مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

در شرایط حاضر با توجه شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه، اطلاعات نقش مهم و تعیین کننده‌ای در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دارا هستند. از پیشین نیز داشتن اطلاعات همواره در تصمیم گیری‌های مدیران اساسی و حیاتی بوده است. یک کدام از بهترین منش‌ها برای ارائه اطلاعات مورد نیاز مدیران و تصمیم‌گیران، طراحی اپلیکیشن در مشهدداشبوردهای مدیریتی می باشد. در این مقاله عملکرد گردد که به تعریف، اهمیت، مزایا، محدودیت‌ها، انواع و معیارهای یک داشبورد مدیریت خوب اشاره شود.همچنین سعی خواهیم کرد ضمن توضیح مضمون‌ هوش تجاری، رابطه آن با داشبوردهای مدیریتی را تبیین کنیم.
برای داشتن درک درست از تمجید و مضمون‌ داشبورد مدیریتی ما یحتاج می باشد تا در صدر با کلمه و اصطلاح داشبورد آشنا باشیم:
داشبورد به قسمتی از سیستم اطلاق می گردد که مشمول ابزارها و شاخص‌هایی برای تصمیم‌گیری می باشد و از آن در جهت در اختیار گرفتن و هدایت یک سیستم استعمال می‌گردد.
درحال حاضر پس از یک ارائه مختصر درمورد تعریف و تمجید داشبورد وقت آن رسیده می باشد که به توضیح داشبورد مدیریتی بپردازیم:
داشبورد مدیریتی، محیطی می‌باشد که در آن به امداد نمادها و ابزارهای گرافیکی، اطلاعات به روش‌ی قابل شعور و معمولی‌ای در اختیار مدیران سازمان قرار می گیرد.
این ابزار امداد می‌کند تا اطلاعات موجود به شیوه‌ی تصویری در مشت مدیران و افراد قرار گرفته و بتوانند شل و ول‌تر اقدام به تصمیم‌گیری نمایند و از اختصاص زمان زیادی برای احتساب داده‌ها، خودداری نمایند. علاوه بر این،استعمال از داشبوردهای مدیریتی باعث به‌روز ماندن اطلاعات در سازمان میگردد.
تصویری بودن داشبورد، داده‌های پیچیده را ساده می‌کند و تصویری لحظه‌ای از موقعیت فعلی و همت فعلی ارائه می‌کند. داشبوردها، از نمودار، جدول، شاخص و اعداد ساخته میگردند و میتوانند برای هر نوع صنعتی و هر نوع هدفی به فعالیت گرفته شوند.
داشبورد مدیریت پروژه
داشبورد مدیریتی فقط مختص روند طولانی و همیشگی نبوده و قادر است برای یک پروژه نیز به شغل گرفته گردد.داشبورد مدیریتی برای یک مدیر پروژه، روئت کرد مناسبی از داده‌های پروژه برای نرم افزار‌ریزی پروژه، کنترل پروژه، پیشرفت معیارهای کلیدی و اطمینان از تخصیص مناسب منابع حیاتی ارائه می‌دهد.
پس در بیانی کامل تر، داشبورد مدیر پروژه را می توان این گونه تعریف و تمجید کرد:
داشبورد مدیریت پروژه، داشبوردی می باشد که نمای کلی از شرایط پروژه را ارائه می‌دهد تا هم مدیریت پروژه و هم تیم بتوانند اطلاعات مایحتاج را در یک نگاه به دست آورند و مدیران پروژه بتوانند به طور موثرتری محدودیت‌های سه گانه محدوده، بودجه و زمان را اندازه‌گیری کنند.
تاریخچه داشبورد مدیریتی 
تکامل داشبوردهای مدیریتیِ بیزنس را می‌توان از یک‌سری دهه قبلی دنبال کرد. در اوایل دهه ۱۹۷۰، دستیابی و کارها از سیستم‌های امان تصمیم(DSS) برای ایفا وظایف هوش استحصال‌وکار استعمال می‌کردند. در دهه ۱۹۸۰، داشبوردهای مدیریتی در قالب سیستم‌های اطلاعات اجرایی(EIS) مطرح شد که اختصارا آن را EIS می‌نامیدند.
اما زمانی نپایید که استفاده‌کنندگان از آن متوجه شدند که ایرادات زیادی در به روزرسانی و کنترل داده‌ها وجود دارااست. به همین ادله عموما اطلاعات ناقص باقی میماند و همین جهت در همان زمان، آن را روشی غیرعملی دانستند با این وجود این روش تا دهه ۹۰ میلادی مورد به کار گیری قرار گرفت.
با پیشرفت تکنولوژی و ساخت و ساز مفاهیمی مانند انبار داده و پردازش تحلیلی آنلاین، مرحله سیر و تطور داشبورد مدیریتی، تکامل بیشتری یافت و استقبال از آن، بیش از پیش افزایش یافت. در‌این دهه بود که شاخص‌های کلیدی کوشش(KPI) مطرح گردیده و به کار گیری از آن در داشبوردها، آیتم دقت قرار گرفت.  در طی این مجال بود که مفهوم سیستم عصبی دیجیتال به عالم معرفی شد و منجر ساخت سیستم عصبی دیجیتال گردید که آیتم اقبال داشبوردها قرار گرفت. پیرو، داشبوردهای دیجیتال، بسط بیشتری پیدا کردند و به داشبوردهای هوش کسب و کار امروزی تبدیل شدند که در دسترس همه استحصال‌وکارها می‌باشد.

  • ۰۱/۱۱/۲۳
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی