مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

Navigation Drawer چیست؟


Navigation Drawer چیزی وجود ندارد جز دسته ای از موارد در کناره سمت چپ کاغذ. معمولاً از نظر پنهان است ، اما زمانی که کاربر از سمت چپ میکشد  طراحی اپلیکیشن در مشهد یا این که روی آیکون منو کلیک می نماید ، گشوده می‌شود. منوی کِشویی را می توان در سمت راست شیت هم قرار اعطا کرد، در اینصورت کاربر قادر است با کشیدن از سمت راست یا این که زدن آیکون منو، آن را گشوده نماید. همینطور چنانچه فضای کافی روی شیت باشد، (از جملهً در یک رایانه لوحی در حالت افقی) می اقتدار Navigation Drawer را به صورت همیشگی و سوای نهفته کردن اکران بخشید. Navigation Drawer کلاً با بسیاری از اسم ها مانند:
Nav Drawer  ، Nav menu  ، Left Nav  ، Navigation Menu و غیره نیز نامگذاری می شود.

چرا به Navigation Drawer نیاز داریم؟
Nav Drawer یک کدام از روشهای استاندارد مستعمل در اکثر برنامه هایی میباشد که مورد های متعددی برای اکران به یوزرها خویش دارا هستند. یک روش انعطاف پذیر و راحت برای حصول سریع یوزرها به قسمت گزینه نیازشان بجای کاوش در اپ می باشد. Nav Drawer شایسته ترین چاره برای انتقال سریع در بین جای های غیر مرتبط باطن اپلیکیشن نیز است.

 

چطور Navigation Drawer را طراحی کنیم؟
Navigation Drawer چیزی وجود ندارد جز بستری که منوی ما در آن قرار می گیرد. می قدرت از NavigationView برای ساخت‌و‌ساز یک منوی کاملاً سفارشی و  از RecyclerView برای قرار دادن منو ها در Navigation Drawer بهره برد. در این نوشته ی علمی از NavigationView برای طراحی منوها به کارگیری می کنیم. Navigation View یک Widget یا این که ابزارک ارائه گردیده بوسیله اندروید میباشد که می‌توانیم از آن در باطن Drawer یا این که «کِشو» به کار گیری کنیم. این ابزارک معمولاً با استفاده از DrawerLayout در هنگام طراحی Navigation Drawer های متریال بکار می رود. استعمال از Navigation View ساخت یک منو برای انتقال در درون نرم‌افزار را بسیار شل خیس می نماید.

پیش از استارت طراحی ، ما می بایست راجع به چند خصوصیت منوها تصمیم خویش را بگیریم. هر مورد در منو بایستی غرض و خصوصیت خاصی داشته باشد که آن را مشخص می نماید. اذن دهید استارت خصوصیات را تحقیق کنیم. هر مورد در منو بایستی یک تیتر، آیکون برای اکران و شناسه یا این که آیدی برای شناسایی داشته باشد. ما قادر خواهیم بود منوها را از روش یک فولدر منو گزینش کنیم و مطالعه به اتفاق کلیک را نیز به راحتی طراحی کنیم. اما بجای اینکار بیایید یک RecyclerView طراحی کنیم تا مواقعی را آماده کنیم که بتوانیم مبنی بر با نیاز خویش سفارشی کنیم.

  • ۰۱/۱۱/۲۴
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی