مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


برای اینکه یک گسترش‌دهنده برنده بشوید، می بایست تعدادی مهارت اساسی و مهم را حافظه بگیرید. طراحی اپلیکیشن در پی با این مهارت‌ها آشنا میشوید.

  1- مهارت‌های UX/UI
خلاقیت یک بسط‌دهنده به اقتدار و مهارت وی در پباده سازی‌های رابط کاربری/ تجربه کاربری (UX/UI) بر می گردد. تجربه کاربری بدین حقیقت اصلی اشاره داراست که هرچه فعالیت با یک نرم افزار معمولی‌خیس باشد، استفاده کننده رضایت بیشتری دارااست. پباده سازی UX روی بی آلایش‌خیس ساختن نرم افزار و راحتی استفاده کننده در هنگام عمل با اپلیکیشن تمرکز داراست. زمانی در رابطه رضایت‌مندی بدون نقص مخاطب حرف می کنیم، پباده سازی UX نقش کلیدی داراست. در صورتی‌که UX به‌اندازه کافی عالی نباشد، استفاده کننده فارغ از معطلی نرم افزار را تمیز می‌نماید. از مهم ترین مولفه‌های تجربه کاربری به موردها ذیل می‌اقتدار اشاره نمود: 
    - ناوبری بی آلایش استفاده کننده
یکی مولفه‌های اساسی در پباده سازی UX دسترسی معمولی به نصیب‌های متفاوت یک اپلیکیشن میباشد. به همین ادله اصلی میباشد دکورا سیون موادسازنده به سیرتکامل‌ای باشد که استفاده کننده بتواند به صورت ایجاد کرد‌یافته به داده ها دسترسی داشته باشد. مخاطب بایستی بتواند سوای سردرگمی در مجموع نصیب‌های نرم افزار تکان کرده و به داده ها دسترسی داشته باشد. 
    - فهم و شعور صحیح رفتارهای کاربری
داشتن ادراک مطلوب از ذائقه و علایق استفاده کننده به ‌طراح UX یاری متعددی می‌نماید تا یک تجربه کاربری هماهنگ با علایق یوزرها پباده سازی نماید. در فیض استفاده کننده خیلی سریع با نرم افزار رابطه برقرار می‌نماید.
    - چک از روش وایرفریمینگ (کادر‌های سیمی)
وایرفریمینگ یک نظارت ظریف و بدون نقص قبل از فعال‌ساز‌ی قانونی نرم افزار میباشد. مرحله وایرفریمینگ به‌بسط‌دهنده یاری می‌نماید تا نرم افزار را به‌شکل آزمایشی فعال‌سازی و چک نماید تا روی نقاط ضعیف‌تری که به تصحیح و بهبود نیاز دارا‌هستند فعالیت نماید.

پباده سازی UI
به کارگیری از رنگ، عنصرها گرافیکی، تصاویر، ادغام صدا و تصویر منجر جالب شدن پباده سازی رابط کاربری می گردد. واسط کاربری بایستی تماما عکس العمل‌گرا باشد تا استفاده کننده در اولی عکس العمل با نرم‌افزار رابطه برقرار نماید، ولی چه عواملی منجر میگردند یک رابط کاربری عالی و حاذق پباده سازی کنیم؟
    - گرافیک فوق‌العاده
طراح می بایست چهت نیل به ‌توازن منطقی از هر عنصر و مولفه‌ای درتوان مناسب و مناسبی استعمال نماید. به‌طور نمونه، نباید بیش تر از اندازه از تصاویر یا این که آیکون‌های گرافیکی به کارگیری نماید. همینطور، هر ورقه از اپلیکیشن می بایست آن‌قدر جذابیت داشته باشد تا مخاطب را برای بازه زمانی وقت گیر‌تری سرگرم نماید.
    - وضوح در فعالیت
وضوح در کار دلیل اصلی دیگری میباشد که طراح بایستی به ‌آن اعتنا نماید. محتویات نرم افزار مشتمل بر متن، صدا، تصاویر، پویانمایی و ... می بایست هم دیدنی و هم دربردارنده داده ها اثرگذار باشند. نرم افزار می بایست شفافیت داشته باشد و افزون بر آن خصایص تحت را داشته باشد:
    1- دارای ارتباط بودن: مخاطب معمولا دنبال خصوصیت‌های ناوبری معمولی، دکمه‌های فراخوانی شغل، پشتیبانی و آیتم‌های دسترسی سریع میباشد. علائم آشنا مانند دکمه قرمز رنگ برای بستن هم می بایست اضافه گردد.
    2- عکس العمل‌گرا بودن: اپ می بایست به محض اعمال عملی به وسیله مخاطب تخت‌گاز به آن جواب دهد. در شرایطی‌که نرم افزار فرصت برخورد آرام‌ای داشته باشد، مخاطب آن‌را می‌بندد.
    3- رابطه: عنصرها داخل نرم افزار می بایست با یکدیگر در تعامل باشند. فرض نمایید نرم افزار خرید آنلاین دارید. جزئیات ظریف، صفحه های بار گذاری گردیده، ارجاع به صفحه ها مربوطه، پیام‌های اخذ/کنسل پرداخت و همگی پارامترهای مربوط به یکدیگر بایستی به استفاده کننده علامت داده شوند.
 

  • ۰۰/۱۰/۲۷
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی