مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات کاربردی طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

 طراحی اپلیکیشن 

از Geocities تا dotcom
در سال ۱۹۹۴ آنچه که می‌قدرت یکی اولی کانال‌های اجتماعی دانست یعنی GeoCities خلق و خوی شد. GeoCities در واقع یک خدمت به اشتراک گذاری هاست بود که به اینترنت مسترها اذن می‌بخشید صفحه های بی آلایش‌ای را برای اکران محتوای خویش در اینترنت ایجاد نمایند.

یکسال آنگاه یعنی در سال ۱۹۹۵، TheGlobe.com به معرض اکران درآمد. این کانال اجتماعی فرصتی را در چنگ یوزرها قرار اعطا کرد تا با تکثیر مطالب خویش و رابطه برقرار کردن با افرادی که علائق مشترک دارا هستند؛ تجربیات آنلاین خویش را فردی‌سازی نمایند. در به عبارتی سال نیز Classmates، وبسایتی که به یوزرها امداد میکرد تا همکلاسی‌های قبل خویش را پیدا نمایند؛ اخلاق و رفتار شد.

دو سال آن‌گاه نوبت ظهور SixDegrees بود. فضایی که بعضا دانشمندان آن را تحت عنوان اولی کانال اجتماعی معرفی می‌نمایند. این کانال در آن دوره در واقع منعکس‌کننده تمجید کانال‌های اجتماعی بود. در واقعیت SixDegrees قابلیت و امکان ساخت یک پروفایل فردی، دعوت از دوستان عزیز یا این که بازدید از پروفایل بقیه یوزرها را مهیا کرد. با این حالا تمام این کانال‌های اجتماعی در زمان‌ای ذیل سلطه دایرکتوری‌هایی مانند یاهو یا این که موتورهای کاوش مانند آلتاویستا (Altavista) بودند.

از طرف دیگر سال ۱۹۹۷ بود که برای او‌لین توشه مسنجر راه اندازی شد. مسنجر در واقع برنامه پیام‌رسانی بود که بوسیله مایکروسافت ویندوز ارائه شد و به وسیله آن یوزرها می‌توانستند از ابتدایی‌ترین سرویس ها چت و لیست تماس به کارگیری نمایند. این کانال را می‌قدرت پیشوای یک کدام از تأثیرگذارترین کانال‌های اجتماعی شرایط فعلی یعنی واتساپ دانست.

رکود اکثری از کمپانی‌های فناوری با ورود دات کام (dotcom) شکسته شد. این تکنولوژی سبب ساز ظهور استارتاپ‌های جدیدی شد که قرار بود در آینده بخشی از تاریخچه تکوین شبکه‌های‌مردمی باشند.

انفجار در قرن تازه
با ورود به قرن بیست و یکم و به صورت ظریف‌خیس در سال ۲۰۰۲، Friendster برای اولی توشه با یک انگیزه آشکار فعال سازی شد. این انگیزه دیدن اشخاص جدیدی از محافل گوناگون دوستان عزیز بود. از آن جا که این برنامه حالت شناخته شدن را در مشت یوزرها قرار می‌اعطا کرد؛ توانست با گاز خود‌با‌وری آنان را نیز بیش تر نماید. Friendster اثبات کرد که یک فرمول بسیار پیروز میباشد و در ماه‌های اولیه ظهور خویش به سه میلیون استفاده کننده رسید.

1‌سال سپس یعنی در سال ۲۰۰۳، کانال اجتماعی به اسم MySpace به یوزرها معرفی شد که تعاملی‌خیس از دیگر کانال‌های اجتماعی قبل بود. یوزرها در MySpace می‌توانستند از پروفایل‌های فردی گرفته تا سرویس ها هاستینگ برای تکثیر عکس‌ها، نظرها یا این که دنبال‌کنندگان به کار گیری نمایند.

در کشورهایی مانند آمریکا، بخش اعظمی از تیم‌های هندی از MySpace برای به اشتراک گذاشتن عمل‌های موسیقیایی خویش استعمال کردند و مستقیماً و به صورت مداوم با هواداران خویش در تماس بودند. این کانال اجتماعی خیلی زود فهمید که در این مورد فرصت۲های بسیار خیر موجود است و به هنرمندان امکاناتی را می دهد که میتوانند به امداد آن‌ها عمل خویش را تبلیغ نمایند. بدین ترتیب MySpace او‌لین کانال اجتماعی بود که صورت‌های دارای شهرت و سلبریتی‌های متعددی در آن اکانت کاربری داشتند.

ظهور فیسبوک
ظهور کانال‌های اجتماعی مانند LinkedIn یا این که Flickr و فضاهایی مانند Digg ،WordPress یا این که YouTube زمین‌لرزه‌ای در وب و به خصوص کانال‌های اجتماعی به پا کردند.

در سال ۲۰۰۴ یک کدام از گسترده‌ترین کانال‌های اجتماعی آن عصر، یعنی فیسبوک خلق و خوی شد. طولی نکشید که‌این کانال اجتماعی نو جای MySpace را گرفت و مدیران این کانال نسبتاً دیرین ناچار شدند استراتژی خویش را تصحیح کرده و در غایت یک طرح تازه ارائه دهند.

فیسبوک بوسیله برند زاکربرگ، در بالا با انگیزه برقراری رابطه فی مابین دانشجو یان دانش کده هاروارد عمل خویش را مقدمه کرد. در واقع بیش تر از نیمی از دانشجو ها این کالج در اولی ماه کار این تارنما؛ برای خویش اکانت کاربری ساختند. یکسال بعد از فعال‌ساز‌ی، فیسبوک دربین حدود ۵۰۰ دانش کده آمریکایی، بیشتراز ۲ میلیون استفاده کننده برای خویش دست و پا کرد.

اینک فیسبوک یکی مهمترین کانال‌های اجتماعی در عالم میباشد. در واقعیت این کانال هنوز هم بیشترین تعداد استفاده کننده فعال در ماه را دارااست.

  • ۹۹/۰۲/۰۸
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی