم‌افزار Firebase از یک‌سری خصوصیت‌هایی تشکیل شده که برنامه نویس ها میتوانند با ادغام کردن آنان نیاز های خویش را برطرف نمایند.

فایربیس همینطور قابلیت و امکان مخلوط با پلتفرم های دیگری نظیر اندروید، iOS، Web و Unity را دارااست.

تاریخچه کوتاه: شناخت با Firebase
فایربیس یک ارائه دهنده خدمت ابری و پشتوانه برای کمپانی‌ های ارائه دهنده خدمت در سان فرانسیسکو و کالیفورنیا میباشد. این مجموعه تعدادی کالا که آیتم به کارگیری گسترش دهندگان اپلیکیشن تلفن همراه یا این که اینترنت را پیاده سازی نموده است.

Firebase در سال ۲۰۱۱ به وسیله اندرو لی و جیمز تامپلین تأسیس شد و در آوریل ۲۰۱۲ مقر داده ابری بی‌پندار خویش را فعال‌ساز‌ی کرد.

متاع نخستین Firebase یک مقر داده ای بی‌ تامل بود که با رابط نرم‌افزار نویسی نرم افزار خویش به گسترش دهندگان این اذن را می بخشید تا داده‌های خویش را از مشتریان گوناگون، ذخیره و همگام سازی نمایند. در اکتبر ۲۰۱۴ کمپانی گوگل این مجموعه را از آن خویش کرد.

  • شایلین عباسی