گزینش رنگ در ایجاد کرد نرم افزار تنها یک مورد زیباییشناسی وجود ندارد. در لحاظ داشته باشید که هر کدام از رنگها طراحی اپلیکیشن می توانند منتقل کننده پیام و رمانتیک خاص باشند و اثر ویژهای بر احساسات و شیوه اندیشه یوزرها داشته باشند. پس در حالتیکه از تئوری و روانشناسی رنگ در نرم افزارها تدبیر داشته باشید میتوانید با استفاده رنگهای مطلوب در وضعیتهای گوناگون،بر تصمیمگیری استفاده کننده اثر بگذارید. البته هرکدام از رنگها چه مفهومی را منتقل مینمایند و چه کاربردی دارا هستند؟
قرمزرنگ: معمولا مواردی که بخواهید یوزرها را دعوت به اعمال کاری نمایید (Call to Action)، لزوم جاری ساختن کاری را نشانه دهید یا این که شوق واشتیاق آنهارا برای جاری ساختن کاری زیاد فرمائید میتوانید از رنگ قرمزرنگ استعمال فرمائید. خلال این، برای نشانه دادن عشق و علاقه و توان نیز میقدرت از این رنگ استفاده نمود.
زرد رنگ: این رنگ منتقل کننده حس شعف و خوشحالی میباشد، ترازو خوشبینی را در یوزرها ارتقاء می دهد و دقت آنها را به خویش جلب مینماید.
آبیرنگ: رنگ آبی رنگ سبب ساخت و ساز شم امنیت، باور، متانت و ارتقا فایدهوری میگردد.معمولا دستیابیوکارهایی که از رنگ آبی رنگ برای پباده سازی نرم افزار خویش به کار گیری مینمایند، مشتریهای وفادارتری دارا هستند.
سبز: این رنگ مرتبط با طبیعت و طراوت می گردد و شم سالمی را به مخاطبان منتقل مینماید. در بازاریابی از رنگ سبز برای آهسته کردن مشتریها و یوزرها به کار گیری می گردد.
بنفش:رنگ بنفش علامت دهنده توفیق و علم میباشد. همینطور استحصالوکارهایی که اکثر مخاطبانشان خانمها میباشند، از این رنگ در پباده سازی لوگو و نرم افزار خویش به کارگیری مینمایند.