گزینش تم رنگی نرم افزار یکیاز مهمترین نکات پباده سازی نرم افزار میباشد. اولین چیزی که کاربر با آن رابطه چشمی طراحی اپلیکیشن برقرار مینماید، تم رنگی نرم افزار میباشد. رنگ مربوط به مارک شما میتواند شعاری برای بیزنس شما باشد، که در پباده سازی نرم افزار بوسیله شما یادآور گردد.
گزینش تم های رنگی تیره، نامتناسب بودن تم نرم افزار به رنگ لوگو، خوانا نبودن مطالب، به کار گیری از رنگ ها خسته کننده و زننده برای دیده و …. به عنوان مثال مواقعی میباشد که میتواند موجب ارائه یک اپلیکشن غیر فنای خواهد شد. ناهمخوانی و هارمونی رنگ ها به حدی دارای اهمیت میباشد که بیشتر شرکت ها والا جهان، کارشناس روانشناس و گرافیست برای انتخاب رنگهای قسمتهای متفاوت استخدام مینمایند.
دقت داشته باشید مهمترین اصل در انتخاب رنگ بندی نرم افزار، خوانا بودن مطالبتان میباشد.
کوشش فرمائید در تعیین رنگ ها برای نرم افزار تان از نسخه برداری برداری رنگ ها خودداری کنید.
تئوری رنگ ها در پباده سازی نرم افزار
چندین از رنگ ها و سایه های خاص، احساسات مختلفی را در عموم ساخت و ساز می نمایند. برای اینکه بتوانیم در موضوع گزینش رنگ برای نرم افزار با جزییات بیشتر کار کنیم و رنگ های را گزینش کنیم که با نوع همت ما رابطه بیشتری داشته باشند و تاثیر عالی و دلخواه مارا بر روی اشخاص بگذارند، ما یحتاج میباشد با تئوری رنگها و خط مش هایی که برای مخلوط رنگ و پباده سازی آن ها وجود داراست بیشتر آشنا شویم.
چهت نیل به هدف ها گوناگون میتوانیم به راههای متفاوتی رنگها را با هم مخلوط کنیم.
قرمزرنگ: معمولا مربوط به علاقه، انرژی یا این که توان میباشد. به این ترتیب برای اکثری از اپلیکشن هایی که مربوط به علایق و یا این که نرم افزار هایی که برای تبلیغ می باشند از رنگ قرمزرنگ یا این که سایه های آن به کارگیری میگردد.
زردرنگ: معمولا یادآور لذت، دقت و هوش میباشد. رنگ زرد یک رنگ بسیار جلب اعتنا کننده ی میباشد. با این درحال حاضر زردرنگ برای دور نما رنگ قابل قبولی وجود ندارد، به دلیل آن که دیده را خسته مینماید. در حالی کهاین رنگ یک تعیین خوب برای پباده سازی آیکون یا این که اسکیرین شات نرم افزار میباشد.
سبز: بیشتر در امر با تازگی، امنیت و رویش میباشد. به همین استدلال میباشد که برای نرم افزار هایی که مرتبط با مواد غذایی و خوراکی میباشند یا این که نرم افزار هایی که مربوط به مهاجرت می باشند از این رنگ به کار گیری می خواهد شد.
آبیرنگ: نشانه دهندهی ثبات، متکی بودن و صداقت میباشد. مکان شگفتی وجود ندارد که چرا لوگوی فیسبوگ و توییتر هر دو بهاین رنگ میباشد.
بنفش: آرم دهندهی گران بها بودن، گنج و زنانگی میباشد. معمولا برای پباده سازی نرم افزار های ورزشی از این رنگ به کارگیری میگردد.
برای تعیین یک پالت رنگی می بایست به چه مواقعی دقت داشت:
در تعیین یک پالت رنگی در پباده سازی نرم افزار به موردها اکثری همانند: تبلیغ کردن و جلب دقت، فروش نرم افزار و جالب جلوه کردن برای بعضا از تمایلات عموم، اینکه میخواهید چه تفکری را القا فرمائید و چه مد و گروهی را تحریک فرمائید می بایست دقت کرد.