مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

یک پروژه تازه Android Studio ساخت نمایید.
الگوی «  Google Maps Activity  » را گزینش فرمایید.


   3. اسم پروژه را Wander بگذارید.

   4. دست‌کم سطح API (minimum API) را روی API 19 تهیه طراحی اپلیکیشن و تنظیم فرمائید. مطمئن گردید لهجه Kotlin میباشد.

   5. روی Finish کلیک فرمایید.

بعداز ایجاد کرد نرم افزار ، نگاهی به پروژه خویش و فایلهای مرتبط با نقشه ها که Android Studio برای شما تولید می نماید ، بیندازید:

google_maps_api.xml - شما برای نگه داشتن رایاپارس کلید API خویش از این پوشه تنظیمات به کارگیری می‌کنید. الگوی انتخابی در مرحله قبلی دو پوشه google_maps_api.xml ساخت و ساز می نماید: یکی از برای گونه های زدایی (debug) و دیگری برای تکثیر (release). فولدر کلید API برای سند گونه های زدایی در فولدر src/debug/res/values واقع شد‌ه‌است. پوشه کلید API برای سند تکثیر در فولدر src/release/res/values  جای دارد. در‌این نوشته‌علمی، شما صرفا از سند گونه های زدایی استعمال می‌کنید.

activity_maps.xml - این فولدر layout دربرگیرنده یک fragment میباشد که تک تک شیت را مالامال می نماید. کلاس SupportMapFragment یک application پایین کلاس از کلاس Fragment میباشد. SupportMapFragment بی آلایش ترین رویه برای قرار دادن نقشه در یک نرم افزار میباشد. این فرگمنت یک پوشش در نزدیکی نمای نقشه میباشد و به صورت اتوماتیک به رویدادهای چرخه معاش (life cycle) نقشه پژوهش می نماید.

شما میتوانید با استعمال از یک برچسب در هر ViewGroup ی ، با خصوصیت name ذیل ، SupportMapFragment را در یک فولدر layout قرار دهید:

android:name=\"com.google.android.gms.maps.SupportMapFragment\"
کلاس MapsActivity.kt در مشی onCreate  به فرگمنت SupportMapFragment که در layout قرار داده گردیده دسترسی پیدا می نماید و از اسلوب getMapAsync این SupportMapFragment  به کارگیری می نماید تا به طور اتومات سیستم نقشه ها و view را مقدار دهی نماید. برای این مراد اکتیویتی که مشتمل بر SupportMapFragment میباشد می بایست اینترفیس OnMapReadyCallback و اسلوب onMapReady آن را طراحی نماید. هنگام بارگذاری نقشه ، اسلوب onMapReady از اینترفیس OnMapReadyCallback فراخوانی می گردد.

 

دقت: در صورتیکه فعلا نرم‌افزار را اعمال فرمایید ، نقشه بارگیری نمیشود. در شرایطی که به log های مربوطه نگاه فرمائید ، پیامی را مشاهده می‌کنید که میگوید کلید API شما به صحت تهیه و تنظیم نشده میباشد. در مرحله آجل ، کلید API را به دست می‌آورید تا اپ نقشه را اکران دهد.

اعتنا: در صورتیکه اپلیکیشن Wander را روی مشابه ساز تست میکنید ، بایستی از یک مشابه ساز که مشتمل بر Google Play میباشد استعمال فرمائید. مشابه سازی را تعیین نمائید که Google Play را در ردیف Target در لیست دستگاه های مجازی نماد دهد:

 

مرحله دوم: بدست آوردن کلید API
ورژن debug پوشه google_maps_api.xml را گشوده نمائید.
در پوشه ، در ادامه یک کامنت با نشانی اینترنتی وقت گیر بگردید. پارامترهای این نشانی مشتمل بر داده ها خاصی درباره این اپلیکیشن شما میباشند.
نشانی را در یک مرورگر اسکن فرمائید.
برای تولید یک پروژه در ورقه « APIs & Services» ، شیوه نامه ها را دنبال نمایید. به جهت پارامترهای مو جود در نشانی ارائه گردیده ، این کاغذ می‌داند که به صورت خود کار Maps SDK را برای اندروید فعال نماید.
روی «Create an API Key» کلیک نمائید.
در ورقه سپس ، به نصیب API Keys بروید و روی کلیدی که نو تولید نموده اید کلیک نمائید.
«Restrict Key» را کلیک فرمائید و Maps SDK را برای Android تعیین فرمایید تا به کارگیری از کلید را به اپلیکیشن های اندروید محصور نمایید.
کلید API ساخت‌و‌ساز گردیده را اسکن فرمایید. این کلید با \"AIza\" آغاز میشود
در پوشه google_maps_api.xml ، کلید را در فن google_maps_key جایی که مندرج YOUR_KEY_HERE قرار دهید.
نرم افزار خویش را جاری ساختن فرمائید. شما بایستی یک نقشه درنظرگرفته شده در activity خویش با یک نشانگر تهیه و تنظیم گردیده در شهر سیدنی ، استرالیا ملاحظه کنید. (نشانگر سیدنی بخشی از الگوی پیش فرض میباشد و بعداً آن را تغییر تحول می دهید.)
اعتنا: ممکن میباشد فعال شدن کلید API تا 5 دقیقه ارتفاع بکشد. همینطور ممکن میباشد مورد نیاز باشد Android Studio را مجدد فعال‌ساز‌ی نمائید.

  • ۰۱/۰۸/۲۶
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی