مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

هر آنچه که در ارتباط NET 5. بایستی بدانید
در حالتی‌که شما پیشرفت‌دهنده نرم افزار‌هایی می باشید که از NET. حمایت می‌نمایند، طراحی اپلیکیشن می بایست بدانید که چطور NET 5. بر روی نرم‌افزار‌های سازمانی فعلی شما تأثیر می گذارد. در آجل تنها یک NET. وجود خواهد داشت که به طور یک پارچه در macOS، Windows، Linux، iOS، Android و مورد ها دیگر قابل به کار گیری خواهد بود.

با تکثیر NET 5. به قابلیت و امکان‌هایی همانند NET APIs. تازه و امکان‌های مجال جاری ساختن (runtime) دسترسی خوا‌هیم داشت.

ظواهر کد و فولدر‌های پروژه در NET 5. سوای دقت به نوع اپ ساخت و ساز گردیده، یکسان خواهد بود. شما با هر اپلیکیشن‌ای می توانید به به عبارتی API، runtime، و امکان‌های لهجه دسترسی پیدا نمایید.

هر آنچه که درباره ی NET Core. دوست دارید همچنان وجود خواهد داشت، به عنوان مثال:

1. پیاده‌سازی Cross-platform

2. جامعه‌ پهناور و open-source بودن در گیت‌هاب

3. همت بالا

4. پناه از قابلیت و امکان‌های پلت‌هیبت‌های متعدد، مانند WPF در ویندوز، Windows Forms و همینطور بایندینگ‌های مستقر (native) برای هر پلت‌هیبت native در زامارین

5. استعمال از رابط خط امر (CLI)

6. نصب مورد ها متعدد در کنار یکدیگر

7. یکپارچگی ویژوال استودیو، Visual Studio Code و VS برای مک

مورد ها نو در NET. چه می باشند؟

تعیین runtimeهای بیشتر

قابلیت و امکان همیاری میان Swift و Objective-C که بر روی اکثری از سیستم ادله‌ها تامین میگردند

امکان تبادل و استعمال از داده ها جاوا که بر روی تک تک پلت‌هیبت‌ها در دسترس میباشد

توسعه و گسترش CoreFX

آنچه که بایستی در زمینه ی NET 5. بدانید

1. استعمال از دو Runtime: وقتی که NET 5. در نوامبر 2020 منتشر خواهد شد، چند runtime ساخت‌و‌ساز خواهد کرد، (به اسم‌های، CoreCLR و mono) که CoreCLR قادر است NET Core 3. را توسعه دهد تا هر دو خصوصیت mono و NET. را در بر گیرد. Mono نیز همچنان وجود خواهد داشت، براین اساس توسعه و گسترش‌دهندگان میتوانند تصمیم بگیرند که mono را تعیین نمایند یا این که CoreCLR را.

2. یک کادر‌ورک واحد: CoreFX فقط کادر‌ورک NET 5. میباشد. این کادر‌ورک، به عبارتی‌طور که مایکروسافت نشانه داده میباشد، روی mono و CoreCLR انجام می‌گردد. CoreCLR، برای بیشتر گسترش‌دهندگان، قادر است تبدیل به هدفی گردد که جایگزین NET.، mono و NET Core. می شود. با این حالا، mono همچنان runtimeای میباشد که از آن استعمال شود و احتمالا همچنان در بازی‌ها، گوشی و یک‌سری مثال‌های عملیاتی رایج استعمال شود.

3. NET Core. قادر است هنوز استعمال شود: CoreCLR بخشی از سیر تکاملی NET Core. میباشد چون خصوصیت‌های NET Framework. و mono را اضافه می‌نماید. CoreCLR دربرگیرنده خصوصیت‌های mono میباشد که بسط فعلی تلفن همراه را نگهبانی می‌نماید. ممکن میباشد مزایایی برای CoreCRL نسبت به mono وجود داشته باشد.

4. NET Standard 2.0.: غرض پیشرفت‌دهندگان این میباشد که NET Standard 2.0. و 2.1 را در شکل وجود، غرض قرار دهند چون این تمجید مشترک API برای NET Framework.، NET Core. و mono، و اکنون NET 5. میباشد. به گویش معمولی، در شرایطی که اینک کد را برای NET Standard 2.0. اخذ می کنید، قادر است به طور یکدست بر روی NET 5. نیز ساخته گردد.

برای کمپانی‌هایی که از NET Framework. به کارگیری می‌نمایند، مجال‌هایی برای بسط cross-platform، کاهش خاطر، کارایی بالا، معمولی‌خیس کردن فولدر‌های پروژه، مجال راه اندازی کمتر، و توسعه و گسترش عالی به وسیله دسته وجود دارااست.

با هر نشر NET Core.، مایکروسافت در موردها متفاوت سعی را ارتقاء داده و احتمالا این فرآیند ادامه خواهد داشت. ضمن این NET 5. قادر است مشاهده کنید که CoreCLR بعضا از تکنولوژی‌های کلیدی mono را پذیرفته میباشد که در بعضی مورد ها فرصت فعال سازی نرم‌افزار را به دست کم میرساند، مثل بازی‌ها.

آغاز سفر

مهمترین کاری که می بایست صورت بپذیرد آغاز مسافرت کد به سمت NET Standard 2.0. میباشد. به عبارتی‌طور که NET 5. سیر تکاملی mono و NET Core. میباشد، اینک مجال ارائه این دو runtime میباشد.

NET 5. در طول داشتن کاربردها و امکان‌های وسیع‌خیس، بی آلایش‌خیس شود.

گردآوری‌بندی

جهت به کارگیری از NET APIs. و گویش‌های گوناگون برای مقصود قرار دادن طیف وسیعی از گونه های اپلیکیشن‌ها و سیستم دلیل‌ها، آتی درخشانی پیش رو میباشد. همینطور ساخت و ساز تغییرات جهت تنظیمات برای تولید نرم‌افزار‌های مختلف، در Visual Studio، VS Code، VS برای Mac، Azure DevOps یا این که خط امر (command line) آسوده‌خیس میگردد.

  • ۰۱/۰۲/۳۱
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی