مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


درباره ی معنای وب قبلا بطور بدون نقص صحبت کرده ایم. در صورتیکه بخواهیم به بی آلایش‌ترین طراحی اپلیکیشن شکل ممکن بدین پرسش پاسخ دهیم که وب اپ چیست؟ می بایست بگوییم که وب برنامه یک برنامه کامپیوتری هست رایا پارس  که از تکنولوژی وب و توانگری مرورگرها برای انجام وظایف خود استفاده ‌می‌کند. طراحی اپلیکیشن در مشهد  در واقع اپلیکیشن وب یک نرم افزار کاربردی می باشد
میباشد
هست
است
می باشد
می‌باشد
 که در سرور خط مش دوری ذخیره شده و در بستر اینترنت به کمک مرورگرها قابلیت و امکان انجام و ارائه خدمات به به کار گیری کنندگان را داراست.application  وب نرم‌افزار نوعی از وب سرویس می‌باشد که در این زمینه میتوانید در نوشته ی علمی وب سرویس چیست بیشتر بخوانید.

اکنون اکثر وقت ها وب‌وب سایت‌هایی که ما به‌طور روزانه از آن ها به کارگیری میکنیم حداقل یک وب اپ دارند. در واقع هر جزئی از وب سایت که خدماتی را به مخاطب ارائه می‌کند یا عملکردی را برای او ایفا میدهد یک نرم‌افزار پایین وب محسوب میشود. نرم افزار‌های پایین وب را می‌توان برای طیف کلان‌ای از مصارف طراحی کرد و این نرم افزار‌ها برای هرکسی قابل استعمال می‌باشند. جالب است بدانید که ابعاد و خدماتی که این نرم‌افزارها به مخاطبان خود ارائه می‌کنند روی این آیتم که آیا می‌اقتدار آنها‌را در مجموعه نرم‌افزارهای زیر وب به حساب آورد یا خیر بی اثر می‌باشد. به‌این معنا که از یک ماشین حساب معمولی که عده میزان خرید شما‌را محاسبه می‌کند تا بازی‌های سنگین اینترنتی، همه و همه جزو وب نرم افزار‌ها به حساب می آیند.

برخی از وب نرم‌افزار‌ها فقط به وسیله یک مرورگر خاص قابلیت و امکان استعمال دارند؛ البته اغلب آنها با هر مرورگری بدون مشکل فعالیت می‌کنند.

تفاوت web application و نرم‌افزار چیست؟
برای پاسخ به‌این پرسش که فرق فی مابین اپ و برنامه پایین وب چیست؟ توضیح چندان زمان بر و زیادی وجود ندارد. به دلیل آن که مهم‌ترین تفاوت این دو در این می باشد که برنامه‌های وب برای اعمال شدن نیاز به اتصال به اینترنت فعال دارا‌هستند. در حالی که برنامه‌ها پس از بارگذاری به صورت آفلاین نیز می‌توانند شغل کنند.

تفاوت دیگر web application و اپ در‌این است که معمولاً برنامه‌ها سریع‌تر و مقداری کارآمدتر از وب نرم‌افزار‌ها انجام میگردند. واضح هست که وابسته نبودن نرم‌افزارهای آفلاین به بستری مانند اینترنت که ممکن می‌باشد عامل ها مختلفی روی سرعت آن‌ نقش داشته باشد، درین قضیه دخیل است.

تفاوت دیگری که وب برنامه‌ها با اپ‌ها دارا هستند در این هست که برنامه‌ها به صورت بدور‌ه‌ای نیاز به آپدیت شدن دارند. هر ازگاهی این پیغام برای مخاطب ارسال می‌شود که با اتصال به اینترنت آخرین نسخه اپ خود را دریافت کند؛ اما در وب اپلیکشن‌ها به روز رسانی به صورت اتوماتیک و اکثر زمان ها به دور از چشم کاربر اعمال میگردد.

نرم‌افزار وب چه‌طور شغل می‌کند؟
او‌لین نکته در مورد نرم افزار‌های پایین وب این هست که آنها برای عمل کردن نیاز به بارگیری ندارند؛ زیرا کلیه‌چیز پایین شبکه و در بستر آن اعمال میگردد. کلیه کاربران می‌توانند از طریق مرورگرهای وب مانند Google Chrome، Mozilla Firefox یا Safari به یک نرم افزار زیر وب دسترسی داشته باشند. البته بعضی از وب نرم‌افزار‌ها یک نسخه اولیه دارند که باید یک بار روی دستگاه مخاطب نصب خواهد شد.

یک نرم‌افزار تحت وب برای اجرا شدن نیاز به یک وب سرور، سرور نرم افزار و پایگاه داده اطلاعاتی داراست. وب سرورها درخواست‌های مشتری را مدیریت می‌کنند. این درحالی می‌باشد که سرور برنامه وظیفه دارد کار درخواست شده را تکمیل کند. در نهایت برای ذخیره اطلاعات لازم از پایگاه داده به کارگیری می‌گردد.

درباره ی وب سرور در نوشته ی علمی وب سرور چیست بخوانید.

نحوه ساخت web application
ساختن اپ‌های پایین وب عمل چندان دشواری نیست. اکثر این برنامه‌ها با JavaScript، HTML5 یا Cascading Style Sheets (CSS) نوشته می شوند. ولی این‌ها زبان‌هایی میباشند که با آن ساید یا طرف مشتری وب نرم افزار‌ها نوشته می‌گردد. در سمت سرور نرم افزار‌های وب امروزی از لهجه‌هایی مانند پایتون، جاوا و روبی استفاده میگردد.

مزایا نرم‌افزارهای پایین وب چیست؟
نرم افزار‌های کاربردی تحت وب کاربردهای بی‌شماری دارند و استفاده کردن از آنها مزایای بالقوه بسیار زیادی دارااست. برخی از مزایای وب نرم‌افزار عبارتند از:

این اپلیکیشن‌ها به یک‌سری کاربر اجازه دسترسی به نسخه مشابه یک نرم افزار را می‌دهند.
اغلب وب برنامه‌ها نیازی به نصب ندارند.
نرم افزار های زیر وب را می توان روی پلتفرم‌های متعدد مانند دسکتاپ، لپ تاپ یا تلفن همراه در دسترس قرار داد.
این نرم افزار‌ها از طریق تعدادی مرورگر قابل دسترسی می باشند.
نمونه‌هایی از وب برنامه
تردیدی نیست که با تمرکز به توضیحات فوق در باب مضمون‌ Web application، حال می توانید نمونه‌هایی از وب اپلیکیشن را مثال بزنید که قبلاً از آن ها استفاده کرده‌اید یا اکنون به‌طور مستمر از آن‌ها بهره میبیرید.

ما نیز در اینجا چند مثال از نرم‌افزارهای زیر وب غالب را به شما نماد می‌دهیم.

 pwa چیست؟ در نوشته ی علمی ی دیگری در این زمینه بخوانید.

۱) نرم‌افزار‌های ماشین کرایه ای اینترنتی
یکی ملموس‌ترین مثال‌های برنامه‌های ذیل وب، نرم‌افزارهای ماشین کرایه ای اینترنتی می باشد که اینک نسبتاًً روی تمام گوشی‌های هوشمند دستکم یک مدل از آنها نصب است.

۲) وب اپ‌های پرداخت آنلاین
گرچه بخش اعظمی از بازی‌ها برای نصب و اجرای آفلاین روی کنسول‌های بازی، تبلت، لپ تاپ و موبایل‌های تلفن همراه طراحی می گردند، البته امروزه بیشتر بازی‌ها به خواسته مجموعه سازی و بازی‌های گروهی به طور وب اپلیکیشن‌ ساخته می شوند تا در بستر اینترنت کار کنند.

۴) نرم‌افزارهای مدیریت پروژه
تسکولو و ترلو نمونه‌های پرکاربردی از وب اپلیکیشن‌هایی هستند که برای رئیس آنلاین پروژه‌ها از آنها به کارگیری می شود.

۵) وب اپلیکیشن‌های تبدیل واحد
این گزینه نیز یکی مثال‌های وب نرم‌افزار‌های ساده می‌باشد که بسیاری از وبسایت‌های حوزه کریپتوکارنسی از آن استعمال می‌کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی