مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

مقایسه کاتلین و جاوا


٢. پیشرفت توابع
برخلاف جاوا، Kotlin به پیشرفت‌ دهنده اذن میدهد تا همت کلاس‌ها را سوای نیاز به ارث بری از یک کلاس طراحی اپلیکیشن پیشرفت دهد. در جاوا، برای توسعه و گسترش کارایی یک کلاس مو جود، بایستی یک کلاس تازه ساخت و توابع را از کلاس والد به ارث موفقیت.

 

٣. وسعت کد
یکی‌از تفاوت های کلیدی کاتلین و جاوا این میباشد که کاتلین به کد کمتری نیاز دارااست. همان گونه که گفته شد کاتلین یک لهجه بسیار مختصر میباشد. بدین مفهوم که یک اپ جاوا را می قدرت با تعداد کمتر کد در کاتلین نوشت. در کل، مختصر بودن کاتلین، تایپ کردن پروژه‌های گران قدر را قابل رئیس ‌خیس می‌نماید. این مسئله احتمال اشتباه را تا حد بسیار متعددی کاهش می‌دهد.

 

۴. کلاس های داده
معمولا در پروژه های گرانقدر جاوا از تعدادی کلاس به کار گیری می‌گردد که فقطً برای مراقبت اطلاعات پباده سازی گردیده اند. اگرچه این کلاس‌ها همت بسیار پاره ای دارا‌هستند یا این که به هیچ وجهً عملکرد ندارند، با این هم اکنون یک گسترش ‌دهنده می بایست کدهای boilerplate متعددی را در جاوا بنویسد.

در مقابل، کاتلین رویکرد بی آلایش ‌تری برای ساخت کلاس‌ ها برای حفظ داده‌ ها ارائه می‌دهد. به‌این شکل که نرم‌افزار نویس با گنجاندن واژه کلیدی “data”، کلاس را تعریف و تمجید می نماید.

۵. coroutines
از آن جایی که اندروید به صورت پیش فرض تک حرفه ای میباشد، هر فرصت که عملیات زمان بر مقطع I/O یا این که CPU را در کانال فعال‌سازی گردد، حرفه مربوطه مسدود میگردد. جاوا بضاعت و توان ساخت‌و‌ساز تعدادی حرفه را مهیا می نماید، ولی مدیر آن‌ها یک فعالیت بغرنج میباشد.

در کاتلین ما قادر خواهیم بود یک سری حرفه برای اجرای این عملیات فشرده وقت گیر‌دوران ساخت‌و‌ساز کنیم، که در حین اجرای عملیات فشرده زمانبر‌مقطع، اعمال را در یک نقطه خاص سوای مسدود کردن حرفه‌ها متوقف می‌نماید.

 

۶. Type interface
در جاوا بایستی نوع متغیر را به صراحت معلوم کنیم.

در kotlin نیازی وجود ندارد که نوع هر متغیر را به صورت مصرح معین کنیم.

 

٧.  Checked exception
در جاوا Checked exception نظارت می‌شود که در غایت سبب ساز به کد توانمند با مدیر عالی اشتباه می گردد.

البته در کاتلین ما Checked exception نیست. به این ترتیب بسط دهندگان نیازی به اعلام یا این که به دست آوردن استثناها ندارند، که‌این بسته به توسعه و گسترش دهنده قادر است اثرگذار یا این که غیرمفید باشد.

 

٨. نرم افزار نویسی کاربردی (Functional programming)
گویش اپ نویسی جاوا تا پیش از java8، از نرم افزار نویسی کاربردی مدد نمی نماید.

کاتلین ترکیبی از لهجه نرم‌افزار نویسی راه و روش ای (procedural programming) و کاربردی میباشد که از طریق های موءثر بخش اعظمی مانند لامبادا، operator overloading، توابع رتبه بالا و غیره تشکیل‌شده میباشد.
 

  • ۰۱/۰۱/۲۲
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی