مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


اندروید یک سیستم عامل متن باز و مبنی بر لینوکس برای دستگاه های گوشی مانند تلفن همراه های هوشمند و کامپیوترهای تبلت می باشد. اندروید به وسیله­ ی Open Handset Alliance بسط پیدا کرد و به وسیله­ی گوگل و سایر موسسات هدایت شد.

اندروید یک نحوه واحد و یکپارچه را برای توسعه ­ی اپلیکیشن های دستگاه های گوشی ارائه می کند. این بدین معناست که توسعه دهندگان تنها می بایست برنامه های خود را برای اندروید توسعه دهند و برنامه های آن‌ها می بایست بتوانند بر روی دستگاه های مختلف دارای اندروید اجرا شوند.

اولین نسخه بتای (آزمایشی) جعبه ابزار گسترش ­ی نرم افزار (SDK) اندروید در سال طراحی اپلیکیشن
پباده سازی نرم افزار


2007 بوسیله گوگل ارائه شد در حالیکه او‌لین نسخه تجاری یعنی اندروید 1.0 در سپتامبر 2008 منتشر شد.

در 27 ژوئن 2012 در کنفرانس I/O گوگل، گوگل اظهار کرد که نسخه بعدی اندروید، 4.1 Jelly Bean است. Jelly Bean یک بروز رسانی رو به بالا می باشد. که هدف اصلی آن بهبود واسط کاربری از هر دو جهت عملکرد و سعی است.

کد مرجع، اندروید زیر مجوزهای نرم افزارهای بدون‌پول و متن باز، در دسترس است. گوگل بیشتر کد را تحت نسخه 2 مجوز Apache منتشر کرده است و باقیمانده ی کد را که مربوط به تغییرات هسته­ ی لینوکس است، زیر نسخه 2 مجوز GNU General Public منتشر کرده است.

ویژگی های اندروید
اندروید یک سیستم دلیل کار کشته در رقابت با Apple 4GS است و از امکانات و ویژگی های زیادی پشتیبانی میکند، تعدادی از آن ها به دنبال لیست شده اند.

ویژگی    تعریف‌و‌تمجید
واسط کاربری زیبا    برگه اصلی سیستم ادله اندروید واسط کاربری زیبا و جذابی را ارائه می‌نماید.
قابلیت اتصال    GSM/EDGE،IDEN ،CDMA ،EV-DO ،UMTS ،Bluetooth ، Wi-Fi،LTE ، NFC و WiMAX
ذخیره سازی    SQLite، یک پایگاه داده­ی رابطه ای سبک، که برای اهداف ذخیره­ی داده به عمل می رود.
پشتیبانی از رسانه    H.263، H.264، MPEG-4 SP، AMR، AMR-WB، AAC، HE-AAC، AAC 5.1، MP3، MIDI، Ogg Vorbis، WAV، JPEG، PNG، GIF و BMP
ارسال پیام    SMS و MMS
مرورگر وب    مبنی بر موتور ورقه بندی متن باز WebKit ، یار و همدم با موتور جاوا اسکریپت کروم نسخه 8 با پشتیبانی از HTML5 و CSS3 است..
قابلیت و امکان چندین لمسی    اندروید دارای قابلیت چندین لمسی است که نخست در گوشی هایی مانند HTC Hero ارائه شد.
امکان یک‌سری وظیفه ای    کابران می توانند از برنامه ای به برنامه­ی دیگر بروند و برنامه های گوناگون می توانند به صورت هم زمان اجرا شوند.
ویجت­های (Widgets) قابل اندازه بندی مجدد    ویجت ها قابل اندازه بندی مجدد هستند، بنابراین کاربران می‌توانند برای نشان دادن محتوای بیش تر آن‌ها را بسط دهند و یا برای صرفه جویی در محیط آنان‌را کوچک کنند.
قابلیت و امکان یکسری زبانی    از متن یک طرفه و دو طرفه پشتیبانی می نماید.
GCM    ارسال پیام در ابر گوگل (GSM) سرویسی است که به برنامه نویس ها اجازه می دهد، که فارغ از نیاز به یک راهکار همگامی منحصربه‌فرد، داده های پیام کوتاه را به کاربران خود در دستگاه های اندروید بفرستند.
Wi-Fi بی واسطه    تکنولوژی ای که به اپلیکیشن ها اجازه میدهد که از طریق یک اتصال نظیر به نظیر با پهنای باند بالا، به صورت بی واسطه همدیگر را کشف (پیدا) کنند و با هم جفت شوند.
Android Beam    یک تکنولوژی رایج بر پایه ی NFC که به کاربران اجازه می دهد که قثط با تماس دو موبایل دارای NFC با همدیگر، فورا اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.
برنامه های (اپلیکیشن های) اندروید
برنامه های اندروید معمولا در گویش جاوا و با استفاده از جعبه ابزار بسط نرم افزار اندروید گسترش می یابند. بعد از گسترش می‌توانند به سادگی صورت پکیج درآمده و از طریق Google Play یا Amazon Appstore به فروش برسند.

اندروید بر روی صدها میلیون دستگاه گوشی در بیش از 190 میهن در سراسر عالم استفاده شده می باشد. و بیشترین سیستم دلیل نصب شده بر روی پلت فرم های گوشی وجود دارد که کاربرد آن نیز تخت‌گاز در درحال حاضر پرورش است. هر روز بیش تر از 1 میلیون دستگاه اندروید تازه در سراسر جهان فعال میگردد.

این خود آموز با هدف فراگیری شما برای بسط و پکیج بندی برنامه های اندروید مندرج می باشد. هم اکنون که فهمیدیم برنامه نویسی اندروید چه می باشد در آموزش های بعدی، از محیط برنامه نویسی برنامه های اندرویدشروع می‌کنیم و بعد از آن به تمرین جنبه های متفاوت برنامه نویسی اندرویدمی پردازیم.
 

  • ۹۹/۰۱/۰۷
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی