مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


با امروزی شدن معاش در هزاره سوم، دستگاه‌های دیجیتالی روز آپدیت توسعه یافته‌خیس شدند و برای تسهیل امور و کارها، نرم افزار ها به وجود آمدند. طراحی اپلیکیشن  در واقع، امروزه بیشتر کاربری های سایت ها، موبایل‌های هوشمند گوشی و هر وسیله دیجتیالی که در باطن خانه، اتومبیل و محل کارمان استعمال می‌کنیم، بر طبق وجود نرم افزار مربوطه میباشد. این گزینه تا حدی پیشرفت نموده است که خریداری هر وسیله‌ای در حوزه موردها تیتر گردیده، سوای حضور نرم افزار نمی تواند تصور گردد. البته پباده سازی نرم افزار تلفن همراه چه گونه صورت گرفته و چه تاریخچه‌ای دارااست؟

 

نرم افزار چه می باشد؟
نرم افزار (Application) یا این که فرم کوتاه گردیده آن موسوم به App، قابل انعطاف افزاری میباشد که‌این قابلیت و امکان را مهیا می‌آورد تا کارها زیادی را توسط آن ایفا دهید. نرم افزار‌های موبایلی به اسم Mobile App شناخته میگردند. اکثر آن ها با هزینه ذیل و حتی به طور مجانی قابل دانلود می‌باشند. نرم افزار‌ها به مجموعه هایی مانند Web، Native، Hybrid، Killer و Legacy تقسیم می گردند.

ترازو اهمیت نرم افزار در دهکده جهانی
در جواب به‌این سوال بایستی تیتر کرد که نرم افزار‌ها در واقع ساختار و ردیف اساسی تلفن‌های همدم هوشمند می باشند. در سال 2007 بود که با ورود آیفون (iPhone) و حضور نرم‌افزار استور (App Store) در سال آنگاه و همینطور اندروید (Android) و گوگل پلی  (Google Play) در سال 2008، نرم افزار‌ها تحت عنوان خط مشی مهم در انقلاب تلفن‌های یار و همدم تبدیل شدند که استعمال از گوشی را سوای حضور آنها غیر قابل تصور جلوه می اعطا کرد. امروزه، کلیه صنعت های، مشاغل و فناوری‌ها سوای حضور این آیتم‌های اصلی، عملکرد چندانی نخواهند داشت. به انگیزه تطبیق پذیری و کاربردی بودن نرم افزار‌ها در صنعت های توریسم، بازی، کانال‌های اجتماعی، رسانه ها، بیزینس‌های گوناگون و… آنها به عضو اثبات و اصلی این مشاغل تبدیل گردیده اند.

چرا مشاغل متفاوت به نرم افزار موبایلی نیاز دارا‌هستند؟
در دنیای امروز بیزینس‌های گوناگون که اکثر امور بر شالوده مورد ها مارکتینگ پایدار گردیده‌است، تعیین و اتخاذ نحوه و استراتژی مطلوب سبب ساز شود تا هر برندی بین رقبای خویش، به سکو نخستین مجموعه صعود نماید. ضمن اینکه برخورداری از نرم افزار موبایلی علاوه بر مراقبت مشتریان نو، اشخاص بالقوه‌ای را هم جذب خواهد کرد. براین اساس، گسترش نرم افزار‌های موبایلی به نیازهای استاندارد و مهم جهت تولید بیزینسی چیره تبدیل گردیده اند. چون اینگونه نرم افزار‌هایی به طریق موفقیت-پیروزی کار می نمایند. به‌این سیرتکامل که هم نیازهای مشتری را ادراک کرده و پوشش می‌دهند، مضاف براینکه رضایتمندی مشتریان، به سودآوری و توفیق شرکت ختم شود. نرم افزار‌های موبایلی، کاربری بی آلایش و سادگی داشته، در حین و هزینه صرفه جویی می نمایند و نسبتاًً در هر نقطه ای می اقتدار از آنها بهره مند شد. از طرفی، این قابلیت و امکان را به وجود می‌آورند تا صاحبان هر مارک و بیزینسی، فارغ از صرف هزینه بالا و فرصت زیاد، تبلیغات اعمال داده و مارک خویش را به راه درستی مطرح نمایند؛ به همین برهان، بها و اعتبار مارک ارتقاء خواهد یافت.

اهمیت پباده سازی نرم افزار‌ گوشی
این روز ها، فناوری به طور مداوم در اکنون توسعه یافته شدن بوده و اهمیت شغل گسترش دهندگان موبایلی (Mobile Developer) بیش تر از پیش ارتقا یافته میباشد. اما، در فعالیت آن ها، مدل و طرز پباده سازی نرم افزار گوشی، ماجرا جدیدی به حساب می‌آید. برای مثال، آنان بایستی از جدیدترین ترندها (Trends) و طرز‌ها برای رابط کاربری (User Interface) و تجربه مخاطب (User Experience) استعمال کرده و نرم افزار‌ها را براساس محتوای آنان، سازمان دهی نمایند. ضمن اینکه آپشن‌های جان دار در نرم افزار، بایستی از شایسته ترین زیرساختارها و اجزای تشکیل دهنده، برخوردار باشد. در اینجا، طراحان با گسترش دهندگان (Developers) ارتباط تنگاتنگی می بایستی ساخت کنند. از سوی دیگر، پباده سازی بایستی با تلاش هماهنگ بوده و براساس داده ها و نیازهای مو جود، بازخوردهای خیر ارائه دهد. در غیر این شکل، در صورتی UI و UX عکس العمل‌های خیر و خوبی نداشته باشند، زحمات مدیران توسعه و گسترش دهنده نرم افزار به هدر رفته و نیاز به صرف هزینه مازاد خواهد بود. از این قبلی، برای ساخت خصوصیت‌ها و موادسازنده نو در نرم افزار، پباده سازی نرم افزار تلفن همراه می بایست به طور مختصر و موءثر صورت پذیرد تا کدهای مرتبط با آن، دقیقاً برای هر خصوصیت تعریف و تمجید گردیده و جلوه‌های بصری آن نیز به خیر رعایت گردد.

ترندهای پباده سازی جهت ساخت و ساز نرم افزار مطلوب و ارزشمند
پباده سازی بی آلایش و بدور از عدم وضوح (Simplification Design)
پباده سازی یکنواخت و معلوم (Linear Design)
پباده سازی متمرکز بر محتوا (Content-Centered Design)
اشاره و حرکات بر طبق برنامه کودک (Gesture Animation)
پباده سازی برای متریال (Material Design)
پباده سازی فردی سازی گردیده (Personalization Design)
علاوه بر مورد ها فوق، طراحان می بایست از واحد سنجش خلاقیت و ابداع نیکی برخوردار بوده و برای پباده سازی نرم افزار‌ها به همپا بسط دهندگان، خیالی گشوده داشته باشند تا ایده‌های متفاوت را چک و به مرحله اعمال درآورند. چون اکنون، بهبودها و پیشرفت‌های فناوری با ترندها، به طور در حالا تطابق پذیری بوده و درین فی مابین، نرم افزار‌های موبایلی سرعت رویش و تطبیق پذیری بیشتری دارا‌هستند. براین اساس، گسترش دهندگان و طراحان نباید از این آیتم اصلی غافل گردیده و از پیشرفت‌ها عقب بمانند.

شرحی بر مفاهیم Swift و React Native
لهجه اپ نویسی سوئیفت (Swift)، تحت عنوان موردی راحت و کاربردی ولی قادر محسوب گردیده که برای گویش نرم‌افزار نویسی macOS، iOS، watchOS، tvOS و… به عمل می رود. تایپ کردن کد سوئیفت (Swift Code) از جنبه تعاملی و سرگرمی نیکی برخوردار بوده و از خصوصیت‌های منفعت می‌برد که توسعه و گسترش دهندگان آنان را دوست دارا هستند. کد سوئیفت همینطور ایمن بوده و قابل انعطاف افزارهای درنظرگرفته شده توسط آن، سرعت قابل توجهی دارا هستند. اسم سوئیفت بدین برهان برای این لهجه گزینش گردیده که برنامه نویس ها آن معتقد بودند که با این لهجه، دنیای بیزنس دستخوش تحول عظیمی شود. برای همین، این ایام این گویش در بیزینس و بیزنس، دوست داران فراوانی داراست.

خصوصیت‌ها و نقاط قوت سوئیفت به شرح تحت میباشد:

امروزی
پباده سازی گردیده برای ایمنی
سریع و حاذق
گویش اولیه عالی
سازش منبع با لهجه باینری (Binary)
رابط آسوده و مطلوب با استفاده کننده
مدیر پکیجینگ
قابلیت و امکان رابطه با Objective-C
 

نرم افزار React Native
بعداز آنکه کمپانی صورت بوک (Facebook) بیشتراز حد بر روی HTML تمرکز کرد، مدیران ارشد آن در پی اپلیکیشن‌ای تازه بودند تا بتواند برای پباده سازی نرم افزار iOS، آیتم هایی از رابط کاربری (UI) ایجاد نماید. این نرم‌افزار React Native نامگذاری شد که اساسا براساس Java Script مندرج ولی با به کارگیری از HTML فعالیت نمی نماید. همان، می‌قدرت خاطرنشان کرد که React Native از شایسته ترین اپلیکیشن هایی مانند Native و جاوا اسکریپت تشکیل و ادغام گردیده تا شایسته ترین رابط کاربری را ارائه دهد. امروزه، کم و زیاد می اقتدار از React Native در iOS و Android استفاده نمود و نرم افزار‌های جدیدی ساخت نمود. به طور بدوی، React با پلتفرم UI مو جود در Native، متصل و رابطه داده می گردد. به این مفهوم که، نرم افزار شما همچون API جان دار در دیگر نرم افزار ها، از پلتفرم‌های یکسان Native به کار گیری می نماید. با به کار گیری از React Native، دسته بسط دهنده می‌تواند دو پلتفرم را محافظت کرده و یک فناوری مشترک را بوسیله React به اشتراک بگذارد. به عبارت دیگر، می اقتدار با به کار گیری از React Native، با HTML خداحافظی کرد، زیرا رابط کاربری بهتر و بی آلایش تری را ارائه می‌دهد.

گویش‌های نرم افزار نویسی برتر در پباده سازی نرم افزار گوشی
پباده سازی نرم افزار اندروید
جاوا (Java): یک کدام از شایسته ترین لهجه‌های اپلیکیشن نویسی به حساب میآید. سیستم استدلال اندروید هم براساس همین لهجه مندرج میباشد. به همین عامل میباشد که گوگل بیشترین واحد سنجش پشتیبانی را از اندروید اعمال می دهد. از آنجایی که‌این لهجه، شایسته ترین گزینه برای یادگیری توسعه و گسترش نرم افزار‌های گوشی به حساب میآید، نرم‌افزار‌های آن بر روی پلتفرم‌های اندروید قابل انجام می‌باشند.
پایتون (Pyton): یک گویش توسعه یافته و دوست داستنی که جهت داده‌های علمی مستعمل و دور از هرگونه ابهام میباشد. برای کسب داده ها بیشتر بر روی پیوند طراحی وب سایت با پایتون کلیک نمایید.
بیسیک (Basic): همان شایسته ترین لهجه اپ نویسی در منطقه پباده سازی نرم افزار اندروید میباشد که آسانی مهم ترین خصوصیت آن میباشد.
کورونا (Corona): این گویش در عین آسانی، توان در دست گرفتن خیر داشته و کدنویسی با آن در برخی موردها از جاوا معمولی خیس میباشد.
کاتلین (Kotlin): این گویش به نوعی نقاط ضعف جاوا را زیر پوشش قرار بخشید و زمان فرصت روند هایی را که با جاوا در طی وقتگیر تری جاری ساختن می شدند، کاهش اعطا کرد.
فون گپ (PhoneGap): با استعمال از این گویش، پباده سازی نرم افزار‌های موبایلی سوای نیاز به پی بردن بقیه گویش‌های اندروید، قابلیت پذیر شود. هرچند که‌این گویش، همچون اینترنت کار می نماید، البته در‌پی و فیض فعالیت، نرم‌افزار اندروید را تولید خواهد کرد.
پباده سازی نرم افزار iOS
سوئیفت (Swift): این گویش نرم‌افزار نویسی، حدود 7 سال پیش ساخت و معرفی شد که درین میان تعدادی آپدیت رسانی را نیز تجربه نموده است. گزینه اساسی اینکه بیان کننده گوگل میخواهد به مکان جاوا، از لهجه سوئیفت به کارگیری نماید. این آیتم برای جاوا خبر نیکی نخواهد بود.
سی شارپ (C#): این اپ از کمپانی مایکروسافت، دارنده چندین سرمشق بوده و در ساخت سایت و همینطور پباده سازی نرم افزار‌های iOS به کار گیری میگردد.
پی اچ پی (PHP): این اپلیکیشن حدود 26 سال پیش مندرج و از کدهای گشوده فایده می‌برد. هرچند نخست برای طراحی وب‌ها کاربرد داشت، البته فعلا در قضیه نرم افزار موبایلی اختصاصی اندروید و iOS نیز استعمال می گردد.
سی پلاس پلاس (C++): این نرم افزار از گویش C گرفته گردیده و به طور تقریبً به آن شباهت داراست. با استعمال از آن می‌قدرت نرم افزار موبایلی ایجاد کرد و کاربردهای متفاوت هم از سایر خصوصیت‌های آن به حساب می آید. ضمن اینکه نسبت به گویش C، بی نقص‌خیس میباشد.
HTML5: این گویش اپ نویسی، پنج‌مین ورژن از HTML محسوب میشود و کاربردهای متنوعی داراست. با به کار گیری از مخلوط جاوا و CSS می‌توانید نرم افزار موبایلی پباده سازی نمائید. HTML5 بر روی کلیه دستگاه‌ها امکان ایفا دارااست.
جاوا اسکریپت (Java Script): از این گویش، برای پباده سازی صفحه ها اینترنت به کار گیری می گردد. همینطور توسط پلتفرم‌های متعدد، می اقتدار از آن بهره برد تا نرم افزار موبایلی ساخته خواهد شد. در صورتی‌که اپلیکیشنی با به کار گیری از جاوا اسکریپت ساخته گردد، دیگر به کدنویسی منقطع نیاز نخواهد داشت. یک‌سری الگویی بودن، از سایر قابلیت و امکان‌های جاوا اسکریپت میباشد.
بسط نرم افزار در سیستم دلیل iOS
همان گونه که میدانید، iOS تحت عنوان سیستم استدلال آیفون، آیپد و آیپاد شناخته گردیده و اپل برای این وسیله ها، ابزارها و منابع مایحتاج را تولید می نماید. تحت عنوان توسعه و گسترش دهنده نرم افزار، با لهجه‌های Native مانند سوئیفت و یا این که Objective-C و همینطور پلتفرم Native با به کارگیری از جاوا اسکریپت یا این که C#، نرم افزار نویسی را اعمال دهید. ولی برای بسط نرم افزار مربوطه، می بایست از کامپیوتر مک (Mac) و آخری ورژن Xcode استعمال فرمائید. قابل توجه میباشد که Xcode (Integrated Development Environment) تحت عنوان گوشه و کنار توسعه و گسترش یکدست مک و iOS شناخته می شود و رابط گرافیکی برای تایپ کردن و پباده سازی نرم افزار iOS میباشد. برای بسط نرم افزار در فضا موبایلی به طور Native، اپل سفارش می نماید تا از نرم افزار امروزی سوئیفت مصرف شود که در ابتدا آن را شرح دادیم.



 

  • ۹۹/۱۱/۱۵
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی