چطور از روش کانالهای اجتماعی مشتری جلب کنم؟
برای ارتقا فروش، رئیس شبکههایعمومی خودت رو به ما بسپر!
رئیس کانالهای اجتماعی
بازبینی خلق و خوی یوزرها کانالهای اجتماعی نشان میدهد که دست اندرکاران نام برده، شمار خرید از این بستر را بسیار بالا برده میباشد. مطابق آمار به دست آمده از وبسایت بافر (Buffer) 30 درصد از خریداران آنلاین اظهار می نمایند که برای خرید، مستقیما به سراغ کانالهای اجتماعی زیرا اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و .. مراجعه می نمایند.
تجارت اجتماعی در اینستاگرام، پینترسنت و فیسبوک بیش تر از باقی کانالهای اجتماعی میباشد:
خریداران آنلاین بیش تر در اینستاگرام، فیسبوک و پینترست حضود دارا هستند. دادهها فیسبوک نشان میدهد که اشخاص برای خرید متاع متبوع خویش طولانی تر به سراغ اینستاگرام میرود که بدون شک نقشه رویکرد راحت خرید آن بیتاثیر وجود ندارد. از سوی دیگر کسبوکارها از روش این پلتفرم، شلخیس و با نمایی زیباتر می توانند استارت به فروش و ماجراسرایی از مارک و متاع خویش نمایند.
پینترست نیز با وجود آپشن پین کردن توانسته در حین کوتاهی، اعتنا مشتریان متعددی را به خویش جلب کند. آماری از وب سایت بافر نشان می دهد که در سال ۲۰۱۵، محصول ها مرتبط با چهار سال پیش که هنوز پین گردیده و به فروش نرفته بودند، منتشر شد که در ۶ ماه اولیه به عبارتی سال، ۶۰ میلیون دلار به فروش رسید.
از نمایی دیگر مطالعات انجام یافته وب سایت ConversionXL بر روی فیسبوک نشان می دهد، روزمره نسبتاً ۶۰،۰۰۰ نفر از برگههای بیزینسی بازدید مینمایند که نرخ رجوع آن؛ یعنی تبدیل مخاطب به مشتری، برابر با ۰٫۵ درصد یا این که ۱۵،۰۰۰ دلار میباشد.
قابل ذکر میباشد که استعمال از این تجارت تنها، بازکردن برگهای دراین پلتفرمها وجود ندارد. این فعالیت مستلزم پیریزی یک استراتژی مربوط به فعالیت شما و یادگیری نکاتی میباشد که می بایست به آن ها اعتنا بخش اعظمی داشت وگرنه داشتن و نداشتن آن برگه تغییری در ترازو فروش شما به وجود نمیآورد. به دنبال به مهم ترین نکات پرداختهایم:
- ۹۹/۰۲/۰۶