مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


ساختار و پباده سازی قشنگ و دیده گیر و جالب برای یک اپ همواره دارای اهمیت بوده میباشد. طراحی اپلیکیشن   چرا‌که این خصوصیات به تعامل بیشتر یوزرها با نرم‌افزار می انجامد. در پباده سازی رابط کاربری نرم‌افزار شما می بایست علاوه بر دقت به جذابیت طرح آخری به مسیری که قصد دارید استفاده کننده را به سمت آن هدایت فرمایید نیز دقت داشته باشید. پباده سازی رابط کاربری برنامه شما می بایست با دقت به عناصری از نرم‌افزار که می‌خواهید دقت استفاده کننده را به سمت آن ها جذب فرمایید و مقصدی که انتظار دارید یوزرها در اپلیکیشن به پیمایند، شکل گیرد.

ابزارهای متعددی برای پباده سازی رابط کاربری نرم‌افزار وجود دارااست و این ابزارها و قابل انعطاف‌افزارها هر روز در هم اکنون پیشرفت می‌باشند. با‌یقین بعداز دانش و علم در پباده سازی UI/UX به کار گیری از ابزار مطلوب لازمه عمل طراحان وبسایت می‌باشد.

معرفی ابزارهای پباده سازی رابط کاربری اپ
Sketch
اسکچ یک ابزار یا این که پلتفرم پباده سازی وکتور بیس (بر طبق بردار) میباشد که به صورت تخصصی روی پباده سازی Ui و Ux عمل می نماید، از این رو خصوصیات و ابزارهای تخصصی مختلفی را برای داشتن فیض هرچه بهتر این عمل مهیا نموده است که مثلا آن‌ها می شود به امکان بسیار بالای زوم، خروجی های متفاوت برداری (مثل png,pdf,jpg و…) که می توانند به طور ۲x هم باشند و گونه های برداری مطلوب رزولوشن های گوناگون و … اشاره نمود.

طراحان Ui و Ux، برای کامل شدن طرح های خویش معمولا از سه پلتفرم Omnigraffle ، Photoshop و Illustrator استعمال می نمایند. از Omnigraffle به خواسته پباده سازی وایر فریمینگ، فتوشاپ برای پباده سازی های بصری و از ایلستریتور برای پباده سازی لوگو و آیکن ها به کار گیری می نمایند که اسکچ همه این ابزارها را به صورت یکجا عده نموده، کل کاربردهای این سه پلتفرم را در قالب یک پلتفرم پوشش داده و برای به کارگیری شل و سریع طراحان در دسترس آنها قرار داده میباشد.
این پلتفرم با انعطاف و سرعت بالایی که داراست، عمل طراحان را برای پباده سازی عنصرها و المان های بصری (Ui و Ux) بسیار سهل نموده است و مثلا این المان ها می شود به دکمه ها، صفحه ها، هدرها و وایرفریم ها اشاره نمود.

البته وسیع ترین ایرادی که با این پلتفرم توانمند وارد می‌شود، گله مندی یوزرها ویندوز و دیگر سیستم عوامل از اسکچ میباشد، به دلیل آنکه این اپلیکیشن صرفا برای دستگاه های اپل و سیستم دلیل مک Operating System X 10.11 و فراتر قابل به کار گیری است!

Marvel
Marvel (مارول) به شما یاری میکند تا طرح های اول ایی که روی برگه کشیده اید را به طرح های بدون نقص، کاربردی و جذابی تبدیل نمایید که سبب ساز تحقق بی نقص و حقیقی وواقعی ایده شما بشود. از سایر امکان های مارول، قابلیت اجرای آزمایشی طرح ها و بهرمندی از نظرها سایر افراد برای بهبود آن هاست.

مارول با پوشه ها psd سازگار بوده و این قابلیت و امکان را آماده می نماید تا طراح، طرح های psd خودش را به صورت لایه گشوده و سوای تبدیل فرمت، در‌این پلتفرم آپلود و استعمال نماید.از سایر مزایای به کارگیری از marvel، سرعت بالا در آزمایش طرح ها و وصال به ورژن آخرین آن هاست، به این دلیل‌که در حین آزمایش طرح ها، تغییرات ساخت و ساز گردیده به صورت مداوم در بک گراند به روز میگردند تا نیازی به بروز رسانی دستی این تغییرات و صرف بازه برای این فعالیت نباشد!

یکی از دیگر از مزایای به کار گیری از مارول، قابلیت استفاد از ترانزیشن در برنامه خردسالان ها و تغییر‌و تحول دکمه ها یا این که صفحه های میباشد.

بدین ترتیب طراحان، دیگر برای پباده سازی های انیمیشنی و ترانزیشن ها، نیازی به ابزارهای تخصصی برنامه کودک سازی ندارند.

قابلیت و امکان دیگری که مارول برای طراحان و یوزرها خودش آماده نموده است، قابلیت انتقال پوشه های Sketch به مارول و به کارگیری از آنها در اطراف مارول میباشد.

Adobe XD
یک کدام از شایسته ترین ابزارها برای پباده سازی و بسط رابط کاربری برای صفحه ها اینترنت و برنامه و همینطور این او‌لین نرم‌افزار کمپانی ادوبی هستش که منحصرا برای پباده سازی رابط کاربری تشکیل‌شده برای ویندوز ومک . پباده سازی که در فعالیت خویش از دو نرم افزار فتوشاپ (Photoshop) و ایلاستریتور(illustrator) به کارگیری می‌نماید، به‌راحتی قادر است از Adobe XD به‌تیتر قابل انعطاف‌افزاری باقابلیت پشتیبانی از هر دو نرم افزار یادشده، استعمال نماید.

همه ابزارها صرفا با کار Drag و Drop (کشیدن و رها) کردن به دور و اطراف کاربری اضافه میگردند و در غایت کدهای نتایج در مشت اپ نویس پروژه قرار خواهند گرفت. بنابراین این نرم‌افزار می تواند آیتم دقت بخش اعظمی از برنامه نویس ها و طراحان در همگی سطح های تخصص قرار گیرد. طراحان و برنامه نویس ها می ­توانند همگی روند پباده سازی رابط کاربری اپلیکیشن متبوع خویش را به وسیله Adobe XD به زیبایی و سوای دردسر و در حین کمتری انجام دهند.

POP
این روز ها خیلی از طراحان ترجیح میدهند بجای استعمال از کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ ها، از گوشی و یا این که تبلت برای انجام پباده سازی های خویش به کار گیری نمایند. خبر خوب اینجاست که مارول برای این دسته از طراحان هم راه‌حل ایی اندیشیده و اپ pop را برای یوزرها اندرویدی پباده سازی و به مارکت های گوشی عرضه نموده است.

Pop در استعمال سریع و سهل از Marvel پیشی گرفته و شایسته ترین اپ تلفن همراه برای پباده سازی Ui و Ux به اکانت می اید. Pop به شما این قابلیت را می‌دهد تا پوشه های Psd (لایه گشوده) را در Adobe Creative Cloud آپلود و در پلتفرم Pop از آنان به کار گیری فرمائید.

همینطور می‌توانید طرح های نخستین ایی که روی برگه کشیده اید را به گوشه و کنار Pop انتقال داده (در شکل نیاز آنها‌را به هم متصل نمائید) و با به کارگیری از آنان ایده آخرین خودتان را اجرا فرمائید. نکته قابل توجهی که در پاپ وجود دارااست، اتصال این نرم افزار به نرم‌افزار Drop Box برای اشتراک گذاری طرح ها و به کارگیری از ایده ها دیگر متخصصان و یا این که یوزرها علاقمند به Ui و Ux میباشد. ناگفته نماند که در پباده سازی Ui و Ux با تبلت یا این که موبایل، هیچ مکان نگرانی ایی بابت سازش طرح و مثال آخرین شما با دیوایس های دیگر (از حیث بصری) نیست.

  • ۹۹/۰۹/۱۲
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی