مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

جاوا چیست؟

پیش از مقایسه کاتلین و جاوا اذن دهید درباره ی جاوا حرف کنیم. جاوا گویش نرم افزار نویسی می‌باشد که با به کار گیری از آن می‌اقتدار نرم‌افزار‌های توانا برای اندروید نوشت. جاوا از تمامی سیستم تحلیل ها مثل اندروید، ویندوز یا این که لینوکس دفاع می‌نماید. این زبان نرم افزار نویسی برای نخسین بار به وسیله جیمز گاسلینگ در کمپانی سان مایکروسیستمز معرفی شد و فعلا وابسته به کمپانی Oracle هست.
مزایای جاوا چیست؟
جاوا تعدادی پلتفرمی می باشد و روی هر دستگاه، سرور یا این که سیستم عاملی کار می‌نماید و قابل انجام هست. این زبان، رمز گذاری قدرتمندی دارااست. جاوا شیءگرا است و می‌تواند تشکیل داد نرم افزار نویسی ماژولار را سهل و آسان نماید. گویش اپ نویسی جاوا به طور خود کار خیال و خاطر را مدیریت می‌نماید یعنی در گویش های دیگر مثل C یا این که ++C که قابلیت Garbage Collector را ندارند، اپ نویس می بایست هربار که یک شیء را ساخت، بعد از استفاده بایستی آزادسازی یا این که free نماید، زیرا به گذر زمان زمان یاد متعددی را اشغال می نماید. اما در جاوا خاطر ای برای شی ها تخصیص داده شد‌ه‌است که به طور خودکار آن را رئیس می‌نماید.
یکی خصوصیت هایی که زبان جاوا دارد و به محبوبیت آن اضافه می‌نماید منبع گشوده بودن زبان جاوا است. یعنی برنامه نویس ها میتوانند با تغییری که در اپلیکیشن تشکیل داد می‌نمایند باعث تغییر تحول در کوشش آن شوند و با دقت به این که به کد های منبع گشوده دسترسی دارا هستند میتوانند طراحی اپلیکیشن در مشهد آن را بازنویسی نمایند و در‌حالتی که اشکالی در آن بود به رفع آن گونه های بپردازند. جاوا توسط شرکت ها بلندمرتبه و قابل متکی بودن مثل گوگل، آپاچی و … دفاع می گردد.
معایب جاوا چیست؟
جاوا کوشش کندتری نسبت به بقیه لهجه های اپ نویسی دارد. همینطور خیال و خاطر سیستم را به جهت Garbage Collector بیشتر اشغال می‌نماید. در جاوا کدهایی که برای برنامه نوشته میشود زیاد میباشد و این سبب ساز میگردد در مواردی خطا یا این که نقص‌ ایجاد کرد گردد. پیاده سازی API ها در جاوا ضعیف میباشد به عنوان مثال در جاوا APIهایی برای اندروید پیاده سازی گردیده‌اند در بعضا مواقع ممکن می‌باشد نقص‌ ایجاد نمایند. در جاوا در صورتیکه به دنبال محتوای خاصی باشید که با دستگاه یا این که ابزار مورد استفاده ناسازگار باشد، نمی‌توانید به آن محتوا دسترسی داشته باشید.
کاربردهای جاوا چیست؟
اپ نویسی برای کارت‌های هوشمند
نرم‌افزار هایی برای در تشکیل داد ربات و رباتیک
ساخت نرم‌افزار هایی برای گوشی
قابل انعطاف افزارهایی برای بازی‌های کامپیوتری
تشکیل داد اپلیکیشن‌هایی برای به کار گیری در خزانه ها
کاتلین چیست؟
در‌پی مقایسه کاتلین و جاوا به معرفی کاتلین می رسیم. کاتلین زبان نرم افزار نویسی جدیدی هست که در سال 2011 توسط کمپانی JetBrains معرفی شد. این اپلیکیشن کیفیت خوب و نسبت به جاوا معمولی هست و ضوابط کمتری داراست.
برای استفاده از این گویش برنامه نویسی، برنامه نویس ها و بسط دهندگان می بایست با اصول اولیه اپلیکیشن نویسی و ساختارهای نرم افزار نویسی آشنا باشند. زبان کاتلین با گویش برنامه نویسی جاوا بیشتر مقایسه می شود. کاتلین گویش اپ نویسی بغرنج و رنج وجود ندارد و مثل هر لهجه دیگری نیاز به استحصال مهارت و یادگیری دارااست.
مزایای کاتلین چیست؟
گویش کاتلین در کوتاه ترین مجال کامپایل میشود. عملکرد بالایی داراست و در سریع‌ترین مجال اعمال میشود. کد مندرج در کاتلین در مقایسه با جاوا کمتر میباشد به همین ادله خطای کمتری در سیستم به وجود میاید. کاتلین برای اجرای اپ کد را به یک بایت کد تبدیل می‌نماید که در ماشین مجازی جاوا (JVM) می‌تواند انجام گردد یعنی تمام کادر ورک‌ها و کتابخانه‌های درست شده قادر است در کاتلین اجرا شود.
کاتلین و جاوا اسکریپت برنامه های مشترکی برای گسترش اینترنت دارا هستند و با یکدیگر همیاری می‌نمایند. یکی از مشکلاتی که در گویش جاوا بود، کدنویسی و خطای null بودن مقادیر بود که برنامه نویس ها را با خطای nullPointerException مواجه می‌‌کرد که‌این اشتباهات بوسیله کاتلین برطرف شد.

  • ۰۱/۱۲/۱۳
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی