کلیه اصول به فعالیت رفته در روانشناسی در شرایطی که به صدق به کارگیری شوند، اثربخش خواهند بود؛ طراحی اپلیکیشن البته یک سری اصول و تکنیکهایی در پباده سازی تجربه کاربری اپهای تلفن همراه وجود داراست که یک طراح به مراد ارتقا کوشش و رضایت یوزرها خویش بهتراست که آنها را به شغل بگیرد.
1. اصل اثر Von Restroff
بر طبق این اصل، زمانی که یکسری المان شبیه در کنار یکدیگر قرار داده باشند، المانی که پاره ای با سایر گوناگون میباشد، اعتنا یوزرها را به خویش جلب کرده و در ذهن آن ها باقی میماند. این اصل در واقع اثر CTA ها در پباده سازی برای تشویق یوزرها به اعمال شغل را ذکر مینماید.
2. اصل اثر Serial Position
مبتنی بر این اصل، استفاده کننده اولین و آخری عنصر یک لیست را مدام به خیال و خاطر میسپارد. برای همین میباشد که امروزه در پباده سازی از منوهای همبرگری برای اکران لیستهای اساسی استعمال مینمایند.
3. اثر Cognitive load
مقدار تلاشی میباشد که استفاده کننده برای فهم یک مورد در نرمافزار تلفن همراه شما مینماید. در واقع، هنگامی میباشد که مخاطب برای ایفا بدون نقص یک شغل ایفا میدهد.
4. ضابطه Hick
مقدار هنگامی میباشد که استفاده کننده برای تعیین موردهای جان دار در حیث می گیرد. برای همین هرچه تعداد آیتمها ارتقاء پیدا نماید، این مقدار فرصت هم زیاد شود. شایسته ترین نمونه، به عبارتی لیستهای لحاظخواهی و سؤال از یوزرها میباشد.
5. ضابطه Proximity
مبنی بر این ضابطه، ذهن ما موضوعات و مواقعی را که از نگاه معنی و ظواهر به یکدیگر مجاورتخیس میباشند را عالی شناسایی مینماید. از این ضابطه میاقتدار در پباده سازی المانهای یک برگه بهره برد.