مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


توسعه و گسترش اپلیکیشن تلفن همراه
اکنون دو سیستم ادله در بازار تلفن همراه‌های هوشمند امروزی وجود دارااست. طراحی اپلیکیشن  یک کدام از پلت فرم‌های IOS از کمپانی اپل، دوم اندروید از کمپانی گوگل میباشد. دربین هر دو سیستم ادله شباهت‌ها و تفاوت‌هایی وجود داراست و از هر دو آن ها صد‌ها میلیون دستگاه وجود دارااست. کمپانی اپل سیستم استدلال خویش را بصورت انحصاری برای دستگاه‌های خویش به کارگیری می‌نماید، در حالی که گوگل بستری را ساخت کرده که برای بقیه کمپانی‌ها نیز قابل استعمال باشد.

گونه های اپ‌های تلفن همراه
در حالیکه شیوه های مختلفی برای ساخت و ساز اپلیکیشن‌های کاربردی که بر روی موبایل قابل انجام میباشد می‌اقتدار به سه دسته مهم از ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی تلفن همراه را اسم پیروزی:

اپلیکیشن‌های گوشی نیتیو (Native Applications)
نرم افزار‌های اینترنت (Web Applications)
اپلیکیشن‌های تلفن همراه هیبرید (Hybrid Applications)
هر مورد از این شیوه‌ها برای ساخت اپ‌های کاربردی تلفن همراه، تیم‌ای از مزایا، معایب خویش را داراست.

نرم‌افزار‌های گوشی نیتیو (Native Applications) 

ایجاد و گسترش قابل انعطاف افزارهای native، به آن شکل میباشد که در گویش اپ‌نویسی با اعتنا به سیستم ادله مستعمل نوشته می شود. لهجه اپ‌نویسی اندروید C و JAVA، در گویش نرم افزار نویسی آی وی ای از Objective-C ,swift به کارگیری می شود. یک کدام از شایسته ترین مزیت‌های این موقعیت بازدهی بالا برنامه میباشد. (اکثر برنامه های مطرح بدین شیوه تولیئ میشوند) از سایر تجهیزات گسترش قابل انعطاف‌افزاری بصورت native می‌اقتدار به دسترسی بی نقص به سیستم دلیل و همینطور پشتیبانی از APIهای گوناگون را اسم پیروزی.

البته این نرم افزار معایبی را به یاور دارااست که می بایست گزینه دقت قرار گیرد: اولیه اینکه کدهای مندرج برای اندروید دیگر قابل استعمال برای IOS نمی باشد و برای هر سیستم برهان می بایست غیروابسته نرم‌افزار نویسی خواهد شد. دوم هزینه‌های فراتر نسبت به طرز هیبرید به جهت نرم‌افزار نویسی به وسیله 2 گروه جدا از هم است.

نرم افزار‌های اینترنت (Web Applications)

اپلیکیشن‌های اینترنت در واقع اپ نیستند، تارنما‌هایی میباشند که بصورت Responsive پباده سازی گردیده‌اند. به‌این شکل که تارنما پباده سازی گردیده در شیت تلفن همراه و یا این که هر دستگاهی که یوزرها به کارگیری می‌نمایند به صدق قابل اکران باشد.

این برنامه بوسیله گویش HTML5 نوشته و بسط داده می‌گردد. هنگامی که شما نشانی وب سایت را در مرورگر تلفن همراه خویش وارد می کنید تارنما بصورت نمایی از اپ گشوده می گردد و نمی‌اقتدار آنرا ذخیره کرد صرفا می‌اقتدار بصورت bookmark نشانی وب سایت را ذخیره کرد. از مزیتهای این طرز می‌اقتدار به‌این موردها اشاره نمود که کدها یکبار قابل تایپ کردن میباشد و رفع اشتباهات بوجود آمده ریلکس خواهد بود و همینطور بر روی کلیه سیستم برهان‌ها قابل اکران دادن میباشد. این طریق معایبی را به یاروهمدم دارااست، معایبی همانند دسترسی نداشتن به hardware موبایل، متعلق بودن به مرورگرها و عدم تکثیر برنامه در مارکتها و app store

اپ‌های گوشی هیبرید (Hybrid Applications) 

قابل انعطاف‌افزارهای hybrid مانند قابل انعطاف‌افزارهای اینترنت می باشند با این تفاوت که نیازی وجود ندارد در مرورگر موبایل خویش آن را ببینید. محتوا این نرم افزار‌ها در قالب native درج شده میباشد و به وسیله زبانهای HTML، CSS و JavaScript گسترش داده میگردند و آن‌گاه بوسیله قابل انعطاف‌افزارهایی مانند Cordova, Flutter, ... به برنامه Native تبدیل می شوند. در نرم افزار hybrid شما می توانید با دقت به سیستم عاملی که قرار میباشد از آن به کار گیری نمائید خروجی متبوع خویش را بگیرید. از مزایا این اپ می‌اقتدار به‌این مورد ها اشاره نمود که کدها یکبار نوشته می گردد و در هر 2 سیستم استدلال اندروی و IOS اجرا می‌شوند بدین ترتیب هزینه ساخت و ساز کمتر نسبت به نیتیو میباشد.

از معایب این اپ‌نویسی به بازدهی زیر آن نسبت به اپلیکیشن native به جهت تخصصی نبودن سبک اپ نویسی اشاره نمود.

در‌حالتی که میخواهید نرم‌افزار خویش را بصورت هیبرید پیاده سازی نمائید بهتر میباشد به‌این پنج نکته اعتنا فرمایید:
درصورتی که با یک صفحه ارایی و تجربه کاربری عادی مشکلی ندارید
در حالتی‌که یوزرها برای شما خیلی اهمیت ندارند
چنانچه قصد ساخت‌و‌ساز یک نرم‌افزار یکسری رسانه‌ای تعاملی را ندارید
در صورتی‌که سرعت و همت برنامه برای شما در حق تقدم وجود ندارد
درصورتی که می توانید با محدودیت‌های تایپ کردن اپ بصورت هیبرید کنار بیایید
 

  • ۹۹/۰۸/۱۲
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی