مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

http یک پروتکل برای جابجایی ابر متن میباشد که در مورد هایی مانند طراحی اپلیکیشن سامانه دامین (DNS) کاربرد دارااست. هر نرم‌افزار احتیاج به بروز رسانی داده ها از طرف سرور داراست و اینکار رو ما بهش Http Request میگوییم. Http Request از دو واژه و کلمه Http و واژه Request درست شده میباشد که به معنای درخواست دادن از پروتکل Http میباشد و ما با به کارگیری از Http Request به سرور در خواست می فرستیم و از سرور تعدادی اطلاعاتی رو مطالبه میکنیم (GET) و همچنین برای سرور یکسری اطلاعاتی رو ارسال می‌کنیم (POST)


همان گونه که گفته شد برنامه ها ، احتیاج دارا‌هستند که بروزرسانی بشوند. البته نمی‌شود برای هر تغییر و تحول کوچکی در داده ها ، بیاییم و یک ورژن دیگر وارد بازار کنیم. در واقع بایستی داده ها را از روش یک اینترنت سرور ، فراخوانی کرده و اخذ کنیم (GET) و آن گاه مقادیری رو به سرور بدهیم (POST).

سرور و هاست مکانی می باشند در وب برای ذخیره داده ها ، مثلا همین وبسایت برنامه نویس ها ، بر روی یک سرور داده ها خودش ، شما و اینجانب رو ذخیره می کنه و در هنگام نیاز از اونها به کارگیری می کنه. به عنوان مثال شما اومدین باطن نوشته‌ی علمی \"Http Request در سی شارپ\" ، خب هم اکنون وبسایت به سرور درخواست میفرسته (Request) و از سرور متون و سایر چیزا رو می خواد (GET) و سرور بهش داده ها رو میده (Response) . هم اکنون شما فرض نمایید که می آید و یک لحاظ ارسال میکنید ، اینجا تارنما به سرور ، داده ها شما از جمله اسم کاربری شما و متنی که فرستادید رو به سرور میفرسته (POST) و سرور هم اونها رو در خزانه اطلاعاتی خودش ذخیره می کنه تا بعدا هنگام بار گذاری کاغذ ، تارنما مجدد از سرور همون ها رو مطالبه می کنه(GET) .

خب اپلیکیشن ما اینجا با پست کردن داده ها به سرور اطلاعاتی هم از بان اطلاعاتی سرور دریافت می کنه (GET) که یکی‌از اونها میتونه اسم مالک کارت باشه.

خب امیدوارم متوجه گردیده باشید که برای چی از http request به کارگیری می‌کنیم.

اکنون بریم سراغ http request در سی شارپ

خب http request اسمش خیلی راحته ، http رو که میدونید توضیح دادیم می مونه واژه request. درواقع وتی که شما یک درخواستی رو به سرور ارسال می‌کنید بهش میگن request  و زمانی که یک جواب از سرور اخذ می‌کنید بهش میگن ، response. در واقع http request یعنی درخواست از روش http و ما میخوایم این شغل رو با گویش شیرین و باحال و دوست داشتنی سی شارپ اعمال بدهیم

  • ۰۱/۰۲/۲۵
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی