مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


Navigation Drawer , Sliding Menu یا این که منوی کشویی به لایه‌هایی گفته می گردد که منوی اصلی نرم افزار را اکران می دهد. طراحی اپلیکیشن در مشهد این منو در حالت ساده از دید کاربر نهفته هست که با کشیدن صفحه به سمت راست یا این که در نرم افزار‌هایی که به زبان فارسی هستند به سمت چپ و یا این که لمس آیکن مو جود در تولبار یا این که اکشن توشه، ظواهر می شود. منو کشویی از یک Header و Menu تشکیل می گردد. Navigation Drawer به وسیله اندروید معرفی گردیده و به راحتی قابل طراحی می باشد.
یادگرفتن ایجاد کرد منو کشویی کاستوم در سمت راست اندروید
در اندروید منوکشویی مدام در سمت چپ وجود داره و راست چین یا این که rtl کردن این لایه پاره ای طاقت فرسا است. از طرفی بخاطر نوع ساختار مامان Navigation Drawer این لایه دارنده محدودیت‌های ظاهری است و خیلی قابل تغییر‌و تحول وجود ندارد. برای مجموع این اشتباهات یک نحوه خیلی معمولی هستش. رایا پارس  شما می بایست منو کشویی را به طور دستی بسازید تا در سمت راست و هرشکلی که شما دوست دارید باشد.
مرحله اولیه:
آغاز یک لایه جدید برای پیاده سازی منو کشویی یا این که همبرگرمنو می سازیم.
مرحله دوم:
فرقی نمی کنه که لایه روت چی باشه در اینجا اینجانب از LinearLayout به کار گیری کردم؛ شما می‌تونید از هرچیز دیگه‌ای استفاده نمائید، application ولی دقت داشته باشید که باید مقدار width لایه ساخت گردیده را موازی با 300dp یا این که هر یه خرده به غیر از match parent قرار می دهیم. (اعتنا نمائید که‌این مقدار در واقع سایز Navigation Drawer یا این که به عبارتی منوی کشویی ما هستش که بر روی کاغذ‌های دیگر میاید
مرحله سوم:
خواص gravity این لایه را میتوانید با دقت به اینکه در کدام سمت صفحه بخواهید باشد موازی با end یا این که start قرار دهید البته دقت داشته باشید که در نرم‌افزار‌های دو زبانه مکان آن تغییر‌و تحول می‌نماید. (درصورتی که می‌خواهید لایه در هردو گویش هم جهت قرار بگیرد عالی می باشد که از مقادیر right یا این که left استعمال کنید)
مرحله چهارم:
در حال حاضر می توانید ویوهای مایحتاج و ما یحتاج خویش را در‌این کاغذ پیاده سازی و مکان گذاری کنید.
در اینجا اینجانب اولیه در درون ConstrainLayout یک RelativeLayout گذاشتم که در راس اون لایه TextView هستش و بعد از اون از لایه‌های LinearLayout استعمال کردم برای گزینه‌های منوکشویی.
مرحله پنجم:
درین مرحله پس از اتمام پیاده سازی به شیت‌ی اصلی برنامه که در اینجا activity_main می باشد برمی‌گردیم و لایه مامان یا این که مهم ورقه را به DrawerLayout تغییر و تحول می‌دیم تا بتواند شیت‌ای که تحت عنوان منو کشویی کاستوم پیاده سازی کردیم را در خویش اکران دهد
مرحله ششم:
موقتی کاغذ‌ی پیاده سازی گردیده را از روش امر include در شیت‌ی اصلی فراخوانی میکنیم.
مرحله هفتم:
الان شما به کل ویو‌های برگه پیاده سازی گردیده در صفحه اصلی و کلاس جاوا دسترسی دارید و میتوانید برای آنها حادثه تمجید فرمایید. (توجه داشته باشید که برای دسترسی به ویو‌ها بایستی برای آن‌ها آیدی تعریف‌و‌تمجید کرده باشید)
در‌پی ما قصد داریم دکمه یا این که ویویی را تعریف کنیم که می‌خوایم با زدن بر روی اون منوی کشویی ما اکران داده بشه. روش اصولی این میباشد که ما بیایم این دکمه در قسمت اکشن توشه یا این که تولبار تعریف کنیم تا با زدن روی اون دکمه همبرگر منوی ما ظواهر بشه.
مرحله هشتم:
فعلا در کلاس جاوا برای شغل دکمه‌ای که تعریف‌و‌تمجید کردیم آن کلیک تمجید می‌کنیم و دستورات تحت رو می‌نویسیم.
دقت داشته باشید که‌این منو کشویی کاستوم را میتوانید در کلیه‌ی صفحات خویش داشته باشید و برای اینکار می بایست مرحله‌ی هفتم و هشتم را مجدداً در اکتیویتی‌های دیگر اعمال دهید. با این طریق خیلی ساده می‌تونید یک منو کشویی در سمت راست داده باشید.
در‌پی طرز کوشش آیتم‌های همبرگر منو را برای شما توضیح میدم که به چه شکل هستش.
همان گونه که گفته شد شما بعد از include کردن ویو در ورقه مهم به تمام آیتم‌ها دسترسی دارید و با فراخوانی آیدی آیتم‌ها می توانید برای آنها عملکردهای متفاوتی تعریف فرمایید. برای مثال در عکس تحت اینجانب میخوام برای مورد اول منوی کشویی تمجید کنم، وقتی که روش کلیک شد به اکتیویتی دیگه بره (در اینجا از جمله به Main2Activity میره)
ا می‌تونید به همین شکل برای سایر مورد‌های منو خودتون این عمل رو تکرار نمائید.

  • ۰۱/۱۱/۱۶
  • شایلین عباسی

رایا پارس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی