مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


امروزه شرکت های گسترده قابل انعطاف افزاری، بسط برنامه های طراحی اپلیکیشن سنتی دسکتاپ را پایین سلطه خویش گرفته اند، ولی دنیای بسط گوشی اندکی مختلف میباشد و این اکوسیستم نسل جدیدی از بسط دهندگان را رشد داده میباشد. یک گسترش دهنده به تنهایی نیز قدرتمند به ساخت و ساز اپ فوق العاده ای میباشد که می‌تواند میلیون ها دانلود را از آن خویش گرداند.

ولی سوالی که پیش میاید این میباشد که‌این افراد یا این که گروه های توسعه و گسترش چه‌طور به چنین پیروزی های بزرگی دست پیدا میکنند، در حالی که نیروی عمل چندان قدرتمندی هم ندارند؟ برهان این پیروزی به ابزارهای توسعه و گسترش قدرتمندی گشوده می شود که برای بسط گوشی در دسترس میباشد و مراحل عمل را معمولی خیس کرده و همت را بهبود می بخشند.

در‌این مقاله قصد داریم شما‌را با ابزارهای توسعه و گسترش گوشی آشنا کنیم که اپ شمارا خاص و مخصوص گردانده و از سایر مثال های شبیه متمایز میکنند. با یاری این ابزارها، فارغ از داشتن یک مجموعه پهناور از برنامه نویس ها می‌توانید به برد دست پیدا نمایید.

 

ابزارهای کلیه منظوره

این ابزارها مشتمل بر SDK یا این که به عبارتی Software Development Kits هستند که شما‌را قدرتمند به توسعه و گسترش برنامه برای پلتفرم خاصی مانند اندروید، آی وی اس یا این که ویندوز میکند. علاوه بر این IDE یا این که به عبارتی Integrated Development Environments نیز که فرآیند عمل را تسهیل می بخشد، درین دسته بندی قرار می گیرند.

 

SDKهای نیتیو پلتفرم

یک SDK معمولا دربرگیرنده سورس های مهم کامپایل گردیده، پشتیبانی از لایبرری های قابل انعطاف افزاری و بقیه کامپوننت ها مانند مستندات، اپ های مثال و غیره می باشد. این ابزار برای سهولت بخشیدن به بسط تلفن همراه، پباده سازی و تاسیس شده است. SDKهای پلتفرم را میتوان تحت عنوان صورت قابل به کار گیری ای از سورس کد تعریف و تمجید کرد.

 

SDK و NDK اندروید

می‌توانید Android SDK را از روش این تارنما دانلود نمایید. فقط مورد نیاز میباشد پکیج ابزارهای کامند لاین SDK را که با سیستم ادله شما مطابقت دارا‌هستند دانلود کرده و از SDK Manager جان دار در آن برای دانلود بقیه پکیج ها به کارگیری نمایید. آن‌گاه می‌توانید از این SDK برای بسط نرم افزار با به کارگیری یا این که سوای به کارگیری از IDE فایده بگیرید.

خلاف SDK که توسعه و گسترش بر مبنای جاوا را تسهیل می‌بخشد، Android Native Development Kit یا این که NDK توسعه و گسترش دهندگان را کارکشته به تولید اپ به لهجه های سی و سی پلاس پلاس میکند که در شکل استعمال از لایبرری های فرنگی که به گویش سی و سی پلاس پلاس مندرج اند، به یاری شما خواهد آمد. علاوه بر این می توانید از کارایی سریع و حداکثر سود گیری از امکان های طاقت فرسا افزارهای تلفن همراه نیز اطمینان نتیجه ها فرمایید. بدین ترتیب در حالتی که کوشش و کارآیی برای شما اهمیت ویژه ای دارااست، بهتر میباشد NDK را آیتم به کارگیری قرار دهید.

 

SDK آی وی اس

شبیه SDK اندروید، می توانید سوای پرداخت هیچگونه هزینه ای SDK آی وی اس را دانلود نمائید، کافی میباشد یک اکانت کاربری در Apple Developer Center داشته باشید، ولی برای اجرای اپ هایی که با به کار گیری از این ابزار توسعه و گسترش داده گردیده اند، بایستی در Developer Program مبلغی آی وی اس نام نویسی فرمایید. با این اکنون گشوده هم می‌توانید اپ خویش را روی امولاتور اجرا و آزمایش نمایید.

هنگامی آمادگی موردنیاز برای عرضه آخری برنامه را پیدا کردید، می‌توانید در Developer Program عضو گردیده و اپ را برای برنامه استور منتشر سازید.

 

SDK ویندوز 10

مایکروسافت فرایند گسترش نرم افزار برای دستگاه های گوناگون مانند PC، تلفن همراه، Xbox One و HoloLens را یک پارچه سازی کرده و برای این فعالیت می بایست Universal Windows Platform یا این که به اختصار UWP را گزینه به کار گیری قرار دهید. می‌توانید Windows 10 SDK را از Microsoft Windows Dev Center دانلود کرده و برای توسعه و گسترش نرم‌افزار های تلفن همراه با استعمال از دیگر ابزارها مانند امولاتور (برای آزمایش اپ) آیتم استعمال قرار دهید.

در شکل به کارگیری از UWP، این SDK شمارا حاذق به وارد کردن نرم افزار های اندروید، آی وی اس و ویندوز فعلی در پایانی پلتفرم ویندوز 10 میکند. این قابلیت و امکان بسیار خوب و کاربردی میباشد و توسعه و گسترش دهندگان را کارکشته به بسط مخاطبین مینماید.

 

IDEهای بدون نقص

IDEها در تسهیل فرایند کاری و بیشترین فایده گیری از SDK یه شما کمک می‌رسانند. توسعه و گسترش دهندگان با امداد این ابزارها کارکشته به صرفه جویی در وقت خویش میباشند و می توانند از قابلیت و امکان هایی مانند کامل شدن کد، دیباگ تعاملی و بیلد اتومات فایده مند شوند.

 

اندروید استودیو

اندروید استودیو برای ایجاد نرم افزار های اندروید و به وسیله شرکت گوگل عرضه شده‌است. قابلیت و امکان کامل شدن کد، مشابه سازی سریع و حقیقی موبایل و تسریع سیستم های بیلد از تجهیزات کار کشته آن محسوب میگردند. می‌توانید یک کد واحد را در چنیدن دستگاه مانند پوشیدنی ها، تلفن همراه ها و تلویزیون های هوشمند به کار گیری فرمایید.

نهایی SDK اندروید نیز همپا اندروید استودیو عرضه میگردد و گسترش دهندگان می‌توانند از به عبارتی روز اولیه کدنویسی برنامه خویش را مقدمه نمایند. می توانید ورژن های دیرین خیس SDK را با استعمال از SDK Manager جانور در IDE دانلود فرمایید. این SDK دربرگیرنده برنامه های مثال، قالب های کد و ویزاردهای پروژه نیز است که انجام عملیات را برای بسط دهندگان بی آلایش خیس میکند.

 

Xcode

چنانچه بسط دهنده آی  وی اس می‌باشید، می بایست با Xcode آشنا باشید که دربرگیرنده ios SDK و تنی چند از بقیه ابزارهای کاربردی میباشد. شبیه اندروید استودیو این ابزار نیز یک گوشه و کنار کارآمد برای ساخت‌و‌ساز اپ برای مک، آیفون، آیپد و اپل واچ را مهیا میاورد. امکان های Xcode دربرگیرنده ویرایشگر سورس کد حاذق، interface builder پیش ساخته، امولاتور تلفن همراه توسعه یافته و مستندات آپ دیت گردیده است.

اما گزینش های دیگری پیش روی شما قرار ندارند و در صورتیکه می‌خواهید برنامه خویش را در نرم افزار استور شرکت اپل عرضه فرمائید، بایستی از Xcode به کارگیری فرمایید. Xcode همه عملیات مرتبط با امضای اپ و رئیس developer-key و اعتبارسنجی نرم افزار را به عهده می‌گیرد، از این رو توسعه و گسترش دهندگان می توانند بر روی فعالیت مهم خویش تمرکز بیشتری داشته باشند.

 

ویژوال استودیو

ویژوال استودیو IDE آیتم به کارگیری برای توسعه و گسترش دهندگان ویندوز به حساب می آید. این ابزار به وسیله مایکروسافت عرضه گردیده و می‌توانید از پشتیبانی های شرکت برخوردار گردید. با استعمال از ویژوال استودیو می توانید از کد واحدی برای نرم افزار های دسکتاپ، گوشی و بقیه دستگاه ها به کار گیری نمائید.

شبیه Xcode و اندروید استودیو، Windows 10 SDK نیز یاور با IDE ارائه می گردد و ویژوال استودیو امکان هایی مانند Peek To Definition و GoTo توسعه یافته و غیره را در چنگ توسعه و گسترش دهندگان قرار می‌دهد.

 

بسته به تجهیزات و دارایی، می توانید از سه ورژن Community ،Professional و Enterprise یکی‌از را گزینش فرمایید. ویژوال استودیو در دو ورژن ویندوز و مک در دسترس میباشد و می‌توانید از آن برای گسترش نرم افزار تلفن همراه بعدی خویش استعمال نمائید.

ویژوال استودیو یک IDE بسیار خوب برای کدنویسی نرم افزار های کراس پلتفرم در جاوااسکریپت به عنوان مثال React Native به شمار میرود. Visual Studio Code مورد بسیار خیر برای توسعه و گسترش React Native یاروهمدم با اکستنشن React Native tools محسوب می‌شود. با به کارگیری از آن می‌توانید کامندهای React Native را از روش GUI به اجرا درآورده و کامل شدن کد هوشمند را برای React Native API ملاحظه کنید و حتی نرم‌افزار های خویش را در ویرایشگر دیباگ نمائید.

 

در مقاله بعدی با بقیه ابزارهای تخصصی گسترش گوشی برای ساخت‌و‌ساز بازی، اپ حقیقت افزوده و ... آشنا خواهید شد، با ما یاور باشید.
 

  • ۹۹/۰۸/۰۶
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی