مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

 

1- ایده ای برای نرم افزار ارائه دهید
در آغاز فعالیت، شما بایستی اعتقادوباور نتایج فرمائید که یک ایده نرم افزار قابل انجام دارید. شاید هنگامی به میلیون ها نرم افزار جانور در بازار می پندارید، این مرحله اندکی ترسناک به حیث رسد. البته یادتان باشد که در‌این مرحله شما نیازی به ایده 100٪ اورجینال ندارید. در واقع بخش اعظمی از نرم افزار های خوب که هر روز می‌بینید، انواعی از ایده های جانور میباشند.

شاید شما ایده ای داشته باشید که Yelp آجل برای تولیدها B2B یا این که Uber آتی برای petها باشد. ایده هر چه که باشد، می بایست باور نتیجه ها فرمائید که نرم افزار موردنظر، بایستی مشکلی را حل نماید. بعد بایستی مطمئن گردید فرد دیگری، کاری را که شما اینک می‌خواهید به آخر و عاقبت برسانید، طراحی اپلیکیشن در مشهد اعمال نداده باشد. در صورتی‌که به این شکل میباشد، پس فعلا باید تمایزهایی را ساخت و ساز فرمائید تا به منجر آن‌ها، ایده شما از رقبا مستقل گردد.

همینطور شایان بیان میباشد که موردنیاز وجود ندارد هر ایده یک ابداع نو یا این که معنا تازه باشد. چون اکثری از نرم افزار ها، تنها توسعه و گسترش تجارت جانور می باشند. در‌صورتی‌که شما اکنون یک وبسایت بیزنس الکترونیک دارید، مثلا می توانید اپلیکیشنی بسازید که طرز خرید مشتریان از روش گوشی را سهل خیس کند. در صورتی هم تالار زیبایی دارید، میتوانید اپلیکیشنی بسازید که رزرو مشتری، رئیس قرارهای ملاقات و پرداختی ها را بهبود ببخشد.

2- هدف ها خویش را معلوم فرمایید
مراحل گسترش نرم افزار، بایستی با هدف ها مشخص و معلوم و بدیهی آغاز گردد. به این مراد برای سوالاتی از این دست، بایستی جواب نیکی داشته باشید:

در غایت به چه چیزی می‌خواهید دست پیدا نمائید؟
عملکرد دارید چه مشکلاتی را حل نمایید؟
بدانید که همین هدف ها معلوم گردیده، در غایت تمام مراحل توسعه و گسترش را رقم میزنند. در سود در صورتی این مفاد از آغاز به وضوح تعریف و تمجید نشده باشند، هنگامی که آغاز به گسترش نرم افزار خویش میکنید، به راحتی ممکن میباشد در نصفه مسیر، روش خویش را گم فرمائید و مبتلا سردرگمی گردید.

اعتنا داشته باشید که نباید هر هدفی را گزینش فرمائید، این هدف ها قابل اندازه گیری (measurable goals) می‌باشند که برای ما اساسی می باشند. از این گزینه تحت عنوان یک راهنما به کارگیری کرده تا مطمئن گردید مدام در مسیر صحیح تکان می‌کنید. در غیر این شکل، از تایم، انرژی و منابع خویش به صورت اثرگذار به کارگیری نخواهید کرد. همینطور شما میتوانید هدف ها مرتبط با مخاطب پایانی (end-user) و همینطور هدف ها مربوط به کسب و کار خویش را انتخاب کنید.

در اینجا برای باور از حصول به هدف ها بسط نرم افزار، باید تفاوت دربین goal و objective را شعور نمایید:

goal: آرم دهنده سود آخری میباشد که میخواهید به آن برسید.
objective: قدم هایی می‌باشند که چهت نیل به آن هدف ها برمی دارید.
objectiveها را نیز به SMART تقسیم نمایید:

ویژه (Specific)
قابل اندازه گیری (Measurable)
قابل کسب (Achievable)
واقع در میان (Realistic)
به موقع (Timely)
این یک نادرست رایج میان عموم میباشد که هدف ها را به معنی مبلغی تعریف‌و‌تمجید می نمایند، از جمله داشتن درآمد بیشتر. به طور طبیعی این آیتم شمارا از دیگر مشاغل متمایز نمی نماید. هر هدفی می بایست KPI یا این که شاخص های کلیدی کوشش (key performance indicators) واضحی داشته باشد. براین اساس اعتقاد و باور نتیجه ها فرمائید که اندازه گیری های از پیش تعریف و تمجید گردیده برای استحصال به توفیق را دارید. دقت داشته باشید که KPIها وقتی شایسته ترین سعی را دارا‌هستند که عددی باشند. احتمالا اندکی این گزینه برایتان روشن وجود ندارد، نگران نباشید موضوع را برایتان پر‌نور میکنیم.

از جمله، فرض فرمائید میخواهید یک نرم افزار برای فروشگاه آنلاین خویش بسازید و یکی هدف ها شما برای مثال کاهش نرخ آزاد کردن سبد خرید در تلفن همراه ها باشد. برای باور از وصال بدین مقصود، می بایست نرخ فعلی آزادکردن سبدهای خرید را بدانید، تا بتوانید آن‌ها را با اعدادی که در غایت بعداز فعال سازی نرم افزار بدست می‌آورید، مقایسه فرمائید.

2- در بازار، پژوهش ها فرمایید
وقتی که هدف ها خویش را معین کردید، بایستی اعتقاد و باور نتیجه ها نمائید که بازار به نرم افزار شما نیاز داراست. هر ایده نرم افزار، از لحاظ تئوری عالی به لحاظ می‌رسد، البته پیش از ادامه عمل می بایست این ایده های به ظواهر جذاب، پذیرش اعتبار خواهد شد. ایجاد کرد یک نرم افزار سوای پژوهش ها در مارکت مربوطه، قادر است سبب به اتلاف تایم، پول و دیگر منابع گردد. به همین برهان:

نظرسنجی به منش بیندازی (surveys)
مذاکره ایفا دهید (interviews)
یک مجموعه متمرکز برپا فرمایید (focus group)
در خصوص رقابت مطالعه فرمایید (competition)
طرز تولید اپلیکیشنی که تجارب مشتری را بهبود می‌بخشد، بیابید (customer experience)
در صورتی‌که نرم افزار شما، بسط دهنده تجارت فعلی شماست، به راحتی میتوانید از مشتریان فعلی خویش تحت عنوان منبعی برای این پژوهش ها به کارگیری نمائید. از طرفی در حالتی که نرم افزار بر طبق یک ایده به طور کامل تازه میباشد، می بایست با یوزرها احتمالی متناسب با مخاطبان مقصود (target audience)، رابطه برقرار فرمایید.

3- خصوصیت های نرم افزار خویش را انتخاب فرمائید
به تلاش اساسی نرم‌افزار خویش تصور کنید. اینجاست که خصوصیات می بایست متمرکز شوند. بخش اعظمی از اشخاص وسوسه میشوند که خصوصیت های مازاد و غیر ضروری را به یک نرم افزار اضافه نمایند. البته این مقاله را فراموش می نمایند که بعضی از مشخصات، مقصود مهم نرم افزار را از میان می‌برند و ولی هر پلاگین (add-on)، هزینه و تایم توسعه و گسترش را نیز بیشتر می نماید. مثال هایی از خصوصیت های دوست داستنی نرم افزار ها عبارتند از:

Push notifications
Community wall
GPS capabilities
Surveys and questionnaires
Video, image, and audio hubs
Booking capabilities
Calendar integrations
Ecommerce carts
Menu ordering system
Customer loyalty
User directory
اعتنا داشته باشید که آسانی، مهم‌ترین جنبه فرایند اول توسعه و گسترش میباشد. مثلا در صورتی‌که همت اساسی نرم افزار شما، به جای ظریف یا این که لوکیشن مخاطب نیاز ندارد، می‌توانید از خصوصیت GPS صرفنظر فرمائید.

4- یک Wireframe تولید نمایید
در اصل وایرفریم، یک طرح کلی (layout) از نرم افزار گوشی شماست. مایحتاج وجود ندارد این طرح خیلی قانونی باشد و درین مرحله حتی نیازی وجود ندارد که نگران پیاده سازی گرافیکی نرم افزار خویش باشید. شما میتوانید یک وایرفریم را روی یک تکه صفحه، وایت بورد، دستمال کاغذی کشیده و یا این که از Digital Wireframing Tool به کارگیری نمائید.

همان غرض وایرفریم این میباشد که به آسانی هر چه تک تک خیس، خصوصیت‌های نرم افزار و طرح بندی آن را نماد دهد. نگران ارکان پیاده سازی نرم افزار در وایرفریم نباشید. چون این ابزار قرار وجود ندارد که ظواهر آخری نرم افزار را نشانه دهند. در ازای، تمرکز وایرفریم بایستی بر ساختار (structure) و جریان (flow) باشد.

شما بایستی به نحوی نقشه مهاجرت استفاده کننده را رسم نمائید. یعنی آرم دهید که در شرایطی‌که روی دکمه خاصی کلیک نمایند چه اتفاقی می افتد. پیج آینده چه شکلی خواهد بود؟ زمانی مخاطب روی مورد A در مقابل آیتم B کلیک می نماید، روی اسکرین چه اتفاقی می افتد؟ وایرفریم یاری می نماید تا گروه نیز، از زاویه مشاهده کرد شما در ارتباط شیوه عمل و همت نرم افزار، به صفحه ها نگاه نمایند.

5- اسلوب و نحوه گسترش خویش را گزینش فرمایید
منش های مختلفی برای ایجاد کرد نرم افزار وجود دارااست. پیش از آغاز به ساخت و ساز یک نرم افزار، بایستی گزینش فرمائید که کدام نحوه برای حالت یونیک شما شایسته ترین میباشد. همان شایسته ترین مورد برای اینجانب، ممکن میباشد شایسته ترین مورد برای شما نباشد. تعیین روال مطلوب مبنی بر فاکتورهایی مانند لیست تحت میباشد:

میزان دارایی
سطح مهارت تکنیکی
نوع نرم افزار
تایم عرضه به بازار
به صورت کلی، پنج راه و روش متعدد برای تشکیل داد نرم افزار تلفن همراه وجود داراست. ما هر طریق را با جزئیات در پایین توضیح خوا‌هیم اعطا کرد، بدین ترتیب به راحتی می‌توانید متوجه گردید که کدام مورد برای نرم افزار فردی شما شایسته ترین میباشد.

  • ۰۱/۱۲/۰۱
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی