مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن 
هم‌فعلا در حدود دهه از اشاعه اندروید می‌گذرد؛ ولی این به این مفهوم وجود ندارد که شما مجال یادگیری تولید برنامه‌های اندروید را از دست داده‌اید. در واقع دوره بهتری جز حال حاضر برای یادگیری اندروید وجود ندارد. هیچ‌وقت مثل شرایط فعلی شیوه های متفاوت برای تایپ کردن نرم افزار های اندروید وجود نداشته میباشد. از آن جایی که تمام Chromebookهای نو قوی به نصب و راه اندازی برنامه‌های اندروید می‌باشند، بازار برنامه‌های اندروید رو به پرورش میباشد. نگران دیر شدن نباشید، فقط کاری که لازم میباشد انجام بدهید این میباشد که بنشینید، نفسی عمیق بکشید، لهجه مطلوب برنامه‌نویسی را گزینش نمائید و دست به عمل گردید.

فهرست مطالب این نوشته  نهفته کردن 
1. ۱. گویش Java (جاوا)
2. ۲. گویش Kotlin
3. ۳. لهجه #C (سی‌شارپ)
4. ۴. گویش Python (پایتون)
5. ۵. گویش‌های HTML5 + CSS + JavaScript
6. ۶. لهجه Lua
7. ۷. لهجه‌های C و ++C
8. چه گونه برنامه‌هایی میخواهید بسازید؟
کدام گویش برنامه‌نویسی برای شما مطلوب میباشد؟ هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید از چه چیزی به کارگیری فرمائید؛ بلکه تجربه‌ شما در برنامه‌نویسی (و یا این که نداشتن تجربه) مهم میباشد و این که با چه زبانی طولانی تر شم راحتی میکنید. خوشبختانه شما حق تعیین دارید. دراین جا لیستی از شایسته ترین گویش‌های برنامه نویسی را معرفی میکنیم.


۱. لهجه Java (جاوا)
گزینش گویش Java تعیین خیر و خوبی میباشد. این لهجه، لهجه قانونی اندروید میباشد. Java دو‌مین لهجه فعال در GitHub به حساب میآید و طولانی تر از 20 سال سوابق داراست. تمام این سخن‌ها به‌این معناست که فراگیری‌های فراوانی برای این گویش موجود هست و بدین زودی نگران از به دور بیرون شدن و منسوخ شدن این گویش نیستید. از آن جایی که Java در آبادی‌ها صنعت به عمل گرفته می‌گردد، ما به شما سفارش میکنیم از کتاب‌های آموزشی Java برای اندروید آغاز فرمایید.

مشخصاً گویش Java در هر درحال حاضر به به عبارتی صورت میباشد البته الگوها و اصطلاح‌هایی وجود دارا هستند که می توانند به داشتن درکی بهتر از برنامه نویسی در اندروید امداد نمایند. این هدفی میباشد که اکثر کتاب‌های اصولی اندروید در لحاظ دارا‌هستند. به حافظه داشته باشید از آنجایی که Java دیرین میباشد، بعضی از مختصات و نازکی‌های گویش‌های تازه را ندارد. در صورتی شما یک نو‌عمل می باشید این مورد بر شما تأثیر نمی‌گذارد البته در شرایطی که لهجه‌های دیگر مانند Swift را بلد باشید، ممکن میباشد در Java مقداری حس محدودیت به شما دست بدهد.

۲. گویش Kotlin
Kotlin یک لهجه برنامه‌نویسی میباشد که برای اجرا در ماشین مجازی Java پباده سازی شده‌است. این یعنی برنامه‌های Kotlin بر روی Bytecodeهای Java سوار میباشند و به برنامه‌ها اذن میدهد تا بر روی هر ماشینی که Java runtime Environment را پشتیبانی مینماید، اجرا شوند. از آن جایی که اکثر ماشین‌ها این اطراف را پشتیبانی میکنند، Kotlin یک شیوه به‌نسبت ریلکس برای کردار قابل انعطاف‌افزارهای چندسکویی (Cross-platform) میباشد. با Kotlin شما شایسته ترین مختصات Java را سوای نقاط ضعف آن در چنگ دارید. هماهنگی نصیب‌های متعدد و مختصات Kotlin مدرن، پاک و سریع می‌باشند و تجربه‌ برنامه‌نویسی راحتی را ارائه می کنند. در حالی که Java به لحاظ سنگین و منسوخ به حیث میرسد، Kotlin شم طراوت و هوشمندی دارااست. درواقع به‌سیرتکامل‌ای میتوانید به Kotlin تحت عنوان یک گویش پباده سازی‌گردیده برای تایپ کردن برنامه‌های اندروید تصور کنید.


نقطه ضعف Kotlin چه می باشد؟ Kotlin بسیار برنا میباشد. در سال 2011 ظهور پیدا کرد و تا سال 2016 رسما در مشت تمامی نبود. خبر خوب این میباشد که Kotlin بدون پول و متن‌گشوده (Open Source) میباشد، پس می توانید انتظار داشته باشید با‌گاز پیشرفت نماید البته یکسری سال ارتفاع می کشد تا یک تعیین قابل اعتماد و مستحکم باشد.

۳. گویش #C (سی‌شارپ)
#C یک گویش خارق‌العاده میباشد. به لحاظ اینجانب، #C مشتمل بر تمام بخش‌های خوب Java میباشد، فارغ از نکات بد آن که حتی با با صرفه‌سازی‌ها، بهتر هم شده‌است. کمپانی مایکروسافت، پتانسیل Java را رویت کرد و تصمیم گرفت تا ورژن‌ بهتری از گویش برنامه‌نویسی خودش را ایجاد نماید.
برای مدتی، پهناور‌ترین انواع #C این بود که صرفا برای سیستم‌های ویندوزی اجرا میشد چون به NET Framework. متکی بود. به ندرت ولی تمام اینها تغییر تحول کرد. هنگامی که مایکروسافت تصمیم گرفت NET Framework. را در سال 2014 به طور متن‌گشوده در آورد و Xamarin (شرکتی که برقراری Mono (پروژه‌ای که به #C اذن می دهد تا بر روی اکثری از بسترها اجرا شود) را بر عهده دارااست.) را خرید.

امروزه، شما میتوانید از Xamarin.Android و Xamarin.IOS استعمال فرمائید تا با Visual Studio یا این که Xamarin Studio برنامه‌های تلفن همراه بسازید. یادگیری #C انتخابی بسیار عالی میباشد زیرا میتوانید از این گویش در مورد‌های دیگر، همچون ساختن بازی‌های پیچیده با Unity و #C استعمال نمائید. یک نمونه از برنامه‌های ساخته‌گردیده با Xamarin برنامه‌ی MarketWatch میباشد. اعتنا داشته باشید که Xamarin در بالا یک برنامه‌ مبلغی بود البته کمپانی مایکروسافت آن را به به یک برنامه‌ مجانی تبدیل کرد.

۴.  لهجه Python (پایتون)
با این که اندروید از برنامه‌نویسی مستقر Python پشتیبانی نمی‌نماید، ابزارهایی وجود دارا هستند که به شما اذن می دهند در لهجه Python برنامه بنویسید و بعد از آن آن‌ها‌را به APK تبدیل نمایید که به طور برد‌آمیز بر روی دستگاه‌های اندروید قابل انجام میباشند. این یک نمونه از Python تحت عنوان گویش دنیای حقیقی کاربردی میباشد، این خبر خیر برای یوزرها Python میباشد که میخواهند برنامه بسازند ولی آن چنان از Java دل خوشی ندارند.

Kivy یکی‌از دوست داستنی‌ترین و قدرتمندترین چاره‌ها برای این فعالیت میباشد. خیر‌فقط این برنامه به طور متن‌گشوده میباشد، خیر‌صرفا از ویندوز، Mac، لینوکس و iOS، جدای از اندروید، پشتیبانی میکند، بلکه به سیرتکامل‌ای پباده سازی شده‌است که شما‌را به برنامه نویسی سریع ترغیب نماید. شما می توانید از آن تحت عنوان ابزار مثال‌سازی به کار گیری نمایید و این عمل را با فقط یک‌سری خط کد انجام دهید.

از آن جایی که‌این برنامه به طور native پشتیبانی نمی شود، نمی‌توانید از فواید native آن سود‌مند گردید. برنامه‌هایی که با Kivy پباده سازی میشوند، معمولاً APK‌های وسیع‌تری دارا هستند، کندتر استارت می شوند و سعی آنان کمتر از حد آیتم انتظار میباشد. با این وجود هر ورژن نو از گذشته بهتر میباشد و دستگاه‌ها به حدی قدرتمند گردیده‌اند که‌این قضیه آن‌چنان چندان اهمیت ندارد، پس نگذارید این مساله جلوی فعالیت شمارا بگیرد.


۵. لهجه‌های HTML5 + CSS + JavaScript
این سه لهجه که ابتدا کارشان با تیتر هسته‌ سه‌گانه‌ عالی برای برنامه‌نویسی front-end بود، از آن عصر تکامل پیدا کردند و حتی به چیزی بهتر رسیده‌اند. هم‌اینک می توانید با آن ها هر جور برنامه‌ای بسازید، چه برای تلفن همراه و چه برای رایانه. اساسا شما دارید یک نرم افزار پایین اینترنت (Web app) می‌سازید که تحت عنوان یک برنامه‌ آفلاین در بستر جادویی رندر میشود.
 

  • ۹۹/۰۲/۱۵
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی