مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


در اختیار گرفتن های رابط کاربری می بایست به اندازه کافی وسیع باشند  طراحی اپلیکیشن تا فارغ از آزار دادن یوزرها با هدف ها کوچک، سعی نوک انگشت استفاده کننده را اخذ نمایند.

همینطور اطمینان نتایج نمایید که میان هدف ها ضربه گوناگون مسافت قابل قبولی وجود داشته باشد تا با ضربه به یک غرض، تلاش دیگری برای استفاده کننده اکران داده نشود.

5- محتوای متنی می بایست خوانا باشد.
در مقایسه با دسکتاپ، تلفن همراه های هوشمند دارنده صفحه های اکران نسبتاً کوچکی میباشند، بدین مضمون‌ که یکی‌از معضل های پباده سازی تلفن همراه همپا، جا دادن داده ها زیاد در یک رابط کاربری کوچک میباشد. ممکن میباشد در همت برای ارائه هرچه بیشتر داده ها، وسوسه گردید تا مجموع داده ها را در پباده سازی تلفن همراه یار و همدم خویش بگنجانید. ولی می بایست در قبال این وسوسه مقاومت فرمایید.

با ارتقاء طول خط یا این که مسافت عبارات، خوانایی بهبود مییابد. یک فضای سپید مطلوب و سخاوتمندانه می‌تواند برخی از نا مرتب ترین رابط های کاربری را جالب و بی آلایش جلوه دهد.

6-عنصرها رابط کاربری را به وضوح قابل ملاحظه کنید.
از مهم‌ترین اصول پباده سازی UX برای تلفن همراه رعایت کنتراست مطلوب می‌باشد. برای یاری به فهم و شعور مطالب و مشاهده آن بوسیله یوزرها بایستی از رنگ و کنتراست استعمال نمائید. رنگ های تاکیدی، اول و ثانویه ای برای نرم افزار خویش گزینش نمائید که کاربردپذیری آن را تقویت نمایند. از مغایرت رنگ کافی در میان موادتشکیل دهنده خویش مطمئن گردید تا یوزرها دارنده نقص‌ مشاهده کرد، بتوانند اپ شمارا چشم و از آن به کارگیری نمایند.

اطمینان نتیجه ها فرمایید که تضاد و مغایرت کافی میان رنگ متن و دور نما وجود داشته باشد، در این حالت متن خوانا خواهد بود. W3C نسبت های کنتراست پایین را برای بدنه متن و متن تصویر سفارش می نماید:

نسبت کنتراست متن کوتاه در قبال دور‌نما آن بایستی دست‌کم 1:4.5 باشد.

نسبت کنتراست متن طولانی به بگراند آن می بایست دستکم 1:3 باشد.

تلاوت متن هایی که با پیشنهاد های نسبت کنتراست رنگ مطابقت و همخوانی ندارند، در دور نما آن‌ها مشقت بار میباشد.

داشتن کنتراست کافی در موبایل هم پا بسیار اساسی میباشد: یوزرها ممکن میباشد در فضای آزاد بوده و به جهت وجود نوروروشنایی، کنتراست برگه موبایل آن ها معدود گردد.

رنگ خاکستری خنثی درین شیت، در فضای درون خوشایند به حیث میرسد، ولی در فضای گشوده چندان جذاب وجود ندارد.

آیکون ها یا این که بقیه عنصرها اصلی نیز می بایست از نسبت کنتراست سفارش گردیده در ابتدا پیروی نمایند.

تشخیص آیکون هایی که با سفارش‌های نسبت کنتراست رنگ مطابقت و همخوانی ندارند، در بگراند آنان اختلال میباشد.

7-در اختیار گرفتن ها را مبتنی بر حالت دست پباده سازی فرمایید
استیون هوبر در پژوهش ها خویش در خصوص به کار گیری از دستگاه های موبایل، اخذ که 49٪ از عموم برای انجام امور در تلفن همراه هم پا خویش به یک انگشت شست متکی میباشند. در صورت ذیل نمودارهای نشان داده گردیده در صفحه ها این تلفن همراه های یار و همدم، نمودار دسترسی تقریبی میباشند که در آنان رنگ ها نشان دهنده بخش ها قابل دسترس بوسیله انگشت شست یوزرها، برای تعامل با کاغذ اکران میباشد.

مسلما بخوانید:  گیمیفیکیشن در UX | به چه شکل استفاده کننده را با مال بیشتر سرگرم کنیم؟


سبز نشانگر حیطه ای میباشد که استفاده کننده به راحتی به آن دسترسی دارااست؛ رنگ زرد، ناحیه ای میباشد که نیاز به کشش انگشت دارااست؛ و قرمز رنگ، حیطه ای میباشد که یوزرها را ملزم می نماید تا نحوه محافظت وسیله ی خویش را تغییر‌و تحول دهند. شرایط دست و شیوه نگهداشتن دستگاه، می بایست بر پباده سازی جای قرارگیری در دست گرفتن ها در تلفن همراه همدم تأثیر بگذارد:

قرار دادن فهرست های اصلی، در دست گرفتن هایی که مرتباً به کارگیری می گردند و اقدامات متداول در فضای سبز رنگ برگه اهمیت دارااست، چون این بخشها به راحتی با تعامل یک انگشتی قابل دسترسی می‌باشند.

اقدامات منفی(مانند حذف یا این که تزکیه) را در حیطه قرمز رنگ قرار دهید، این چنین یوزرها به صورت تصادفی روی آنان ضربه نخواهند زد.

8- نیاز به نوشتن را به دست‌کم برسانید
نوشتن بر روی موبایل یار و همدم یک فرایند آرام و مستعد اشتباه میباشد. بدین ترتیب بهتر میباشد مدام کارایی فرمایید مقدار تایپ لازم برای به کار گیری از برنامه تلفن همراه همپا را به دست‌کم برسانید:

با از در بین بردن مورد ها غیر ضروری، فرم ها را تا حد قابلیت و امکان کوتاه و معمولی پباده سازی فرمائید.

هیچ کس به لبریز کردن فرم عشق و علاقه ای ندارد. هرچه یک فرم طولانی خیس یا این که پیچیده خیس به لحاظ رسد، احتمال اینکه یوزرها بخواهند آن را لبریز نمایند، کمتر میباشد.

در شکل لزوم از کامل شدن خود کار به کار گیری فرمائید تا دیگر نیازی به وارد کردن داده ها طولانی به وسیله یوزرها نباشد.

9-پباده سازی خویش را تست فرمایید
یکی مهم‌ترین اصول پباده سازی UX برای تلفن همراه آزمایش و تست طرح پیش از ارایه میباشد. اکثر زمان ها زمان ها یک پباده سازی تلفن همراه همپا هنگام مشاهده در ورقه دسکتاپ بسیار عالی به لحاظ رسیده البته بعداز آزمایش بر روی تلفن همراه یاور، حتی نصف آن سعی را ندارد. حتی یک UI به اعتنا پباده سازی گردیده نیز در غایت در جای حقیقی و واقعی خویش دربردارنده نقص هایی میباشد که تا قبل از این به دیده نمی آمدند. به همین برهان میباشد که آزمایش نرم‌افزار با یوزرها حقیقی و واقعی روی دستگاههای متعدد تلفن همراه همپا، بسیار اهمیت داراست. شما بایستی از یوزرها حقیقی وواقعی خویش بخواهید تا بعضا شغل های معمولی را با برنامه شما انجام دهند، بعد از آن خواهید مشاهده کرد که واقعا پباده سازی شما تا چه اندازه مطلوب میباشد. با اپلیکیشن خویش تحت عنوان یک ماهیت در هم اکنون تحول اخلاق و رفتار فرمائید، از داده های آماری و برخورد یوزرها برای بهبود مداوم تجربه کاربری خویش استعمال فرمایید.
 

  • ۹۹/۰۸/۲۶
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی