مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

شما خیر در معاش خودتان و خیر در زمان جذب مخاطب برای اپلیکیشنی که دارید، نمی‌توانید تک تک اشخاص را راضی و خوشحال نمائید!
از طرفی، تمامی به شما نیاز ندارند و اپلیکیشن‌تان به درد تمام اشخاص جامعه نمیخورد.
اینجاست که پای گزینه مهمی به‌اسم آشنایی استفاده کننده مقصود نرم افزار به در میان می‌آید؛ مخاطبی که  طراحی اپلیکیشن در مشهد به اپلیکیشن شما نیاز دارااست و این نرم افزار می تواند معاش او را به‌نحوی بهتر نماید.
در‌این نوشته‌ی‌علمی، قرار است دربارهٔ همین آیتم و شیوه های پیدا کردن کاربر غرض اپ با شما صحبت کنیم. در نقطه نهایی هم ببینیم مخاطبان ۴ نرم‌افزار  رایا پارس در ناحیههای متعدد، چه خصوصیت‌هایی دارا‌هستند.
چرا باید کاربرِ اپلیکیشن خویش را بشناسیم؟ 
۳ چیز را بایستی هنگام پژوهش ها بازار برای یک اپلیکیشن نو در حیث داشته باشید:
گنجایش بازار؛
مخاطبی که نرم افزار شما برای وی اثرگذار است؛
بهینه‌سازی اپ برای اپلیکیشن استور (ASO).
به‌طور کلی، شما هم بایستی مختصات مخاطبان را بشناسید و هم بدانید چرا و با چه هدفی از نرم‌افزار شما application استعمال می‌نمایند.
ولی چرا آشنایی استفاده کننده یکی مورد‌های اصلی هست؟
آشنایی استفاده کننده مقصود نرم افزار یک بازی دوسربرد می باشد:
صاحب برنامه می داند تمرکز خویش را روی توسعه و گسترشٔ چه قسمت‌ها و امکاناتی بگذارد و میزان داراییٔ خویش را برای چه چیزی بیشتر صرف نماید؛
مخاطب هم اپلیکیشنی را نصب می‌نماید که معاش اورا بهتر می‌نماید؛ زیرا بر طبق نیاز و عشق و علاقهٔ وی پیاده سازی شد‌ه‌است.
حتی منحصربه‌فردترین محصول در عالم هم کاربرِ خاص خودش را دارد. درک این مورد که اپ فقط برای بخشی از جامعه مطلوب هست، به شما در پیاده سازی رابط کاربری (UI)، گزینش سبک درآمدزایی و خصوصیت‌های نرم افزار یاری می‌نماید.
هنگامی شما اپلیکیشنی به کاربر بدهید که نیاز و انتظارات اورا برآورده می‌نماید، خیر‌تنها شانس بیشتری برای نصب دارید، بلکه خطر حذف برنامه هم کاهش پیدا می‌نماید.
خیر‌فقط آشنایی کاربر در پیاده سازی و محتوا نقش دارااست، بلکه محور و پایه بازاریابی و تبلیغ نرم افزار پیش از عرضه و آنگاه می باشد.
با این تفاصیل، هنگامی مخاطب را بشناسید:
اپلیکیشنی پیاده سازی میکنید که وی دوست داراست؛
مشکلی را حل میکنید که از آن گلایه می‌نماید؛
امکاناتی ارائه می کنید که نیاز او را رفع می‌نماید.
این مورد حتی‌د‌ر جزئیات هم التفات دارااست؛ از جملهً رنگ، اندازهٔ فونت و حتی متن دکمه.
برای مثال، آیا اشخاص در میان‌سال به به عبارتی دور و بر و رنگی عشق دارا هستند که نوجوان ها دوست دارا هستند؟
ولی چطور می‌توانیم مخاطبی را پیدا کنیم که از بها پیشنهادی ما بهره چیره شود؟ این چیزی می‌باشد که در بخش آتی به شما خوا‌هیم بیان کرد.
 برنامه برای نرم افزار استور (ASO) چیست؟
۵ شیوه آشنایی مخاطب غرض برنامه
هر روز صدها نرم افزار تازه به برنامه‌استورها اضافه می شوند؛ پس در شرایطی‌که اپلیکیشنٔ مشخصی برای جذب استفاده کننده نداشته باشیم، اپلیکیشن ما مثل یک سوزن در انباه کاه گم می‌گردد.
ولی عموم وقتی اپلیکیشنی را نصب و از آن به کار گیری می‌نمایند که بدین اعتقادوباور برسند:
این نرم‌افزار عالی از هر نرم‌افزارٔ دیگری به درد اینجانب میخورد!
اعمال این فعالیت هم فارغ از آشنایی کاربر خویش قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد! این شما و این ۵ طریق کاربردی برای جستن مخاطب غرض نرم افزار شما:
۱. مستقیماً از خویش عموم بپرسید!
چرا طریق دور برویم؟ دست‌به‌فعالیت گردید و خودتان از دیگر افراد بپرسید انتظار و نیازشان چیست! در شرایطی‌که در سوشال‌مدیا یک سری دنبال‌کننده دارید، از آن ها نظرسنجی فرمائید.
یا این که ابداً از اطرافیانتان آغاز فرمایید. از آن‌ها دربارۀ علایق و سلایقشان بپرسید و جواب‌هایشان را بازرسی نمایید.
در صورتی‌که درنگ‌می‌کنید‌ برنامه شما به مجموعه خاصی وابستگی دارااست، برای گفت‌و‌گو با آن دسته، نرم افزار‌ای بریزید و با آن ها مستقیماً وارد اعلام‌کرد‌وگو گردید. میتوانید نظرسنجی آنلاین بسازید و حاصل را بازرسی نمایید.
یک نحوه دیگر به کار گیری از فوکوس گروپ یا این که دسته تمرکز است. در‌این شیوه، گروهی از اشخاص را گزینش می‌کنید و اذن می‌دهید دربارۀ محصولی که به آنها معرفی میکنید، آزادانه تبادل نظر کرده و احساساتشان را ذکر نمایند.
از این‌شیوه، می توانید بخش اعظمی از سؤالات خویش را که مستلزم دیدگاه عمیق‌خیس و تعامل با مخاطبان میباشد، بپرسید و جواب‌ها را بهتر درک فرمایید.
تک تک اطلاعاتی که از این شیوه‌ها به دست می‌آورید، قابل‌ نقدوبررسی میباشند و به شما یاری می‌نمایند در مسیرصحیح قرار بگیرید و مبتنی بر با نیاز مشتری شغل فرمایید.
علاوه بر آنکه جواب‌های اشخاص، هنگامی لازم می‌باشد شبکه‌های بازاریابی خویش را حق تقدم‌بندی کنید، اثرگذار خواهد بود.
کتاب «اظهار کرد‌وگو با عموم» نوشتۀ «گیف کنستابل» و «فرنک ریمالوسکی» در همین ارتباط است. این کتاب برای یافتن عده ای برای گفت‌و‌گو، خاطرنشان کرد‌وگوهای مؤثر با عموم و منفعت‌گیری از داده ها به‌دست‌آمده از آن، کاربرد بخش اعظمی دارد.
۲. فروم‌ها و تیم‌های آنلاین را زیرنظر بگیرید
فروم‌ جایی میباشد برای اظهارنظر آنلاین دربارۀ نیازها و اشتباهات. در اینگونه بسترهایی، یوزرها مسائل و مشکلات خویش را با سایرافراد در بین میگذارند و از آن ها تقاضای جواب و امداد می‌نمایند.
پژوهش این گرفتاری‌ها، یک سرنخ اصلی برای درک ظریف نیاز مخاطب به شما ارائه میدهد و کمکتان می‌نماید برنامه خویش را در آن آیتم‌ها بهبود دهید.
از طرفی هم شایسته ترین روش برای آشنایی نیازها و خطاها یوزرها است؛ مشکلاتی که شما با برنامه خویش، می‌توانید حل نمایید.
در او‌لین گام، مجموعه‌های آنلاین (به عنوان مثالً در تلگرام یا این که لینکدین) و فروم‌ها را پیدا و لیست فرمایید. موقتا، نوبت زیرنظر تهیه نمودن و رسیدگی مداوم آن‌ها می باشد.
با این شغل، می توانید به فهرستی از مهمترین و بدون شوخی‌ترین خطاها و گرفتاری‌های یوزرها دست پیدا نمایید. به حساب آوردن و مطالعه این فهرست، به عبارتی گام اساسی است. جایی که متوجه نقاط قابل‌بهبود نرم افزار خویش میشوید.
۳. از رقبا کمک بگیرید!
آری! رقبا هم می‌تواننددر آشنایی کاربر مقصود نرم افزار به شما یاری بزرگی نمایند. آنها مسیری شبیه را پیش از شما طی کرده‌اند و قطعاً داده ها نیکی در مشت دارا هستند.
همان، استفاده کننده اپلیکیشن حریف تا حدود متعددی استفاده کننده برنامه شماست.
یکی‌از معمولی‌ترین روش‌ها این میباشد که بخش اظهار نظر یوزرها را در وبسایت یا این که برگهٔ اپلیکیشن آن ها تفحص کنید. به لغات و نکاتی که ذکر کرده‌اند، دقت فرمایید.
از دل رضایتمندی‌ها، می توانید به نقاط قوت و از فی مابین گلایه‌ها، می‌توانید به نقاط ضعف پی ببرید. یک پژوهش ظریف از این بخش شمارا با نیازها و منظور‌های یوزرها آشنا می‌نماید.
همینطور می‌توانید عمل‌ آن ها را در کانال‌های اجتماعی دنبال فرمایید. دوستداشتنی‌ترین پست‌های رقبا را بیابید، یوزرها فعال آنها‌را شناسایی کنید و خصوصی به پروفایلشان بزنید.
این شغل داده ها متعددی دربارۀ آن ها به شما می‌دهد و شما را در نرم افزار‌ریزی تلاش محصولتان یاری می‌نماید.
یه خرده پیش‌خیس بروید و اثربخشی کمپین‌های بازاریابی رقبا و استراتژی‌های با صرفه‌سازی ورقهٔ نرم افزار (ASO) آن ها را هم تفحص فرمایید تا بفهمید چه چیزی برای استفاده کننده غرض آنها اثرگذار است و چه چیز عالی وجود ندارد.
۴. بازرسی‌های موردی و داده ها صنعت را بازرسی فرمایید
شما با اپ خویش وارد بازاری می شوید که قبل از حضورتان به وجود آمده است! گزارش‌ها و آمارهای مرتبط به شما امداد می‌نمایند به آشنایی استفاده کننده هدف نرم‌افزار خویش دست پیدا فرمائید.
اطلاعاتی مثل اندازهٔ بازار، تعداد اپ‌های شبیه، میانگین هزینه‌ای که هر مخاطب پرداخت می‌نماید، گپ‌ها و نیازهای رفع‌نشده.
چالش‌ها، تجربه و عملکردی را که بازیگران این صنعت در پوسته گزارش، گفتمان و نوشته‌ی‌علمی ارائه می‌نمایند، تحقیق فرمائید تا تجربیات سایرافراد را در ارائۀ سرویس ها شبیه به استفاده کننده بشناسید.
از طرفی، کارایی فرمائید درین قسمت، مقام خویش را در صنعت ملاحظه کنید و فهرستی از بازیگران اساسی و نحوۀ تعامل با گروه‌های هدفشان را هم تفحص فرمایید.
۵. از داده ها خودتان یاری بگیرید
یکی از از دیگر از طرق تعیین کاربر غرض نرم افزار این میباشد که از داده ها خودتان سود ببرید؛ اطلاعاتی که از روش پیش‌تصویب‌اسم، لندینگ نرم‌افزار یا این که حتی پس از نصب به دست آورده‌اید.
در اینگونه حالتی، احتمالاً دسترسی به یک‌ خصوصی داده ها برایتان عمل دشواری نباشد؛ اطلاعاتی مثل سن و جنسیت یوزرها، موقعیت جغرافیایی آن‌ها، خصوصیت‌هایشان (که می‌تواند با بازرسی خوی آنها به دست بیاید)، تحصیلاتشان و شغلشان.
در‌حالتی که یوزرها را از روش تارنما جذب کرده‌اید، Google Analytics می تواند ابزار خیر برای تجزیه‌و‌ارزیابی عمیق مخاطبان هدف باشد.
درصورتی که هم در کانال‌های اجتماعی شغل داشته‌اید یا این که سیستم CRM دارید، به گسترۀ گسترده‌تری از داده ها دربارۀ استفاده کننده دسترسی خواهید داشت.

  • ۰۱/۱۱/۰۴
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی