مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

گوگل پلی

 

استور گوگل یا این که Google Play store

ASO

 

طراحی اپلیکیشن  در گوگل پلی رویکردهایی مشابه به seo برای بهبود ASO ارائه میدهد. گوگل برای استخراج کلمه ها کلیدی دارای ربط، توضیحات اپ را کپی می‌نماید. برای تایپ کردن توضیحات به شما اذن تایپ کردن حداکثر ۴۰۰۰ کاراکتر در برگه متاع داده می شود. کوشش نمایید تا جایی که قابلیت دارااست و از لحاظ پیام‌رسانی منطقی به لحاظ میرسد، از کلیدواژه‌های دارای ربط در متن به کار گیری فرمایید. مطالعات Sensor Tower، تکرار ۵بار کلیدواژه‌ها را باصرفه‌ترین شرایط برای بدست آوردن درجه‌بندی خوب در صفحه ها کاوش اعلام نموده است. تکرار بیشتراز حد عبارات کلیدی خیر فقط تاثیری در ASO ندارد، بلکه ممکن میباشد به جهت تکرار توضیحات سبب ساز پشیمانی مشتریان بالقوه خواهد شد.

 

با دقت به نکات گفته شده، برگه جنس نباید سوای اعتنا به مشتری و تنها برای پباده سازی و تعقیب کردن الگوریتم نوشته خواهد شد. چون بعداز پیدا شدن برنامه بوسیله مشتریان بالقوه، می بایست آنها را با به کارگیری از توضیحات به دانلود برنامه تشویق کرد. در‌صورتی‌که مشتریان بالقوه به مکان روبرو شدن با توضیحات سنجیده، با متنی آشفته و نامنظم روبرو شوند، از دانلود اپ نیز پشیمان گردیده و کل کوشش‌های شما نیز بیهوده شود. در سود، به مراد دستیابی به شایسته ترین فیض، توضیحات را برای مشتریان خویش بنویسید و بعد از آن با در حیث به دست آوردن نکات ASO، تغییرات جزئی در کلیدواژه‌ها ساخت‌و‌ساز فرمایید.

 

اینفوگرافیک فاکتور های موءثر ASO در سال ۲۰۱۸ را به طبع ملاحظه کنید!

ارتقا نصب در کافه بازار

ASO

 

 

 

کافه بازار دارنده یک قسمت توضیحات انگلیسی و یک قسمت فارسی میباشد که تایپ کردن توضیحات فارسی ضروری میباشد. کافه بازار نیز مانند گوگل پلی دارنده محدودیت ۴۰۰۰ کاراکتر برای توضیحات نرم‌افزار میباشد. خلاف نرم‌افزار‌استور که می‌قدرت کلیدواژه برای آن انتخاب کرد، در کافه بازار جایی برای تایپ کردن کلیدواژه نیست و الگوریتم پیدا شدن یک نرم افزار در کافه بازار بر پایه ی جستجوی یوزرها میباشد. بعضا از ناشرین از لغت ها و لغت ها پرتکرار که بیشتر در کافه بازار آیتم کاوش قرار میگیرند، به سیرتکامل‌ای هوشمندانه در متن توضیحات استعمال می‌نمایند و از این روش سبب ساز بیشتر چشم شدن برنامه خویش میشوند. مثلا، برنامه ترب که یک موتور کاوش در بین دکان آنلاین میباشد، به خواسته ارتقا چشم شدن در شیت جستجوی بازار، از کلماتی نظیر اسنپ، تپسی و … با وجود غیرمرتبط بودن آن ها با نرم افزار، به طور زیرکانه‌ای در متن توضیحات خویش به کارگیری نموده است.

 

 

 

۴) توضیحات قانع‌کننده ارائه فرمائید.

توضیحات یک برنامه بایستی تحت عنوان یک CTA برای دانلود برنامه فعالیت نماید. نرم‌افزار خویش و خصوصیت‌های آن را با زبانی بی آلایش و به طور ظریف توضیح دهید و مخاطبان را برای دانلود آن قانع نمائید. در روند گذشته، مارکت‌های اپ را با به کارگیری از کلیدواژه‌های دارای ارتباط قانع کرده‌اید و فعلا بازه آن میباشد که مشتریان بالقوه را قانع فرمایید که اپ شما قادر است نیازهای آنان‌را برطرف نماید. توصیه ما به شما این میباشد که به خواسته جلب دقت خواننده گان، بیشتر انرژی خویش را برای تایپ کردن سه خط اولیه توضیحات صرف نمائید. به خواننده‌گان امداد نمایید تا با‌گاز به کاربری برنامه و انگیزه به کارگیری آن پی برده و بتوانند تصمیم‌گیری نمایند.

 

متن توضیحات نرم‌افزار بایستی با هر به روز تغییر تحول نماید. به این ترتیب، بعد از هر به روز، بازه زمانی وقتی را صرف بروزرسانی توضیحات در رابطه تغییرات ایجادشده و ارائه اسکرین‌شات‌های تازه فرمایید.

 

 

 

۵) از آیکون‌های جالب و منحصر به فرد به کارگیری نمائید.

با اعتنا به اینکه یوزرها مارکت‌های نرم‌افزار تعداد نرم‌افزار‌های بسیار متعددی را مرور می‌نمایند، یکی‌از مهم ترین کارداران ساخت و ساز تاثیر نخستین (first impression) در مخاطبان، خصوصیت‌های بصری برنامه یعنی آیکون اپ میباشد. ممکن میباشد آیکون‌ها تاثیر مستقیمی بر جایگاه‌بندی نرم‌افزار‌ها نداشته باشند، البته سبب ساز به جلب دقت مخاطبان و دانلود بیشتر نرم‌افزار خواهند شد.

 

برنامه استور و گوگل پلی قانون ها استانداردی دارا‌هستند که دربرگیرنده سایز ایده‌آل، صورت و رنگ‌بندی آیکون‌های نرم‌افزار میباشد. برای آیکون‌های iOS، مهم ترین نکته این میباشد که آیکون‌ها دارنده سایز دست‌کم ۱۰۲۴*۱۰۲۴ پیکسل باشند.

 

مطالعه ظریف نکات پباده سازی آیکون‌های نرم‌افزار استور

برای پباده سازی آیکون‌ نرم‌افزار‌های اندروید بر روی گوگل پلی، سایز نرم‌افزار‌ها بایستی ۵۱۲*۵۱۲ پیکسل باشد.

 

مطالعه ظریف جزئیات پباده سازی آیکون‌های اندروید

سایز استاندارد کافه بازار نیز ۵۱۲*۵۱۲ پیکسل میباشد.سوای اعتنا به نوع سیستم‌عاملی که آیکون را برای آن پباده سازی می کنید، اعتنا بدین نکته ضروری میباشد که آیکون برنامه شما می بایست تا حد قابلیت و امکان معمولی و فارغ از ابهام باشد؛ به سیرتکامل‌ای که قدرتمند به انتقال سریع معنی و کاربری برنامه باشد. برای این خواسته، آیکون برنامه خویش را با استعمال بیش تر از حد از لوگو یا این که کلمه ها نا مرتب نکنید.

 

برای ایده تصاحب کردن برای پباده سازی آیکون، می توانید نرم‌افزار‌های برتر در مسئله خویش را گزینه تحلیل قرار دهید و در غایت مطمئن گردید که آیکون نرم افزار شما به اندازه کافی از دیگر نرم‌افزار‌ها متمایز میباشد.

 

 

 

۶) از تصاویر، اسکرین‌شات و کلیپ به کار گیری فرمائید.

اسکرین‌شات‌های مو جود در بخش توضیحات نیز مانند آیکون‌ها تاثیر مستقیمی در جایگاه‌بندی برنامه در شیت کاوش ندارند، البته سبب تشویق مخاطبان به دانلود نرم‌افزار می شوند. تصاویر می توانند گویای کاربری برنامه باشد و به مشتریان بالقوه این اذن را میدهند که پیش از دانلود نرم افزار، خویش را در فضای نرم‌افزار تصور نمایند. این اسکرین‌شات‌ها بایستی نشان‌دهنده مهمترین خصوصیت‌ها، نهایی آپ دیت و دوست داستنی‌ترین نصیب‌های برنامه باشد.

 

با وجود اینکه می توانید حداکثر ۵ اسکرین‌شات برای iOS، ۸ اسکرین‌شات برای اندروید و ۱۱ اسکرین‌شات برای کافه بازار آپلود نمائید، فقط ۲ الی ۳ تای نخستین در ورقه لود اکران داده میشود. براین اساس، اطمینان نتیجه ها فرمایید که اسکرین‌شات‌های نخستین به اندازه کافی قدرتمند و قانع‌کننده باشند که خواننده گان را به گذر زمانِ اسکرین‌شات‌های بیشتر و در غایت دانلود نرم‌افزار تشویق نمایند. در حالی که اپلیکیشن استور تصاویری که اکران‌دهنده تجربه استفاده کننده در نرم‌افزار باشد را ترجیح میدهد، البته می‌قدرت اسکرین‌شات‌ها را با المان‌ها یا این که نوشته‌های گرافیکی که ذکر‌گر خصوصیت‌های تازه (به‌خصوص در به روز‌ها) میباشد، نیز مخلوط کرد. برای دانستن به موثرترین اسکرین‌شات‌ها می توانید از آزمایش A/B و حاصل آن به کارگیری نمایید.

 

همینطور، قابلیت و امکان آپلود ویدئوهای کوتاه که مشتمل بر مروری بر نرم افزار میباشد، نیز وجود داراست. محدودیت وقتی برای ویدئوهای نرم‌افزار استور، ۱۵ الی ۳۰ ثانیه، برای گوگل پلی، ۳۰ الی ۱۲۰ ثانیه میباشد و حداکثر وسعت ویدئوها برای نرم افزار استور، ۵۰MB میباشد. در کافه بازار نیز قابلیت و امکان آپلود کردن یک ویدیو به گویش فارسی و یک ویدیو به گویش انگلیسی وجود دارااست که بسته به لهجه کاربری صرفا یک ویدیو به عمل اکران داده می‌گردد.

 

 

 

۷) لیست خویش را محلی‌سازی نمایید.

اینک، ۳۱ درصد از درآمد نرم‌افزار‌‌ها بوسیله مصرف‌کنندگان آمریکای شمالی ساخت و ساز می گردد. ۷۲ درصد از دیگر عموم عالم که لهجه مادریشان انگلیسی وجود ندارد، ترجیح می دهند هنگام خرید از لهجه اساسی مرزو بوم خویش استعمال نمایند، حتی درصورتی که به لهجه انگلیسی مسلط باشند. این آمار بایستی گزینه دقت ناشرین قرار بگیرد. ناشرین می بایست مارک و گویش نرم‌افزار خویش را با نیاز مخاطبان خویش وفق دهند. راه حل‌ها و ابزارهای بیشماری برای ترجمه نادر‌هزینه و ارائه خدمت‌های محلی وجود دارااست که امکان ترجمه تیتر، کلیدواژه‌ها، توضیحات و اسکرین‌‌شات‌ها را به گویش متبوع شما دارا‌هستند.

 

اپلیکیشن استور و گوگل پلی این قابلیت و امکان را به شما می دهد که به خواسته ارتقا امکان کشف و خوانایی بهتر برای مشتریان در کشورهای گوناگون، فهرست خویش را به طور محلی تهیه نمائید. با به کارگیری از این ترفند، نرخ همگرایی و دانلود برنامه شما تا ۷۶۷% بیشتر گردد. برای مثال، بازی clash of clans با ترجمه توضیحات و اسکرین‌شات‌های نرم‌افزار خویش به گویش چینی توانست مارکت چین را نیز در اختیار بگیرد.

 

 

 

۸) برنامه خویش را همواره آپ دیت نمائید.

ASO

 

 

 

اکثر اوقات مشتریان تلفن همراه در‌پی نرم افزار‌هایی می باشند که همواره در حالا باصرفه‌سازی و آپ تو دیت بر طبق نظرها یوزرها می باشند. اپلکیشن‌هایی که به صورت مداوم به روز می‌نمایند، بیشتر در معرض دقت مارکت‌های نرم افزار و مشتریان قرار میگیرند و ارزشمدتر تلقی می شوند. طبیعتاً با آپ تو دیت هر ورژن، کارآمدتر شدن و رفع نواقص گذشته، مرتبه‌بندی آن در صفحه های کاوش نسبت به ورژن قبل بهتر می گردد. ولی شایان بیان میباشد که بروزرسانی نرم‌افزار فقط نیمی از منش میباشد و گام‌بعدی، تشویق مشتریان فعلی برای دانلود ورژن تازه نرم افزار خواهد بود.

 

بر پایه ی مطالعات صورت گرفته بر روی ۵۰۰ برنامه برتر، فرکانس آپ دیت یک نرم‌افزار به صورت میانگین دربین ۳۰ الی ۴۰ روز اعلام شده‌است. به خاطر داشته باشید که بعد از هر به روز اپ در iOS، مرتبه‌بندی شما نیز بروز گردیده و ممکن میباشد به طور موقت کاهش یابد. در سود، نرم‌افزار‌هایی که به صورت تروتمیز در برنامه استور بروز میگردند، ممکن میباشد در مرتبه‌بندی یه خرده نوسان داشته باشند، ولی در گوکل پلی چنین اتفاقی فیس ندهد.

 

 

 

۹) یوزرها را به امتیازدهی و حیث دادن تشویق نمایید.

ASO

 

 

 

یک کدام از شایسته ترین طرز‌های کسب اعتبار در اپ، موجی از نظرها مثبت در رابطه کیفیت برنامه میباشد که سبب ساز درجه‌بندی بهتر در صفحه های کاوش می‌گردد. مبتنی بر مطالعه صورت گرفته بر روی ۵۰۰ برنامه برتر در بلاگ MOZ.com، بیشترین همبستگی در بین مرتبه‌بندی و ایده ها مثبت اعلام شده‌است. نرم افزار‌هایی که دارنده امتیازها و ایده ها مثبت بودند، در بالاترین مرتبه مارکت‌های نرم افزار قرار گرفته‌اند.

 

مارکت‌های اپ، امتیازهای تثبیت‌گردیده به وسیله یوزرها برای هر اپ را شایسته ترین میزان تشخیص محبوبیت آن نرم افزار و رضایت مشتریان میدانند. نرم افزار‌هایی که بالاترین امتیازها را بدست میاورند، عده ای میباشند که همواره مشتریان را به تعامل و دادن نظرها تشویق می‌نمایند و از نظرها آنان برای آپ تو دیت‌های بعدی نرم افزار خویش استعمال می‌نمایند.

 

 


 

  • ۹۹/۰۷/۰۷
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی