مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن 


سیرتکامل های CTA در اینستاگرام ، پست الکرونیکی و تارنمادر نوشته ی علمی قبلی به تمجید call to action کاربرد و اهمیت آن پرداختیم. همینطور این سوال مطرح شد که به چه شکل می‌اقتدار یک call to action عالی نوشت؟ در پاسخ به پیشنهاد‌ها و نکته‌هایی نیز اشاره کردیم. ولی بعضی اوقات شایسته ترین رویه برای فراگرفتن عالی یک قضیه، یادگیری از بقیه اشخاص میباشد. در‌این نوشته و درپی پاسخ به سوال ذکر شده، با توجه به گزارش اداسپرسو به بعضی از شایسته ترین مثال‌های call to action در سال ۲۰۱۹ می پردازیم. مثال‌های عملی‌ای که از کناره‌های دنیای بازاریابی دیجیتال گزینش گردیده و به ما نشان میدهند که چگونه با به کارگیری از قابلیت و امکان‌های فضای مجازی می‌توان CTA های اثر گذار پباده سازی کرد.
مثال‌های call to action تبلیغات اینستاگرامInstagram
به کار گیری از یک platform اشتراک‌گذاری عکس و کلیپ به نظر بی آلایش میاید. ولی می‌قدرت از آن به عنوان call to action بسیار مناسب برای جذب کسب‌شغل های نوپایی‌ که در‌پی یوزرها انبوه این فضاها میباشند، به کارگیری کرد.


اینستاگرام با استخراج یک عکس‌ از پست‌های گذشته استعمال کننده و قراردادن آن به عنوان تصویر پیش‌ مورد، تبلیغ‌کننده‌ها را ترغیب می کند که با تولید یک ‘’Create Ad’’ مشتریان بیش‌تری را جذب خویش نمایند.

Starbucks
استارباکس از یک تصویر مبنی بر طبیعت و رنگ‌های بهاری به همدم عبارت swipe up to try (بکشید بالا تا امتحان نمائید) به عنوانcall to action به کارگیری کرده است. آن ها بنابراین با به کارگیری از CTA آشکار و دارای رابطه، یوزرها اینستاگرام را متقاعد کرده تا چای سبز ماچا را به عنوان یک طعم نو برای فصل بهار امتحان نمایند.

MegFitzCooks
Meaghan Fitzgerald، به عنوان یک اشپز خانگی متکی بر غذاهای گیاهی، از یک CTA پاره ای غیر معمول به کارگیری کرده است.

Megfitzcooks از یوزرها خویش منظور که برای کاوش در غذاها و پیشنهادهایش روی آیتم بازدید از پروفایل اینستاگرام کلیک نمایند. با اینکه این کسب‌وکار کوچک کالا خاصی عرضه نمی‌نماید ولی افراد متعددی ترغیب میشوند که روی این CTA کلیک نمایند. به علاوه اینکه با دیدن صفحه فردی وی چیز خاصی هم از دست نمی‌دهند!

Spotify
اسپاتیفای برای تبیلغ سرویس ها خویش به مخاطبانش و جلب اعتنا آن ها، از دو مثال گوناگون CTA به کارگیری می نماید. آنها در مثال نخستین با call to acion «بکشید بالا و همین شرایط کنونی نصب نمایید» و به کارگیری از گزاره اثرگذار‘’Music You Love.Free’’یوزرها موبایل و مخاطبان اینستاگرام را انگیزه قرارداده‌اند.

همینطور اسپاتیفای برای یوزرها اینترنت امکانی را مهیا کرده که بدون یک اکانت کاربری به سرویس ها آن‌ها دسترسی پیدا نمایند. برای این کار کافی میباشد که روی دکمه CTA ‘’Open Web Player’’ یک بار کلیک کرده آن‌گاه به راحتی موسیقی دوستداشتنی خویش را گوش فرمائید.

Dollar Shave Club
این مارک، از یک call to action رایج(learn more) به طور هوشمندانه‌ای بهره کرده میباشد. بدین ترتیب که با به کارگیری از رنگ‌های مجدوب کننده (در اینجا آبی‌رنگ)، به یاور متن تخفیف ۵ دلاری تولیدات برای اعضای جدید، مشتریان مرد را ترغیب به زدن دکمه learn more می کنند.

Ashy Bines
Ashy Bines مربی سری استرالیایی‌ای‌ میباشد که اکنون در مورد تناسب اندام، یک مارک به اکانت می‌آید. وی در تبلیغ استوری اینستاگرام خویش از یک call to action دیدنی به کار گیری کرده است.


آن‌ها برای اینکه ابتدا به کار برنامه نو موبایلی خویش را تبلیغ نمایند، از خویش موسس مارک یعنی Ashy Bines به کار گیری کرده‌اند. براین مبنا که در یک طریق خلاقانه نشان داده می شود که خویش وی در استوری در هم اکنون بالا کشیدن (swip up) میباشد. وی این چنین یوزرها را تشویق به اینجام این فعالیت می کند و همینطور به آنها چگونگی نصب اپلیکیش از طریق CTA ‘’swip up’’ را نشان میدهد.
مثال‌های call to action نشانی اینترنتیWhistle
Whistle به عنوان ارائه‌دهنده سیستم ردیابی GPS از CTA هایی به کارگیری می‌نماید که صاحبان حیوان‌ها خانگی را برای خرید این سیستم‌ها مشتاق می کند. سیستم‌های ردیابی که به آن‌ها این قابلیت و امکان را می دهد که موقیعت مکانی ظریف حیوان خویش را در هر هنگامی داشته باشند.

عبارت ‘’Learn More’’ نشانی اینترنتی آن‌ها که با رنگ آبی‌رنگ روشن برجسته گردیده، صاحبان حیوان‌ها خانگی علاقه‌مند را برای کسب اطلاعات بیش‌خیس فرامی‌خواند. برای صاحبانی که تا قبل از این برای خرید متقاعد گردیده‌اند، عبارت نارنجی ‘’Buy Now’’ در ذیل برگه تعبیه شده میباشد. این CTA، آیتم خرید را سوای تاکید طولانی خیس به مشتریان پیشنهاد میدهد. دو آیتم CTA گزینه به کار گیری Whistle اشاره مینماید که فعالیت آنها فقط درباره فروش فرآورده نیست، بلکه آنها مایل می‌باشند اطلاعات بیش‌تری درباره محصول را به مشتریان خویش توصیه دهند.

De Beers
امپراطوری الماس برندی میباشد که در مورد فروش سنگ‌های قیمیتی کار میکند. این مارک از یک CTA منحصربه فرد برای انگیزه قرار دادن بازار مراسم‌های عروسی به کارگیری کرده است.


آنان call to action خویش را به دو طرز متمایز و برجسته کرده‌اند.
ابتدا اینکه رنگ آبی‌رنگ طرز CTA را همرنگ با طرح مدل و در ناهمخوانی با فضای سپید پیرامون گزینش کرده‌اند و همین قضیه به متمایز بودن آن یاری کرده است.
دوم آنکه، متن CTA یعنی عبارت ‘’Discover Your Bridal Style’’ در اندازه‌ای غیرمعمول دقت حقیقی وواقعی مخاطب را جلب می‌نماید. در واقع آنان این چنین، با زنانی که برای این روز وسیع برنامه‌ریزی کرده‌اند کلام می‌نمایند.

Bed Bath & Beyond
یکی شایسته ترین راهکارها برای تولید CTA قرار دادن یک مثن در نشانی اینترنتی میباشد. با این تفاوت که‌این متن به سیرتکامل‌ای به نظر برسد که قابل کلیک کردن باشد. همانطور که مشاهده میکنید bed bath & beyond مثال عالی‌ای برای به کار گیری از این ترفند ارائه داده میباشد.


در اینجا از یک فرمت بسیار هوشمندانه استفاده شده که CTA مورد نظر ظاهرا باتوجه به رنگ آبی‌رنگ آن قابلیت و امکان کلیک کردن داشته باشد. با این ترفند، در کمال تعجب تعداد کلیک‌ها افزایش پیدا کرده که معیاری کلیدی در بازاریابی کانال‌ای به اکانت میآید.

Birchbox
استارتاپ زیبایی Birchbox از به عبارتی ابتدا، کار خویش را با یک خرق عادت در پباده سازی CTA شروع کرد. آن‌ها call to action را در انتهای نشانی اینترنتی عضویت خویش بکار بردند.


اکثری از کارشناسان بازاریابی پست الکرونیکی میگویند که CTA بایستی در نصیب بالای نشانی اینترنتی عضویت قرار بگیرد. بدین معنی که گیرندگان مجبور نباشند برای دیدن CTA به سمت زیر اسکرول نمایند. Birchbox ولی مغایر این قاعده کار کرده و call to action را در زیر این نشانی اینترنتی قرار داده میباشد. آن ها برای نشان دادن قیمت کالا خویش نخست پیشنهادهایی به مخاطبان خویش ارائه میدهند. در واقع به یوزرها می گویند که در صورت عضویت دقیقا چه چیزی دریافت می کنند. بعد با به کارگیری از CTA به طور دکمه‌ای همرنگ با مارک، که همینطور در ناهم خوانی با فضای سپید پیرامون میباشد، اعتنا مخاطب را برمی‌انگیزند.
مثال‌های call to action اینترنت‌ اینترنت سایتNetflix
احتمالا برای همگی ما پیش آمده میباشد که بعداز عضویت در جایی برای مان دشوار بوده که آنجا را شکاف کنیم. یا این که اینکه نسبت به عضویت در برنامه‌ای بدبین باشیم. ولی نت‌فلیکس این اطمینان را در ما تولید مینماید که هر موقع دوست داشته باشیم می توانیم عضویت‌مان را کنسل کنیم. در فیض می توانیم با فرضی آسوده و سوای نگرانی روی دکمه CTA عضویت یک‌ماهه آن کلیک کنیم.

World Press Engine
این مارک از یک call to action وسیع‌نمایی گردیده، در معرض مشاهده کرد و در عین اکنون صریح به کارگیری کرده است. همینطور در آن افعال محرک نیرومندی مانند پیش بران، بساز، مصون بدار، ارتقا بده و نیرومند کن دیده می‌گردد.

آنها همینطور دو بار از کلمه «سریع‌خیس» به کار گیری کرده‌اند تا براین مبنا بر اهمیت و همینطور قابلیت و امکان رویش سریع کسب‌وکار شما به لطف برنامه‌های خودشان، تاکید نمایند.
آنها برخلاف شیوه‌های معمول، با‌گاز شما‌را برای کار تثبیت‌نام ترغیب نمیکنند. بلکه نخست از شما می خواهند اطلاعات بیش‌تری درباره جزئیات فعالیت آنها و برنامه‌هایشان کسب فرمائید. به همین علت هوشمندانه گزینه ‘’See our Plans’’ را به عنوان دکمه CTA خویش گزینش کرده‌اند. سوای آنکه بخواهند همانند CTA های بسیار دیگری، با به کارگیری از گزینه ‘’signup’’ مشتریان را به تحمیل به سمت تثبیت‌نام یا این که خرید فوری هل بدهند.

Snappa
تعجبی ندارد که نرم‌‌ افزار پباده سازی گرافیکی Snappa از یک call to action بی نقص و هنرمندانه برخوردار باشد. جنبه‌های مربوط به پباده سازی بصری و همینطور نسخه CTA آیتم به کارگیری آن‌ها، نمودی عالی داراست. آن‌ها در پباده سازی خویش دو نقطه اصلی را، با استفاده از رنگ‌های ضد و نقیض و درخشان در پس‌قضیه، برای جلب توجه مخاطب علامت‌گذاری کرده‌اند.


دو عبارت مختصر و پر‌نور ‘’Create online graphics in a snap” و ‘’Create my graphic now”، به یوزرها می گوید که چه فعالیتی میتوانند با اپلیکیشن Snappa انجام دهند و اینکه بایستی این کار را انجام دهند. از آنجایی که‌این طرح بر روی کاغذ landing page پباده سازی گردیده، معرفی مختصری از این نرم‌افزار نیز ارائه شده است. رجوع و برگشت به توضیحات تکمیلی ما یحتاج، منجر به تفویت سعی CTA می شود.

Allstate
شما وقتی که به وبسایت‌های بیمه مراجعه می کنید در صدر از شما یک کد پستی درخواست می نمایند. ولی این مارک به منظور مجذوب کردن مشتریان خویش از CTA «با‌گاز همین امروز بیمه خویش را خصوصی‌سازی فرمایید»، به کارگیری کرده است. با این تفاوت که آن را با تصاویری از بیمه‌هایی با وضعیت خاص مانند بیمه بیکاری و بیمه بیماری‌های یگانه یار و یار کرده‌اند.

آنها اصطلاح ‘’Get Quote’’ را به مخلوط ‘’Get a Quick’’ تبدیل کردند. براین مبنا آنان با به کار گیری از این قضیه و با فایده بردن از تجربه‌های منفی مشتریان از طرح‌های تقریب‌زده گردیده بقیه سایت‌ها، به نفع کسب‌وکار خویش فایده می مارک.

VoiceNation
VoiceNation یک دکمه CTA عالی و تاثیرگذار بر مبنای مخاطبین خویش پباده سازی کرده است؛‌ ‘’ شما لایق شایسته ترین‌ها می‌باشید’’ و موقتا تفاوت را تجربه نمائید.


این شیوه اکران یگانه نشان‌دهنده خودبا‌وری بالایی‌ست که شما را مجاب می نماید که از طریق VOICENATION کیفیت بسیار بالایی را شاهد باشید و موقتا با بهره‌بردن یک بعدازظهر هفت روزه مجانی میتوانید این تفاوت را تجربه نمائید.

Bigstock
فریم جست‌وجوی تصاویر Bigstock مثالی عالی از کاربرد CTA میباشد.این نمونه به ما نشان میدهد که چرا می بایست به کلیه اشکال CTA اهمیت یکسانی بدهیم خیر تنها آن‌هایی که اقدام به فعالیت فوری را تبلیغ مینمایند.

اکثری از وبسایت‌های شبیه در کادر جشت‌وجوی خویش تنها به یک جمله «search images» اکتفا مینمایند. ولی Bigstock یوزرها را به یپدا کردن عکس ایده‌آل ترغیب می نماید؛ find the perfect image. این به آن معنی میباشد که شما عکس دقیقی، از آنچه دنبالش می باشید، پیدا خواهید کرد. در واقع نیازی نیست برای برای یافتن عکس موردنظرتان وقت متعددی را صرف جست‌وجو دربین تصاویر گوناگون بکنید. بنابراین این احساس را میدهد که تصاویر در آنجا معطل شما میباشند، تنها کافیست که جست‌وجو فرمایید.
این قضیه سبب میشود که افراد با وبسایت آن‌ها بیش‌خیس مشغول شوند و در بهره هزینه پرداختی مشتریان افزایش پیدا نماید.

Rothy’s
اکثری از کسب‌وکارها پیرو ارتقا تعداد مشترکین نشانی اینترنتی خویش می‌باشند. چرا‌که دسترسی به صندوق دریافتی نشانی اینترنتی بسیار ریلکس بوده و یوزرها متعددی روزانه صندوق دریافتی ایمل خویش را گشوده نگری می‌نمایند. همینطور نشانی اینترنتی‌های ارسالی این قدرت را دارا هستند که به صورت مسقیم یوزرها را به دوستداران کمپانی مورد نظر در فیسبوک و… لینک و پیوند دهد.
دکمه CTA کمپانی کفش Rothy’s به ما فراگیری‌هایی درباره چگونگی افزایش مخاطبین نشانی اینترنتی ارائه می دهد.


همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این موسسه از Find out first برای انجام این کار منفعت میگیرد. به‌این چهره که در مرحله اولیه برای مطلع کردن مشتریان از تولیدات نو خویش، موقعیت ویژه فروش و اخبار همگانی، از یوزرها فقط یک پست الکرونیکی دریافت می نماید. بنابراین آنها با به کار گیری از این CTA هوشمندانه، نرخ مشترکین پست الکرونیکی خویش بهبود می بخشند.

Vanguard
CTA های Vanguard به طور تهاجمی در به عبارتی کاغذ اصلی‌شان، اقدام به فروش نمی کنند. بلکه به جای آن با به کارگیری از زبان دوم شخص (تو و شما) به جای گویش «ما»، در بالا ارتباطی از صمیم قلب و گرم با مشتریان خویش برقرار می کنند.

برخلاف اکثری از مثال‌های call to action ، کمپانی سرویس ها مالی Vanguard به نیازهای مشتریان تقدم میدهد. این مورد را در گویش آیتم به کار گیری آنها، در قالب جملاتی مانند «ببنید چرا Vanguard مناسب شماست» و «ببنید چگونه یک مشاور Vanguard یاری می کند»، نمودی روشن داراست.
آن‌ها قالب وب سایت خویش را به سیرتکامل‌ای پباده سازی کردند تا به اندازه سایر رقیبان فروش داشته باشند، اما با اینحال احساس صمیمیت بیش‌تری به مخاطبان خویش می دهند و معدود‌خیس تعرضآمیز به حیث می‌رسند. این روش آنها به ویژه برای سرمایه‌گذارنی که از موارد این چنینی اشباع گردیده‌اند کارآمد میباشد. سرمایه‌گذاران احتمالی‌ای که موقتی و یا این که تصادفی گذرشان به وب سایت آن ها افتاده و زیر تاثیر call to action از صمیم قلب آنان قرار می گیرند.

Salesforce
در کاغذ اصلی اینترنت‌وب سایت Salesforce، شایسته ترین نمونه‌ها از طریق بکارگیری دکمه‌های CTA متفاوت مشاهده می‌گردد. هر یک از این CTA ها، یوزرها را به بخش‌های متفاوت سایت هدایت میکند. به عنوان یک مثال روشن، به محتوای بالای کاغذ این اینترنت سایت نگاهی می‌اندازیم.


در نصیب بالای کاغذ اصلی، سمت راست آن، یک دکمه CTA ‘’Try for Free’’ و در ذیل توضیحات یک دکمه ‘’Start My Free Trial’’ بلافاصله به دیده میاید. آن ها همچین در انتها، دکمه call to action دیگری تعبیه کرده‌اند که فورا مخاطبان را برای شرکت کردن بیش‌خیس فرامی‌خواند؛ ‘’Learn more about the partnership’’. این دکمه به آن‌ها این قابلیت را می دهد که با ارائه اطلاعات بیش‌خیس، حیث کاربرانی را که هنوز برای تثبیت‌نام مهیا نشده‌اند را تغییر تحول دهند.
همینطور در نصیب ذیل کاغذ اصلی، چندین دکمه CTA کلیک کردنی برای تماشای خصوصیت‌های متعدد Salesforce به مشتریان، پیش‌بینی شده است. همان طور که می بینید یوزرها میتوانند به راحتی و با یک کلیک معمولی این ویدئوها را تماشا نمایند.
 

  • ۹۹/۰۲/۱۸
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۱)

از وبلاگ بنده هم دیدن کنید: 

http://easy-income.blog.ir

آموزش درآمد زایی قانونی در اینترنت

با احترام.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی