مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


یک کدام از دیگر از مفاهیمی که برای چک سایز شیت در پباده سازی نرم افزار به آن اعتنا کنیم، رزولوشن طراحی اپلیکیشن میباشد. رزولوشن به اندازه‌ی نقاط مو جود در روی ورقه اکران گفته می گردد. کوچکترین جزء تصویر که پیکسل میباشد خویش از نقاط بسیار ریز درست شده میباشد. رزولوشن یک شیت اکران به تعداد پیکسل‌های آن بستگی داراست که هرچه پیکسل بیشتر باشد، تصویر قادر است پر‌نور خیس و بدیهی خیس باشد. برای پباده سازی نرم افزار بایستی به ورقه اکران‌های متفاوت تلفن همراه‌های هوشمند دارنده رزولوشن‌های متعدد دقت کرد و اپلیکیشنی پباده سازی کرد که بتواند با هر سایز ورقه اکران موبایل هوشمند با هر رزولوشن و وضوحی منطبق داشته باشد. رزولوشن هر ورقه اکران موبایل هوشمند با دوتا معین میشود که یکی از برای تعداد پیکسل در پهنا موبایل هوشمند و دیگری برای تعداد پیکسل در طول موبایل هوشمند قرار داده شد‌ه‌است. از جمله تلفن همراه هوشمند دارنده رزولوشن 720*1280 دارنده 720 پیکسل در طول و 1280 پیکسل در پهنا شیت اکران میباشد.


پیکسل چه می باشد؟
مضمون‌ دیگری که به سایز شیت در پباده سازی نرم افزار دارای ربط میباشد، تعداد پیکسل آن شیت اکران میباشد که همانگونه که اشاره شد مشخص و معلوم کننده‌ی رزولوشن آن میباشد. در برگه اکران پیکسل ترکیبی از سه رنگ قرمز رنگ، سبز و آبی‌رنگ میباشد. مضمون‌ دیگری که مربوط به پیکسل وجود داراست، تراکم پیکسلی میباشد. تراکم پیکسلی به تعداد پیکسلی گفته می شود که در هر 1 اینچ برگه اکران در کنار هم گردآوری و متراکم گردیده‌اند. برای مثال هنگامی تراکم پیکسلی کاغذ اکران یک موبایل هوشمند 441 میباشد یعنی در هر اینچ شیت اکران این تلفن همراه هوشمند 441 پیکسل در کنار هم متراکم شد‌ه‌است. هرچند گفته میگردد که هرچه تراکم پیکسلی بیشتر باشد، وضوح و رزولوشن تصویر بیشتر گردد ولی حقیقت این میباشد که دیده آدم بیش تر از 300 ppi را تشخیص نمی‌دهد و برای بالا رفتن کیفیت و وضوح تصویر می بایست المان‌های دیگر را در لحاظ گرفت.
 

  • ۰۰/۱۰/۲۵
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی