مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

اندروید به ما این قابلیت را میدهد تا متن را به صدا یا این که به عبارتی گفتار  تبدیل کنیم . خیر صرفا قابلیت و امکان تبدیل وجود دارااست ، طراحی اپلیکیشن بلکه میتوانید متن را به گویش های گوناگون به گفتار صوتی تبدیل نمائید.

اندروید کلاس  TextToSpeech را برای اجرای این غرض ارائه میدهد. برای استعمال از این کلاس ما یحتاج میباشد رایاپارس یک آبجکت از این کلاس را مثال گذاری نمایید و همینطور initListener را مشخص و معلوم نمائید.
سینتکس آن در ذیل ارائه گردیده‌است :

private EditText write;
ttobj=new TextToSpeech(getApplicationContext(), new TextToSpeech.OnInitListener() {
@Override
public void onInit(int status) {
}
});
درین listener بایستی خصوصیت های مرتبط با آبجکت، application از قبیل گویش ، پایین و بمی صدا و غیره، را معین نمایید.
گویش بوسیله ی فراخوانی اسلوب ()setLanguage تهیه می‌گردد، که سینتکس آن در تحت ارائه شد‌ه‌است :

ttobj.setLanguage(Locale.UK);
اسلوب setLanguage یک آبجکت Locale (جای ) را تحت عنوان پارامتر می‌گیرد. لیست برخی از این جای ها در لیست ذیل آمده اند :

ایالات متحده
کانادا-فرانسه
آلمان 
ایتالیا
ژاپن
چین
 

وقتی که گویش را تهیه و تنظیم کردیم ، خواهیم توانست اسلوب  speak از کلاس را فراخوانده و متن را به گفتار صوتی تبدیل کنیم . سینتکس آن مانند پایین است :

ttobj.speak(toSpeak, TextToSpeech.QUEUE_FLUSH, null);
ضمن اسلوب speak، سیاق های دیگری در کلاس TextToSpeech  وجود دارا هستند که در لیست ذیل ارائه گردیده اند :

(addSpeech(String text, String filename : این مشی یک نگاشت (mapping)  در بین یک فن از متن و فولدر صدا قرار ساخت و ساز می نماید.

()getLanguage : این سیاق یک مثال  lacale  را که گویش را تعریف می نماید return می نماید.

()isSpeaking : این مشی تحلیل می نماید که آیا TextToSpeech  درگیر میباشد یا این که خیر.

(setPitch(float pitch : این سیاق  تحت و بمی صدا را برای TextToSpeech تهیه و تنظیم می نماید.

(setSpeechRate(float speechRate : این مشی سرعت سخن را تهیه می نماید.

()shutdown : این اسلوب منابع مصرف شده بوسیله TextToSpeech را آزاد می نماید.

()stop : این اسلوب speak را متوقف می نماید.

 

نمونه
نمونه پایین به کارگیری از کلاس TextToSpeech را توضیح میدهد.
این نمونه یک نرم افزار  محور تولید می نماید که به شما اذن می‌دهد تا متن نوشتاری را تهیه کرده و آن را تبدیل به کلام فرمائید.

برای جاری ساختن این نمونه موردنیاز میباشد آن را روی یک دستگاه حقیقی وواقعی انجام نمائید :

برای ساخت یک نرم افزار اندروید از اندروید استودیو ذیل پکیج com.example.sairamkrishna.myapplication به کار گیری می‌کنیم .
پوشه src/MainActivity.java را برای اضافه کردن کد TextToSpeech تغییر و تحول دهید.
لی اوت پوشه XML مرتبط با res/layout/activity_main.xml را تغییر‌و تحول داده و در صورتی‌که ما یحتاج میباشد کامپوننت GUI به آن اضافه نمایید.
نرم افزار را جاری ساختن کرده و یک دستگاه اجرایی اندروید گزینش نمائید، اپلیکیشن را روی آن نصب کرده و نتیجه ها را پژوهش فرمائید.
 

محتوای src/MainActivity.java :

package com.example.sairamkrishna.myapplication;

import android.app.Activity;
import android.سیستم عامل.Bundle;
import android.speech.tts.TextToSpeech;
import android.view.View;
import android.widget.Button;
import android.widget.EditText;
import java.util.Locale;
import android.widget.Toast;

public class MainActivity extends Activity {
TextToSpeech t1;
EditText ed1;
Button b1;

@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);
ed1=(EditText)findViewById(R.id.editText);
b1=(Button)findViewById(R.id.button);

t1=new TextToSpeech(getApplicationContext(), new TextToSpeech.OnInitListener() {
@Override
public void onInit(int status) {
if(status != TextToSpeech.ERROR) {
t1.setLanguage(Locale.UK);
}
}
});

b1.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(View v) {
String toSpeak = ed1.getText().toString();
Toast.makeText(getApplicationContext(), toSpeak,Toast.LENGTH_SHORT).show();
t1.speak(toSpeak, TextToSpeech.QUEUE_FLUSH, null);
}
});
}

public void onPause(){
if(t1 !=null){
t1.stop();
t1.shutdown();
}
super.onPause();
}
}
محتوای activity_main.xml :


xmlns:tools=\"http://schemas.android.com/tools\" android:layout_width=\"match_parent\"
android:layout_height=\"match_parent\" android:paddingLeft=\"@dimen/activity_horizontal_margin\"
android:paddingRight=\"@dimen/activity_horizontal_margin\"
android:paddingTop=\"@dimen/activity_vertical_margin\"
android:paddingBottom=\"@dimen/activity_vertical_margin\"
tools:context=\".MainActivity\"
android:transitionGroup=\"true\">

android:layout_height=\"wrap_content\"
android:id=\"@+id/textview\"
android:textSize=\"35dp\"
android:layout_alignParentTop=\"true\"
android:layout_centerHorizontal=\"true\" />

android:layout_width=\"wrap_content\"
android:layout_height=\"wrap_content\"
android:text=\"Tutorials point\"
android:id=\"@+id/textView\"
android:layout_below=\"@+id/textview\"
android:layout_centerHorizontal=\"true\"
android:textColor=\"#ff7aff24\"
android:textSize=\"35dp\" />

android:layout_width=\"wrap_content\"
android:layout_height=\"wrap_content\"
android:id=\"@+id/imageView\"
android:src=\"@drawable/abc\"
android:layout_below=\"@+id/textView\"
android:layout_centerHorizontal=\"true\"
android:theme=\"@style/Base.TextAppearance.AppCompat\" />

android:layout_width=\"wrap_content\"
android:layout_height=\"wrap_content\"
android:id=\"@+id/editText\"
android:layout_below=\"@+id/imageView\"
android:layout_marginTop=\"46dp\"
android:hint=\"Enter Text\"
android:layout_alignParentRight=\"true\"
android:layout_alignParentEnd=\"true\"
android:layout_alignParentLeft=\"true\"
android:layout_alignParentStart=\"true\"
android:textColor=\"#ff7aff10\"
android:textColorHint=\"#ffff23d1\" />

android:layout_width=\"wrap_content\"
android:layout_height=\"wrap_content\"
android:text=\"Text to Speech\"
android:id=\"@+id/button\"
android:layout_below=\"@+id/editText\"
android:layout_centerHorizontal=\"true\"
android:layout_marginTop=\"46dp\" />


محتوای Strings.xml:


My Application

محتوای پوشه AndroidManifest.xml:


package=\"com.example.sairamkrishna.myapplication\" >
android:allowBackup=\"true\"
android:icon=\"@mipmap/ic_launcher\"
android:label=\"@string/app_name\"
android:theme=\"@style/AppTheme\" >

android:name=\".MainActivity\"
android:label=\"@string/app_name\" >


 

میخواهیم نرم افزار ی متبوع را انجام کنیم ؛ 
فرض می‌کنیم که دستگاه تلفن همراه اندروید خویش را به کامپیوتر متصل نموده اید. برای اجرای نرم افزار از اندروید استودیو ، یک کدام از فولدر های اکتیویتی پروژه را گشوده کرده و روی آیکون Run  از نوار ابزار کلیک نمایید. پیش از آغاز نرم افزار ، اندروید استودیو پنجره ای را برای گزینش مورد ی محل اجرای نرم افزار اندرویدتان، اکران خواهد بخشید که می بایست گوشی خویش را تحت عنوان یک آیتم گزینش کرده و آنگاه آن را ارزیابی فرمائید که کاغذ ی نرم افزار را اکران خواهد بخشید.

  • ۰۱/۰۸/۱۷
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی