مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


برنامه یا به اختصار نرم افزار (در انگلیسی: Application یا App) به اپ‌های کاربردی خاص منظوره‌ای گفته می گردد که برای نصب و انجام  بر روی موبایل‌های تلفن همراه، تبلت‌ها، آی پد‌ها و … به‌کار می‌روند. تا حدودی مترادف اپ را می‌قدرت واژه‌ی برنامه نیز دانست که البته کلمه‌ی برنامه امروزه به کار گیری‌ی کمتری نسبت به برنامه را دارد.

تاریخچه‌ی طراحی اپلیکیشن
سالیان پیشین و در نخستینِ آغاز طراحی و استعمال از نرم‌افزار ها، محدودیت‌های دشوار افزاری موبایل‌های هم پا سبب ساز شده بود تا اپ‌ها کار‌های بسیار جزئی را بتوانند انجام دهند؛ البته به‌مرور فرصت با توسعه تکنولوژی، قابلیت‌های این نرم‌افزار‌ها نیز پیشرفت یافت. طراحان برنامه‌های موبایلی در صدر از طریق‌ی پورت کردن همان برنامه‌های استفاده شده در کامپیوترها برای ساخت اپ‌های موبایلی استفاده می‌نمودند، اما بعد از ظهور دشوار‌ افزار‌های کارکشته‌تر برای موبایل‌ها، این طراحان به سراغ طریق‌های تازه‌تری برای عمل خود رفتند. نرم‌افزار‌ی EPISON را می‌توان اولین اپلیکیشن موبایلی دانست که در اوایل دهه‌ی 90 میلادی برای  طراحی اپلیکیشن در مشهد کامپیوترهای قابل حمل که دارای سیستم عامل 16 بیتی EPOC بود، عرضه شد. این کامپیوترها امکان اجرای اپلیکیشن‌هایی مانند: ورد، اکسل، دفترچه‌ی مخاطبان و … را دارا بودند؛‌ همین کامپیوترهای قابل حمل پس از گذشت مدتی دارای سیستم دلیل‌های 32 بیتی شدند و رم‌هایشان تا 2 گیگابایت نیز ارتقا یافت. از مزایای سیستم عامل EPOC این کامپیوترها این بود که قابلیت و امکان طراحی نرم‌افزار توسط کاربران بی آلایش را نیز فراهم آورده بود که همین دستور، نقش بسزایی در توسعه و گسترش نرم‌افزار‌ها در دنیای امروزی را داشت.

طراحی نرم‌افزار در شرایط کنونی
اکثر نرم‌افزار‌ها یا برای سیستم برهان اندروید یا برای سیستم عامل IOS طراحی می گردند. ما پیش‌تر در وب سایت پیشگامان ویرا شما را با جزئییات، محیط‌ها و زبان‌های برنامه نویسی برای این دو سیستم ادله آشنا نمودیم که شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به‌ کاغذ هریک از این موضوعات، اطلاعات گزینه نیازتان را استحصال کنید؛ اما باز در‌این نوشته ی علمی هم قصد داریم تا به صورت خلاصه نرم افزار نویسی برای سیستم دلیل‌های اندروید و IOS را معرفی نماییم.

1ـ ایجاد کرد اپ اندروید‌: سیستم دلیل اندروید ذیل مالکیت گوگل جای دارد و اولی نسخه‌ی آن در سال 2008 منتشر شد و امروزه نسخه‌ی 11 آن، نو‌ترین نمونه آن هست. این سیستم برهان اینک توسط گوشی‌های سامسونگ، نوکیا، شیائومی و خیل زیادی از تلفن همراه‌ها به‌فعالیت می‌رود. نرم‌افزار نویسی اپلیکیشن‌های اندرویدی اکثراً به لهجه جاوا و در اطراف‌های اندروید استودیو، ای کیلیپس و … انجام می شود. در طراحی برنامه‌های مخصوص اندروید از SDK های کمکی نیز بهره گرفته می‌شود. مهم ترین مارکت برای تکثیر و دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی، گوگل پلی می‌باشد که تقریباً کلیه نرم افزار‌های مهم و کاربردی برای این سیستم ادله را یا به‌صورت رایگان و یا به صورت پولی در چنگ شما می‌گذارد. در شرایطی‌که در پی یک مارکت ایرانی می‌باشید که برنامه‌های ایرانی را به صورت کامل‌تری داشته باشد، ما به شما نرم افزار بازار را معرفی می‌کنیم.

2ـ طراحی برنامه IOS: سیستم عامل IOS منحصر گوشی‌های آیفون و آی پد‌های شرکت اپل می‌باشد که اولین نسخه آن در سال 2007 رونمایی شد و تا امروز که در در حال حاضر نوشتن این نوشته ی علمی برای شما عزیزان هستیم، 14 ورژن از آن رونمایی گردیده‌است.

محیط کد نویسی برای نرم‌افزار‌های IOS فضا ایکس کد است و نرم‌افزار‌های این سیستم استدلال به گویش‌های آبجکتیو سی و سوییفت طراحی و ایجاد می‌شوند. برنامه‌های سیستم عامل IOS را می‌اقتدار مشتمل از 4 نصیب دانست :

1- کرنل سیستم استدلال

2- بخش رسانه‌ها

3- بخش خدمات

4- بخش مدیریت لمس‌های کاغذ تاچ گوشی

آحاد اپلیکیشن‌های این سیستم ادله به‌صورتی درج شده‌اند که به حرکات و لمس‌های دست کاربران واکنش نشانه دهند که اصطلاحاً به آن طراحی به‌صورت رابط کاربری بدون واسطه میگویند.

از دیگر مزیت‌های این سیستم عامل، قابلیت بسیار زیر هنگ کردن آن به‌استدلال مخفی بودن فولدر‌های سیستمی از دسترس کاربران می باشد. مارکت اپ استور، مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین اطراف برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌های این سیستم استدلال می‌باشد.

ولی در تعدادی سال قبل، نرم‌افزار‌های ایرانی برای نشر در این فضا، گاهاً مشکلاتی داشته‌اند که اکثراً برای حل آن به سراغ انتشار نسخه وب اپ اپلیکیشن خود رفته‌اند؛ همچنین قابل ذکر است که مارکت‌های ایرانی نیز  مانند سیبچه برای تکثیر برنامه‌های آی او اس جانور هست.

عنایت استفاده از اپلیکیشن های موبایلی

امروزه با گسترش خدمات اینترنتی و مبنی بر وب، علی‌الخصوص در یکی‌از دو سال قبل با وجود بیماری کرونا و با تمرکز به تعطیلی خیلی از بیزنس‌های حضوری، اکثری از مشاغل جای خود را به نمونه‌های اینترنتی خود داده‌اند. به‌طور مثال خرید از فروشگاه‌های اینترنتی دیگر جای خرید از مغازه‌ها را گرفته‌اند، تاکسی‌های اینترنتی جای آژانس‌ها را مالامال کرده‌اند و بخش اعظمی نمونه‌های دیگر.

پس با این وجود در شرایطی‌که شما خواننده گرامی و ارجمند این نوشته‌ی‌علمی پیرو رونق کسب و کار خود می‌باشید، مطلقاً بایستی به تفکر ایجاد کرد بخشی اینترنتی برای آن نیز باشید. در بین نصیب‌های مجازی مربوط به کسب و کار‌ها، از‌آنجا‌که گوشی‌های تلفن همراه توسعه بیشتری نسبت به کامپیوتر‌ها فی مابین اقشار جامعه داشته‌اند و به طور تقریبً مردم از هر سنی یک موبایل هوشمند همراه خود دارند، تشکیل داد و طراحی نرم‌افزار حصول و کارتان در بستر گوشی‌های تلفن همراه از تک تک بخش‌های دیگر دارای اهمیت بیشتری است.

به‌همین مراد همکاران ما در شرکت پیشگامان داده و فناوری ویرا جمعی از متخصصان حرفه ای و قابل اعتماد طراحی اپلیکیشن‌های موبایلی هم برای اندروید و هم برای IOS را گرد هم جمع آورده‌اند تا نیاز‌های شما را با بالاترین کیفیت،  کوتا‌ه‌ترین فرصت و مناسب‌ترین قیمت مرتفع نمایند و دیگر خیال و خاطر شما از بابت وجود ایرادات فنی در اپلیکیشنتان به‌برهان طراحی نامناسب آن شل باشد.

  • ۰۱/۱۲/۲۲
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی