مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

بین برنامه نویسان به کارگیری از اصطلاح متن باز یا open source زیاد شنیده می‌‌خواهد شد، نکته مهم این است که متن باز بودن یا نبودن نرم‌افزارها نه تنها برای نرم افزار‌ نویسان بلکه برای کاربران نیز بسیار اساسی می‌باشد؛ زیرا جزء مهمترین ویژگی‌های نرم افزارهای متن باز در چنگ قرار اماده ساختن کد های نرم افزار میباشد که این اجازه را به برنامه نویسان می‌دهد تا هرگونه تغیری بر اساس با نیاز خود در نرم‌افزارهای مختلف ساخت‌و‌ساز کنند. طراحی اپلیکیشن در مشهد جهت آشنایی بیشتر با نرم افزار نویسی به صورت متن باز و شناخت مهم ترین نرم افزارهای متن باز تا نقطه پایان این مقاله یاور ما باشید.

متن باز بودن در نرم افزار نویسی چیست؟
در واقع سیستم یا نرم افزار متن ‌باز به کاربران و بسط دهندگان اجازه دسترسی به کدها و سورس کدها را به آسانی می‌دهد، این اجازه دادن به معنای موافقت برای اشتراک گذاری کدهای منبع جهت مشاهده و تغییر و تحول آن‌ها می باشد. به طور معمول اپلیکیشن‌های متن باز کاملاً بدون پول هستند رایا پارس و برای به کارگیری از آن‌ها نیازی به پرداخت هیچ وجهی وجود ندارد و این گزینه سبب شده تا پیشرفت‌دهندگان برنامه و برنامه نویسان با دسترسی به کدهای منبع بتوانند از اختراع‌های خود نیز استفاده کنند.

متن باز بودن در نرم‌افزار نویسی باعث یادگرفتن شل و ول تر برخی از نرم افزارها می گردد و دانش‌آموزان به راحتی میتوانند با مراجعه و تحقیق کدهای نرم افزار نویسی آنان را عالی بیاموزند و همچنین با اشتراک گذاری این کدها منابع خود را جهت دریافت حیث سایرافراد به اشتراک بگذارند. نکته حائض اهمیت applicationدر‌این نوع برنامه نویسی کشف خطاها و در بعضا از نرم افزار‌ها و اشتراک گذاری آن ها برای دوری از تکرار آن توسط برنامه نویسان دیگر است.

مهم ترین مزایای به کارگیری از نرم افزارهای متن باز
موقتی نرم افزار متن باز از محبوبیت زیادی میان کاربران و برنامه نویسان برخوردار هستند، که ممکن می‌باشد برخی از افراد تصور کنند که این نرم‌افزارها به دلیل مجانی بودن مورد توجه قرار گرفته‌اند اما نکته حائض اهمیت این است که ویژگی‌های یک نرم افزار عالی خیلی بیشتر از بدون‌پول بودن آن میباشد. در اینجا به برخی از ویژگی‌ها و مزایای نرم افزارهای متن باز که دلایل محبوبیت این کالا گردیده است اشاره میکنیم:

امنیت بالا: نرم‌افزارهای متن باز به طور روزانه به وسیله برنامه نویسان حرفه‌ای مورد تفحص قرار میگیرند و دسترسی زیاد برنامه نویسان به این نرم‌افزارها موجب شده تا نقاط ضعف آنان سریع‌تر کشف شوند و در صدد رفع اشکالات امنیتی آن برآیند.

قابلیت سفارشی سازی: قابلیت تغییر و تحول نرم افزارها مطابق سلیقه و نیاز وجود داراست و به همین جهت به‌این مدل نرم‌افزارها سفارشی میگویند.

انعطاف پذیری: در هنگام به کار گیری از کدها نیاز به به کار گیری از روش‌های خاص نیست و بر پایه ی با روش‌های نو می‌توان خطاها و نیازها را برطرف کرد.

شفافیت: جهت ایجاد کرد پشت گرمی در نرم افزارها می‌اقتدار به طور دقیق داده های در موقتا جابجایی را مشخص و معلوم کرده و رویت کرد که چه نوع تغییراتی در کدها اتفاق افتاده میباشد.

در دسترس بودن: به راحتی کدهای نرم‌افزارها را درهرمکان و هر زمان که ما یحتاج باشد تغییر‌و تحول می‌دهند.

هزینه کمتر: برای استفاده از نرم افزار‌های متن باز هزینه‌هایی مانند پناه، امنیت و رئیس کاهش پیدا می‌کند و سبب می‌شود تا هزینه نهایی نرم‌افزارها نیز کمتر خواهد شد.

دارای اسم و رسم ترین سیستم های open source


عده ای که از ایده open source در اپلیکیشن نویسی به کارگیری می‌کنند معتقد می‌باشند که به اشخاص میتوانند اجازه تغییر کد اولیه را بدهند که با آزمون و نادرست به نسخه‌های بهتری از آنچه که تاسیس شده است می‌رسند. نرم افزارهای زیادی در حال حاضر با استعمال از سیستم open source در موقتی کار می‌باشند که بعضی از آنان محبوبیت‌های زیادی میان تمام جامعه جهانی دارا هستند. بعضا از پر اسم و رسم ترین سیستم‌های اپن سورس عبارتند از:

سیستم برهان لینوکس
سیستم برهان اندروید
اپ پر استفاده تلگرام
نرم افزار دوست داستنی وردپرس
‏php و لهجه اسکریپت نویسی سمت سرور
خوب میباشد بدانید که لینوکس جزء معروف ترین و محبوب ترین سیستم عامل‌های متن باز دربین کاربران و برنامه نویسان است و همچنین با استعمال از متن باز بودن وردپرس قابلیت و امکان فعالیت درخصوص‌های مختلفی از جمله وبسایت‌های خبری‌، فروشگاهی، شخصی، وبلاگی و غیره به راحتی فراهم میگردد.

تفاوت open source بودن برنامه ها با اپ های بسته
در نرم افزارهای بسته یا منحصر به فرد فقط شخص مولف حق بازدید، تغییر‌و تحول و یا نشر این نرم‌افزارها را دارااست که برای استعمال از نرم‌افزارهای مخصوص کاربران استارت می بایست توافقنامه را با برنامه نویسان امضا کنند. اما open source بودن نرم افزارها اجازه دسترسی به همگی کدها را به صورت رایگان به کاربران می‌‌دهد و قابلیت اصلاح، تغییر‌و تحول تلاش، مشاهده برای یادگیری و یا توسعه و گسترش آن را دارا هستند. نرم افزارهای متن باز به طور ذاتی امکان همکاری و انتشار و دسترسی به منابع کد را برای مخلوط ماژول‌های متفاوت در داخل نرم افزارهای سازمانی به وجود می آورند و رایگان بودن منبع اساسی نرم‌افزارها جزء مهم ترین ویژگی آن ها است.

فایده گیری
با مطالعه دقیق نرم‌افزارهای متن باز در نرم افزار نویسی در مییابیم که هزینه‌های بازاریابی و خدمات لجستیکی کمتری برای شرکت‌‌هایی که از این نوع نرم‌افزارها استعمال می‌کنند در پی دارا هستند به همین جهت برای بسط استخراج و کارها و نفوذ بیشتر در بازار از آن به کار گیری میگردد. البته نکته حائض اهمیت این است که باید برنامه نویسان از لحاظ امنیتی نرم‌افزارهای open source را به طور کاملً عیب یابی کرده و جهت فعال سازی کسب و کارها از الگوهای بی عیب و نقص استعمال کنند. به صورت کلی با یک نگاه جامع به این نوع از نرم افزارها در می‌یابیم که با دقت به وجود بعضا از کمبودها و نواقص آینده بسیار روشنی برای این نوع از اپ نویسی وجود دارااست؛ که بالاتر بردن اطلاعات یاری زیادی به گسترش برنامه نویسان دارااست.

  • ۰۱/۱۰/۲۷
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی